Gå til innhold

Overtidstråd 2 april

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter fortsatt her og... handletur på IKEA, støvsuging OG vindusvask i går ga ingen resultater... Får middagsbesøk i dag og skal til pappa og spise lammelår i morgen, hjelper å ha noen ting på plakaten så man slipper å gå rundt og tvinne tomler hvertfall. En uke over i dag, men jeg får nok ingen sykehuskontroll før om ca. enda en uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vært på kontroll med ctg og ny stripping. JM sa det var mykt og modent og 2 cm åpning. gjorde egentlig vondere i dag så håper på resultater. har vært flink og gått laaang tur etter vi var på sykehuset. enig med deg mamazon, om å ha litt planer...har leid film og kjøpt god mat og godteri så skal nok få tiden til å gå. får kanskje gjøre litt rent først.

si i fra dere om det blir noe aktivitet i livmora :-) sender masse gode fødevibber...

Skrevet

jau jau, er her jeg og, bare 1 dag over, men føler på den.... off.... skal spise hjemmelaga chilli jallapeno pizza i dag, så får se om det gjør susen.... maserte brystvortene i morres da, dæææven a overaska jeg ble, magen bare ble steinhard og murra som pokker i korsryggen, så tror nok jeg skal kna som en gud sp fort jeg merker noe komme av seg selv, det gjør fortgang, men har ikke trua på at bare det skal starte noe, må liksom komme litt igang...

lykke til alle vi som kanskje føder i kveld natt!!!

Skrevet

Er her enda jeg også.... da jeg stod opp i dag kom det MASSE brunt og grønt slim (mmmmm) - kom jo i hele går også, men dette var seriøst mye asså - ble skikkelig overraska jeg. Nå er det nok snart tomt, for det har avtatt i dag. Kommer fortsatt slim hver gang jeg tørker meg, men nå er det ikke lenger blod i det. Og så jeg som fikk litt forhåpninger i går.... ellers alt som før. Har til tider veldig sterke kynnere, men er langt mellom dem. Så her belager vi oss på å bli satt i gang mandag. Får en venninne på besøk i kveld og skal lage pizza... og i morgen skal vi bort på middag. Og vips så er det mandag :) Men håper noen av dere andre er heldigere enn meg og kommer i gang av dere selv!! Helst i helga :-)

Skrevet

I dag har det vaert mer aktivitet i magen enn vanlig. Er det et tegn? Haape haape... Fikk noen voldsomme maserier i butikken i stad, men det ga seg igjen gitt. MEN, jeg leste horoskopet for Vaeren i VG for i morgen, og foerste setning var "Det er tid for en ildfull vaer aa gjoere deg godt kjent med vannets element"! Og jeg skal ha vannfoedsel paa ABC! Saa naa blir det jo foedsel i natt - det MAA det!

Skrevet

så kult horoskop da...satser på at du føder i løpet av natta da...

Skrevet

for å rette littt på det jeg skrev tidligere, hehe... så lykke til til meg som føder i natt/dag.... pizza gjorde nok susen eller??? hehe... jaja, er i gang jaffal... har snakket med føden, å skal komme når jeg ikke er konfertabel med å være hjemme lengre...

spis sterk mat og kna pupper jenter, da vil bebisen ut:-)

Skrevet

Mornings:)

Så bra mone 'T07&V09!!! Da er det håp for oss:) Du e nok reist, så eg ønsker deg lykke til, og sender masse fødestøv te deg:)

Her skjer det ikke en dritt, men har hatt en god natt med masse søvn-det gjør faktisk underverker! Bedre utgagnspunkt for at dagen kan bli bra:)

Skrevet

Aaahh, hurra for at det skjer noe for noen i hvert fall! Lykke til Mone!

Her er skuffelsen stor over aa vaane NOK EN MORGEN uten rier.

Skrevet

Ååå så spennende! Masse lykke til, mone!!!!

Jeg hadde kjempekraftige kynnere/modningsrier i hele går kveld og i natt. Litt roligere nå, men de kommer med jevne mellomrom. Kommet slim (helt gjennomsiktig og en annen konsistens) med blod i i dag også. Hvor mye blod skal det komme før det blir rier da?? Åhh, jeg VIL jo starte av meg selv, men blir i alle fall satt i gang i morgen kl 10 da. Håper det skjer noe for dere andre... nattergal?

Skrevet

Ja, nattergal har vi ikke hoert noe fra. Kanskje var det hennes tur i natt? Hun ble jo ogsaa strippet i gaar.... Vi haaper for din skyld at du foeder naa!

Og Bilba - du har enda et doegn paa deg, jeg krysser fingre for at du foeder i natt. Hvis ikke - masse lykke til i morgen!

Skrevet

Da hopper jeg også inn her siden jeg er 1 dag på overtid.... Har hatt en rolig natt selv om jeg snorker som en helt til sambos store fortvilelse!

Spennende å se hvem av oss som føder, kan jo virke som om det er håp for ihvertfall noen av dere! :)

Skrevet

Hehe, det er nok håp for oss alle - som Gro Nylander sier: Enda er det ingen som har blitt der inne!

Men jeg håper også at jeg kommer i gang av meg selv, og helst så fort som mulig! Både pappa og lillesøster bor i utlandet og er hjemme i påsken, hadde vært skikkelig nedtur om de måtte reise igjen uten å ha hilst på knotten..

Skrevet

er her jeg..bare internetten vår som ikke funket før nå. våknet med vonde kynnere men går alltid over når jeg står opp. har hatt litt mer kynnere enn vanlig men tror ikke det skjer noe mer. bilba du høres ut som du nærmer deg da. skal ut og gå en tur (igjen) nå snart...sjekker innom her etterpå...lykke til alle sammen.

Skrevet

Hei dere som er på overtid, bare lurte på en ting,

Har dere tatt bringebær kapsler og massert med fødselsolje på slutten av svangerskapet ? eller hjelper det ikke i det hele tatt ?

Bare lurte siden jeg har begynt på det nå, om det er noe vits i å gjøre det.

Lykke til til dere som er på overtid iallefall.

Skrevet

Spiste bringebærkapsler til den store gullmedaljen sist gang, men hjalp ingenting. Gutten kom av seg selv riktignok, men ikke før 13 dager på overtid. Masserte også sånn fødselsforberedende olje i underlivet, men det er vel mer for å unngå revning? Har ikke hørt noe om at det skal få i gang noen fødsel i alle fall.

Denne gang har jeg latt alle sånne ting ligge og lar naturen gå sin gang. Jaja, funker vist like dårlig det... jeg er nok ingen fødemaskin :)

Nå har jeg raka plen og gjort hagearbeid i vårsola... hjelper ikke det så gir jeg opp. I morgen er jeg uansett i fødsel. Håper bare jeg er moden nok til å slippe sånn ballongkateter for da tar det så lang tid. Men når jeg har sååå sterke kynnere og i tillegg slim med blod så må jeg da vel for h... være moden. Var jo nesten moden på torsdag og det har skjedd masse siden da :)

Skrevet

Jeg må også skryte av meg selv. Ryddet rommet til sønnen min som er på hytta med sin far (har ny mann til ny baby...)støvesuget, vasket og skiftet på sengen. Masse vonde kynnere og "nedstikk" som jeg kaller det. Skal få modningspille i dåsa (hehe som bilba kaller det...hihihi) i morgen 16.30. Du er heldig som skal så tidlig på morgen, Bilba. Er så redd den ikke skal funke og at jeg må tilbake for ny tirsdag eller noe. da mister jeg motet. Moren min kommer tilbake på nytt for å være barnevakt og nå skinner huset...ja ja..får ikke gjort noe annet enn å forberede, rydde slappe av og sove og rydde igjen...Men det kommer i alle fall en baby veldig snart. Holder nesten på å glemme det og "gi opp"...i all frustrasjon og utålmodighet. hihi..

Skrevet

Da kan jeg opplyse om at jeg har fått rier, hihi :) Har hatt kynnere og blodslim i hele natt og dag, så jeg ringte og snakket med jordmor for å snakke litt. Hun ville gjerne ha meg inn for en sjekk, så jeg dro dit kl 15. Der var det ikke så gode nyheter: fortsatt ikke helt moden, men på god vei! Nesten 2 cm åpning. Men hun sa at jeg var i en tidlig startfase av fødsel og at når jeg fikk kvelden og natta på meg så kunne jeg være helt moden til igangsettingen kl 10 i morgen.

Dro direkte til mamma og pappa på middag etterpå og midt under sjokoladepuddingen begynte riene. Tenkte ikke så mye over det i starten, men nå er det ingen tvil: dette er ikke kynnere i alle fall. Gjør ganske vondt og varer fra 45 sekunder til nesten 2 min. Kommer med alt fra 3-10 min mellomrom. Hvis det gir seg nå så legger jeg meg ned og griiiiiiiiiner!!!!!!!!!

Skrevet

Vil bare ønske dere overtidsdamer lykke til!!

Kjenner meg så godt igjen, gikk to uker over sist og husker godt hvordan dagene sneglet seg av gårde... huff, føler med dere, men når bebissen først er der er all ventingen glemt, tvitvi :)

Skrevet

ÅÅÅhh gratulerer må jeg bare si da...visste du skulle få rier snart!! Så utrolig deilig for deg at det starter nå...jeg har hatt stram mage og vonde nedstikk i hele dag men tør ikke håpe at det starter nesten. Masse lykke til med fødsel. Om du er hjemme en stund til så skriv om du orker. Gleder meg til å høre fødselshistorie etterhvert...

;-)

Skrevet

Lykke til Bilba:)

Endelig skjer det noe for noen..:)

Har gått laaang tur i dag, som ikke var veldig behagelig..Men alt må prøves, ser ut som det ikke har noen effekt:(

Ikke en j...... kynner eller annet vondt etter den turen!!!

Nå har eg vært og leid film, og skal proppe i meg med godteri....

Skrevet

Forrige gang tok jeg bringebærbladkapsler jevnt og trutt, gikk bare 4 dager over tiden og hadde en veldig ok fødsel, revnet bare bittelitt. Denne gangen har jeg ikke vært så flink til å ta kapsler, glemmer det hele tiden, så har vel fått i meg under halvparten av anbefalt dose. Jeg tror ikke det har så mye å si for når fødselen starter egentlig, men kan kanskje ha positiv effekt på livmorsmuskulaturen... skader ikke å prøve ihvertfall.

Olje har jeg ikke prøvd, men synes det virker logisk at det har god effekt mot revning.

Skrevet

Kjempegøy Bilba!! :)

Lurte på om dere kunne svare meg på en ting, damer... Hvor høy er terskelen på å kjenne spark og bevegelse før dere ringer til føden? Har ikke kjent noe bevegelse siden i dag tidlig, men så har jeg hatt besøk av min bror og nevøen min på 1 år, og de har jo holdt meg ganske opptatte så kan være at d har vært bevegelse uten at jeg har tenkt noe over det!? Nå som jeg har begynt å tenke på at jeg ikke har kjent noe siden i dag morges synes jeg d er litt småekkelt å tenke på.... Så hvor lenge venter en før en ringer føden? Har jo masse kynnere hele tiden da, vet ikke om d har noe å si??

Skrevet

Gravide: Jeg fikk beskjed fra jordmor torsdag at man ikke skal tro på det man leser om man skal kjenne liv hvert 20. minutt osv. Den "regelen" de på mitt sykehus praktiserte var at det ikke var så nøye hvor ofte man kjente liv, men at når man først kjente noe så skulle man ikke være i tvil om at det var babyen man kjenner. Det er veldig vanlig at de rolige nå mot slutten, og ofte er de mest aktive på kvelden - gjerne etter at man legger seg på sofaen og slapper av. Som du selv sier: det kan jo hende du har vært litt travel og "glemt" og kjent etter. Men hvis du er bekymret så ringer du.... det tar dem 1 minutt å finne ut om alt er ok - noe det helt sikkert er :) Håper du ble noe klokere...

Skrevet

ÅÅÅ, hadde jo aldri trodd jeg skulle skrive meg på en overtidstråd...

Er 3. gangsfødende og fødte 9 og 11 dager før med de to andre. Nå er jeg 1 dag over. For meg føles det mer som 10 dager over... Åh! Det er skikkelig nedtur. Dette hadde jeg ikke tenkt var mulig engang!

Har prøvd kjerringråd og det virker for jeg får kynnere, men ingen fødsel, nei...

Flere som har født en god stund før, men så har gått over?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...