Gå til innhold

Hva er det dummeste jordmor/lege har sagt til deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gynekologen aller, aller første gang jeg hadde GU (med innvendig ultralyd og hele pakka): "Oioioi!! Dette var saker ja! Nydelige eggstokker! Herlighet, ja dette var skikkelig bra saker!"

Og siden da har jeg gått rundt og skrytt av sjokoladekjeksene mine titt og ofte:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Lege på legevakten: du har halsbrann og kynnere.

Dagen etter ble jeg innlagt på haukeland med gallestein...

Skrevet

På siste legesjekk før termin spurte jeg om prevansjon etter fødsel, gynekologen anbefalte oss å "hoppe av i svingen"..vi lo litt og tenkte at det var jo ikke noe seriøst tema enda uansett.

Når jeg så kom tilbake på 6 ukerskontrollen og spurte etter cerazette, sa han : Ja, det går jo an. Ellers så kan dere jo alltids bare hoppe av i svingen, mange som gjør det! Hehehe..Jeg gikk for p-pillene!

Skrevet

"Vi kvinner skal lide litt" sa en jordmor til meg da jeg strevde med ammingen. Jeg informerte henne rolig om at jeg er ateist, og at jeg (i motsetning til henne) ikke led av Jesus-misunnelse.

Skrevet

Helsesøster sa at barnet mitt var for lite til å ake seg bakover.

Men barnet mitt akte seg bakover da han var 3,5-4 måneder gammel.

Helsesøster sa også at alle har nok melk.

Jordmor: Fødsel er ikke smerte. Det er bare hardt arbeid.

Skrevet

Jeg ringte sykehuset da fødselen var godt i gang, og vi avtalte at jeg skulle bli hjemme så lenge jeg syntes det var greit - og så skulle jeg ringe og si: Nå kommer vi!

Diverse timer seiner følte jeg virkelig ikke det var greit å være hjemme lengre, og jeg ringte sykehuset for å si at nå kommer vi faktisk. Da hadde mannen min spurt tre ganger om vi ikke kunne dra. Det var selvfølgelig rett etter vaktskiftet, og jeg møtte på verdens sureste jordmor, som sa - nei, spis heller litt og så legger du deg og sover litt. SOVER LITT!? Trodde jeg skulle dø, jeg hadde tette rier og klarte så vidt å komme meg igjennom dem, og alt ble mye verre av å ligge. Men jeg spiste på trass, og la meg i senga - og lukket øynene og bannet for første og siste gang under fødselen.

Turte nesten ikke ringe igjen for å si at nå klarer jeg ikke mer, for jeg var så redd for å bli avvist igjen.

Skrevet

jeg ligger i badekar i ca en halv time etter at jordmor har sjekket åpning...4 cm.

roper ut til samboer at han må hente jordmor for nå kommer jenta.

jordmor kommer inn, ler og sier at "neida, det høres ikke sånn ut når du må presse"...det er nok en stund igjen.

18 min etter, er lille jenta mi ute.

Fødselen varte i 3 timer fra første ri, til hun var ute.

var visst ingen typisk førstegangs fødsel...

Skrevet

Jeg hadde fødselsangst før jeg fikk gutten min. Da jeg snakket med jormoren presterte hun å si " Dette kommer til å gå så fint siden ungen er så ønsket"

Jeg hadde igangsatt fødsel, og lå i timesvis med forferdelige rier uten pause mellom. Var helt utmattet og hadde ingen fremgang. Etter vaktskiftet kom er jordmor inn å begynte å presentere seg og bable midt i det værste rieh*****. Jeg fikk stønnet frem vent litt, og hun sa, hva er det du har så vondt av, du er jo enda ikke i fødsel....Hadde da ligget i 7 timer og åpnet meg 1 cm. Jeg byttet jordmor!

Skrevet

- Brystpumpe er ikke mer skånsomt for brystvortene enn et spedbarn.

- Den bedøvende væsken som man har på gommene til spedbarn (husker ikke hva den heter), virker ikke. Hun kan umulig ha smakt på den selv.

På Nav:

- Grunnen til at barnetilsynsutgifter ikke er medberegnet i underholdskostnaden i vedtaket ditt, er nok det at vi regner bare bidrag ut fra inntekter. Det er ingenting annet som gjelder.

Skrevet

Jeg ringte føden fordi jeg hadde vonde rier hvert 3dje minutt hvorpå den jm'en spurte hvor lenge siden første rie var. Det begynte for en halvtime siden sa jeg. Hun sa at siden det var første gang kunne jeg bare legge meg og sove litt. Det var jo klin umulig, jeg grein jo av smerte. Dro likevel til sykehuset tross rådet, og rakk akkurat epidural og hadde vesla i armene fire timer senere. MITT råd er lytt til kroppen din, og ikke dumme jmer som ikke orker ekstraarbeid!

Skrevet

Var på ordinær ul. Babyen lå med ryggen ut slik at det var vanskelig å studere hjertet ordentlig.

Ble henvist videre til en lege som skulle utføre ul. Dette var dagen etter. Kommer på ul og han setter i gang. "Ja, her var det ikke mye hjerteaktivitet" sier han og ler. Jeg ble helt iskald når han sa det. Det han mente var at han ikke så hjertet akkurat der han holdt ul-apparatet.

Fy f....jeg kunne slått ned den legen.

Skrevet

Legen min sa at jeg har en uvanlig lang livmorhals, og måtte skifte til den lengste metallgreia. Hva det heter aner jeg ikke. Men han sa det på en sånn måte at jeg ble fryktelig flau!

Skrevet

anonym 13:08, og hva har det med Jesus å gjøre? Hun kan da være atiest selv for hva du vet?

Skrevet

Da søsteren min skulle føde sitt første barn, sier jordmora begeistret under ei vond pressrie: Dette er min aller første fødsel helt alene!

Det var litt spesielt

Skrevet

Det jeg husker mest var: jeg var hjemme da vannet gitt. Hadde fått beskjed fra jordmor at jeg måtte ringe føden med engang vannet gikk, så det gjorde jeg da det skjedde.

Ringte til føden, og var helt rolig, til tross for at det var første gangen for meg. Jeg pratet rolig i tlf. og følte meg ganske rolig. Hadde ikke gått helt opp for meg enda. Og dama i tlf som svarte(vet ikke om hun var jordmor eller noe), var helt hysterisk: nå må du ikke få panikk. Nå må du ikke få panikk. Dette går så bra så, dette går kjempe bra osv.

Var som om det var hun som fikk mere panikk enn meg.

Skrevet

Jordmor(som forøvrig ikke hadde barn selv) til min veninne som brølte litt høyt under en ri; Hysj på deg. Det gjør ikke vondt!

Skrevet

"Med smerte skal du føde ditt barn" sa Gud til Eva etetr at de ble kastet ut av paradiset. Det med kvinnelig lidelse ifm fødsel er koblet til det, et meget kjent begrep.

Skrevet

Jeg hadde passert termin med god margin og ble innlagt på "venteavdelingen" på barsel pga div symtomer på svangerskapsforgiftning osv. 6 dager over termin, på ettermiddagen, forandret "kynnerne" seg veldig og jeg skjønte jeg hadde rier. Dette ble avvist. Jeg skulle bare slappe av, fødselen skulle igangssettes dagen etter. Utpå kvelden gav de meg sovepiller for at jeg skulle å sove. Jeg sov ett minutt eller to innimellom riene, var helt utslitt pga mangel på søvn. Jeg inssiterte på at det jeg kjente måtte være rier, men de fant ingen gunn til å underskøke meg. Konsenterer deg om å sove, du! Klokka 3 på natta insisterte jeg på å bli undersøkt. De ville helst gi meg en sovepille til, men gikk med å å sjekke litt. 5 cm åpning og rett på fødestua! Det tok fremdeles noen timer før barnet kom, men jeg var glad jeg slapp flere sovepiller:)

Skrevet

" Oi, her var det trangt gitt " sa gynekologen da han skulle undersøke meg, hehe...

Skrevet

Fikk besøk av en JM med akupunkturnåler da jeg skulle ha førstemann fordi jeg syns riene var vonde som fy!!

Når hun kom inn smilte jeg til henne og sa hei, fordi det er slik høflige mennesker gjør.

Da ser hun på meg og sier "Nei, du har ikke behov for akupunktur. Du har jo ikke vondt, du sitter jo og smiler!!!" Deretter lukket hun vinduet jeg hadde åpnet fordi riene gjorde meg varm og sa "Og nå må du prøve å sove, kl. er 0030 og det er faktisk natt ute!!"

Har fremdeles lyst å knuse trynet hennes!!

Skrevet

JM under aktiv fødsel: Er det noe du vil ha eller trenger?

Jeg i en spøkefull tone: Ja, Mammaen min!

JM, i en ganske aggressiv tone: DU ER VOKSEN NÅ OG SKLA BLI MOR SELV, SÅ NÅ MÅ DU NOK KLARE DEG UTEN MOREN DIN!!!

Eeeh, har gått til legen alene siden jeg var 12 år og flyttet hjemmefra da jeg var 19. Prøvde meg liksom på ørlite humor midt opp i all elendigheten;0

Skrevet

jeg var inne på sykehuset for vekstkontroll ca en uke før jeg fødte pga stort barn og mye fostervann....han var så opptatt av dette med fostervannet at jeg spurte om hva det betyr..

"neis, det vi ser er jo at mye fostervann kan tyde på misdannelser hos babyen..." å kan det svarte jeg bekymret...."ja, men det er ikke noe å tenke på!" eh....det var vel stort sett det jeg tenkte på resten av svangerskapet...heldigvis var det bare ei uke jeg gikk:)

så var det en lege på legevakten som ba meg gi 60mg paracet til min 4 år gammel datter med feber og omgangsyka...kasta veeeldig opp og høy feber....men er ikke 60mg litt lite da sa jeg???

"åh, jo jeg tenkte 4kg jeg ikke 4 århehehehe...jo da må det bli 250mg..."

ja....tenkte jeg, for 4 kg, da er det gjerne nyfødt og da bør det vel helst til sykehus ganske fort når det er i den tilstanden!!!!!!

Skrevet

Ler meg ihjel, spurven!:)

Skrevet

Når jeg gikk gravid var jeg så bekymret for kostholdet mitt.Så jeg sa til legen min at jeg spiste mye pizza og junkfood osv..

Å da presterte hun å si"det er jo kjempe bra at du spiser pizza da,for det er jo så sunt"..Å hun mente det seriøst,var ingen spøk fra henne side..Også når jeg var på 6ukers kontrollen,sa hun til slutt: "jeg bruker som oftest å ta opp prevansjon på 6ukers kontrollen,men jeg vet ikke om dere skal prøve åfå flere brn jeg?"

Ehhhh...Hva tror du a!!!At vi planlggger er unge til allerde?

Værste at hun er dønn seriøs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...