Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 inviterer til vennefest en stund etter selve bryllupsdagen(hvor kun nermeste familie er invitert) og ber hver enkelt ta med det de ønsker å spise(grille) og drikke? Hva med gave? Hvor dyr ville du kjøpt? Synes brudeparet i det minste burde spandert maten. Trenger ikke å være biff av beste kvalitet... Grillspyd eller pølser med salat og potetsalat koster ikke så mye...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 Helt flott! Flere burde gjøre det sånn. Kutte ut gavetulet og heller ha uformelt spleiselag. Økonomisk flott.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 HI her... Ang gave så har ikke brudeparet bedt gjestene om å ikke kjøpe noe. Dersom de heller vil ha spleisefest enn gave så er jeg enig med at opplegget er ok. Ikke helt min stil, men greit nok... Synes liksom man skal få litt igjen for gaven man kjøper i form av en bra fest...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 hmm... litt billig løsning, enig i den! Hvis de vil feire med venner også ser jeg ikke helt problemet i å invitere de på selve dagen. Min far giftet seg på nytt (etter 10års samboerskap) i april i fjor. De giftet seg bare i... nei fikk plutselig hjerneteppe... ikke i kirken hvertfall, men... arg, kommer ikke på det.. hvertfall, der var bare mine søsken og hennes barn. Så hadde de stort hageparty med 60 gjester utpå sommeren for å feire. Var sikkelig grilling med masse god mat og drikke! Selvfølgelig var det de som inviterte som sto for alt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #5 Skrevet 25. april 2009 Hva er galt med det? Det koster tross alt mye! Og ikke alle har god råd , men vil gjerne dele denne gleden med andre! Ser ikke noe galt i dette, jeg. Brudeparet bidrar sikkert med mye selv!!!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 Festen er hjemme hos brudeparet så de betaler ikke for å leie lokale. Det de "bidrar" med er jo selve middagen og selskapet etter vielsen, men dit er som sakt bare de nermeste invitert. De må ikke ut med en krone for vennefesten. Derfor syns jeg de burde opplyse om at de ikke forventer gaver for oss som er invitert på denne...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 Er det ikke myyye hyggeligere å servere mat og heller få litt gaver? Høres litt ut som utdrikkningslag de skal ha, i den forstand at de forventer folk skal varte DE opp å betale og ikke de som skal ha selvskap. Hilsen 13:18
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #8 Skrevet 25. april 2009 Anonym 13:18: klarer du virkelig ikke å se problemet?!?! Hæ?! Hørt om økonomi, ikke alle som har ræva full av penger vet du! Koster peng å ha 60 gjester vet du!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #9 Skrevet 25. april 2009 Har de sagt til noen da at de ikke ønsker gave? Spleis gave sammen med noen da.. Ville gitt noe jeg ja..
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #10 Skrevet 25. april 2009 jeg syns det høres kjempe trivelig ut... det er ikke alle som har råd til å kjøpe mat og spandere på alle. da er det en veldig flott måte å kunne feire med venner på jeg gjorde det ikke slik men hadde jeg hatt dårlig råd så hadde nok jeg også gjordt det:)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #11 Skrevet 25. april 2009 De har ikke sagt at de IKKE ønsker gaver. Har fått skriftlig invitasjon til fest hjemme hos brudeparet. Hver enkelt tar selv med det de ønsker å spise/drikke... HI
Gjest Skrevet 25. april 2009 #12 Skrevet 25. april 2009 Synes generelt over det er veldig gniten å be gjester ta med seg mat! Det er noe man kanskje gjør som fattige studenter osv, men inviterer man til middag, så bør man stå for maten selv. Såååå dyrt er det ikke for litt koteletter, pølser, burgere osv av billig grillmat. Å ikke tilby mat til gjester for bryllupsfeiring synes jeg er veldig gniten, jeg hadde reagert på dette! Drikke er litt mer greit, da kan folk ta med det som de liker, og det er også mer vanlig, men vi ber aldri gjesterta med drikke (og dette er til vanlige middager). Vi har alltid litt ekstra vin og øl slik at det er nok til alle, så velger gjestene selv om de vil drikke det vi har eller medbrakt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #13 Skrevet 25. april 2009 Høres ut som du , som gjest, kun vil gi gave (størrelse på gave) etter hvor mye du får tilbake (servert) !! Smålig!
Gjest Skrevet 25. april 2009 #14 Skrevet 25. april 2009 Må legge til at jeg nå ikke ser for meg 60 gjester akkurat om det er snakk om en vennegjeng, dette pleier vel heller å være ca 10-20 personer maks? Og med f.eks bakte poteter, salat osv som tilbehør er det faktisk ikke noe særlig dyrt med mat til gjestene da...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #15 Skrevet 25. april 2009 13:31: Jeg synes det er gnient å det er MIN mening, som Alva også presiserer. Selvfølgelig koster det penger, min far er ikke akkurat velstående, men når de først skulle gifte seg (som de bare skal gjøre èn gang) ville de feire på en ordentlig måte! Har du ikke fått deg noe på en stund? Eller er det PMS som gjør at du skriver så agressivt og barnslig? 13:18
*toppris* Skrevet 25. april 2009 #16 Skrevet 25. april 2009 enig med alva her... inviterer man til middag så bør man jo få noe servert også... at alle kommer med hvert sitt måltid og skal sitte sammen og spise, hahaha...hadde tatt med meg nudler jeg da, på pur f egentlig;p men liker det selv veldig godt da;) de kunne droppa maten og heller kun hatt det som fest da, at alle tar med seg egen drikke og fx får en velkomstdrink og chips/snacks der...
Den heldige eier av ett barn Skrevet 25. april 2009 #17 Skrevet 25. april 2009 Du virker ganske smålig, og himla gjerrig!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #18 Skrevet 25. april 2009 Det finnes faktisk de som ikke har økonomi til å spandere "billig" grillmat Alva. Da synes jeg det er helt kurant å invitere til spleiselag. Er ikke poenget at man skal ha det hyggelig sammen? Ikke at man skal bli påspandert mat?
Gjest Skrevet 25. april 2009 #19 Skrevet 25. april 2009 Ville aldri gjort det selv, og mener iallefall at de i det minste burde si noe om at de ikke forventer å få gave i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #20 Skrevet 25. april 2009 og du virker rimelig smålig i uttalelsene dine du også.. "den heldige eier av ett barn"...Har stusset på nicket ditt hver gang jeg har sett det.. Kunne aldri funnet på å sakt at jeg "eier" barnet mitt..For et snevert menneskesyn!!! Vet du ikke at ingen eier barna sine?? Barnet ditt har du til låns..Du må gjøre deg fortjent til dets kjærlighet og tilknytning... Kanskje dømmende sakt omr deg, men syns du var rimelig dømmende med HI her også.. Jeg er enig med HI her..Kan du ikke liksegodt si at brudeparet er gjerrige da??Ser at noen har forståelse med brudeparet ang økonomi osv, men hva med å se det motsatt vei også?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #21 Skrevet 25. april 2009 Vi hadde kun nærmeste familie på bryllupsdagen og vennefest litt senere med mange venner Var supert det! Vi stod selv for maten, velkomstdrinken og drikke til maten, mens resten av drikken måtte gjestene kjøpe selv. Hadde jeg invitert til noe tilsvarende det du sier hadde jeg skrevet noe slikt i invitasjonen: "Vi ønsker å invitere x og y til fest hos oss for å feire at vi har giftet oss. Istedet for gave ønsker vi at gjestene tar med seg sin egen grillmat og sin egen drikke slik at vi kan kose oss med middag sammen" etc Hadde jeg vært gjest hadde jeg likevel tatt med gave
Den heldige eier av ett barn Skrevet 25. april 2009 #22 Skrevet 25. april 2009 Tenk at du orker å bruke energi på et nick, det sier vel litt om deg?! Og hvor står det at de krever gaver? Når HI ikke en gang har gøts til å spørre "vennene" sine om det, så er det ikke i mine øyne venner. Forresten så må du være ganske flink som greier å si noe om mitt mennesyn ut fra et nick.. grattis. Du fremstår som den anonyme dusten du er;) I tillegg er du feig!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #23 Skrevet 25. april 2009 Kanskje litt uvanlig å be gjestene ta med mat. Men det som høres mest gjerrig ut er å mene at man skal kjøpe seg en fest med en gave. For en tragisk kommentar...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #24 Skrevet 25. april 2009 Tror ikke jeg hadde reagert så mye på det med å ta med mat, men er det en uformell vennefest en stund etter selve bryllupet, hadde jeg neppe kjøpt gave for 800kr for å si det sånn. Jeg hadde nok gitt til ca 350-400 kr.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2009 #25 Skrevet 25. april 2009 kan ikke du HI, bare droppe å gå om det irriterer deg så sinnsykt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå