♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Hei Hvordan går det, er du ferdig med siste brett og klar for prøving?
Trultemor73 Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Hei! Siste pillen til mandag. Gleder meg så indelig. Sovner med sommerfugler i magen hver kveld, og teller ned dager. Nærmer seg med stormskritt nå:-) Fikk kjøpt meg de kapslene du anbefalte og har begynt med dem. Synes de er utrolig store og litt vanskelig å svelge. Tar de på kvelden og blir de svelget på tvers så får jeg transmak i munnen. Men, men. Føler meg utrolig sunn for tiden. Har sluttet og drikke saft/brus til middagen og godteri kun på lørdager. Tenkte denne skulle få litt bedre grunnlag en de forrige to som fikk masse sjokolade/brus/saft fra dag en. De var begge store ved fødselen. Så får jeg se om dette hjelper. Spørs hvor lenge jeg holder ut da, for har kun vært sunn i 1 1/2 uke:-). Hvordan går det med deg??
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2009 Hei Så spennende... Så flink du er som har startet et sunnere liv! Jeg kan bli flinkere der. Absolutt! Jeg prøver selv å nyte denne spennende tiden, men merker jo at jeg blir litt utålmodig. Jeg tror vi begynner prøvingen for fullt om en måneds tid. Jeg har hatt enn normal syklus etter p-pilleslutt, er inne i min andre nå. Mannen ønsker å vente så det ikke blir desemberbarn, så egentlig må vi vente til begynnelsen av mai for å være helt sikre på det. Men jeg tror kanskje at syklusene mine blir 32-33 dager og da vil en termin bli i midten av januar hvis vi skulle være så heldige å lykkes om en måneds tid (og da kan jeg kanskje overbevise mannen om prøvestart i april og ikke i mai). Egentlig er det litt dumt å planlegge datoer slik, og det skal jo uansett litt til å lykkes med en gang. Men jeg klarer vel å vente enda litt, selv om jeg må innrømme at jeg blir litt utålmodig. Har så veldig lyst til å nyte denne tiden, ikke stresse. Regner med at det blir siste gang. Masse lykke til i tiden fremover, håper vi holder kontakten selv om du sikkert hopper inn på "BliGravid" og jeg blir igjen her litt:)
Trultemor73 Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Hei! Søndag er den siste dagen med p-piller i hele mitt liv. Utrolig deilig å tenke på (skrev mandag her oppe ser jeg). Håper litt på en 2009 baby jeg da. Da slipper jeg med et år i barnehagen enn om jeg får en i 2010. Jobber i samme barnehage som minstejenta og blir jo godt å bare være annsatt engang. Vil jo gjerne ha de i samme barnehage og jeg trives så godt der. Mannen min og jeg ble enige om at jeg skulle brukt opp de p-pillene jeg hadde igjen, og dermed blir det litt knapp tid å håpe på at det klaffer så fort. Vet jo ikke helt hvordan denne syklusen blir etter pille slutt. Er jo så forskjellig. Både søsteren min og bestevenninnen min venter barn i oktober og november 2009. Er bare så misunnelig. Søsteren min og jeg har begge barn født i 2002 og 2006. Hadde jo vært veldig stas om vi begge fikk i 2009. Blir det 2010 barn er det også selvfølgelig helt supert. Håper bare jeg ikke må vente enda lengre før det klaffer. Men velger å være opptimist og tror at det klaffer like fort som det har gjort tidligere. Har født 2 1/2 og 3 uker for tidlig med de to forrige og har en tro på at rugemaskinen min er litt kjapp. Da rekker jeg kanskje å få et nurk i 2009. Er fortsatt veldig sunn. Alle satt og drakk kakao/saft på turen vi var på i dag + kjeks, unntatt meg. Jeg drakk vann. Må være hard. Gikk opp 17 kg i begge svangerskapene, så må klare å gå ned litt. Sitter igjen ca. 5 kg som jeg la på meg i julen. Jeg blir nok inne her en stund til. Er bare så utrolig stille inne på denne siden.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2009 Deilig å slippe de pillene, syns jeg. Ikke akkurat rundt mensentider, det er pyton, men sånn ellers syns jeg både humør og lyst stiger uten piller. Jeg har egentlig lyst til å hoppe i det nå, det betyr jo ikke så mye om det blir desember eller januar (eller februar eller mars). Men det blir nok til at vi venter en periode. Stille inne her. Men samtidig er det jo veldig mye stress inne på BliGravid. Og er det noe jeg vil slippe, så er det stress i denne perioden. I den grad det er mulig. God helg:)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Helt enig i at det kan være stress å være inne på bli gravid....synes det er helt greit at det er litt stille her inne....no stress girls:-)
meg & mine små Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Lykke til videre inne på Bli gravid. En stund til jeg følger etter i juni, sees muligens der inne
Trultemor73 Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Heisann, meg & mine små! Så koselig å høre fra deg. Tenkte jeg skulle etterlyse deg og så dukket du opp her. Endelig har dagen kommet da jeg slipper å ta disse hormonene lengre:-). Er så utrolig glad og litt nervøs samtidig. Begynner å tenkte tilbake på humørsvingninger, kvalme og halsbrann. Uff og uff. Å ha mage synes jeg bare er så koselig og fødselene har vært så greie med de to forrige så det gruer jeg meg ikke til. Husker jeg sa sist at jeg ikke skulle bli gravid igjen om det ikke kom noe helt fantastisk mot denne halsbrannen. Men får vel bare hoppe i det. Det blir jo borte rett etter fødselen så en får vel ikke klage. En får jo bare håpe at en blir gravid og kose seg med alle symptonene som følger med:-) Håper vi kan holde kontakt på denne linken alle vi 3 som ønsker oss nr. 3. Det hadde vært koselig. Så kan vi oppdatere hverandre underveis. Hopper nok ikke inn på bli gravid før jeg vet hvordan syklusen min blir. Vet jo ikke noen ting om den enda. Lykke til.
meg & mine små Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 Sol og vår ute Neste vår er muligens baby nr 3 i vogna når jeg går tur. Det kribler virkelig i magen når jeg tenker på det. Det begynner å bli litt mer virkelig nå når prøvingen nærmer seg, selv om bestemmelsen ble tatt for lengesiden. Men før babyen kommer jo nærvepirrende testedager, noen mnd med kvalme og tretthet, første spark og bekkenløsning. Oi oi, er nesten litt nærvøs for alt denne gangen. Lurer veldig på hvordan det er å gå gravid med to unger i hus.
Trultemor73 Skrevet 29. mars 2009 #10 Skrevet 29. mars 2009 Hei! Får nok henge inne på denne tråden litt til. Jeg er veldig klar, men så var vist ikke gubben så klar som han ga inntrykk av. Vi hadde en avtale om at enten så skulle han steriliere seg, eller så skulle jeg gjøre det etter at vi fikk nr. 3. Jeg sa klart i fra at kondomer ikke var noen alternativ. Han var så enig at det var jeg som skulle gjøre det etter at vi fikk nr. 3. Så viste det seg her at han har bestilt kondomer på nett og jeg ble så skuffet. Men vil jo ikke få barn med han om han ikke vil. Men godt å være ferdig med p-pillene samme hva. Så får jeg håpe gubben snart blir klar. Litt skuffende dette her, men håper han blir med når det går mot lysere tider. Ellers blir det forumet "mannen ikke klar" for meg og ikke inne på "bli gravid".
meg & mine små Skrevet 31. mars 2009 #11 Skrevet 31. mars 2009 Trultemor73 Huff ja, forstår skuffelsen din. Men disse mennene gjør jo mye rart. Så det kan jo hende han forandrer mening når det blir varmere i lufta. I mens får du henge her på tråden sammen med oss andre.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 31. mars 2009 Hei Trultemor73. Jeg forstår veldig godt at du ble skuffet. Men du får krysse fingrene for at han blir klar snart. Han har jo tydeligvis tenkt på muligheten for nr.3, har han ikke? Jeg kommer nok også til å holde meg her inne. Føler meg ganske rolig og har tenkt å beholde den roen, ikke sikker på at jeg greier det inne på BliGravid.
Trultemor73 Skrevet 31. mars 2009 #13 Skrevet 31. mars 2009 Hei, til dere begge! Har slutte med pillen i mars, to ganger før. Det har resultert i to jenter som er født i april året etter. Ferien er en fin tid for han å lage barn. Da er han opplagt og har masse energi. Han er mer med denne gangen enn de to forrige gangene. Da har jeg på en måte måtte mase om det. Nå var han mer der at vi ikke trengte å bruke opp disse kondomene, men det blir jo ingen desember 2009 barn av dette. Det hadde det jo sikkert ikke blitt alikevel, men jeg hadde jo et lite håp. Nå har jeg på en måte roet meg helt ned. Gledet meg jo så utrolig. Gikk fra topp til kjelleren når han fortalte om disse kondomene han hadde kjøpt. Det værste var at han var så stolt også:-) At han liksom hadde turt å kjøpe de. Er opptimist og tror odsene er store for at han er med snart. Blir 36 år i juni og føler at dette stresser meg veldig. Hold meg oppdatert jenter. Følger spent med.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 2. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 2. april 2009 Jeg synes det høres ganske positivt ut dette jeg, Trultemor. Hvis han er mer med nå enn de to siste gangene og de to har endt i baby, så ser jo dette lyst ut. Det blir ikke 2009-baby, men helt sikkert en 2010-baby. Det tror jeg:) Selv er jeg på dag 3 med TR-besøk. Har vært ganske dårlig. Er jo vant til de vanlige vondtene i mage og rygg, men denne gangen har det vært kvalme, magekramper og vondt all over the place egentlig. Så jeg kan ikke si at jeg ønsker så mange besøk av TR fremover. Forrige syklus ble lang også, 35 dager. Det positive med det er at vi begynner prøving denne perioden. Hvis vi skulle være så heldige å få klaff og syklusen er like lang så vil en evt. termin bli rundt 11. januar. Vet det er litt dumt å "planlegge" slik. Ikke sikkert vi er så heldige som vi har vært før heller. Vi får se. Håper du får mannen på gli, Trultemor:)
Trultemor73 Skrevet 8. april 2009 #15 Skrevet 8. april 2009 Hei! Her kom TR-besøket akkurat 3 uker etter pilleslutt. Hadde regnet med at det minst tok 4 uker. Mye mere vondt denne gangen en når jeg gikk på pillen. Det er sikkert vanlig. Gikk på en minipille som det også var vanlig å ikke få TR i det hele tatt. Var på hytta fra fredag til mandag. Så skal vi på hytta igjen i dag onsdag til mandag igjen. Utrolig godt at syklusen er i gang. Har jo hørt om noen som det tar over 1 år før TR kommer. Kan si at jeg ikke er like sund enda. Var jo så ivrig når jeg trodde gubben var med på dette. Så er det jo påske og alt ting. Har blitt mye poppcorn og sjokolade i det siste. Nam, nam. Skal bli flinkere når vi starter prøvingen på ordentelig:-) Har du overtalt mannen din til å prøve denne måneden ønskerseg3. Passer jo bra nå å starte prøvingen når det er mange fridager:-) Ønsker dere en riktig God Påske.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 10. april 2009 Forfatter #16 Skrevet 10. april 2009 Hei Det er nok vanlig med mer smerter når man har kastet pillen. Mitt forrige TR-besøk var en grusom opplevelse. I dag er jeg på dag 11 i syklusen, så da er det rundt 10 dager til EL hvis denne syklusen blir like lang som den forrige. Vi prøver denne perioden, er foreløpig ganske avslappet med det hele. Det blir kanskje annerledes når EL nærmer seg og de siste to ukene før IKM. Vi får se... Fortsatt god påske (og det er lov å kose seg litt ekstra i denne tiden)
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 21. april 2009 Forfatter #17 Skrevet 21. april 2009 Hei Trultemor73 Hvordan går det med prosjekt overtalelse, er mannen blitt våryr enda? Jeg krysser fingrene for det:) Selv er jeg vel rundt 4dpo i dag og bemerkelsesverdig rolig. Men det er vel kanskje fordi det ikke er mer å gjøre i denne omgang. Vi får nå se hvordan det går. Ikke hoppet innpå BliGravid, er i det hele ganske lite innom bim-sidene. Kanskje like greit. Ha en fin uke:)
Trultemor73 Skrevet 21. april 2009 #18 Skrevet 21. april 2009 Hei, på deg! Synes det går ganske bra egentlig. Går litt opp og ned. Noen ganger er han på gli synes jeg. Sånn ståa ser ut akurat nå har jeg stor tro på at han er med fra neste periode. Men tørr ikke helt stole på den magefølelsen. Er ganske ofte innom disse sidene og drømmer meg bort. Hold meg oppdatert. Er jo så spennende. Ønsker også deg en fin uke:-)
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 22. april 2009 Forfatter #19 Skrevet 22. april 2009 Åhh, håper virkelig du får han med neste periode. Hvordan ligger du an i syklus nå, når blir det evt. prøving hvis dere er i gang neste periode? Hvis det ikke klaffer for oss nå, så blir vel min neste EL sånn rundt 18.-20.mai. Syklusene har jo blitt ganske lange. Men er bare glad jeg har EL jeg. Nå er formen som vanlig. Har ganske mye mensmurringer og innimellom stikkende vondt i korsryggen. Men tror ikke det er så uvanlig for meg. Kan ikke huske at det var såpass kraftig på dette stadiet i forrige syklus, men det var det sikkert:) Jeg har vel egentlig mensmurringer i en eller annen grad gjennom store deler av syklusen. Hadde glemt hvor greit det egentlig er å gå på p-piller. Selv om det også fører med seg en del negativt. Det blir en spennede uke på symptomjakt, utrolig hva man kan føle hvis man kjenner sikkelig godt etter:)
Trultemor73 Skrevet 26. april 2009 #20 Skrevet 26. april 2009 Hei! Tror nok vi har EL veldig likt neste mnd. Regner med å få TR rundt mandag 4 Mai, og så har jeg tidligere hatt 28 dagers syklus. Vet ikke helt sikkert hvordan dette blir nå. Vi får vente å se. Har to april jenter og har nå hatt to barnebursdager med 5 dagers mellomrom. Utolig slitsomt og håper at nr. 3 kommer i en annen mnd. Mannen min sa her at han ønsket seg nr. 3 men ikke enda. Det er et utrolig godt tegn. Han ønsket seg i utgangspunktet ingen barn. Han har slurvet litt med prevensjon denne mnd, men ikke rundt EL. Så det er nok ikke noen håp denne perioden. Blir utrolig spennende å se om det har klaffet for deg på første forsøk. Krysser fingre og tær.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 29. april 2009 Forfatter #21 Skrevet 29. april 2009 Hei hei Håper virkelig at det blir prøving på dere neste periode. Det er i såfall ikke lenge til:) Her har det faktisk blitt klaff. Testet allerede mandag på 10dpo og fikk positv CB digital på ettermiddagen. Hadde ikke tenkt å teste så tidlig, men fikk en følelse av at det burde jeg. Ble ikke veldig overrasket over resultatet, hatt det på følelsen. Men jeg ble jo overrasket over at den ble positiv så tidlig. Har vært kvalm om kveldene og hatt noe voldsomt med murringer og litt stikking i puppene. Tok en ny test i dag siden jeg hadde en liggende og det ble et tydlig blått kryss. De neste par månedene blir spennende, har opplevd en SA før og håper virkelig jeg slipper å gå gjennom det en gang til. Veldig spent på hvordan formen blir. Jeg har vært mer kvalm hittil enn jeg var tilsammen i mine tidligere svangerskap, hehe.. De har vært nokså uproblematiske. Har ikke vært aktiv på BliGravid, og har ikke meldt meg innpå 1.tri enda heller. Holder nok litt tilbake. Håper så inderlig at dere kommer i gang med prøving snart og får klaff. Hadde vært så moro å følge hverandre:) Klem
Trultemor73 Skrevet 29. april 2009 #22 Skrevet 29. april 2009 Hei! Så utrolig morsomt. Gratulerer så masse:-) Hadde litt på følelsen at du var gravid da du nevnte symptomene sist. Da har du enda en gang blitt gravid raskt. Da får du termin i januar. Har også hatt en SA første gang jeg var gravid. Har ALDRI lyst til å oppleve det igjen. Unner ingen det. Men i de aller fleste tilfeller går det heldigvis bra. Du får være her en stund til. Skal prøve så godt jeg kan å få mannen min med på prøving fra neste periode. Han har ihvertfall nevnt at han vil ha nr. 3. Får overbevise han at det haster litt pga. alder. Han blir 37 år i mai. Har fått begge jentene mine ca. 3 uker før termin, så da kan det jo være jeg får januar barn jeg med. Hold meg oppdatert over kvalme og alt det andre. Stor klem fra
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 29. april 2009 Forfatter #23 Skrevet 29. april 2009 Jeg har faktisk blitt gravid 4 ganger på 5 seriøse forsøk, så fruktbarheten er det ingen ting i veien med:) Håper så inderlig det går bra. Har ikke tatt av helt enda, tror kanskje man blir litt mer rolig for hver gang. Er som sagt spent på hvordan formen utvikler seg. Jeg skal krysse alt jeg har for at du får med mannen ved neste EL. Hold meg oppdatert!
Trultemor73 Skrevet 9. mai 2009 #24 Skrevet 9. mai 2009 Hei! Hvordan står det til ønskerseg3. Håper alt er bra. Mannen min har bursdag i dag:-) Vi skal på hytta og der får vi besøk av noen venner. Det blir utrolig koselig regner jeg med. Bestemor har hatt to hjerteinnfark den siste måneden og er utrolig syk. Vann i lungene og to hjerteklaffer som så og si ikke virker + vann i lungene. Er egentlig utrolig glad jeg ikke er gravid nå. Er jo så bekymret og lei meg og det hadde sikkert ikke vært bra for en baby som ligger i magen. Har vel el. rundt 17. mai. Får egentlig bare se hva som skjer. Vet ikke helt hvordan gubben ligger an med denne prøvingen og så får jeg se hva som skjer med bestemor. Håper å høre fra deg snart er så spent.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #25 Skrevet 10. mai 2009 Hei hei Så trist å høre om bestemoren din. Slike perioder er tunge og vanskelige. Håper det går bra med henne. Og med deg... Håper det blir prøving på dere denne perioden, dere må vel i så fall sette i gang nå?? Skjønner at det ikke er det første du tenker på nå om dagen, men ønsker dere i alle fall lykke til hvis det blir prøving. Hold meg oppdatert:) Vet ikke helt hva jeg skal si om min egen situasjon. Jeg mangler totalt den gode følelsen. Håper det ikke betyr at det vil gå galt. Jeg hadde en lignende følelse da det hele endte i SA. Har noen få symptomer som oppblåst mage, litt ømme pupper og er sulten hele tiden. Er allikevel rolig og prøver egentlig å holde litt avstand til det hele. Er ikke så opptatt om jeg er 5+2 eller 5+5 osv. DET har jeg i alle fall hatt full kontroll på før. Vi får se, krysser selvfølgelig fingrene for at alt er bra:) Byttet nick da, men synes det ser rart ut. Merkelig altså. Stooor klem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå