Gå til innhold

Hva synes du om at brudeparet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som jeg synes er rart er at folk ikke kan glede seg på andres vegne, uten å forlange noe i gjengjeld.

Om du IKKE hadde blitt invitert i selskap hadde du vel gitt gave alikevel, med tanke på at et vennepar har giftet seg?

Nå får du gi en liten gave, OG feire sammen med dem. Hva så om du må ta med litt grillmat, bare kos det vel?

Muligens en litt utradisjonell måte å arrangere bryllupsfest på, men hva så?

Håper dere evner å se forbi det og heller kose dere skikelig på festen. Såpass kan man unne venner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde et slikt bryllup. Vi fortalte venner og familie at vi skulle gifte oss en måned før vi giftet oss. vi giftet oss med kun de nærmeste og forlovere. Etterpå gikk vi ut å spiste å koste oss sammen med dem. samtidig hadde vi invitert venner og kjente på fest helgen etterpå for å feire at vi hadde giftet oss. De måtte selv ta med det de ønsket å drikke. Har aldri sett på det som kjipt før .. hmm

Nå har jeg aldri vært jenten som drømte om prinsesse bryllup så

Jeg giftet meg ikke for festen, ei heller for at alle andre skulle få en fest for den slags skyld. Jeg giftet meg fordi jeg hadde funne mannen jeg ville leve resten av livet mitt sammen med. Min store kjærlighet.

Vi giftet oss ikke for å få gaver og det ga vi klar beskjed om. men vi fikk utrolig mye fint.

Økonomien vår, nå som jeg er student og vi har små barn tilsa at viss vi skulle gjenomføre et bryllup måtte det bli slik. Og dyrt ble det nå uansett-

Jeg har bare fått positive tilbakemeldinger på bryllupet mitt. aldri tenkt over at det er kjipt.

Skjønner ikke helt at man skal gå ned på gave standeren fordi brudeparet vill gjøre ting enkelt. Du er jo der for å feire deres dag på deres primisser. Du får ta med en flaske vin og en potetsalat og skrive et kort om hvor kjip du syntes de er.

Skrevet

Syns det hørtes topp ut. Om det er så feil for deg HI og gi gave fordi du ikke får noe igjen, så lar du vre å gi gave da.

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Vi skal gifte oss til høsten, vi hadde planlagt et stort dyrt bryllup, men så bestemte jeg meg for å beg å studere:) Så da forandra vi på heile opplegget. Så nå skal vi gjøre det så billig som mulig.. Koldtbord og ha det på et grendahus. Aldri om jeg hadde bedt gjestene mine ta med mat på spleiselag,for så og forvente å få gave!! Er noe annet å be folk ta med alkohol selv til etter maten,det har vi tenkt å gjøre. Vi skal ha en del barn i brylupet, og vilø ikke ha et fyllelag. Så da var det en fin løsning. Syns det er helt greit om man inviterer til spleiselag, men da skal man ikke forvente å få gave syns nå jeg! Tenk så fett for dem da, har ikke brukt en kr på bryllupet, men likvel få gaver for flere tusen... sykt..

Skrevet

Når vi giftet oss så ønsket vi at gjestene tok med seg mat eller drikke som gave til festen vår. Vi fikk masse mat og drikke. Fått flere positive tilbakemeldinger om hva vi gjorde. Mange skrøt også at det var noe av den bedre maten de hadde spist i et bryllup. Maten og drikka var gjestenes gave til oss.

Festen var vellykket og flere har sagt at det var noe de kunne tenke seg å gjøre selv.

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Maleen; det hørtes jo kjempe flott ut:) Det syns e blir noe heilt anna:)

Skrevet

Hadde vi invitert til bryllupsfest i etterkant og bedt gjestene ta med mat selv, så hadde vi ikke forventet noen gave. Hyggelig om vi hadde fått, men ingen betingelse.

Jeg regner med det er slik for ditt vennepar også? At de er mest opptatt av å invitere til hyggelig lag med vennene sine - ikke å åpne en masse gaver.

Skrevet

Synes det er ganske så småli avdeg bare å tenke tanken jeg da. Er man glad på andres vegne så tenker man ikke på hva man får igjen. Man skal tross alt ikke ha bryllup for å glede andre. Men få gjørde det på sin måte og etter sin økonomi. Husk at dette ikke er din dag, men brudeparets dag.

Skrevet

En venninne giftet seg i fjor sommer. Det var et "sparsommelig" bryllup men lokale var leid, mat bestilt fra cateringfirma, ungdommer leid inn som servitører og all alkohol kjøpt inn etter mange utenlandsturer.

Min venninne og hennes mann skrev i invitasjonen at istedet for gave så ønsket de seg et økonomisk bidrag til bryllupet. De fikk, nesten uten unntak, penger fra alle som kom! Noe de var godt fornøyd med da de i utgangspunktet har dårlig økonomi men allikevel ønsket å gjøre dagen flott og minnerik både for oss gjestene og ikke minst for seg selv!

Skrevet

Har vel strengt tatt ikke brukt noe mer enegi på nicket ditt, enn det du har brukt på innlegget til HI;)

Dessuten var jo kommentaren om ditt menneskesyn VELDIG ironisk ment..Poenget var jo nemlig at du dømmet HI ut ifra et enkelt innlegg..Og jeg dømmet deg ut ifra et enkelt nick:) SELVFØLGELIG vet jeg ingenting om ditt menneskesyn, bortsett ifra at du er veldig glad i barnet ditt:)

Anonyme dust? Du er vel ikke noe mindre anonym du, eller?:)

Men jeg kan gjerne signere med nick, hvis det gjør meg noe mindre anonym?

Skrevet

Eg synest det høyrtes kjempekoseleg ut, og eg trur faktisk at eg vil ha eit slikt bryllup. Tenk på alle dei forskjellige gjestane som har matallergiar, ikkje liker enkelte ting osv. Då slipp jo brudeparet å bruke (unødvendig) mykje penger på det.

I tillegg så er det koseleg, og det er for å feire at dei har gifta seg, ikkje for å få ein fest fordi du gjer ei gåve. Kanskje du kan ringe dei og spørre om dei faktisk vil ha gåve? Spørre om det er noko dei ønsker seg, då får du jo svar på det med ein gong.

Spleiselag er kjempebra! Og då blir alle nøgde, kanskje alle utenom dei som føler dei får for lite igjen av det.

Skrevet

Selvfølgelig bruker jeg energi på innlegget til HI, rett og slett fordi det interesserte meg. Fordi jeg ikke greier å skjønne meg på egoistiske mennesker som ikke greier å glede seg på andres vegner ute å føle at de skal ha noe igjen for det.

At din interesse for nick er større enn interessen for diskusjonen sier vel sitt;)

Skrevet

Dette er grunnen til at jeg ikke klarer helt å glede meg til mitt eget bryllup i sommer!!!!!

For jeg vet at folk snakker og mener og aldri blir fornøyde!!!

Vi skal ha "vanlig" bryllup med middag for de nærmeste og kaffe/fest for flere på kvelden!

Synes det er kjempedumt at man må ha prestasjonsangst for sitt eget bryllup :(

Vær fornøyde med at dere i det hele tatt blir bedd..for gode venner prater ikke dritt om andres hverken ene eller det andre !!

Skrevet

Synes det er smålig og latterlig måte å feire giftemålet på. Jeg tenker slik; spleiselag betyr ingen gave til paret. Tar aldri med gave når vi selv må ha med maten vi skal spise! Hvis man er så fattig at man ikke kan spandere enkel bespisning til gjestene sine, kan man like godt drite i hele festen!!

Skrevet

Jeg interesserer meg også for innlegget til Hi og hva personer her inne mener om den saken..Mer enn jeg interesserer meg for ditt nick. Poenget var bare det at du skrev kun ei setning om hva du mente om HI sin personlighet..Ingen begrunnelse eller utdypnig ang temaet..Det gjorde du først nå..

Skrevet

Kan du ikke bare drite i aa dra da, anonym ti over halv fire?

Skrevet

Jeg skal da ikke på denne festen, men yttrer en mening noe HI ba om! Alvorlig talt forstår jeg ikke hvorfor folk absolutt skal ha en stor vennefest, flere uker etter bryllupet, hvis man ikke egentlig har råd til det! Synes liksom "spleisetida" er over. Vi er godt voksne folk (ihvertfall er jeg det) og synes det er smålig hvis vertskapet selv ikke står for mat og drikke! For meg representerer spleising studietida da jeg selv, og alle vennene mine, var fattige studenter. "Du tar med brusen og jeg chipsen"-stilen hörer ikke til i et bryllup!!!

Skrevet

Wow, litt anonym, deretter med nick, så anonym igjen. Er du en av de som er så "tøffe" at de har flere profiler? En som du "tør" å stå frem med med fake nick, og en annen som du bruker for å sleike andre oppetter ryggen på skravle med?

Og igjen, det at du fortsetter, det viser jo bare at interessen for mitt nick er større enn diskusjonen;)

Skrevet

Enig med deg anonym 16.48..

Føler liksom det blir litt slik; Vi må jo ha en fest med de og de, for å håve inn noen penger (gaver) der også..

Skrevet

Har et 1 nick, og det har jeg hatt fra dag 1..

Virker jo ut som om du er ganske interessert i nick-navn du også..

og igjen, det at du fortsetter, det viser jo bare at jeg har truffet et sårt punkt:)

Skrevet

Kall det hva du vil, men jeg mener det ikke er interessant, bare irriterende.

Og at du har truffet et sårt punkt kunne vel ikke vært lengre fra sannheten, siden du er, tja.. 1, 2, 3, 4, langt bak i rekken av de som skal prøve å lage en diskusjon om et nick. "Å nei, tenk å si at noen eier et barn, de må være kjempeslemme, for det er ikke lov å eie andre mennesker"

Hoff og hoff. Er du ferdige med ugsomsskolen eller?

Skrevet

jeg er enig med HI.. hvorfor be til fest når man ikke har råd til litt små servering!

da ville jeg heller bedt til kaffe og kaker som er mer vanlig, mange tilbyr seg å bake kaker da.

jeg har en følelse av at brudeparet vil ha gaver jeg. ta med mat og drikke liksom`?

Skrevet

Jeg skjønner jo at det riktige er å gifte seg i hemmelighet og aldri si det til noen. Da blir ingen fornærma fordi de ikke ble bedt, sure fordi det ikke var bra nok...og jeg slipper å innse hvor gnitne og kjipe venner og familie egentlig er.

Det er jo for OSS vi gifter oss, så da er det greieste å gjøre det slik. Billig blir det også..

Skrevet

JEg kjøper gjerne en fin gave til noen som har giftet seg,- selv om jeg må ta med både mat og drikke selv på festen..Mine venner og min familie setter pris på å feire dager, bryllupsdager og fødselsdager, og enhver får gjøre det på SIN måte..Noen velger å ta med "utvidetde storfamilie" og gifte seg i sydne,- brudeparet legger ut nærmere halv million totalt,- andre har hatt feste i telt hjemme på gården. Alle har tatt med litt mat, kaker ets..Men alle har da med gaver til brudeparet uansett hvor festen er og hvor mye "hver gjest" har kostet brudeparet..Er da bare normal folkeskikk og ønske brudeparet lykke til med fermitden ved å gi de noe nyttig, noe de ønsker seg eller noe som viser at en bryr seg om de..Selv de som har giftet seg i smug, får gaver fra familie og nærmeste venner i etterkant,- selv om de ikke feirer det noe mer..Man kommer på besøk for å gratulere også har man med noe man VET de trenger eller noe man ØNSKER å gi.....

Er det så galt å være glad på andres vegne da? Å man få "Noe tilbake" for å gidde å vise at man setter pris på folk og gleder seg sammen med de??

Skrevet

Nei, vet du???Jeg er faktisk ikke ferdig med ungdomsskolen....Elsker ungdomsskolen, og har tenkt å bli her til jeg pensjonerer meg..Har den beste jobben i verden, og kan ikke skjønne hva som er galt med det..

Skjønner at du er litt treg...Har du ikke enda forstått at dette med nicket var ironisk ment??????????????? Jeg bryr meg midt på tåa hva du har som nick...Poenget var å dømme deg etter et utsagn, slik som du gjør med andre..For å poengtere hva jeg mente!!!Er du i ammetåka eller noe???? Hallo??

Uansett: hvis jeg mente dette om deg og nicket ditt, og du mener det er irreterende når ørten folk kommenterer det, hvorfor bry deg da??

og fortsette og mase og mase ; "hva er galt med nicket mitt?" "hva er galt med nicket mitt" snufs

Ha en fortsatt god kveld, og lykke til når barnet ditt kommer i puberteten:) he,he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...