SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 5. april 2009 Forfatter #51 Skrevet 5. april 2009 Velkommen til oss 2(snart3)xMamma! Haaper du ikke blir her saa lenge... :-) Foedte til termin sist, og var overbevist om at lillebror skulle komme tidlig. Foelte derfor at jeg allerede var en uke paa overtid til termin. Noe saa dumt!!!! Jeg angrer paa at jeg begynte aa forestille meg tidlig foedsel, for naa, 5 dager paa overtid, er jeg bare saa utrolig lei! Hadde aldri trodd det skulle vaere saa irriterende aa gaa paa overtid. Der har jeg laert, skulle det mot formodning bli en 3 graviditet paa meg ogsaa.
nattergal78 Skrevet 5. april 2009 #52 Skrevet 5. april 2009 ja ja overtidsdamer...regner ikke med det ble noe action på dere i kveld heller. går og legger meg nå jeg...skal få modningstablett kl 16.30 på ullevål i morgen. Kunne ønske det var tidligere på dagen, men...lurer på hvordan det går med Bilba. Kanskje hun har dratt på sykehuset. natta:-)
Maia&Mathias <3 Skrevet 5. april 2009 #53 Skrevet 5. april 2009 Nei, ble ikke no særlig med action ikveld, men siden jeg hadde kjent veldig lite/ingenting liv i dag så ringte jeg føden for å høre... Fikk beskjed om å komme opp for en sjekk og selvfølgelig var alt greit! Fikk ihvertfall sett lillegutt på ul igjen da, og fikk bekrefta at han nå var helt normal i målene og veide rundt 3,5kg! Jordmor har hele tiden sagt at d kom til å bli en stor baby, rundt 4 kg ved termindato, så var deilig å få vite at han blir mindre! Har masse nedpress i kveld nå som jeg har kommet hjem fra sjekken, men regner ikke med at noe mer skjer i kveld! Nå skal jeg snart krype opp i senga og sove i visshet om at lillegutt har det kjempegreit der inne og at vi snart får sett han! Lykke til alle dere som har rier da! Kanskje dere blir mammaer i løpet av natta!
mamazon <3<3<3 Skrevet 6. april 2009 #54 Skrevet 6. april 2009 Ny dag, nye muligheter... 9. dagen over nå. Jeg trodde alvorlig at ting skulle begynne i går kveld, etter sex fikk jeg ganske store menssmerter som økte og minket litt i intensitet, pluss vonde kynnere, men det var jo ikke i nærheten av vondt nok, så dabbet det helt av. Så lei så lei... har tenkt til å sette til livs en pose tyrkisk pepper nå, ellers har jeg gitt opp alle triks. Hva skjer ellers?
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 6. april 2009 Forfatter #55 Skrevet 6. april 2009 Det ser i hvert fall ut som Bilba foedte. Og kanskje Nattergal78 ogsaa? Her skjer det absolutt ingenting. 6 dager over i dag, og proever aa innstille hodet paa en hel uke til foer jeg evt blir satt i gang tirsdag etter paaske. Onsdag har jeg i hvert fall en overtidskontroll, saa jeg faar be om en ny stripping og haape det hjelper. Vanskelig aa holde motet oppe altsaa :-(
nattergal78 Skrevet 6. april 2009 #56 Skrevet 6. april 2009 Jeg fødte nok ikke i natt heller...Sitter her og gru-gleder meg til å få modningstablett kl 16.30. Moren min kommer kl 14 så da "skjer" det noe. Enig meg det SusieQ at det er pokker'n meg så vanskelig å holde motet oppe. svinger mellom å være flink og tålmodig til helt på griner'n. Blir koselig å høre fra Bilba da. Regner med hun har født nå kanskje. Hun fødte sikkert av egen maskin også. Idag skulle jeg sove lenge men fikk ikke det helt til så stod opp og leste denne tråden. Holdt på å dævve av latter. Er noe man kan gjøre mens man venter og kjeder seg...(morsomme ting mannen har sagt under fødsel..) http://www.dinbaby.com/forum/thread/136754373 Hold motet oppe så lenge...
TheDharma Skrevet 6. april 2009 #57 Skrevet 6. april 2009 I dag er jeg "bare" 12 dager over termin. Har vært på overtidskontroll i dag, og jeg blir satt i gang på onsdag om noe ikke har skjedd innen da.. Det positive var at hodet var begynt å feste seg. For 6 dager siden var det helt bevegelig og høyt oppe. Så det er noe som går fremover da. :-)
nattergal78 Skrevet 6. april 2009 #58 Skrevet 6. april 2009 Tålmodighet er en fin bil!! Ble ikke noe modningstablett i dag gitt. Legen sa jeg manglet litt på "modenhets-score" og ville egentlig vente til onsdag(!!) Men der satte jeg ned foten og sa jeg var klar i dag!! Han møtte meg på halvveien og vi har time til igangsetting i morgen kl 9.00. De er ekstra redde for å sette i gang pga seteleie så jeg skjønner jo det godt. Er glad for at de ikke tar noen sjanser så det kan utløse risiko for hastesnitt etc. Uansett levelig å vente til i morgen tidlig da. Ble strippet igjen og denne gang var det ganske mye vondere. får håpe det har gjort sitt til at igangsetting skjer på en skånsom måte. Fikk også snakket og spurt enda mer ift setefødsel og kjenner meg ganske trygg nå på at det skal gå bra. Er det noe action med dere andre damer eller??
mamazon <3<3<3 Skrevet 6. april 2009 #59 Skrevet 6. april 2009 Oj, hadde du ikke et par cm åpning til og med? Trodde det betydde ganske moden jeg... Jeg skal på overtidskontroll på sykehuset i morgen tidlig, veldig spent på hva de finner ut av da, håper jeg får en dato for igangsetting før helgen! (men håper aller mest at kroppen selv skjønner at det er på tide NÅ!) Var hos JM i dag, og både jeg og poden er i så fin form at jeg nok stiller bakerst i køen hvis det er flere som venter på å bli satt igang... Planen min om å spise masse tyrkisk pepper strandet forresten etter 5-6 drops, ble bare småkvalm
Maia&Mathias <3 Skrevet 6. april 2009 #60 Skrevet 6. april 2009 Skjer ikke så mye her heller gitt! Spiste ett helt glass med salsa i stad, ikke alene hadde d med nachos da! Så nå får vi se til natta da! Kjenner meg ikke så annerledes nå, men det er jo lov å håpe!! Så kjipt for dere, mamazon og nattergal78, med igangsettinga! Men imorra ser du endelig babyen din nattergal!! Får ihvertfall håpe det! Lykke til med natta som kommer! Kanskje det starter helt av seg selv!
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 6. april 2009 Forfatter #61 Skrevet 6. april 2009 Naemen Nattergal da, det var daarlig gjort! De gjoer det vel med beste mening faar en tro, men likevel kjipt for deg som allerede har ventet saa lenge. Og saa seteleie i tillegg. Synes du er toeff jeg! Kanskje er det greit aa starte fra morgenen av, saa er du (forhaapentligvis) frisk og uthvilt foer jobben skal gjoeres. Igjen - masse lykke til! Her skjer det saa lite at jeg faktisk har gitt litt opp aa vente paa foedsel.Man blir jo bare gal av saant. Endelig en deilig dag med sol her i Oslo i hvert fall. Koste meg paa verandaen i flere timer. Dessuten er veslejenta (20mnd) hjemme igjen, saa da har jeg nok aa henge fingrene i. Der kom mannen min med te og kjeks til meg ogsaa, mmmmm... Jeg skal slutte aa klage (i alle fall midlertidig, det varer nok ikke saa lenge he he) og satse paa at DET sender poden ut til meg snart :-) Lykke til overtids-jenter!
nattergal78 Skrevet 6. april 2009 #62 Skrevet 6. april 2009 takk for støtten jenter...føler uansett det hjelper å være litt sta for de hadde jo tenkt å vente med meg til onsdag og det gikk jeg bare ikke med på. har hatt noen vonde sammentrekninger i kveld etter strippinga, men ganske uregelmessig og går nok over som alt annet tenker jeg. Får legge meg nå og samle krefter til i morgen. Lykke til videre med venting, kontroller og etterhvert rieeeerrrr!! snakkes etterhvert...
nattergal78 Skrevet 7. april 2009 #63 Skrevet 7. april 2009 Da drar jeg på sykehuset for å bli igangsatt...det vil si har faktisk begynt så smått å få mine egne rier(jippi) så vi få se...håper dere kommer igang kjapt..sender fødevibber til dere. fødselshistorie kommer om noen dager. snakkes.. fødeklem;-)
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 7. april 2009 Forfatter #64 Skrevet 7. april 2009 Noen som har foedt i natt tro? Mamazon, Gravide, Ranni... Nattergal er forhaapentligvis godt i gang med igangsetting. Trampe73 er fremdeles her med meg kan jeg se. Noen andre? Etter store forehaapninger i natt, har jeg ATTER EN GANG gitt opp haapet om at denne gutten noen gang har tenkt til aa forlate kroppen min for aa faa seg sitt eget liv!
mamazon <3<3<3 Skrevet 7. april 2009 #65 Skrevet 7. april 2009 Da har jeg vært på ahus for overtidskontroll, var helt avflatet og 3-4 cm åpning! Legen var klar til å sette en pille og/eller ta vannet med en gang, men da hun ringte opp på føden var det så travelt der at de helst ville vente. Jeg har fått time kl. 9 på torsdag - så lillebror kommer senest da! Håper han kommer før, ble godt strippet av legen ifølge henne, selv om hun ikke holdt på så lenge, og det var ubehagelig men ikke direkte vondt. Tenker på Nattergal78 som ligger og har rier nå - Snart er det vår tur, dere andre!
mamazon <3<3<3 Skrevet 7. april 2009 #66 Skrevet 7. april 2009 Fant dette på en amerikansk nettside, litt artig lesning mens man venter: Your Pregnancy: Week 41 Now that your due date has come and gone, you may be feeling, ahem, a little antsy. Many new moms go past their due date, but that fact doesn't make it any better, of course—especially since you feel like an overstuffed turkey whose timer has most definitely popped. Still, take some comfort in knowing that millions of moms have gone through the same thing. Don't despair—your baby will be here soon and she'll be very happy to see you! What You're Thinking: "Are you kidding me? Get out! Get out! Get out!" Your Body: If you're reading this, we're guessing you're still pregnant (and we totally feel your pain, mama!). There's a chance that your due date was miscalculated (nice!) and that baby is right on time. So don't stress. You might want to try some of the folk remedies for starting labor, like eating spicy foods, stimulating your nipples, walking or sex (and we mean a lot of sex. Like five or six times a day.). There are some questions that you should ask your health-care provider if you're overdue. For instance, how long is she willing to wait before inducing you? However, one of them is not, "How much do I have to pay you to get this baby out of me right now?!" Your Baby: You may be more than ready, but apparently baby isn't quite done enjoying the comfy digs you've provided him or her. And while every day you don't have your baby may seem like an eternity, he or she really will be here soon. So what's going on in there? The good news is, in general, babies who are born "late" (in the "fourth trimester") weigh more, appear more alert and have more hair than babies born earlier. Some even come out singing and dancing. OK, not really, but you'll feel like singing and dancing after you finally get that baby out of you. Your future sumo wrestler now probably weighs between 7½ and 8 pounds and measures about 21 inches long. So not only is the baby late, but she keeps getting bigger, making delivery more challenging, er, we mean exciting. Your Life: At this point, let's assume your to-do list has been tackled. And with all the nesting going on, your house is probably as clean as it's going to get.
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 7. april 2009 Forfatter #67 Skrevet 7. april 2009 He he, masse riktige utsagn her ja!
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 7. april 2009 Forfatter #68 Skrevet 7. april 2009 Da har jeg laget og fortaert en sterk thai curry, saa faar vi se om DET kan lure ut mini!
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 8. april 2009 Forfatter #69 Skrevet 8. april 2009 Saa trist at alle de "gode gamle" overtidsjentene har forlatt meg her inne helt i ensomheten.... Det er da man foeler man har gaatt litt vel lenge paa overtid... Mamazon, Ranni... dere andre - har alle virkelig foedt?
Bilba og gutta :) Skrevet 9. april 2009 #70 Skrevet 9. april 2009 Jeg dro til føden kl 22.30 søndag, med middels vonde og ganske uregelmessige rier. Fikk stort rom med 2 senger så jeg og mannen skulle prøve å sove litt. Greide å slappe av mellom riene, men ble ikke mer enn 40 min soving. Kl 5.30 vekte jeg gubben for nå begynte det å gjøre ganske vondt. Satt i badekar fra 7.30 til 8.30 og ble deretter sjekka for første gang kl 10. 2-3 cm åpning og fortsatt en liten del igjen av livmorhalsen. Jaja tenkte jeg... det var da ikke store greiene og forberedte meg på en laaaang fødsel. Kl 12 var det tid for sjekk igjen. Nå var den helt avflatet og jeg hadde 4 gode cm. Herfra var det sinnsykt vondt og etter en times tid ville jeg ha lystgass. Den funket litt fordi jeg fikk noe annet å tenke på, men mot slutten måtte jeg ta vekk maska så jeg fikk brøle litt, hihi. Kl 14 begynte jeg såvidt å kjenne trykketrang og insisterte på at hun skulle sjekke meg. 9 cm og bare en liten kant igjen... ble da liggende i senga og kl 15.09 kom verdens skjønneste gutt opp på brystet mitt. 3770 g og 53 cm. 37 cm rundt hodet + en hånd. Måtte sy litt, men ikke mye. Vi kom hjem i går og storkoser oss. Lillegutt sover hele tiden og om natta ammer jeg 1 gang. Litt såre pupper, men det går seg nok til. Håper alle på denne tråden her har født nå - og hvis det er noen igjen: LYKKE TIL! Gled dere :-)
nattergal78 Skrevet 9. april 2009 #71 Skrevet 9. april 2009 Jeg har født!! Lille vakre Henni, kom med den nydelige rosa stumpen sin først. 3632 g og 34 cm rundt hodet. 35 cm fra hode til sete (kunne ikke måle hele lengden pga seteleie. Ble tilslutt satt på drypp etter en modningstablett som jeg ikke "kicket" på. Kom hjem i dag med moderate barseltårer og levelig såre brystvorter men så lykkelig. Får ta fødselshistorien i morgen etter litt "landing" hjemme først. Hold ut jenter... :-)
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 11. april 2009 Forfatter #72 Skrevet 11. april 2009 Og lille skjonne Kasper ble foedt 090409 kl 23.11. Vi kom hjem idag, men skriver en foedelhistorie snart, som du sier - naar vi har landet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå