Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Kan nevne noe: -Hodet fester seg ikke hos flergangsfødende (jordmor) -Man får ikke større barn enn man klarer å føde (jordmor) -Man kan ikke høre hjertelyden på fosteret (med doppler) før uke 18 (lege)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 -Legen lo av meg når jeg sa jeg hadde forstoppelse, skikkelig moden mannlig lege må jeg si.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Ikke lege/jordm, men helsesøster kom med følgende bemerkning når jeg fortalte at vi ikke fikk barnehageplass og jeg måtte være hjemme uten lønn: -så fint at du har anledning til å være hjemme med han
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 Helsesøster sa at jeg ikke måtte legge på meg mer og at jeg hadde helt feil kosthold. Hadde da gått opp 8 kilo på 5 mnd...
Gjest Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Har ikke fått noen gullkorn hverken fra lege eller jordmor (ikke som jeg hsuker ihvertfall) Men ganske mange fra diverse helsesøstre. Jenta mi på da 6mnd. sitter på gulvet. HS: "Du må ikke la henne sitte sånn, ryggen tåler det ikke. Hun kan ikke sitte sånn før hun selv er sterk nok til å sette seg opp" Meg: "Hun setter seg opp selv" HS: "nei det er hun for liten til" Jeg legger jenta ned, hun setter seg opp selv HS "hmm, men er du sikker på at hun bare er 6mnd. da?" ehhh....
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Jormor lo når jeg sa jeg hadde 5cm, 7 cm, 8 cm åpning og sa at det kunne jeg ikke kjenne bare på smertene, men hun måtte bite ordene i seg for det stemte hver gang. Og hun trodde meg ikke når jeg sa at nå kom ungen og fikk det veldig travelt når hodet var halveis ute. Da hadde hun ikke klart settet og løp på gangen og brølte på barnpleier og i det hun ver tilbake hos meg så var hudet født uten at jeg presset i det heletatt. Og inn kom barnepleieren og fikk ordre om å komme med sakene.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Jordmor sa da jeg sa jeg sa at jeg var liten og hadde et stort barn " husk at samene føder også barn" (!!!!) Øverste lege på Riksen sa at det skulle gå så fint å føde et stort barn fordi vi kvinner er skapt til å føde de barna vi har i magen.... Yeah right! Lege på Riksen: "slapp av, med et stort barn skal du ikke gå én dag over termin" Yeah right - igjen...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 Det sa legen til meg å, da var jeg 7 mnd på vei, og hadde gått opp 7 kg! Pass på hva du spiser og husk at du skal ned igjen å etter fødselen!! 4 mnd etter jeg hadde født henne veide jeg 12 mindre enn før jeg blei gravid, der fikk han den!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #10 Skrevet 29. april 2009 Jeg hadde fødselangst da jeg ventet mitt første barn grunnet div opplevelser da jeg overlevde tsnuamikatastrofen i Asia. Da jeg første gang fortalte legen min om redselen og angsten og det faktum at jeg ønsket keisersnitt fikk jeg høre følgene: - Du vet at det kan være STORE ALVORLIGE komplikasjoner ved ks? Du vet at du risikerer blodpropp, blodtap, blodforgifting og alvorlige infeksjoner og at du i værste fall kan dø!???? Jo takk..... Det var AKURATT DET jeg trengte å høre akkurat der å da gitt....... Joda, jeg vet jeg kan dø, jeg har nesten dødd, jeg har smertelig fått erfart hvor lite som skal til før man er ferdig her og etter det helvete jeg har vært igjennom trenger jeg ikke høre slikt med en gang jeg forteller om min angst for å dø under fødsel!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #11 Skrevet 29. april 2009 En kort stund mistenkte jeg ny graviditet tross pessar. Da sa helsesøster (som også var jordmor) at "pessar er meget inneffektiv uten sæddrepende gel". Når man sier "pessar", så mener man jo "pessar med sæddrepende gel", men det tar for lenge å si det! Nei, husk for all del å si "pessar med sæddrepende gel" hver gang, ellers kan du bli misforstått!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #12 Skrevet 30. april 2009 Det må vel være når hun skulle sy meg etter fødselen, og jeg sa "AU, DET GJØR VONDT!" "Nei, det gjør ikke vondt der, for det er ikke nerver der!" klarte jordmora å prestere å si til meg!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #13 Skrevet 30. april 2009 legen min flirer av meg hver gang jeg kommer inn døra hans nå når jeg er gravid, og spør meg om jeg har tenkt å vokse mere nå??? og, du skal vel ikke lbi større nå vel? Og du blir bare større og større (flire flire mens han måler meg med øynene opp og ned.' og JA jeg er feit nå, gått opp snart 30 kg, snart termin, men likevel, gått opp i overkant mye MEN, jeg ba om hjelp for mange måneder siden (tidlig i svangerskapet) om at vekten økte alt for fort (er sengeliggende) kunne han ikke følge meg opp mtp vekta, og hjelpe meg på et vis? da også lo han og sa at jeg måtte nok bare regne med vekt oppgang, og at jeg måtte gjøre noe med det etterpå. Så presterer han å flire av meg nå, og sier at jeg trøste-spiser og at det ikke er vann, men fett jeg "samler" nå (jm skriver 2 i ødem på meg, og fnyser av at legen sier det KUN er fett) vel, TUSEN FAEN MEG TAKK da, for at du dret i bekymringene mine for vekten, og attpåtil skal mobbe meg hver gang jeg trør inn på kontoret nå liksom
McRabarbragrøt Skrevet 30. april 2009 #14 Skrevet 30. april 2009 Tok innvendig ultralyd da jeg var til utredning, og lege og sykepleier pekte og forklarte på skjermen. Da de kom til eggstokkene, sa hun "og her se på disse sirklene her de som ser ut som sjokoladekjeks..." hvorpå hun pauset et sekund og la til "men de ER ikke sjokoladekjeks, altså..." for de kjeksene hadde leg leita lenge etter, liksom...
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #15 Skrevet 30. april 2009 05:51: Hvorfor bytter du ikke lege?? Eller går til jordmor til kontroll? Du må jo ikke finne deg i slik behandling!!
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 30. april 2009 #16 Skrevet 30. april 2009 Vannet gikk klokken 03:00 og rier som kommer med 0 minutters mellomrom - Jordmor på telefon sier jeg kan vente til neste dag med å komme til sjekk, siden riene ikke er vonde nok. Reiser uten at jeg "får lov" opp på sykehuset. - Jordmor måler rier og sier de er ikke sterke nok til å gjøre jobben sin. Og vil sende meg hjem med 3 cm åpning. 2-timer seinere var jeg mamma.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 30. april 2009 #17 Skrevet 30. april 2009 Dette sa hun mens jeg lå på føden og var gansle forvirra og hadde vondt: "...det er jo dessverre sånn at det er ikke alltid det går bra" eller noe sånt i den duren.Takk for den!, tenkte jeg. Det gikk heldigvis bra da:) Litt vel dumt å si sånn når man er førstegangsfødende og nervøs fra før spør du meg
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #18 Skrevet 30. april 2009 Jeg var bekymret fordi mange påpekte at magen min var liten i fht hvor i svangerskapet jeg var, snakket med JM om det og hun sa, bare ved å se på magen at "Der er det minst er 3,5 kilos unge" uka etter fødte jeg en gutt på under 2,5 kilo...
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #19 Skrevet 30. april 2009 JM sa at jeg måtte slutte å drikke så mye brus, det er ikke bra for ungen. Jeg drikker en boks cola zero om kvelden som kos...Det er jaggu mye, det:=O
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #20 Skrevet 30. april 2009 Synes ikke det ang brusen var så dumt sagt!! Er ikke bra å drikke brus hver dag!!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #21 Skrevet 30. april 2009 Skal du kose deg med en boks brus, velg heller vanlig cola. Zero inneholder aspartam som ikke er anbefalt til barn under 3 år og derfor også bør unngås i graviditeten...
Gjest Skrevet 30. april 2009 #22 Skrevet 30. april 2009 - Du er førstegangsfødene, og da går det aldri fort (JM under første fødselen min når jeg sa dette går fort, hun måtte pent tygge i seg ordene, gikk fra 2-10 cm åpning på litt over en time...) - Det går ikke an å kjenne liv før tidligst i uke 17-18 (Gynekolog med nr 2, på den tiden så vi spark utenpå magen også (kjente det i uke 12 første gang), OG jeg hadde morkaken foran mot magen den gangen)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #23 Skrevet 30. april 2009 Jormora mi sier dette til meg HVER gang jeg er på kontroll og skal veie meg: Det er godt du ikke har lagt på deg så mye (7 kg, 35 uker på vei) fordi det blir så tungt for deg å gå gravid hvis du skal få noe særlig mer på kroppen. Du har nok fra før, og trenger absolutt ikke mer fett på kroppen. Og husk å pass på å ikke drikke brus, ikke spise snop, spise sunt.. blablabla... HVER gang sier hun dette til meg.. Som om jeg ikke føler meg som en svær hvalross fra før.. Tusen takk liksom..
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #24 Skrevet 30. april 2009 En boks brus pr dag er faktisk mye. Brus er "festdrikk" og er langt fra sunt som hverdagsdrikke.
Gjest Skrevet 30. april 2009 #25 Skrevet 30. april 2009 Er du sikker på at hun bare er 6 mnd.... Hehehe jeg dauer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå