:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. juli 2009 #26 Skrevet 11. juli 2009 du får rope ut om du syns det er godt koster 10 kr og 20 øre på prix. så om du liker det så har du billige frokoster heretter... hehe.. har laget jordbærsyltetøy i dag også. føler meg nesten som en ekte husmor
Gjest Skrevet 11. juli 2009 #27 Skrevet 11. juli 2009 Wow, bøyer meg i støvet. Selvplukk? Det er noe jeg kan ha lyst til å gjøre, egentlig, men det er mulig det blir med en gang - ble egentlig traumatisert fra jordbæråker som tolvåring m/ sommerjobb. Men det er det beste syltetøyet i verden...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. juli 2009 #28 Skrevet 11. juli 2009 nei, jeg skal inrømme at det ikke val selvplukk altså. men det blir selvplukk siden i år. her skal det høstes bringbær, jordbær, blåbær, moreller, epler, plommer og pærer. i bøtter og lass. sånn er det med stor hage. men bra syltetøy ble det alikevel
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. juli 2009 #30 Skrevet 11. juli 2009 det er liksom litt dårlig med seler i nærheten også er jeg litt usikker på om helstekt sel er noe særlig og trakte etter
Ikkelektuell Skrevet 11. juli 2009 #31 Skrevet 11. juli 2009 Ja, men det høres unektelig morsommere ut enn å stå på huet i en åker langt inni en eller annen dal på Sunnmøre i dagevis. Ja til plukking av antarktiske dyr, sier jeg. Eller var det arktiske?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. juli 2009 #32 Skrevet 11. juli 2009 hehe... jeg er litt uenig. for jeg tivler på at seleplukking vil gi meg samme roen i sjelen... men det hadde vært morsomere og fortelle seleplukking på fest.
Gjest Skrevet 11. juli 2009 #33 Skrevet 11. juli 2009 Sylta sel... vel, blir vel litt vanskeligere å rense enn jordbæra, men kan bli en schläger.
Patetica fåkksi Skrevet 12. juli 2009 #34 Skrevet 12. juli 2009 Paa Skravle lager de bukser av dem. De er fine i tekst, men bestialske i virkeligheten, Skravlerne.
Patetica fåkksi Skrevet 12. juli 2009 #36 Skrevet 12. juli 2009 Eventuelt Harlemsbukser, de som'a Gro brukte veit du.
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #37 Skrevet 12. juli 2009 Det er jo mange supersize skravlere, så vi kan kanskje få nok til en hel Harlem-kolleksjon med matchende fargesterke blazere.
Patetica fåkksi Skrevet 12. juli 2009 #38 Skrevet 12. juli 2009 Hvis du tar deg av Skravleplukking, eventuelt faar med deg det seksöynede smilefjeset, kan jeg ta meg av söm. But hurry hurry, det er masse prat om rockering i det siste og vi vil ikke miste flere kvadratmeter med ekte vare. Har du sett The incredibles? Den familien med röde gummidrakter som redder verden? Om saa, les fölgende setning med samme stemme som hun korte dama i svart kjole som skreddersyr drakta til Mr. Incredible, hun med fransk uttale; Now, go go go, before iz to late.
♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 23. juli 2009 #39 Skrevet 23. juli 2009 haha. ler meg skakk her jeg assa.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. august 2009 #40 Skrevet 10. august 2009 nå syns jeg ikke det er lenge igjen til "før skolestart på høsten en gang" så jeg venter heftig spent på pilas syn på brødet
Gjest sug lut Skrevet 20. oktober 2009 #42 Skrevet 20. oktober 2009 Forresten har jeg funnet et nytt mel. Det er sånn hundreprosents altmulig hvetemel, men finmalt nok til at jeg ikke får følelsen av å putte brødet fullt av brun spon. Bytt noe hvetemel med dette (Fibra? eller noe sånt), smaker fortsatt bra men blir litt mer klissete deig av en eller annen grunn.
prekæs Skrevet 28. oktober 2009 #43 Skrevet 28. oktober 2009 Hvor mange brød blir det av oppskriften lenger oppe her. Jeg skal bake for noen dager og lurer på å doble/tredoble?
Gjest sug lut Skrevet 28. oktober 2009 #44 Skrevet 28. oktober 2009 Hvis det er min du mener blir det ett stort brød, det jeg spiser av i dag er 12x16 cm i høyde/bredde. Type høyt og bredt i brødform, med mye mat så selv tenåringsungen blir fornøyd uten å spise hele brødet. Kommer jo an på hvor mye dere spiser brød til, her går det grøt til frokost og bare to matpakker så vi klarer oss i øyeblikket med ett brød i døgnet.
prekæs Skrevet 28. oktober 2009 #45 Skrevet 28. oktober 2009 Har tre store former så om jeg tredobler bør det bli nok brød til uti neste uke. Tilbakemelding kommer senere i dag.
Gjest sug lut Skrevet 28. oktober 2009 #46 Skrevet 28. oktober 2009 Og om du hater det så ikke kom hit for å banke meg er du snill, det blir så mye griseri og nå er det akkurat blitt vaska - og ikke av meg.
prekæs Skrevet 28. oktober 2009 #47 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg tredoblet (doblet med gjær) og nå begynner det å lukte brød her. Var jo veldig enkelt og greit da. Tok meg en sykkeltur på en drøy time under hevingen, og skal om ett øyeblikk kompensere for kaloritapet tidligere i dag. Og væl så det. Fylte tre former. Du er velkommen hvis du er i nabolaget.
prekæs Skrevet 28. oktober 2009 #48 Skrevet 28. oktober 2009 Brødet var veldig godt det. Har også bestått kaldtbrødtesten. Dvs. Godt, selv som avkjølt. Regnet ut at det kom på ca 40 kr pr. stk. Så definitivt ikke lønnsomt...noe som ikke var meningen heller. Satser på at det tåler å fryses, men holder seg vel muligens bra ett par dager i romtemperatur, så saftig som det var. Anbefales.
Gjest sug lut Skrevet 28. oktober 2009 #49 Skrevet 28. oktober 2009 Nei, på en måte ikke lønnsomt - men så mye mer mat enn vanlig brød, så han som ellers drar avsted med ni skivers matpakke nøyer seg med fire-fem, det gjør en forskjell her. Og det holder faktisk kjempegodt. Mitt står vanligvis natta over uten å pakkes inn, spises det ikke hele da så putter jeg i plast, og det er fortsatt godt i to dager til, mens kjøpebrød... trenger jeg si mer? Dessuten er det lønnsomt å kose seg, det blir man frisk og glad av.
prekæs Skrevet 28. oktober 2009 #50 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg ble i hvertfall mett og glad. 6 blingser med ett tjukt lag margarin før det ble kaldt og flere senere i dag. Det lå framme helt til nå og selv det jeg hadde skjært av var like mykt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå