Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan virke som om det er et holdningsspørsmål i forhold til de ansatte der..Dårlig holdning av både leder og de ansatte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan skrive klagen for henne da, siden hun er gammel og sliten. Dette bør jo uansett tas tak i for stakkarne som kommer etterpå.

Skrevet

Mylian; dette må DU ta tak i. En dame på 83 år trenger hjelp til dette. Politianmeld om du så må. Dette er GROV forsømmelse.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Jo, du kan skrive avvik. Be om avviksskjema. Men her er nok ledelsen ikke som det skal være, så du må nok innom andre instanser. Fylkeslegen, helsetilsynet, politiet. Du kan fint anmelde dem for omsorgssvikt, siden de er omsorgspersoner for beboerne.

Dette må du ta videre. Det er umenneskelig å leve under slike forhold. Heldigvis er det ikke sånn de fleste steder - på de aller fleste steder får ihvertfall beboerne det de trenger av mat og stell, selv om aktivisering/sosial omgang dessverre noenganger blir nedprioritert.

Angående hovedinnlegget igjen...

For å forsvare helsevesenet litt må jeg si at de aller fleste av de som legges tidlig nok er de sykeste, som gjerne ikke har behov/glede av å sitte lenge oppe. De friskeste (f.eks de som "bare" er demente) får ihvertfall hos oss i stor grad bestemme dette selv, og de aller fleste pleiere og sykehjem prøver nok å ta mest mulig hensyn til beboernes egne ønsker, så langt det lar seg gjøre. Det er nok ikke sånn at man legger glemske men friske Olga klokka 14, men heller kreftsyke Per.

Skrevet

Det er hårreisende og grusomt. Jeg får vondt langt inn i invollene.

Jeg har alltid hatt ekstra omtanke for eldre og barn. Som en liten nerd syklet jeg i flere år hver dag til sykehjemmet hvor oldemor lå, for å hjelpe de eldre. Prate med dem, trille turer, sitte på sengekanten, holde en hånd eller spille piano. Jeg klistret et rødt hjerte på døren til de jeg var mest glad i, he he..

Ganske naturlig begynte jeg å jobbe på sykehjem som ung, og jobbet der i mangen år.

Jeg tror ikke det er noen ting som får meg til å bli mer sint, enn omsorgsvikt på denne måten. Hvor er verdigheten i en sliten og trøtt kropp som trenger omsorg og pleie på livets siste stoppested.

Jeg har aldri på de årene jeg jobbet der sett noen eldre som måtte ligge fordi vi ikke hadde kapasitet. De fikk veldig god pleie og omsorg, de. Riktignok hadde vi ikke alle mulige fasjonable hjelpemidler, men alle jeg jobbet med hadde omtanke og la sjela i den jobben de gjorde.

UFF, ble nesten lei meg av å høre det her. *Tar på meg supermandrakten*

Skrevet

Jeg bare må si noe i denne diskusjonen. Om det som beskrives nedover her stemmer må dere melde fra for dette er uforsvarlig. MEN dette er ikke normen for alle sykehjem. Og det som skrives i media er jo sjeldne enkelttilfeller, man hører om det som er virklig ille og fra pårørendes side (jeg sier ikke at det ikke er sant, men har selv jobbet et sted der det va oppslag om uforsvarlig pleie, men det va sterkt overdrevet fra de pårørendes side og lederen min kunne ikke si noe pga av taushetsplikten). Når det er sagt er det jevnt over alt for lite bemanning i forhold til de oppgavene som skal gjøres, og mer bli vi pålagt. Dette er ikke de som jobber der sin feil, men ledere/politikere. Vi som jobber der har selvfølgelig et ansvar for å si fra, men det skal mye til og det tar lang tid før man blir hørt. Jeg har jobbet på flere sykehjem og på alle stedene tenkte jeg at om jeg ikke fikk gjort så god jobb som jeg gjerne vil pga tidspress. Det er faktisk viktigere at alle får mat og stell og medisiner enn at vi tar oss tid til å virkelig snakke med hver enkelt selv om jeg skulle ønske at jeg fikk tid til det. Og, det er mange oppgaver som gjøres på kontor/pauserom uten at det er kaffeslaberas (ofte benyttes møter/legevisitter og rapporter til å spise lunch og drikke kaffe fordi du ikke har tid til det ellers). Det er mange oppgaver som gjøres for pasientene uten at vi er sammen med dem. Uff, dette ble langt, men ble litt irritert over enkelte useriøse innlegg her.

Når det er sagt, selv om jeg skriver dette vet at det fins avdelinger med ukultur og enkelte som aldri skulle jobbet innenfor helsevesenet, det er bare så synd at de ødelegger synet på helsearbeidere som gjør en virkelig god jobb!!!

Sykepleier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...