Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #51 Skrevet 17. mars 2009 Jeg også kjenner igjen tendensene i det HI skriver. Men heldigvis for meg har jeg vært ganske flink til å "sette ned foten". Jeg skjønte ganske tidlig i min "karriere" som stemor at jeg ikke taklet rollen så godt og at det ikke var noe vits i å trosse meg selv. Jeg var nødt til å fortsette å være meg, på godt og vondt. For der er enda en motvilje mot å få for mye ansvar, og mot å ofre så mye. Og det sier jo at jeg ikke er der mentalt sett enda. Ikke noe å legge skjul på synes jeg. Ikke hadde jeg forutsettningene for og lykkes heller. Med to forhold bak meg hvor jeg både var nr.1, 2 og 3 på en gang. Jeg forklarte dette for mannen min, og han forsto meg veldig godt. Han synes det er bedre å vite hva jeg føler og mener, enn at jeg er i dårlig humør og han ikke skjønner hvorfor. Så gjennom denne nokså "brutale" ærlighet, har vi løst de fleste konflikter på en bra måte synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #52 Skrevet 19. mars 2009 Hei Prøv å snu litt på det... jeg kjenner flere som har tatt et bevisst valg til det å ikke få barn og som alikevel har funnen mannen med stor M (med barn) - han må også ta hensyn til hennes livsvalg... her sitter dere å skriker over - ja, når man har valgt å bli sammen med en som har barn fra før - hva med han som har valgt å bli sammen med en som ikke har barn fra før - skal hun utslette seg selv for å sette hans barn først. Vel de jeg kjenner ordner dette fint, men det er et tankekors... Har følelsen at det sitter mange bitre biomødre her og skriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå