Gå til innhold

Hurra for KK Bergen!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften er forresten veldig ironisk og dette er et aldri så lite sutreinnlegg.

Er 41+1 i dag og var på kontroll i dag hos jordmor. Alt var fint bortsett fra mye vann i kroppen. Har hvite flekker på hele kroppen som ikke går bort i det hele tatt.

Så hopper jeg litt tilbake i tid... :

I uke 16 var jeg på privat ul pga magesmerter og termin ble samme som min egen, nemlig 13. mars...

Viste seg at magesmertene kom av en muskelknute i livmoren som var 10 cm i diameter. Men, ellers alt vel... Heldigvis :)

Så var det tid for ordinær ul. Fikk da termin 24.mars. Viste seg at den ene blodåren i navlestrengen hadde gått til grunne, så nå var det bare 2 blodårer i navlestrengen i stedet for tre. Dette kan føre til for lite næring til bebisen og dette har blitt fulgt opp med ul ca 1 gang i mnd.

Jeg testet veldig tidlig positivt dette svangerskapet og etter ultermin 24 mars så testet jeg positivt 1-2 dager etter befruktning.... Går dette an? Nei.... Og jordmor er veldig enig med det...

Så tilbake igjen til nåtid :)

Jordmor ville ha meg på kontroll på sykehuset, helst i dag, men senest i morgen. For sjekk.. Hun likte ikke de hvite flekkene som ikke går bort og hun likte ikke at jeg i dag allerede er 17 dager over min egen og ul uke 16 termin.... Sf-målet har vært det samme siden uke 36...

Etter en time på vent i telefonen fikk hun endelig tak i noen på KK. Og jeg får ikke komme inn til sjekk før 6.april. Da er jeg 42+1 over ordinær ul termin og hele 24 dager over den andre terminen...

På KK sa de til jordmoren min at de mest sannsynlig ikke ville sette i gang før 21 dager over ordinær ultermin og at dette bare ble en kontroll. Så lenge alt var bra vel og merke.. (men så kan jo alt være bra ene dagen for så ikke være så bra den neste...)

Så jeg kan risikere å gå 32 dager over termin.. Hipp hipp hurra :( :(

De regnet med at jeg uansett hadde født til dess.... Yeah right.... Med førstemann gikk jeg 19 dager på overtid. Dette startet naturlig etter at jeg ble strippet... Gutten var stor og bar tegn til å ha vært for lenge i magen.... Fødselen ble tøff da han satt fast osv. Ble ødelagt nedentil og klarte ikke sitte/gå uten smerter på 3 mnd...Knakk også halebeinet.. Sånn går det vel med en utdrivingsfase som varer i 2 timer...

Nå er jeg deppa og bekymret. Mest bekymret.... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette høres jo bare helt på trynet ut!!!

Det er jo ikke slik helse-Norge skal virke.

Har du prøvd å snakke med sykehuset på Voss? Det kan hende de kan ta deg inn der tidligere?

Lykke til!

Skrevet

Tenkte jeg skulle gjøre det...

Sf-målet har jo ikke økt på over 5 uker og bebis mangler en blodåre i navlestrengen så faen som jeg bekymrer meg over det....

Når KK ikke tar jordmor på alvor så tar de i hvert fall ikke meg på alvor....

Skrevet

ÅÅÅH!! du kødder!!

:(

Skrevet

Fy flate er det mulig!!!!!!!!

Det må da være noen andre fornuftige på KK du kan snakke med????

Kan du ikke prøve ringe direkte..?

Er helt sikker ingen grunn til bekymring men jeg trodde da virkelig man ble satt i gang rundt dette tidspunktet.. Fælt å gå sånn og vente...

Jeg ble satt i gang sist, da var jeg lettere hysterisk, men var kun 1 uke over termin.

Ring KK igjen! Lykke lykke til

Skrevet

Var jordmor som ringte til KK. Satt og hørte på. Var visst travelt der for tok en time før hun fikk noe svar derfra. Så tviler på at de hører noe mere på meg.....

Skulle selvfølgelig ta kontakt hvis jeg ble uvel... Hvem pokker er ikke uvel i slutten på svangerskapet liksom....

Skrevet

Hei!

Ta å ringe til Voss du for slik kan du ikkje gå,eg fikk en sønn i 2007 på KK og fikk ikkje noe god erfaring nei,fikk en veldig tøff tid.

Gjekk 14dager+2 overtida og låg i 48timer med rier osv så her ende det opp med haste ks og mye komplikasjoner etterpå.

Venter no nr2 men denne gangen skal eg ikkje føde på KK,fikk lit for dårlig minner ja.

Så eg reiser til mine foreldre og skal føde på sjukehuset der.

Ring til Voss med engang du og snakk med dei,har hørt fra fleire at dei er mye flinkere og greiere der.

Lykke til og masse varme tanker fra meg...

Skrevet

Faen altså, nå ble jeg faktisk sint!!! fikk en enorm klump i magen nå, tenker også på lillejenta, vet jo at gutten hadde hatt godt av å komme ut før han gjorde sist, og tenker jenta hadde hatt godt av å komme ut nå også og ikke vente.

Du husker meg sist gang???? en liten telefonsamtale fra en nervøs og engstelig meg en tidlig morgen, og vips, bare kom inn til oss du kjære deg, så setter vi deg igang!! husker du eller?? jeg var totalt forjamset over at det var så "lett" å bli hørt, trodde aldri det skulle gå, men det gjorde det jo!! jeg tenkte veldig på at hadde det ikke vert for at jeg selv tok den telefonen, som jeg gruet meg sonn for å ta, (og det VAR ubehagelig å ringe, jeg skalv mens jeg snakket jeg var så nervøs) vel, hadde ikke blitt satt igang den dagen om jeg ikke hadde ringt!!

det er mandag idag, begynnelsen av uken, ring og be om å få komme til en "second opinion" at du ønsker en ny vurdering av babyen og din sin helsetilstand, og POTENSIELLE helsetilsatnad mtp å gå lenger. Jeg er SIKKER på at du vil møte en annen tone på voss, og du må bare ringe nå og finne ut om de hører på deg der oppe...

har sagt det hele veien jeg, at om det blir kødd med kk må du ringe voss...

ble skikkelig lei meg eg no :(

stakkars vennen min :(

Skrevet

Men kanskje hvis du ringer direkte at de hører mer på deg..??? Man vet jo aldri, men jeg forstår selvfølgelig skepsisen din, men kanskje letter å si nei til jordmor?? jeg har jo selv grått meg til å bli satt i gang..

kan jo også hende en annen tar telefonen..??? Kanskje de får mer tid utover kvelden.. Har du snakket m dem på voss eller..?

Skrevet

Tenkte jeg skulle ringe voss i morgen og kanskje få avtalt noe. Har jo vært hos jordmor i dag og hjertelyden var i det minste fin. Urinprøven også... Så er rolig nå. I morgen er jeg nok bekymret igjen..

Skrevet

Flott. Det går jo bra okke som. Synes bare det er dårlig behandling!

Skrevet

samle hodet sammen nå, og tenk over "høydepunktene" du må trekke frem i telefonsamtalen.

-termin tullet og det store spriket

- navlestrengen

-sf målet stått stille i 7 (!!!!?????) uker !

-forige fødsel, hvordan det sto til med gutten, OG hvordan det gikk med deg!!

-du er moden, (tre cm? fortell hva som står på helsekortet) det gjør terskelen for å hjelpe deg igang lavere

-blødningene du har hatt, for du har hatt noen

-hvordan dette tærer psykisk, (og fysisk selvsagt! ikke underdriv!) det er kjempe skummelt å tenke på hvordan ståa er i magen, særlig mtp navlestrengen, sf målet, og at du muligens er 17 dager over nå!!!

vet du, gå punktlig gjennom dette her med en du møter på telefonen på voss, (mener ikke å mase, men du vet meg, og jeg vet deg og vettu, ikke akkurat en hypokonder du akkurat) de kan ikke gjøre noe annet enn å hjelpe deg

(og de har lystgass der oppe!!!!! :)))))

Skrevet

dette går bare ikke an. er helt sjokkert over at de vurderer det sånn. tenker på deg og føler med deg. fortell hvordan det går..

Klem-)

Skrevet

Jepps skal oppdatere. Ringer voss i morgen tidlig tenker jeg... Håper jeg får komme inn på sjekk der innen fredag i hvert fall...

Nå sitter jeg egentlig bare å griner. Er redd og sint..

Takk for støtten :)

Skrevet

Må si det var betryggende å se puls i går......

NOT....

Skrevet

Hvordan går det?? Har du fått tak i noen fornuftige...?? Håper det:-)

Skrevet

Hvordan går det? Har du ringt Voss?? Høres ut som du får helt uakseptabel behandling på KK. Er det du eller de som er gravid?

Tenker på deg, og spent på hvordan det går....

Skrevet

Møt opp uten time og forlang å få snakket med en fødselslege på føden. Det er mye lettere å avvise noen de ikke har møtt og heller ikke snakket med personlig. Skriv et fødebrev til dem, der du tar med skrekken som sitter igjen fra forrige gang og redselen for at noe skal gå galt med babyen i magen på grunn av overtiden og på grunn av de komplikasjonene du nevner som stagnasjon av vekst og 2 blodårer i navlestreng. Er ikke det å regne som et risikosvangerskap som har krav på ekstra oppfølging?

.

Og ta med PAPPAEN! Gi ham som oppgave å ta over snakkinga hvis du blir for lei deg. Gi ham beskjed om å stå på kravene for deg og lille babyen i magen.

Det som er helt hevet over tvil er at babyen ikke vil ha vondt av å komme ut av magen nå, så de bør komme med noen kraftig gode grunner for ikke å gjøre det synes nåp jeg. At de ikke pleier å sette i gang fødsler før 14 dager er ikke god nok grunn. Bare den angsten du går rundt med nå bør være god nok grunn i seg selv.

Du er ikke hysterisk! Du er bare en god mamma som er bekymret for helsa og livet til barnet ditt!

Stå på! Klem

Skrevet

Jeg rekner med, at hun er på kk nå, sammen med pappaen. Har ikke hørt noe mere fra de idag, men igår kveld bestemte de seg iallefall for å trappe opp på kk i dag tidlig.. så jeg venter spent (blir tante til babyen, og er overbekymret(og hormonell) prøver så godt jeg kan å ikke mase henne ned med sms :P )

Skrevet

Du får holde oss litt oppdatert du da, "ojojo, ska bli liv i leiren". Krysser fingrene for dem.

Skrevet

De er på kk nå, og venter på å få komme til. Blir dritnervøs jeg, eneste jeg vet, er at vi KANSKJE må hente det elsdste barnet deres i barnehagen :P

(og det kan jo bety, at de KANSKJE blir satt igang, eller det kan bety at de KANSKJE må vente lenge for å bli tat imot av lege... ???)

Skrevet

De er fremdeles på kk...

venter på oppdattering, endten så venter de enda (!!!) på lege, eller så har de kommet til og saker og ting blir undersøkt og avgjort :)))

spennende..

Skrevet

Det drøøøøøyyyyyer...... sist jeg snakket med hun, hadde de ventet i 8 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) timer på å komme til...

Fødselsomsorgen på sitt beste spør du meg! Så nå sitter de og nekter å gå før de har fått en vurdering, kan bli en lang natt.

Det verste av alt, er at jeg har vert en del på kk den siste tiden selv på obs posten der, flydd inn og ut og vert på kontroll meg her og kontroll meg der, sittet og ventet i timesvis enkelte ganger. Ene dagen jeg var der, satt det to overtidige damer, og de ventet i tre fire timer (som meg) på å komme til, og var inne hos legen i knappe 5 min og kom gråtendes ut fra legen, med beskjed om å gå hjem!!!

DET hadde jeg ikke tollerert, etter sååå mange timer venting å bare bli avfeid, håper ikke det skjer med Plutselig_gravid!!!

(men føler "plikt" i å tilføye at de fleste på obsposten er kjempe snille og tare godt vare på de gravide altså- MEN det er enorm forskjell på legene der oppe!! noen oppfører seg som om de ikke klarer å fokusere på annet enn hva de skal bruke pengene som de tjener på (altså fraværende, og ikke "tilstede" og tar kjappe avgjørelser som strider mot hva kollegene sier) og da føler man seg ikke akkurat godt ivaretatt, eller respektert...)

åhhhhh.... nå må det skje noe snart!!!!!

Skrevet

Det er jo rene såpeserien dette her! :) Krysser fingrene for at hun får bli satt i gang nå. Tusen takk for alle oppdateringene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...