Trultemor73 Skrevet 8. mars 2010 #101 Skrevet 8. mars 2010 Hei! Det nærmer seg veldig. Håper jeg går til april, for da får alle barna mine bursdag i april og det hadde jo vært veldig gøy. Formen er veldig bra. Alle sier jeg ser så frisk og spudlende ut. På torsdag til fredag overnattet jeg i barnehagen sammen med førskolebarna. Det var kjempegøy. Sov ikke stort, men det hadde jeg nok heller ikke gjort om jeg ikke var gravid. I dag har jeg vært på jobb og så var det personalmøte etterpå. Føler at jernlageret er på plass. Det er ikke mange kveldene jeg har hatt halsbrann og får jeg det, så tar jeg en tyggetablett og det hjelper. Har ikke noe vondt i kroppen og elsker alle sparkene til babyen. Nå har jeg bare 2 hele dager og 1 halv dag igjen å jobbe. Så tenkte jeg å jobbe en halv dag ekstra på torsdag, da førskolebarna skal få tildelt fadder. Kan ikke gå glipp av det. Det er jo ei der for meg alikevel, så det blir jo ikke noe slitsomt. Så godt at babyen din er like snill. Har bestil en slik baby jeg også. Nå er det snart 1 år siden du startet denne tråden. Kan si tiden har gått fort, og at det har skjedd mye i løpet av det året. Gleder meg til å høre fra deg.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #102 Skrevet 19. mars 2010 Hei Hvordan går det med deg? Nå nærmer det seg veldig. Hos oss er alt bra. Snuppa er fremdeles like snill og sover som en engel om natta. Hun spiser som regel en gang i femtiden før hun sovner igjen. Nå nærmer våren seg også, det er utrolig deilig. Endelig kan vi komme oss ut på daglige trilleturer. Skal si det siste året har gått fort, rart å tenke på at denne tråden er mer enn et år. Lykke til med innspurten:) Klem
Trultemor73 Skrevet 20. mars 2010 #103 Skrevet 20. mars 2010 Hei! Ja, et år har gått fort og det har skjedd mye. Lurer på om meg og mine små har fått babyen sin? Tror hun har termin rundt disse tider. Så hun hadde skrevet 8 dager igjen for over en uke siden. Her står alt bra til. Er ikke så flink til å legge meg om kvelden, da det er alltid et eller annet jeg må gjøre før jeg legger meg og så plutselig er kl. 01.00. Men, men. Er som regel oppe ved 8.00 tiden. I går fikk jeg ei vogn av ei mor i barnehagen. Hun ville bare gi den bort. Den heter Hartan skater XL. Den er svart og var kjempestilig. Gleder meg veldig til å gå tur med den. Har liten erfaring med trehjulinger, men håper den er grei å trille. Jeg var hos jordmor på onsdag og fikk beskjed om at babyen hadde festet hode og hun trodde jeg kom til å føde før neste kontroll som er den 29. mars. Har lite kynnere og slik, så jeg vet ikke helt. Var lei fra søndag til onsdag pga kynnere, men de har gitt seg. Så nå er alt helt topp igjen. Så godt at snuppa sover godt om natten. Det betyr så utrolig mye. Ja, nå er det vår. Fin tid fremover nå. Skal si ifra om det skulle skje noen endringer.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 27. mars 2010 Forfatter #104 Skrevet 27. mars 2010 Så spennende, nå venter jeg i spenning altså Spent på om du får med deg kontrollen den 29. Jeg kan neste ikke tro at vi snart er i april. Skjønner ikke hvor tida blir av. Men jeg ser det jo når jeg ser hvor stor familien minste medlem har blitt. Nesten så jeg allerede savner at hun var bittebitteliten. Samtidig er det jo moro nå som hun følger mer med, smiler og pludrer. Hun skal døpes om en uke, på 3 måneders dagen sin. Lykke lykke til med innspurten, hvis det ikke allerede har skjedd noe. Det hjelper vel neppe på tålmodigheten at jordmor sier hun ikke tror du går til den 29. Når var termindatoen igjen? Klem
Trultemor73 Skrevet 27. mars 2010 #105 Skrevet 27. mars 2010 Hei! Sitter her med stor mage enda. Nesten ingen kynnere enda heller. Nr. 2 ble født 17 dager før termin (men da lå jeg 5 dager etter min termin og nå fikk jeg 7 dager etter min termin) og veide 4450 gram. I natt fikk jeg nesten litt panikk når jeg tenkte på dette. Nå må det bare skje noe snart. Jordmor mente jeg ikke trengte vekststimulering, så da slo jeg meg til ro med det. Har liksom tenkt at babyen kommer når den er klar. Men tenkt om den ikke er klar før den veier over 5 kg. Skal som sagt til jordmor på mandag, så får høre litt da. Er jo påske å greier, så det er jo ikke sikkert om de gjør noen ting. Hadde jeg vist at babyen bare veier rundt 4 kg enda, hadde jeg slått meg til ro med det. Men det er så dumt å ikke vite. Men det er jo i utgangspunktet vanskelig å fastslå vekten så lenge babyen er inni magen. Dere skal ha barnedåp midt i påsken dere da. Det er jo lurt. Da har du jo god tid til å forberede deg, og så har vel mannen din fri også. Tenkt at det er 3 måneder alt siden du fikk ditt lille nurk. Sender en melding på mandag etter at jeg har vært hos jordmor.
Trultemor73 Skrevet 31. mars 2010 #106 Skrevet 31. mars 2010 Ingen tegn til fødsel enda. Jordmor fant masse tegn på at fødselen snart var i amasj på mandag, men det er ihvetfall tegn jeg ikke merker noe til. Noe vann i kroppen, høyere blodtrykk, hard mage, protuin i urinen og at hode så og si var festet. Jordmoren min var syk, så jeg fikk ei annen jordmor. Nå håper jeg babyen ikke kommer før den 2. april. Mamma fyller 60 år i morgen og det er jo litt kjedelig om hun må forlate selvskapet sitt. Hun skal jo være med på fødsel. Lykke til med barnedåp i helgen.
Trultemor73 Skrevet 6. april 2010 #107 Skrevet 6. april 2010 Hei! Her skjer det absolutt ingenting foreløpig. Nå begynner jeg å bli skikkelig lei. Ønsket egentlig ikke 3 barn med bursdager så tett. Nok med to barnebursdager i april, men 3 barnebursdager på 2 uker blir intens, men slipper jo med 1 voksenbursdag. Får se det positive i det. Hvordan gikk barnedåpen???
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 11. april 2010 Forfatter #108 Skrevet 11. april 2010 Håper du har kommet deg avgårde nå, forstår at du er lei. Tungt på slutten. Krysser fingrene for at neste gang du er her inne, så er du trebarnsmor:) Barnedåpen gikk strålende, vi hadde en veldig fin dag.Greit å være ferdig med også. Klem
Trultemor73 Skrevet 11. april 2010 #109 Skrevet 11. april 2010 Endelig kom gutten min til verden den 8. april kl. 10.28. Han veide 4060 gram og var 53 cm. Fødehistorie ligger inne på 3. trimester. Han skal hete Fredrik. Han er kjempenydelig og pappan er ekstra stolt. Med en gang han har kommet på barselbesøk, eller når vi er her hjemme skal han ta han opp med en gang han lager noen lyder. Han driver å snakker om alt de skal gjøre sammen og at nå har han endelig en med stemmerett som gangner han. Han som egentlig ikke ville ha nr. 3, he, he. Er veldig rart med en gutt. Var veldig forberedt på enda ei jente, men gleder meg til å kunne handle gutteklær. Godt å komme hjem i dag og nå skal jeg hoppe i seng. Har blitt veldig lite søvn de siste dagene. Så flott at barnedåpen gikk bra. Godt å få det unnagjort.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 12. april 2010 Forfatter #110 Skrevet 12. april 2010 Åh, så moro:) Gratulerer. Endelig, får jeg vel si:) Og så moro med gutt da. Må le litt av mannen din, han var jo ikke akkurat veldig ivirig i starten. Hehe. Han angrer vel neppe nå Nå må dere kose dere som best dere kan. Håper gutten din skjønner at han skal sove en del timer i strekk om natta. Klem
Trultemor73 Skrevet 14. april 2010 #111 Skrevet 14. april 2010 Fredrik har sovet masse i natt, og jeg sov faktisk til kl. 11.30 i dag. Koser oss veldig, men er også denne gangen veldig vondt å amme. Disse melkegangene blir jo tette hele tiden. Prøver så godt jeg kan å masere de ut, når Fredrik får mat. Det går seg vel til. Hører at han svelger. Så blir jeg beskymret på om han får nok mat. Nå har han ikke bæsjet på over et døgn og hatt kun en bleie med tiss i. Har ikke hatt nok melk med de to første og merker jeg er veldig beskymret for dette nå også. Men ser det litt an, siden Fredrik virker veldig fornøyd. Jentene skulle være med når vi badet Fredrik i dag, men de var ikke akkurat så veldig intereserte. Plutselig oppdaget jeg at begge satt med hvert sitt Nintendo Ds og ingen tittet på badingen. Men, men. Merker jeg bruker mye tid på amming og kos. Får ikke gjort så mye husarbeid. Skal ha både barnebursdag og voksenbursdag til søndag og håper jeg får gjort litt før deg. Klem
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 25. april 2010 Forfatter #112 Skrevet 25. april 2010 Hei Hvordan går det? Har ammingen gått seg til? Jeg har hatt min dose med ammetrøbbel selv, så jeg vet at det ikke er moro. Men nå går det bra, veldig glad for det. Bursdagsfeiringen overstått? Vi har hatt en runde med bursdagsferinger selv nå. Litt deilig når det er overstått. Men koselig er det jo:) Vår lille tulle er fremdeles like snill, og sover svært sjelden under 8 timer om natta. Klem
Trultemor73 Skrevet 7. mai 2010 #113 Skrevet 7. mai 2010 Hei! I dag har vi vært på helsestasjonen og Fredrik ligger faktisk over kurven sin. Så denne gangen har jeg ihvertfall nok melk. Han veide nå 4430 gram. Han virker også veldig fornøyd, og jeg skifter mange bleier i løpet av et døgn. Går ganske bra med ammingen, men har mye vondt. Er jeg ute en liten tur, kan en være sikker på at det gjør vondt å amme i ca. 12 timer etterpå. Har ikke hatt nok melk med nr. 1 og 2, så her er alle gode ting nr. 3. Hadde ordentlig brystbetennelse med nr. 1, som resulterte i at jeg måtte på sykehuset for å tømme brystet for rusk og rask og så måtte jeg ha dren i en uke etterpå. Vil ikke igjennom det en gang til, så jeg må nok være forsiktig. Koser meg veldig med alle 3 barna. Hadde barnebursdag for nr. 2 den 18. april og da kom det 6 gjester + mine 2. De var så flinke alle sammen. Stas med 4 års bursdag. Etterpå hadde vi voksenselvskap med 25 gjester + oss 5. Det ble veldig trangt og jeg synes det var folk overalt. Fikk ikke tid til å prate med alle, og Fredrik var både her og der. Alle ville bære. Jeg stolte på at han hadde det bra, så det gikk greit. Den 24. april hadde jente nr. 1 bursdag på hoppeloppeland. Fredrik bæsjet like før vi skulle dra, mens han satt i bilstolen. Jeg hadde ikke tid til å skifte, så jeg tenkte jeg fikk skifte på hoppeloppeland. Vi dro dit og hadde et rom som het verdensrommet i 1 time. Fredrik sov seg gjennom hele timen med bæsj. Det var jammen bra, for det var ganske hektisk med hamburgerspising, kakespising og karaoke. Vekket han når barna lekte i salen. Så alt gikk egentlig perfekt. Men var alikevel sliten når jeg kom hjem. I morgen er eldstemann bedt i bursdag på hoppeloppeland, så da er det bare å ta med alle 3 barna og reise. Gubben er jo på jobb. Kan vel trygt si at en aldri har tid til å kjede seg med 3 barn. Tror 4 åringen min synes at ammingen tar utrolig mye tid. Hun hadde jo gledet seg slik til å gi babyen flaske, da venninnen min ga babyen sin det. Men alt i alt synes jeg vi nå er en perfekt familie, med lite konflikten. De synes jo lillebroren sin er så søt. Pappan er fortsatt like stolt over gutten sin og koser masse med han. Nå håper jeg bare vi snart vinner i lotto, så hadde alt vært perfekt, he,he. Gleder meg til å høre fra deg.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #114 Skrevet 25. mai 2010 Hei Hvordan går det med dere? Går det greit med ammingen? Høres ikke noe særlig ut at du har så mye vondt, håper det har gått seg til nå. Her er alt som før, livet er utilsomt hektisk med 3 barn. Synes det er godt med vår, og forhåpentligvis snart sommer. Alt blir litt lettere da, synes jeg. Vi skal på 5 mnd-kontroll om et par uker, da er det vel vaksine igjen også. Vi har så vidt begynt med litt grøt her, bare for å prøve litt. Hun er fornøyd med bare melk forsåvidt, men greit å introdusere litt grøt nå etterhvert, syns jeg. Lottogevinst ja, det hadde gjort seg
Trultemor73 Skrevet 9. juni 2010 #115 Skrevet 9. juni 2010 Hei! Ja, det går faktisk veldig bra med ammingen nå. Før grudde jeg meg til hver amming og var helst hjemme og ammet i senga. Nå kan jeg amme overalt og det er godt. Ikke at jeg ammer overalt, men jeg kan stå og amme eller bare ha han på fanget, mens jeg ammer han. Fredrik sovner somregle mellom 23. 30 og 00.30 og da sover han gjerne mellom 3 og 4 timer før han vil ha mat og så sovner han med en gang igjen. Sånn går det til kl. er 11.00-12.00 tiden om dagen. Får god tid til å dusje og spise frokost og det er helt herlig. Om dagen er det vanskelig å få han til å sove skikkelig. Sover kun noen små dupper. Men dette har han begynt den siste tiden, så han er kanskje bare inne i en våken periode, he, he. Får jo ikke gjort så mye i huset, men, men. Han er stort sett veldig fornøyd, men elsker å få oppmerksomhet og vil f.eks ikke sitte noe særlig i vippestolen. Ikke så glad enda i å trene på gulvet, men elske å sitte på armen. Han er helt perfekt og kan akkurat det en baby skal på samme alder, he, he. Løfter hode litt, pludere, smiler, bæsjer, sover og spiser. Vi koser oss veldig alle sammen. Veide å målte han på fredag da han var 8 uker. Han var 60 cm og veide 5570 gram. Begynner å bli ganske stor. Jeg har bursdag i dag og skal en tur ned til mamma og spise kake. Har vært en tur i barnehagen der jeg jobber og spist kake. Hadde med meg "verdens beste" kake. Andrea ville være med hjem igjen, så da fikk hun det. Hvordan gikk det på 5 mnd kontrollen og hvordan går det med grøt tilvenning?? Gleder meg til å høre fra deg. Er mest inne på dinbaby siden, men titter stadig innom her. Klem
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #116 Skrevet 10. juni 2010 Gratulerer med gårsdagen:) Så godt å høre at alt går bra. Fredrik høres ut som en eksemplarisk baby:) 5mnd-kontrollen gikk veldig greit. Vekta viste 6350 gram fordelt på 64 cm. Ikke den største 5mnd gamle babyen, men hun følger sin egen kurve helt perfekt. Hun fikk vaksine igjen og har nok reagert litt på den det siste døgnet, i natt måtte jeg amme henne og det gjør jeg jo aldri om natta. Vi begynner å få ganske faste rutiner på dagen, hun sover tre ganger, lengst den første gangen. Vanskelig å få henne i seng før 21.30, men det går seg vel til etterhvert. Grøten slukes, og vi skal vel snart begynne å introdusere litt middagsmat. Klem
Trultemor73 Skrevet 22. juni 2010 #117 Skrevet 22. juni 2010 Hei! Her står alt bra til. Fredrik vokser i rekordfart. Skal på 3 mnd kontroll den 14. juli. Han sover utrolig lite om dagen, men tar kvelden rundt kl. 00.00 og da våkner han bare hver tredje time for å få mat. Får ikke gjort så mye i huset om dagen, men sånn er det jo å ha en liten baby. Eldstejenta hadde siste dag i andre klasse i dag. Nå er det 8 uker med ferie. Det blir deilig. Minstejenta tok ferie fra barnehagen i går og skal ha 7 uker ferie. Mannen min skal egentlig ha 6 uker pappapermisjon fra neste uke, men skal bare være hjemme i 2 uker for så å jobbe resten av sommeren. Så det blir mye meg og barna i sommer, så vi får prøve å finne på noe. Vi får håpe på ganske bra vær, slik vi kan være en del på baderen. I morgen skal vi bak fossen og grille. Der blir det st.hans bål og aktiviteter for barna. Ønsker deg og dine en riktig God sommer.
Trultemor73 Skrevet 17. juli 2010 #118 Skrevet 17. juli 2010 Hei! Ja, nå har vi vært på 3 måneders kontrollen. Fredrik veide 6645 gram og er 65 cm. Han er faktisk over en kilo lettere en jentene var på samme lengden. Men han følgen som jenta di, kurven sin helt perfekt og det er det viktigste. Hadde ei annen helsesøster denne gangen og hun anbefalte ikke grøt før barnet var 6 mnd, så lenge en ammet. Så da er det ennå 3 måneder til. Fredrik tar kvelden rundt 22.30 nå, og det passer egentlig perfekt. Så sover han ca. 2 timer lentre enn meg om dagen, slik at jeg får spist frokost og dusjet før han står opp. Litt kjedelig å ha ferie, mens mannen min jobber. Å ha 3 barn alene er en utfordring. De to eldste krangler en del når de går oppå hverandre. Men vi tar noen dagsturer hit og dit. Ha en fotsatt God sommer.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #119 Skrevet 30. juli 2010 Hei Lenge siden jeg har vært innom her nå. Hektisk med ferie med tre barn:) Gutta skal i barnehagen igjen på mandag etter tre uker ferie. Tror det blir greit både for store og små, de har kranglet mye i ferien! Othilie er fremdeles like snill. Vi var på halvtårskontroll for tre uker siden og da var hun 7,2 kg og 65 cm. Det hender hun våkner om natta nå og da får hun litt pupp ettersom jeg vet hun sovner igjen med en gang. Hun legger seg ofte mellom 19 og 20 nå, og da blir det nok litt lenge med 12 timer uten påfyll. Hun ruller seg rundt på stuegulvet nå og pludrer veldig mye:) Ha en fortsatt fin sommer (håper det kommer mer sommervær, jeg er ikke klar for høst enda!) Klem
Trultemor73 Skrevet 4. august 2010 #120 Skrevet 4. august 2010 Hei! Vi har hatt barnedåp i helgen og huff for et strev. Sov nesten ikke noe den siste uken før barnehåpen, da det var så mye å ordne og tenke på. Pappa synes vi skulle ha koldtbord og slik ble det. Jeg laget rundstykkene og Waldorfsalat. Jeg laget også 4 kaker. Vi ventet 50 gjester. Det var 14 stykker som ikke kom som ikke hadde gitt beskjed om dette, så det ble igjen så mye mat og kaker. Det ble en veldig vellykket dag. Tror alle storkoste seg. Hadde barnedåpen i barnehagen, så den store vaskejobben hadde jeg heldigvis ikke. Her er hverdagen hekttisk, men det går veldig bra. Fredrik sover sine dupper på dagen og sover godt om natten. Jeg ammer han hver annen/tredje time. Han sovner av seg selv igjen etter mat. Nå tar han kvelden rundt kl. 21.00 og så står han opp ca. 9.30. Kan ikke klage på det, he, he. Jentene krangler ikke så mye lengre, heldigvis. Koselig å ha de hjemme, nå som de leker så fint. Det er vel 2 uker igjen til skole start. Regner med at minstejenta også blir hjemme helt frem til skolen begynner. Håper også på mere sommervær. Er ikke så værst vær i dag da. Har ikke turt å ta med alle 3 barna til baderen alene, så vi har kjøpt oss et plaskebasseng i hagen. Jentene koser seg veldig der og så er det noen nabobarn som er med de å bader. Gleder meg til å høre fra deg igjen.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 23. august 2010 Forfatter #121 Skrevet 23. august 2010 Hei Hvordan går det med dere? Her er vi tilbake i hverdagen etter ferien, full fart. Othilie har blitt veldig aktiv og er stua rundt på kort tid. Hun kryper ikke enda, men hun ruller seg dit hun vil. Favorittmaten er grøt og morsmelk, og hun spiser endel middag også nå. Begynt såvidt med brødskiver også. Vi skal på kontroll igjen om en uke, ser frem til det, lenge siden vi har veiet og målt nå. Storebrødrene er til stor underholdning om dagen, morsomt å se samspillet mellom dem:) Det nærmer seg at jeg skal begynne å jobbe igjen også. Begynner midt i oktober, tipper det går fort dit. Håper alt er bra med dere:) Klem
Trultemor73 Skrevet 7. september 2010 #122 Skrevet 7. september 2010 Hei! Så koselig å høre fra deg. Ja, her har også hverdagen begynt for fult. Fredrik vokser som bare det og vi har også begynt med litt grøt, da han våkner med litt over 1 timers mellomrom hele natten igjennom for å få melk. Han kan jo ikke ha økedager i over 3 uker. Men det er ikke så mye grøt som går ned. Vi skal på helsestasjonen om en ukes tid. Er også veldig spent på lengde og vekt. Vi har så smått startet med str. 74. Eldstejenta mi brukte den str. når hun var ca. 1 år, og har alltid vært liten og nett. Den yngste jenta mi, har omtrent fulgt akkurat den kurven som klærne går i. Hun var 102 cm nå på 4 års kontrollen. Både jeg og mannen min er veldig korte, så jeg regner med at ikke Fredrik blir så lang heller. Men, men en vet jo aldri. Fredrik har begynnt å rulle begge veier nå, og havner utenfor krabbeteppet hele tiden. Babygymmen er jo bare en vits nå, da han snur seg rundt med en gang. Gleder meg til å høre fra deg igjen og om hvordan det gikk på helsestasjonen.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 26. september 2010 Forfatter #123 Skrevet 26. september 2010 Hei hei Tida flyr, om tre uker begynner jeg og jobbe igjen. Gruer meg ikke for det, men det er veldig rart at jeg er ferdig med denne tiden. Koser meg jo veldig hjemme, må si det. Othilie har blitt ganske så aktiv nå, kryper rundt i hele huset, reiser seg opp på kne, rydder i skuffer og babler høylytt. Hun begynner dessverre dagene altfor tidlig. Det går jo forsåvidt greit nå siden jeg kan legge meg igjen med henne på formiddagen hvis det er behov, men det kan jeg jo ikke om noen uker. Hun får fremdeles endel pupp, så vi må vel kutte ned litt på det også. Hvordan går det med dere? Klem
Trultemor73 Skrevet 12. oktober 2010 #124 Skrevet 12. oktober 2010 Hei! Så koselig å høre fra deg. Nå har du vel kanskje begynt å jobbe igjen. Misunner deg ikke. Jeg skal egentlig begynne å jobbe igjen i januar. Tror nok jeg heller litt over på å jobbe 50 % frem til august. Har ei som vil være dagmamma som jeg stoler 100 % på. Hun har jobbet sammen med meg i barnehagen. Så det blir nok til det. Da slipper jeg også SFO plassen og sparer litt på det også. Har vært på helsestasjonen i dag. Fredrik veide 8780 gram og så var han 70 cm lang. Er blitt veldig stor synes jeg. Så på helsekortet til eldstejenta mi og hun var 72, 5 cm, da hun var 1 år. Han går rundt sin egen akse og han kommer seg også litt fremover nå. Han får grøt morgen og kveld og så får han pupp ellers. Har fått han til å sove en ekstra dupp på morgenen, så vi startet sjeldent dagen før kl. 9.30. Deilig. Er veldig heldig der. Nå har vi hatt høstferie fra tirsdag og ut uken. Har tilbragt ferien på hytta. Vi var en dag på kjøpesenteret i Tøkkfors. Da likte jeg meg veldig godt. Fredrik koser seg veldig i vogna si. Det er veldig enkelt når vi skal noe. Er han trøtt tar han seg bare en dupp. Han har tatt vaksiner i dag, så jeg er spent på om det blir noen bivirkninger. Mamma og pappa har bedt meg og barna på middag i dag. Vi skal få hjemmelaget fiskegrateng. Jeg bare elsker det. Mannen min liker ikke det, så han skulle kjøpe med seg en pizza (han elsker det). Da blir vi alle fornøyde. Hvor lang og tung var Othilie på sist kontroll? Skal mannen din ha pappapermisjon nå? Mannen min hadde 5 uker pappapermisjon i sommer og så skal han ha 3 uker sommeren 2011 og 2 uker sommeren 2012. Gleder meg masse til å høre fra deg.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #125 Skrevet 12. oktober 2010 Hei Jeg begynner å jobbe igjen på mandag. Gleder meg til det egentlig, men gruer meg til å være borte fra Othilie. Det blir rart. Men det er i grunnen greit at hun og jeg blir litt adskilt nå, hun har blitt veldig mammadalt den siste tiden. Jeg skal ha en time ammefri hver dag, så jeg får fine arbeidsdager. Har en fridag i uka også. Mannen skal ha ti uker permisjon nå, frem til jul. Othilie var 8310 / 68,5 på forrige kontroll, da var hun 8mnd. Jeg tipper at hun er rundt 9kg nå. Vi skal ikke på kontroll igjen før i starten av desember. Det er full fart om dagen her nå. Hun krabber ikke enda, men kryper i voldsom fart. Hun reiser seg også opp, så snart går hun vel rundt stuebordet:) Ingen problemer i matveien, hun får det vi spiser til middag hvis det er noe hun kan spise. Ellers er hun glad i grøt og spiser som regel brødskive til lunsj. Hun får endel pupp enda, men hun er som regel ferdig etter noen få minutter, da har hun ikke tid til å ligge lenger:) Høres ut som om dere er inne i en fin periode:) Nyt det!! Tida går så altfor fort. Mandag er det 10mnd siden jeg begynte permisjonen, det har gått så altfor fort. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå