Gå til innhold

tråd for mammaer som har vært i 18/19 ukers ultralyd


-smiley86-

Anbefalte innlegg

Det begynner vel snart å nærme seg for de første som skal på kontroll.

Selv har jeg ikke min før 20 april, mens syns det er utrolig kjekt å høre hvordan det gikk for dere andre :)

 

Hvilket kjønn, ny termin..osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skal dit uke 18, den 14 april.

Gleder meg så mye så klarer nesten ikke vente.. Gruer meg litt å men..

Håper så på å få vite kjønn og terminen. regner med jg får ny termin.. kommer tilbake med dette etter 14 april :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dit om en uke, 31/3 og er spent, får termin både 30/8 og 1/9, kommer ann på hvilket kalkulator jeg bruker. Men har registrert at både svenskene og engelsmennene setter meg 1-2dager foran den norske modellen når jeg bruker kalk på gravidesider der...

 

Uansett, gleder meg til ul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med min ordniær ul! Det gikk veldig bra! Alt så helt fint ut, og det blir en liten gutt! :) Ultralyd termin blir 28 august. :)

 

Er så happy idag!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i går;) Det var en livlig krabat, som sparker meg på blæren. Og denne gangen blir det en gutt. Har ei jente på 4 år fra før, så da blir det en av hver! Var så herlig å se at han holdt seg på øret og "vinket" med fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på Ul i dag

(ehhhh klokken er langt på natt så da var det vel i går:-)

 

Jeg så et lite aktivt foster som jeg har kjent også,,,,,alle kroppsdeler var på plass... ettersom jeg har hatt en tøff fødsel før, skal jeg følges meget godt opp, gjennom hele svangerskapet.

Vi har også hjertefeil i vår familie, derfor skal hjertetet til "nurket" skjekkes av hjertespesialister.... selv om det så meget bra ut på UL...

 

De var utrolig nøye, jeg var overrasket over at de hadde de gamle fødsels papirene min der og sa at ettersom min første fødsel (for evigheter siden) var meget tøff....... var ikke klar over at det hadde vært så kritisk den gangen.....

 

Venter i spenning på hvilket kjønn...ville ikke vite det :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Anonym leger opp her: Det at du får annen termin på andre lands kalkulatore, kan være at der regnes svangerskapet i 40+0, mens i Norge varer svangerskapet to dager lengre; 40+2. Av en eller annen grunn....?? Noe som vet det eller????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til UL 22 april...dette er vårt første barn,foreløpig termin 19.sept...men vi vil nok ikke vite kjønn.Så får vi se da etter påske:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul på torsdag. Hadde egentlig termin 28. august, men blei overraskende nok satt helt tilbake til 9. sept.

 

I magen lå det ei veldig aktiv lita jente :) Ho sparka og boksa som bare det, og det var kjempemorsomt å se på! Det blir jente nr. 2 på oss - storesøster blir nesten 3 år når lillesøster kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på første UL for ca 2 uker siden pga legen ikke fant hjertelyden. Lille nurket var helt frisk og så aktiv at legen ikke klarte helt å konstatere kjønn men sa at det var ca 80-85% sjanse for at det var en gutt. I tillegg blev jeg satt tilbake fra 28. august til ca 2. sep.

 

Deretter var vi på ordinarie UL på mandagen, var da 17+5 enl. termin 28.aug. Den her gangen låg babyen helt stille og lekte med hendene sine med hodet langt ned i bekkenet mitt slik at jordmoren ikke klarte å få tatt alle mål på hodet som var nødvendige for å sette termin. Heldigvis såg alt ellers fremdeles veldig bra ut! Hun mente relativt bestemt at det var en jente men siden bildekvaliteten var litt dårlig pga skygger fra bekkenet og at babyen låg så still så klarte ikke hun heller å si helt bestemt. (Vi fikk dog se de berømte tre vite strekene - er ikke helt klar over hva det egentlig betyder men jm mente at det like vel kunde være en liten pung som er veldig strekt ut?) Av de mål som hun klarte å ta ville hun sette meg tilbake ytterligere noen dager til ca 5. sep.

 

Skal tilbake på ny ul den 20. april for å forhåpentlig få bedre bilder slik at de kan sette endelig termin (og vi får vite om det blir en gutt eller jente!). Gleder meg veldig til å få beskjed - både termin og kjønn - slik at vi kan fortsette våre forberedelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøyal dato å ha termin på da. 09.09.09. Jeg har selv fått termin 5. september, så tenkte å holde igjen noen dager til den 9. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ul for første gang i dag (18.2), det var utrolig spennende, og fascinerende! Da jeg regnet ut termin på nettet fikk jeg 4/9, legen sa 3/9 og jordmora sa 5/9... I dag fikk jeg 3/9 etter ul, så ikke mye avvik der nei! Det var helt tydelig en gutt, og han var svært aktiv og fektet og sparket hele tiden! Alt så heldgivis bra ut. Har begynt å strikke babyteppe til jr, det er hyggelig kveldssyssel foran tv'n når man er så trøtt at man ikke orker å gjøre noe annet fornuftig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på tirsdag, og inni magen min var det fremdeles en liten gutt. min 4 ul i dette svangerskapet, så fikk vite det i uke 14 :) termin ble satt tilbake til 6 september, den datoen jeg hadde gjettet meg frem til. :) har morkaka på begge sider, mest i front og ganske langt ned, så ikke rart jeg kjenner mindre med han enn med storesøster ;) fikk et ganske dårlig bilde, så om det hadde vært det eneste bildet jeg hadde fått av småen, hadde jeg nok blitt rimelig skuffa..! :P har heldigvis noen fine fra vi var i tr.heim på utvidet ul :)

 

og ellers så alt bra ut..! sprelsk liten kar..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i dag og det var så gøy!!! Og kjempegodt å se at bayen hadde det det fint. Hun som skulle utføre ultralyden på St.Olavs hadde elev med seg, så vi fikk to runder med ultralyd og laaang tid til å se på den lille skjønne babyen. Og nå vet vi kjønnet også...Vi skal få ei JENTE!!!:) Kjempekoselig...Gleder meg helt enormt nå! Terminen ble den samme som før. 1.september.

Nå skal vi begynne å tenke ut jentenavn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også på UL på St.Olavs i går. Ble også en lengre time enn vanlig, men det var pga av at den lille ikke var så interessert i å bli kikket på. Etter 1 time bestemte jordmora seg for å bare sette oss opp på ny time etter påske.. :) Fikk ikke sett kjønn eller ny termin denne gangen. Men alt så bra ut for den lille. Veldig aktiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på UL i dag!

Hadde termin den 28. august, men ble satt tilbake til 2. september så nå har jeg blitt med i denne terminklubben i stedet! :)

Var ei utrolig livlig jente hos oss! JM sleit med å få tatt alle målene for hu var så livlig og bevegde seg utrolig mye! Ble noen veldig utydelige bilder på oss så nesten så jeg har lyst til å dra på 3d-ultralyd også :P fikk mersmak nå gitt.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har ikke vært på ordinær ul enda, men har vært på privat =)) Jeg ble litt bekymret over normalverdiene på BPD... er det noen som har fått de verdiene evnt hvor langt var dere på vei???

Driver å surfer runt på nett men fant noen grafer , men de hadde litt andre refferanse verdier en oss..

Påskeklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært på ul nå:) fikk beholde terminen 0409:) får en liten gutt, lielle tullegutten låg helt nede i bekkene, så det var vanskelig å få målt han... ut fra målene hun klarte ble det 07.09, men fikk beholde 04.09:) er kjempeglad!! ble ikke satt tilbake, hehe... terminen 0409 fikk jeg når jeg var 13+6, utført privat av en spesialist som jobber på sykehuset også og min sønn kom 11 dager før ul terminen.. så var nok de omstendighetene i tillegg til at det var vanskelig å måle som gjorde at jeg fikk beholde 0409:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny termin her ble satt tilbake fra 06.09.09 til 02.09.09.. Og mest sannsynlig vil det bli jente denne gangen (har en gutt fra før på 1,5år).. Men må nok på 3D denne gangen også, for å være helt sikre.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

ble satt frem fra 28 august til 13 september. å venter en liten gutt:)

har ei jente på 3 fra før så dette blir spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...