Søskenhåp adopterer Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Hvordan går det med dere? Jeg sprayer og sprayer, må gå på spray nesten 1 uke ekstra pga. jeg fikk mensen litt tidligere enn forventa sist og jeg må beholde plassen min i uke 22 for uke 21 er det fullt..... Jeg har ikke vært i så topp form denne gangen og er 50% sykemeldt. Var ikke i noe form forrige sprayperiode heller, de forrige rundene mine har jeg ikke merka så mye til bivirkninger som nå. Jeg er mye svimmel, vondt i hodet og trøtt, pluss heitetoktene da - men de er i ferd med å avta mere nå. Hvordan går det med dere andre? Det begynner nærme seg nå. Gleder meg til å begynne med sprøytene og skikkelig "komme i gang". Blir mitt siste ferskforsøk dette så det blir jo da ekstra spenning siden vi har sagt at nok er nok etter dette.
frk bulle Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Hallais Søskenhåp for Edvart! Jeg sprayer også for harde livet, er jo også på siste offentlige forsøk, og dette skremmer livskiten utav meg i disse dager! Så nervøs!!:/ Men gleder meg også til å komme i gang med sprøytene og få skikkelig gang på prosessen.Begynner på sprøyter den 19 mai... Denne runden har jeg vært mer emotional, tar til tårene og er hissig som en ilder! Stakkars mannen min, haha! Har hatt mindre hodeverk på denne runden enn de andre tre, lurer på om det skyldes at jeg har kuttet ut (så godt som allt) av sukker og koffein?? Har alltid inntatt mye cola light, but no more.. Leste at dette skulle være fornuftig i boka "vi ønsker oss barn". Har du lest den?? Litt tips var det, men noe syns jeg ble litt voldsomt, som at man ikke skulle gjøre aerobic, for da gikk alt blodet ut i lemmene, og vi trengte det rundt mageområdet(?!?) Snodige greier.. Forstår jo at man ikke trenger å sprenge seg på trening, men litt moderat trim burde vel bare være positivt tenker nå jeg..
Søskenhåp adopterer Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2009 Hallois frøken.... Ja det er litt rart å tenke på at dette er siste gangen jeg skal igjennom dette nå. Har jo 4 på frys da, så er jo en liten reserveplan - kan jo og hende jeg får noen på frys nå. Det med kaffen er litt hardt ja, skal begynne trappe ned nå så jeg er kaffefri før innsett. Cola zero går det og en del av hjemme, spørs om jeg greier kutte ut den gitt.... Har ikke kutta kaffen før men tenkte gjøre det nå, gjorde det også sist frys forresten. Ellers så prøver jeg trene meg litt opp nå, går lange turer med hundene mine i skogen etc. sånn at jeg er i bra form. Tror det er positivt å ha blodomløpet i orden :-) Er det også lurt å kutte sukker? Huff ja vel må vel tenke på det også da :-)
frk bulle Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Hei igjen, søskenhåp for Edvart! Ja, i følge den boka, " vi ønsker oss barn" av Zia West, er visst lurt å kutte ned på sukker,sjokolade,foredlet mat,salt snacks,kaffe,te, cola,kullsyreholdige drikker og alkohol. Egentlig bør man visst ta en rensekur før man setter i gang, slik at kroppen klarer å gjøre nytte av diverse næringstoffer som man bør/kan ta; 500 mg Cvitamin skal visstnok styrke kollagenproduksjonen og er viktig for at såret skal gro etter uttak av egg.Det er gjort funn som tyder på at vitamin C kan bidra til å hindre abort! Vitamin E fremmer heling. Sink fremmer celledannelse og sårheling etter operative inngrep og er viktig for hormonproduksjon og implantasjon.. Ellers er det lurt å få i seg nok protein. Forskning skal ha vist at for lite protein i kosten kan føre til nedsatt antall egg, så man bør visst sørge for å få i seg ca 60 g protein om dagen. Dette er jo ganske mye å skulle tenke på, men i og med at det er siste subsidierte runde, så PRØVER jeg iallefall å gjøre så godt jeg kan!
Søskenhåp adopterer Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2009 Da sier jeg bare som Jan Thomas "oh my god!" Er mye å skulle passe på her ja, er det i det hele tatt NOE man kan spise? he he... Blir litt voldsomt dette her synes jeg men jeg lever sunt fra før føler jeg, er ikke overvektig, ganske bra i form, spiser mye frukt og grønt. MEN jeg må innrømme at jeg spiser godteri/sukker omtrent hver dag og kaffe. Skal kutte kaffen og drikke vanlig te i steden selv om dette også inneholder koffein, grønn te skal heller ikke være bra nemlig. Cola'n får jeg og kutte ut. Får satse på vann framover! Mannen har kutta kaffen for lengst og gått på vitamin/mineralkur lenge så jeg får ta litt sink av han (er svømmerne hans som er for få hos oss, ingen "feil" funnet på meg) - de andre vitaminene tar jeg fra før. Får VIRKELIG håpe at siste gangen nå sitter for oss begge det har vi jammen i meg fortjent....I morra begynner jeg på sprøyter!
frk bulle Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Haha, nei, virker som om man i en perfekt verden skulle levd på grønnsaker og reint kjøtt osv, men det klarer ihvertfsll ikke jeg!! Må være måte på..! Jeg prøver bare å være normalt sunn, og tar litt ekstra vitaminer.Thats it! Tror nok trivsel er viktig i denne prosessen, så man må jo unne seg noe godt også! Samme her i gården, mannen som har "problemet", men det virker jo som om det ikke er så lett alikevel.. Så herlig å komme i gang på sprøytene da! Jeg begynner den 19, så da ligger du litt foran meg. Hva medisin skal du ta? dose? Jeg har hestedose deluxe, 450 med puregon og etter 6 dager tar jeg i tillegg 150 med luveris.. så får vi krysse fingrene for mange flotte egg på oss begge..!
Søskenhåp adopterer Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2009 Jeg trenger heldig vis ikke "hestekur" - tror det er 150 puregon jeg begynner med å så justerer de jo etter hvert. Pleier få ut mellom 10-15 egg er det vel, så jeg er heldig sånn sett. Men, du ser jo av profilen min at selv om mange egg, topp kvalitet osv. så har det vært en lang vei å gå allikevel. Er bingo uansett føler jeg dette her. Ja det skal bli godt å komme i gang med sprøyter i morra, føler jeg har spraya en halv evighet. Jeg lyktes siste sjanse med sønnen min forrige runde, så vi håper på reprise nå! For dere også!
Rose69 Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Da melder jeg meg inn her jeg, jenter - venter mens til helga, så bærer det rett på kort regime.Hestedose her også, mix med 300 Puregon og 150 Menopur.Pleier å få ut ok antall egg, men dårlig resultater til slutt..så da får vi se om denne mixen kan gjøre underverker. Minimalt med sukker og melkeprodukter denne mnd. Tar Ovarium D6, Kelpasan,Berberis Fructus comp. D3,Vitex - Agnus Castus Qvinde,Melbrosia,blodfortynnende og Prednisolon. Puhh.. Lykke til alle sammen :-)
Rose69 Skrevet 12. mai 2009 #9 Skrevet 12. mai 2009 Frk bulle: virker Luveris? Jeg har lest litt på felleskatalogen, men det er ikke mange ganger jeg har lest om d her på BIM.Blir nysgjerrig..
Nytt år, nye muligheter! Skrevet 12. mai 2009 #10 Skrevet 12. mai 2009 Hei Rose! Tar du Berberis Fructus hele tiden, eller er det en spesiell periode man skal ta det? Hva er alt det andre du tar, og hvordan virker det? Jeg skal også ha kort regime og venter mens over helga en gang. Lykke til!!
frk bulle Skrevet 13. mai 2009 #11 Skrevet 13. mai 2009 Hei Rose! Tja, tror det virker ja, jeg har iallefall fått ut flere egg etter at de bestemte at jeg skulle begynne med Luveris i tillegg! gikk fra 3 og 4 egg til `"hele" 7 egg på forrige runde, så da var jeg jo happy! Greit å få litt fler egg å velge mellom..
Søskenhåp adopterer Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 14. mai 2009 Angående Berberis osv. såkalt "babyklister" så fikk jeg målt slimhinnetykkelsen alle 3 fryseforsøkene jeg har hatt, og den gangen jeg tok klisteret så var slimhinna faktisk tynnere enn de andre, ikke tykkere som den da liksom skal bli. Så, bortkasta penger spør du meg. Jeg har helt det ut og kasta flaska.
Søskenhåp adopterer Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 26. mai 2009 Prøver å holde litt liv i denne tråden jeg..... Fikk tatt ut 14 egg i dag, det er jo veldig bra og på "normalen" for meg, så gjenstår det bare å se videre da....
frk bulle Skrevet 26. mai 2009 #14 Skrevet 26. mai 2009 Så bra at du tar litt ansvar og holder liv i tråden vår, søskenhåp for Edvart! Så flott med 14 egg, hadde jeg fått noe sånt så hadde jeg jammen vært glad! Åssen var uttaket? Gikk greit håper jeg? Selv skal jeg på første ultralyd på førskommende fredag, er driiiitspent på åssn det ligger ann med de kjære eggene mine! Jeg kjenner iallefall at det jobber som bare nøkken i eggstokkene, og det skulle virkelig bare mangle med dosene mine,haha..!
Bregnia Skrevet 26. mai 2009 #15 Skrevet 26. mai 2009 Jeg hadde egguttak i går. 12 egg ut. I dag fikk jeg vite at 9 var befruktet. Blir spennende å se hvor mange som har delt seg videre i morgen. Skal sette inn da. Er i mye bedre form enn forrige gang da jeg fikk ut 18. Spist god mat og skal unne meg en sjokolade etterpå. Tror det er viktig å leve som normalt og ikke bare spise salat når en driver med dette. Må kose seg litt:) Lykke til alle sammen
Søskenhåp adopterer Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #16 Skrevet 26. mai 2009 Ja jeg spiste 2 sundae på mc donalds etter uttaket he he.... Det gikk veldig greit, men er som vanlig vanvittig oppblåst, nå er det værre enn værst - pleier også å få luftsmerter i noen dager etter uttak så dette er helt vanlig. Ringer i morra for å høre befruktningen da men det er jo rart om det ikke blir noen. Jeg hadde også 18 forrige uttak forresten. 9 befruktet er jo kjempe bra! Da håper jeg frk Bulle at det jobber bra der nede og syder og koker fram mange fine egg ;-)
frk bulle Skrevet 26. mai 2009 #17 Skrevet 26. mai 2009 Hehe, takk for det, søskenhåp! Du må holde oss oppdatert om åssen det går i morgen, så spennende tider dette her!!! Og Bregnia; lykke til med delingen du også..
Bregnia Skrevet 27. mai 2009 #18 Skrevet 27. mai 2009 Tusen takk:) Det gikk bra med delingen. 10 ble befruktet,men 9 delte seg videre! Har 1 egg på frys fra før så nå er det 9 på frys. Ett egg satt inn.Ett supert 4 delt egg sa legen. Måtte le av samboern min når vi såg bildet av egget og han sa det var bare helt vakkert. he he...Jeg såg bare noen rundinger jeg.. Så nå krysser vi fingrene! Sykepleiern mente at ett av disse eggene burde det bli barn av. He he.. Hvordan gikk det med deg søskenhåp for Edvardt i dag?
frk bulle Skrevet 27. mai 2009 #20 Skrevet 27. mai 2009 Wow Bregnia, fantastisk resultat!! dere må være storfornøyd, så herlig å ha så mange egg på frys! Hvor mange forsøk har du hatt, og hva er diagnosen deres?? Jeg har til nå aldri fått noe på frys, må si jeg misunner dere jenter som får det.. da har dere liksom så mange fler innsett å gå på..! Maaaasse lykke til med ruginga også! Husk, nå er du gravid inntil det motsatte er bevist!)
Bregnia Skrevet 27. mai 2009 #21 Skrevet 27. mai 2009 Ja vi er veldig fornøyd med det altså Dette er vårt 2 icsi forsøk. Samboern min har dårlig sæd kvalitet. Vi ble gravide på naturlig vis for 2 år siden,men mistet i 5 uke. Vi hadde ett frys forsøk etter 1 icsi.Progynea virket ikke på meg så vi satte inn i naturlig syklus. Men pga alle hormonene så er lutefasen min litt kort noen ganger.Så jeg fikk jo da mensen bare 6 dager etter innsett. Da var jeg ganske så skuffet! Så hvis det blir frys blir må jeg ha litt ekstra oppfølging. Men jeg tar en ting om gangen. Det er jo faktisk 35 prosent sjanse for at det går bra nå. Er sykmeldt et par dager ekstra.Skal bare kose meg:) Hvordan er det med deg frk Bulle? Hva er diagnosen din og hvor mange forsøk har du hatt? Hvilket sykehus holder du til? Vi er i Porsgrunn,men bor i Oslo.
frk bulle Skrevet 28. mai 2009 #22 Skrevet 28. mai 2009 Hei igjen Bregnia! Ja kooos deg med fridagene dine-vel fortjent i disse ivf-tider! Diagnosen vår er at min kjære ikke produserer egne svømmere,så vi må få litt hjelp med bruk av donor og icsi..For noen år tilbake hadde vi tre forsøk med innseminering, dette gav null resultat.Ble ganske oppgitt og syns dette tok hardt på, så har hatt en laaang pause..Men vi vil jo ha barn! Så på det siste året har vi hatt tre runder, hvorav første var med vanlig ivf, men ingen befruktede egg. Så fulgte to runder hvor vi fikk innsett av to egg hver gang, men fortsatt null resultat! Så nå er vi på fjerde siste finansierte runde,og får jo bare håpe at alle gode ting er 7!!! Jeg er 36 år, dette gjør jo ikke akkurat saken bedre, få egg og høye doser medisin.Men i følge Haugesund har eggene vært fine, så ikke vet jeg..! I morra er det første ultralyd, jeg er spent!!
Søskenhåp adopterer Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #23 Skrevet 28. mai 2009 Hei igjen jenter, det ble 14 egg ut, 11 befruktet, 2 flotte 4 delte inn og 2 på frys. Veldig fornøyd med det. Jeg er jo tross alt 38 nå så det er jo veldig bra for min aldersgruppe. Forrige gang hadde vi 8 på frys, en annen gang 4 tror jeg det var - men rundene før det ingen på frys. Vi er også på siste finansierte av staten. Har 4 på fryser'n hos Riksen fra før så har noen ekstrasjanser. Vi kommer nok ikke til å ta evt. videre i privat nei... Etter mitt 9 innsett nå og mange år med dette så føler jeg at jeg ikke vil mer så det var deilig å få gjort ferdig mitt siste uttak. Samme legen fikk jeg i dag som satte inn Edvart embryoet så jeg ble jo litt positiv da... Skal ikke lete så mye etter symptomer denne gangen, av erfaring vet jeg at det nødvendigvis ikke har så mye for seg, så den symptomtrådlista som er laga orker jeg ikke legge inn noe på. Skal ikke ta noen grav.tester eller har jeg bestemt, venter på blodprøva som skal taes den 8 juni :-) Det var jo fantastik mange egg på frys da Bregnia! Nå venter vi bare på frøkna...
Bregnia Skrevet 28. mai 2009 #24 Skrevet 28. mai 2009 Så bra da Søskenhåp! Helt enig med deg at å lete etter symptomer er bare dumt. Vi bare psyker oss ned på det. Utrolig deilig med noen ekstra dagers sykemelding. Gått en liten tur ute,og bakt kake osv.. Men kjenner at jeg er veldig trøtt. Sliten av alt dette,men det er og en bivirkning av Crinone. Nå får vi bare krysse fingrene for at det går bra for oss alle 3!!!!))
Søskenhåp adopterer Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #25 Skrevet 28. mai 2009 Snakk ikke om å være trøtt.... jeg blir enormt trøtt av den crinonen og sikkert ellers alt i forkant, jeg måtte virkelig slite for å ikke sovne ved rattet hjem i dag fra Riksen (tar 1 1/2 time for meg å kjøre hjem), jeg drar bestandig alene til innsett men i dag hadde det nok vært lurt med en sjåfør. Ang. det med symptomer så ble jeg virkelig lurt en gang, trodde VIRKELIG jeg var gravid og mensen var nesten 2 uker forsiket (noe den aldri hadde vært før) men nei, var ikke gravid. Det var rett og slett medisinene som lurte meg så nå tror jeg ikke på noe før blodprøva har talt. Ja, det hadde vært vanvittig deilig å få dette her til nå! I tillegg har jeg flere venninner som enten akkurat har fått nr 2 eller snart skal ha. Gud å de har det enkelt....slippe alt dette her, men kan jo hende vi får en veldig fin premie til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå