Gå til innhold

tråd for mammaer som har vært i 18/19 ukers ultralyd


-smiley86-

Anbefalte innlegg

Var på UL i går.. alt var vel og bra:) Vi skulle i utgangspunktet ikke vite kjønn.. men det var ikke så vanskelig å se; her kommer lillebror:):) det var det første vi så.. en lite beskjeden herremann!!!!

Vi har en gutt på 5 ifra før, snedig med en liten arveprins:)

HURRA:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig var det vår tur:-D

Hadde ultralyd 21.04, og i følge mensterminen ville jeg da være 18+6, selv trodde jeg 17+6. Ble satt tilbake som jeg trodde+ en dag til, så var da 17+5 på UL. Alt var bare bra og utviklinga var normal:-D Deilig å få høre det.Kjønnet kunne hun ikke se, så vi før se om det blir en ultralyd til på oss. Sambo ønsker veldig å vite det:-) ny termin:20.09.09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

Får si det samme som deg ønskenurk i magen, enedelig var det vår tur:) vi var i går, veldig kjekt!!! det var ei rolig sjenerte jenta:) hu ga oss et vink ellers tok hu det med ro der nede:) såg ut så hu koste seg!!! fikk ny termin, 18 september, hadde 20 september:) alt som er litt før tiden, er bra her:) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gjort...lille i magen var stille og rolig...sov kanskje litt.Kjønn kunne ikke sees,men vi vil ikke heller...Termin var 19.sept,nå er det 24.sept...så da får vi bare se når det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg endelig fått sett den lille jenta vi venter ;) Tårene trilla da alt var bra!! Hun var ganske rolig, litt trøtt så tidlig på morgenen kanskje ;)

Termin forble den samme, 24 September. Herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul i går og i magen er det en hemmelighet,var umulig å se kjønnet. men spiller ingen rolle- babyen er frisk og meget aktiv. Tror det er en gutt-jordmora sa gutt med forbehold-kunne likegodt være navlestrengen.. så vi venter i spenning. storesøster og storebror skal iallefall få en nydelig liten baby i hus=)

teminen ble satt til bake fra 16 til 18 september, men var vansklig å måle,så vi får se når vi har neste ul.

skal ha ny ul pga nyrefeil i familien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ultralyd på fredag, og hadde en fantastisk opplevelse sammen med mannen min og ei utrolig dyktig og kjekk jordmor. Alt så bra ut med babyen! Skal inn til ny ultralyd i uke 30 pga lavtliggende morkake (akkurat på grensen, men jordmor trodde at morkaken kom til å krype lengre opp) Jeg skal også ha kontroll av livmorhals da. Vi venter trolig ei jente. Ny termin: 24.09.09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også endelig vært på ultralyd!! Terminen ble flytta fra 25. til 23. september. Det ser ut som om jeg får min tredje jente!! Kjempekoselig det!!! Alt var bra med babyen, men morkaka lå litt langt nede, så jeg får ny ul i uke 33 for å se om den har flytta seg lengre oppover. Jordmor sa at den vanligvis gjorde det, men det må sjekkes. Er bare kjempeglad for at alt var bra med babyen, så jeg bekymrer meg ikke for morkaka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig vært på ultralyd og i magen var det en veldig aktiv gutt! Ingen tvil der sa jordmora:-) Terminen ble flyttet 1 uke frem til 26 september og det synes jeg er veeeldig greit:-) Da er det jo plutselig bare en uke til jeg er halveis. Jeg må også tilbake pga lavtliggende morkake, men jordmora sa at som regel flyttet de seg så det ikke ble noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde vi vært på ordinær ul. Har vært på re utralyder før, pga fortidlige rier i forrige svangerskap.

 

Det var fortsatt en liten guttebass og han så helt perfekt ut, koste med fingen og ikket på oss:)

 

Så nå er det kommt litt blått og brunt baby tøy i huset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd igår, ett lite nurk som ikke ville snu seg å se på oss..

lå veldig vanskelig til for å få tatt mål å sånt så jeg lå på benken en time!!

fikk til og med tatt 3d ultralyd:)

Lå med beina i kryss å ville ikke vise kjønnet..

mens termin er 25 sept å ul termin ble 22 sept.

 

Livmortappen var kort, 2,3cm å det likte ikke legen da jeg har

mye kynnere allerede..

så det måtte følges opp, må ta det mer med ro fremover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får ei lita jente. termin ble flyttet fra 16. til 17. september:) Koste seg der inne :) var så aktiv at jordmoren såvidt fikk tatt målene hun trengte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får en gutt til og alt så helt fint ut. ny termin er 2. oktober. gamle var 30.september så jeg blir hos dere jeg for jeg er innstilt på et septemberbarn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL på torsdag 30. april. Alt stod bra til og alt var slik det skulle. Fikk ny termin, kun en dag forskyvelse fra den første terminen jeg fikk. Hadde 26. sept, ny termin er 27. sept :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL torsdag 30. april og alt så vldig bra ut! Ny termin ble 25. september, og jeg har tidligere operert ut fra 26. september, men menstermin var 28. september.

Det blir etter all sannsynlighet gutt - og det vafr også det jeg hadde på følelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL 28/4

Terminen ble flyttet fra 27/9 til 25/9.

Det er en utrolig aktiv guttebebis med to store bein :) Ble helt imponert.

Blir nok en fotballspiller... hehe.

 

Gleder oss sånn til godgutten kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul 4. mai og alt så bra ut :-) Samme termin som m-termin, 26. sept. Ville ikke vise seg særlig frem så kjønnet ble ikke avslørt. Vi ville vite det.

 

Men skal tilbake 3. juni for en doppler undersøkelse pga at jeg hadde svangerskapsforgiftning forrige gang. Så da sa jordmora at vi kanskje får se kjønnet da om bebisen ikke krøller seg sammen med bena i kryss og navlestrengen i mellom, slik som denne gangen.

 

Var godt å endelig får se bebisen og at alt var som det skulle. Har jo ikke vært på en eneste kontroll siden uke 7, da jeg var hos legen og fikk konstantert at jeg var gravid! Jordmor jeg snakket med mente ikke det var nødvendig med kontroll før etter ordinær ul, men sist gang var jeg 2 eller 3 ganger på kontroll før ul og fikk høre hjertelyd og sjekket blodtrykk osv...

 

Er det ikke vanlig med kontoll før ordinær ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært i dag å herregud hvor spennende det var.

Fikk se en livlig liten unge som var veldig aktiv, senere så vi at det kom te å bli en jente siden hun ikke hadde noe mellom bena:p

 

Første jeg så var at ungen vinket til oss, det var en helt fantastisk følelse..

 

Fikk ny termin til den 29 september 09 istede for 7 oktober.

 

Men ifølge min beregning så var jeg 18 uker og 5 dager på vei, men ifølge barnimagen så er jeg 21 uker og 1 dag på vei, ganske forvirranes:s

 

Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...