Gå til innhold

Hva er det dummeste jordmor/lege har sagt til deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jordmor var ikke fornøyd med symfysemålet, så hun sa til meg at nå må jeg på sykehuset og forberede meg på dødfødsel...

noe som bare var tull da, jeg kjente jo spark og alt( var vel ca uke 30).. etter ul og mye styr viste det seg at jordmor sannsynligvis trengte nye briller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde født for et par dager siden, men vi lå på småbarnsavd siden babyen min var syk. Jeg selv hadde fått gigantpupper (fra liten b.cup til stor d) og de var steinharde og gjorde siiiinnsykt vondt. Jeg ba om å få tømme de helt, mange ganger, men fikk beskjed om å bare tømme littegrann sånn at jeg ikke bare skulle produsere enda mer melk. De sa også at jeg måtte være flink og massere i dusjen..

Så, siden jeg ikke klarte å massere i dusjen selv pga smertene, tok jeg med meg sambo i dusjen og fikk han til å massere, mens jeg grein av smerte. Gikk så itlbake på rommet og ba pent om å få lov til å pumpe meg litt, men fikk blankt nei, siden de hadde fått så mye melk av meg og jeg ikke måtte øke produksjonen mer..

Så jeg la meg ned for å prøve å sove, men det gjorde så sinnsykt vondt og jeg var så sinnsykt kald. Bare lå og gråt og hakka tenner og rista i hele kroppen. Ringte på sykepleieren som bare stod og så dumt på meg. Jeg ba om å få noe smertestillende, fordi puppene var så vonde.

"ehh... hm.. eh.. ja... så det er vondt..? eh.. ja.. jeg kan gå og høre..." så kom hun tilbake etter og sa "nei.. du kan ikke få noe, fordi da kan du lure melkegangene bare" Jeg ble ganske fortvilet og lå jo fortsatt og skalv av kulde. Skrek nesten til henne at jeg er så KALD, og hun tittet bare på meg. "eh.. hm... fryser du?" "JA!!!!!!" "hm.. eh..vil du..hm.. skal jeg hente et teppe ellerno?" "Ja takk!" Så kom hun tilbake med to sykehusskjorter.... Fant ut at samboeren min sine gensere ble mye varmere da. Jeg spurte om paracet igjen, men fikk nei.

Til slutt gikk jeg inn der babyene lå fikk kontakt med en annen sykepleier. Hun så at jeg hadde vondt og tok så vidt på ene puppen min, hvor jeg brøyt sammen i smerte og gikk med en gang og hentet paracet. Hun hentet også lege, og jeg fikk tatt tempen en halvtime etter jeg tok paraceten (da var den på 39,8 ellerno) og fikk til slutt antibiotika. Men det var en helvetes natt. Alt tok veeeldig lang tid.. og jeg spurte samme jordmor om hun kunne hjelpe meg med amminga, da jeg slet med å legge til. Etter 40 min uten at babyen hadde fått tak og bare hylskriki, ga jeg opp og ba om at han fikk kopp og at jeg heller pumpa meg...

Skrevet

"Her var det ikke mye hår" Når jordmor så hvor lite hårfager jeg er der nede. Fra naturens side, altså.

Dette sa hun mens hun barberte meg da jeg skulle ha min førstefødte. Den gangen var det rutine.

Skrevet

Min første baby vokste nesten ikke fra 3 mnd til 5 1/2 mnd. 66 cm hver gang.. Da spurte legen meg : " Har dere dverger i familien?".

Jeg var 19 år og holdt på å dette av stolen. Jenta mi så ikke ut som noen dverg..armer og bein var fint porsjonert.

Skrevet

Etter å ha blitt klippet så mye at jeg måtte ha opprettende kirurgi 9 mnd senere, knekt halebein, kjempehemoroider og etterrier fra helvet, spurte jeg om smertestillende:

Jordmor på barsel svarte surt og uforstående: " Smertestillende???" Hvor har du vondt hen?!"

"Hvor tror du jeg har vondt, din sure merr! ", er hva jeg burde ha svart..

Skrevet

Her synes jeg din siste setning var dummere enn det legen spurte om.

Det finne flere typer dverger, eller kortvokste som de egentlig skal kalles nå. Det er de hvor du tydelig ser at str på armer, bein og resten av kroppen er ujevne. Og det er de hvor alt er riktig proporsjonert i forhold til hverandre. Alt er bare mindre.

Skrevet

Det var ingen ledige fødestuer på sykehuset da vi kom, så vi fikk sitte enn så lenge på et kontor. Jordmor sier i døra før hun går; "ikke søl på den krakken du sitter på"

??

Da det endelig ble et rom ledig rakk jeg akkurat å ta meg et varmt godt bad før vi ble sent ut igjen på gangen. Jordmor sier: så stille som du er kan du føde på gangen. HAHA, veldig artig.

Forrige uke var jeg hos fastlegen min:

Hei, er du gravid spør hun

Nei, sier jeg, men jeg vil gjerne ta ut spiralen slik at jeg kan bli det

Hun spør: hvilken spiral?

Hun er ganske så søt da ;)

Skrevet

Sønnen min havnet rett på respirator på intensiven etter fødsel (prematur og hjertefeil). Alle legene forberedte oss på at han skulle dø når som helst og vi var selvsagt i dyp sorg. Han levde jo ennå og kjempet modig.

Så kommer legen inn på obs posten på daglig runde. Spør hvordan det går og jeg svarer at min sønn ligger på respirator.

"Jaja, du kan jo få flere barn" Sier denne legen til meg..

Hadde jeg ikke blitt så paff der og da burde jeg vel satt han på plass...

Skrevet

Jeg led av en grusom kvalme de første månedene i svangerskapet. Da jeg klaget min nød til legen sa hun; "Det er fint du er dårlig nå, så er du bedre forberedt til den tøffe fødselen...". Og jeg som hadde fødselsangst nok i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å være stille og ikke hyle så under riene, for jeg skremte de andre fødende som kom til avdelingen.

Skrevet

Ikke dummeste kanskje, men.. Fryktet (for ønsket opprinnelig ikke) at jeg var gravid igjen, hadde baby på 5mnd og tatt p sprøyte. Gikk til legen min for en "dobbelt sjekk" etter positiv test, og BA henne kjenne på magen fordi jeg mente at jeg kjente livmoren, men hun tok bare en GU og mente jeg bare var 6 max 8 uker på vei, og forklarte meg at livmoren gjerne ble raskt mye større under 3 sv.skap. To uker senere var jeg på UL, da var jeg 19 uker på vei... Verdens raskeste sv. skap??

Skrevet

Den kvinnelige legen som undersøkte meg første gang jeg var gravid sa, med fingrene langt inne i sjeden min " ja sånn som dette kommer det ikke til å kjennes ut etter en barnefødsel nei..". heldigvis hadde jeg keisersnitt

Skrevet

ringte føden og sa at nå skjer det osv.. ble bedt om å slappe av og legge meg nedpå, var leeenge til noe skulle skje, for jeg var jo 1.gangsfødende... 3 timer etter var gogutten min komt...

Skrevet

jordmor på første svangerskapskontroll i uke 11: "det er ikke noe vits å høre etter hjertelyden enda, for den kan ikke høres før i uke 15-16." Dagen før hadde jeg hørt på hjertelyden vel og lenge med babywatcher'n min, 160 slag i minuttet. humret litt for meg selv da.

jordmor da jeg var inne for sjekk på føden, (hadde rier og vannet var gått): "du kan bare dra hjem igjen og komme tilbake i morgen kl 8.30. du er jo førstegangsfødende, så dette vil ta litt tid." dro hjem igjen, men måtte tilbake til sykehuset allerede etter 1 time fordi jeg hadde så vondt. hadde da 9 cm åpning! og 3 timer etter var ungen ute.. :P

Skrevet

Synes nesten farmor tok kaka når hun besøkte meg på fødeavdelingen, når jeg satt der med min nyfødte nydelige gutt i armene. Hun braste ut med følgende: "Nå synes jeg ikke dere skal ha flere barn, for det er så mange å handle julegaver til nå!"

Kan legge til at det er mange år siden hun sluttet å handle julegaver OG bursdagsgaver til mine barn. Men hun er gammel, da. Får unnskylde dama. Men den gangen var hun ikke så gammel.

Skrevet

Her må jeg bare svare at det faktisk er mange som blir trangere etter fødsel, deriblant meg selv. Så den siste setningen kunne du spart deg for.

Skrevet

Å, den var råå!!

Hihi. Husk at helsesøstre alltid har rett og at det de sier gjelder. Du hadde nok bare rotet med fødselsdatoen :) :)

Skrevet

første ultralyd vi var på sa jordmora med et veeeldig alvorlig utrykk: "Jeeeg må hente ei annen som må komme å se her",ho andre kom og ho sa til ho "Se her er babyen og bak her ser eg noen krops deler...og noen her.. og her.. og her...Og så syns je4g at det er noe rart her.." Vi såg jo for oss at fløyt med armer og ben der inne.. herregud skulle tro det var den første ultralyden hennes.. Vi holdt jo på å besvime..Sambo bare kneip seg fast i hånden min.. hehe

Skrevet

Dytter denne..

Mange morsomme innlegg her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...