Gå til innhold

Hva synes du om at brudeparet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonym 2004 fortsetter:

Og dessuten- noen her inne sier at de heller må be færre gjester og spandere på alt hvis de har så dårlig råd...Vel, hvordan skal man "velge ut de heldige da"?? Da blir det IVHERTFALL sure miner...Hvem er gode nok venner, og hvem i familien "er verdt det" eller kommer man "godt nok" overens med..Og hva med alle de man selv har vært i bryllup til de kan jo også bli skuffet om de ikke blir "bedt" tilbake..Man taper uanset.

Nei, jeg fortsetter å sette pris på en god fest, god fest blir det av avslappet stemning, festestemte og blide mennesker og bra musikk...Jeg kommer itl å sette pris på at folk vil ha meg med på den store dagen sin, selv om jeg må ta med egen mat, og kanskej være med på bordpynting før og opprydding etter..Jeg kommer til å kjøpe gave til alle i familien og i vennekretsen som gifter seg,- samme omde har fest eller ikke...Jeg liker å glede meg sammen med andre og jeg synes det er koelig å gi en oppmerksomhet som viser at jeg både "aksepterer" ders valg og gleder meg med de....

Så får dere fisenfine, storkrevende bryllupsgjester bare takke høflig nei til alle bryllup dere ikke får en "Kuvert" verdt gaven, frisyren og kjolen deres....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, heregud DET er smålig det...Tenk på alle bryllup DERE har vært i da,- de må jo MINIMUM bli bedt "tilbake" når du gifter deg..Eller er du så "smålig" og gnien på det at du ikke unner å gi de en fest tilbake ;o)

Skrevet

Skremmende å tenke at jeg kanskje har kolleger som skriver slikt.

Ikke èn eneste av mine elever voldtar tegn som deg, og håper for all del du er litt proffere i din virkelige hverdag, eller så synes jeg nesten synd på de stakkarne som må leve med deg hver dag.

Og hvorfor i all verden skal jeg ikke bry meg når det blir henvist til akkurat meg? Jeg svarer da på spørsmål eller påstander når de blir dedikert til meg, interessante eller ei;)

Skrevet

Brudeparet bestemmer helt selv hva de vil gjøre, og om det er en enkel vennefest der gjestene tar med seg egen mat og drikke, er det deres valg.

Om andre ikke liker det, kan de holde det for seg selv, ikke kritisere brudeparets valg - det er deres rett!

Selv hadde vi 80 gjester og dekket mat og drikke og greier, men det var vårt valg. Vi var heldige å ha foreldre som hjalp oss litt økonomisk i tillegg til at vi hadde betydelige kostnader selv. Ikke alle har den muligheten, det betyr ikke at de er dårligere på noe vis, det betyr at de har et annet budsjett å forholde seg til.

Forventer ikke at alle som gifter seg (som ble invitert i vårt bryllup) dekker all mat og drikke når vi skal i deres bryllup, forventer at de har det drømmebryllupet de selv ønsker innenfor de økonomiske rammene de må forholde seg til. Og blir veldig lei meg om de skal være redd for hva jeg synes om det de planlegger, da ødelegger jeg jo deler av dagen deres! Og det vil jeg definitivt ikke, det er brudeparets dag, ikke gjestene, og festen er en feiring av kjærligheten!

Skrevet

Tror vi bare lar det ligge..Du blir bare mer og mer usaklig. Du kritiserer meg for å ha kritisert nicket ditt..Noe jeg har skrevet etterpå at jeg ikke mente. Har til og med påpekt at det eneste nicket ditt sier meg, er at du er glad i barnet ditt! Ellers har jeg ikke sakt noe mer om deg!

Likevel fortsetter og fortsetter du; Du kaller meg for feig, dust,uproff ,du spør om "jeg er ferdig med ungdomsskolen osv.. Nå skriver du at det er skremmende at du har kolleger som kan skrive slikt, og at det er synd på de stakkars elevevene mine som må leve med meg hver dag..

Jeg har mye jeg kunne sakt akkurat nå, men tror jeg avslutter før jeg synker ned på ditt nivå, og blir like spydig!

Skjønner jeg skulle holdt meg for god til å kritisere nicket ditt!Beklager det....

Skrevet

Mente selvfølgelig å skrive "Har til og med påpekt at det eneste nicket ditt sier DEG, er at du er glad i barnet ditt!

Skrevet

jeg gir gaver til bryllup selv om jeg ikke er bedt jeg.. oppmerksomhet er koselig.

mat må du ha uansett!

Skrevet

Ja, for det kan vell ikke være for at de ønsker og feire med vennene sine?

Skrevet

Må innrømme at jeg synes det høres litt rart ut å feire bryllupet på denne måten. Men har de dårlig økonomi, så er det jo selvfølgelig giftemålet som bør være fokus vel? Hvis de ikke har penger, har de jo ingen penger å være gnitene med! Hvis de er gode venner, ville jeg gått i bryllupet og gledet meg sammen med dem. Kanskje de som trenger gave mest også? Ville du gitt gave om de ikke hadde hatt selskap da?

Er det anderledes med brudepar som får alt dekket av rike foreldre, men i tilegg til å ikke ha noen utgifter i forhold til bryllupet får kjempedyre gaver? Ikke alle som har ressurssterke foreldre som dekker bryllupet. Og ikke alle som har råd til dyre selskaper selv. Men de må vel få lov å gifte seg for det? Folk flest blir jo dritsur om andre gifter seg i all hemmlighet og ikke ber noen også. Alltid noe å bli sur for i alle sammenhenger.

Og som du sier: litt grillmat er ikke dyrt! Så hva så om du tar med deg litt mat selv?? Du må jo ha middag den dagen uansett regner jeg med? Du trenger jo ikke å gi en superdyr gave heller. De høres jo ut som veldig enkle mennesker når de velger å feire bryllupet på denne måten. Så tror ikke gave de gifter seg for å få gaver. Er vel fåtallet som gjør det!

Skrevet

Nei, det er ikke det nicket mitt sier meg, selv om jeg er det. Det handler om en fremmed gammel mann som ropte ut hvem som var den "heldige eieren av den skjønne dukken" (henviste til den lille) som flørtet med han:)

Men men... nå får du ha en god kveld:)

Skrevet

hadde jeg ikke hatt råd til noen grillmat hadde jeg heller ikke holdt fest.

Utrolig kjipt, ta med seg mat...? drikke, greit, men maten må de da stå for.

Hadde ikke kjøpt gave jeg:-/

Skrevet

Skrev feil nok en gang:) Ser det nå..:) Men regner med du skjønte hva jeg mente

Skrevet

Eller det vil si...Jeg skrev riktig første gang...Sukk

Begynner å bli seeeeent

Skrevet

Jupp:) Nå må du slutte før du kupper hele tråden til stakkar HI her;)

*Jeg er avhenigig av å ha det siste ordet*

Skrevet

Ok:) du får det siste ordet..he,he..

Natta:)

Skrevet

Det hadde jeg ikke hatt sansen for i det hele tatt. Jeg liker ikke ta med selv lag, og i allefall ikke i forbindelse med bryllup.

Gaven hadde uansett vært uavhengig om jeg hadde blitt invitert i selve bryllupet eller ei.

Skrevet

Åhh.. gu, skjeldent fremme på nett får meg til å le så mye som du har gjort:)

Natta:)

Skrevet

Jeg skjønner ikke at dere som er så negative kan karakterisere dere som venner av de som gifter seg. Dersom et vennepar skal gifte seg, gleder man seg ikke over det da? Og spesielt over å få være med å dele feiringen? Det kunne ikke funnet meg inn å være annet enn glad på deres vegne og glede meg til festen.

Til HI; du får se det positive i det da, vet du. Siden du skal ha med mat selv så får du i hvert fall noe du liker ;)

Men jeg må innrømme at hadde jeg visst at vennene mine tenkte som mange av dere her inne så hadde dere ikke lenger vært på vennelisten min.

Skrevet

Lol, det høres ut som om du tror at vi som har noen kritiske tanker i hode ikke gleder oss over at de har giftet seg. Verden er ikke så svart hvitt. Jeg personlig ville ikke ha invitert til bryllupsfest uten å holde maten. Hvis andre gjør dette hadde jeg syntes det var underlig. Men det betyr hverken at jeg ikke ønsker de hell og lykke i ekteskapet eller at jeg hadde laget dårlig stemning på selvskapet. Det betyr bare at vi hadde vært forskjellige på dette puktet.

Skrevet

Bryllupsfesten har vært står det, for en stund siden.

Det er en vennefest de skal ha nå, noe som blir noe annet. Tror du virkelig bruden kommer i brudestasen sin på dette?

Skrevet

For å forklare litt her.... Bryllupet har ikke vært, men skal være i august. Helga etter er det duket for vennefest.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...