OsloMor Skrevet 28. oktober 2009 #51 Skrevet 28. oktober 2009 Amen, og frø er billigere i innvandrersjappa og i Sverige (om man driver med den slags). Gresskarkjerner hadde jeg i nå, og det var meget smakfullt.
prekæs Skrevet 9. november 2009 #52 Skrevet 9. november 2009 Kan herved bekrefte dette med at deigen fort kan dekke flere kvm. Har du (sug lut) prøvd med andre frø og evnt. valnøtter?
Gjest sug lut Skrevet 9. november 2009 #53 Skrevet 9. november 2009 Hehe, en klissete nær-deigen-opplevelse på kjøkkenet ditt? Nei, jeg vet ikke andre frø jeg liker, gresskarfrø smaker såpe og hva annet kunne jeg brukt - og som er noenlunde Rema-tilgjengelig? Nøtter har jeg latt være fordi vi rett og slett ikke kan enes om nøtter vi alle liker. Har du testa det?
prekæs Skrevet 9. november 2009 #54 Skrevet 9. november 2009 Nei. Kan ikke enes her heller. Jeg liker valnøtter i brød. Baker en vending i dag, men tror jeg tok for lite vann i første omgang og slumpet oppi litt til for å få konsistensen fra sist. Blir sikkert bra. Lurer på om jeg ikke skal prøve urter som tillegg neste gang. Blir sikkert godt hvis brødet skal brukes til suppebrød.
blomstre Skrevet 6. januar 2011 #55 Skrevet 6. januar 2011 REPRISE! Enkelte gode ting kan jo ikke sies for ofte, og dette er brødoppskrifttråden sin som har vaska seg. Etter nyttårsforsetttråden så begynte jeg å lete etter feil og mangler ved meg selv, skumle ting, og jaggu fant jeg en mangel - jeg baker ikke brød! Fysj og skam. Så da får vi se om jeg greier å rette det opp ila 2011 :-)
sug lut Skrevet 3. april 2014 #56 Skrevet 3. april 2014 Jeg leita meg i hjæl for å finne denne så nå - på helt ublu vis - dytter jeg den fram for å unngå at den går i slettekverna. Og så skriver jeg brød, Studio 60. Sånn at jeg finner det når jeg trenger det.
bIomstre Skrevet 3. april 2014 #57 Skrevet 3. april 2014 Ha, ha 2014.... Jeg baker fremdeles ikke brød!
sug lut Skrevet 4. april 2014 #58 Skrevet 4. april 2014 REPRISE! Enkelte gode ting kan jo ikke sies for ofte, og dette er brødoppskrifttråden sin som har vaska seg. Etter nyttårsforsetttråden så begynte jeg å lete etter feil og mangler ved meg selv, skumle ting, og jaggu fant jeg en mangel - jeg baker ikke brød! Fysj og skam. Så da får vi se om jeg greier å rette det opp ila 2011 :-) Haha og vi ser hvordan DET gikk
amandine Skrevet 4. april 2014 #59 Skrevet 4. april 2014 Ha, ha 2014.... Jeg baker fremdeles ikke brød! Da er det jammen meg på høy tid! Brød til folket!
Gjest Fru Banderas Skrevet 4. april 2014 #60 Skrevet 4. april 2014 Nå trodde jeg pila var tilbake....men jeg tok feil :,-(
Gustav Klitt Skrevet 12. mai 2014 #61 Skrevet 12. mai 2014 Dytter, siden jeg er for lat til å skrive ned oppskriften. Har bakt det flere ganger nå, og elsker konsistensen!! Så svampaktig og deilig! Og for en lur måte å snike korn/frø ned i magen på treåringen! I dag prøver jeg meg med revet gulrot i deigen. Blir spennende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå