Gå til innhold

1 1/2 åring hos besteforeldre 1 uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er hun for liten synes dere, skal være i barnehagen som vanlig.

Jeg har fått en safaritur hun ikke kan bli med på...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Jeg hadde nok ikke klart det, men det går sikkert greit hvis hun kjenner dem godt=)

Skrevet

Hun er vel ikke for liten. Men jeg personlig hadde ikke klart det..Jeg hadde savnet henne alt for mye. Men om du føler deg komfortabel med det, og om jenta di er trygg på besteforeldrene sine, så hvorfor ikke?

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å reise ifra minsten så lenge, selv om jeg vet at han hadde storkost seg hos besteforeldrene. Men det går mer på hva "mammahjertet" mitt føler enn på alderen hans (19 mndr).

Skrevet

dattera mi er 16mnd og har allt vært på ferie hos mamma og pappa (bestmor og bestefar). Da var hun 14mnd og var der i 11dager. Gikk kjempefint. Finnes ingen oppskrift på dette her ;-)

Dette må være opptil vær enkelt mener nå jeg da!!!!

Skrevet

uff ja, det er dette med mammahjertet da.....vanskelig! hun kjenner besteforeldrene kjempegodt, har vært der mye! takk for svar i allefall får gå i tenkeboksen.

Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Jeg hadde gjort det hvertfall! :)

Skrevet

Hadde sendt henne dit og dratt på safaritur - for en flott mulighet!!! Hun kommer til å bli så bortskjemt og kose seg glugg ihjel. Og du får en kjempeopplevelse!! :) God tur!

Skrevet

jeg mente at 1 uke var forlenge når min var 1 1/2 og det var snakk om sommerferie hos barnefar (vi har aldri bod sammen) og han aksepterte det. men de på familievernkontoret sa at 1 uke burde gå fint.

så du må jo kjenne på hva du føler. det er jo du som vet hvordan barnet ditt reagerer. mitt har alltid reagert på å sove borte, mens mange andre barn ikke reagerer.

Skrevet

Jeg tenker at mammahjertet mitt takler det fint når jeg tenker meg om, hun elsker å være hos "mommo" og skal jo i barnehagen så ting blir ikke snudd på hodet. Da blir neste vurdering om 3åringen skal bli med eller ikke? hva tror dere om det?

Skrevet

jeg hadde latt 3 åringen og 1 1/2 åringen være sammen. ser hvor mye det hjelper tantebarna mine når de er her sammen :-)

Skrevet

ja, tenkte at det kanskje var lurt....selv om han fint kan bli med,vil jo liksom unne han det også....hmm også er det det om mamma orker begge i 1uke!!

Skrevet

ja du får jo spørre hva mamma orker. det går nok fint uansett hva du velger :-)

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke greid. Synes det er for lenge for et så lite barn å være uten foreldrene. Hun vil ikke skjønne at dere kommer tilbake, og 1 uke er lenge i en 1--årings liv.

Skrevet

Tror faktisk en del kunne blitt litt overrasket om de leste litt grunnleggende tilknytningspsykologi.. En del skjønner rett og slett ikke alvoret.

Skrevet

Å være borte fra hovedomsorgspersonen(e) over så lang tid når man er så liten kan ha uheldige senvirkninger.

Skrevet

Mom2Two, har du noen bøker om emne å anbefalle så blir jeg glad :-)

Skrevet

Og noen forstår ikke alvoret når de lar ungene bruke smokk til de er 4-5 år...tenna på skakke... Nei, huff og uff!

Dra på safari du! Når min unge er 13 mnd skal han være to uker, ja: TO UKER, sammen med besteforeldrene, og de skal være 60 mil unna!!! Hjelpes, ungen min blir vel aldri normal etter det! :-O

Skrevet

Dette kommer vel an på barnet vil jeg tro også! sier den noe om når de er store nok til å være med besteforeldre 1ukes tid da?

Skrevet

jeg hadde dratt avgårde ja:-) og latt 1.5 årigen til mommo. kommer helt sikkert til å gå knallbra!

Skrevet

Det er bare å google litt, så finner du mange bøker om dette. Du kan f. eks google "early attachment" ol. Ikke sikkert du trenger kjøpe noen bok, finnes sikkert mange artikler og linker til mye forskning på nettet. Den jobben må du nesten ta selv.

Jeg er ikke psykolog, men har to gode venner som er det, og har snakket en del med dem om dette. Han ene er barnepsykolog og sier at svært mange av problemene han behandler barn og ungdom for kan knyttes til nettopp slike ting (at de ble forlatt, selv også for ikke veldig lang tid, av hovedomsorgspersonen/e som liten).

Selvsagt kommer det an på barnet, hvem som skal passe, hvor lenge man skal være borte osv. Poenget er vel kanskje at man ikke alltid vet om det går bra eller ikke før skaden evt. er skjedd.

Skrevet

Det er alltid søtt hvordan noen går rett i skyttergraven fordi de trenger å rettferdiggjøre egne handlinger;o)

Å la barna bruke smokk til 5-års alder er faktisk en bagatell i forhold:-)

Skrevet

Ikke helt sånn det var nei... Men...altså...ting de mente var riktig for barna for 50 år siden er vel ikke helt det samme som folk mener er riktig i dag. Så om 50 år, så sitter kanskje noen av dere med 50-åringer klamret til skjørtekanten til a mor fordi de aldri fikk være sammen med andre enn primæromsorgspersonen... :-D Mohahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!! Og enkelte ganger er det vel faktisk sånn at "må man så må man"...eller hur?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...