meg & mine små Skrevet 21. mai 2009 #26 Skrevet 21. mai 2009 Hei, Gratulere med spiren 2 gutter & en baby i magen. Nå er det ikke mange ukene til vi starter prøvingen må bare få ut spiralen først. Håper på spiren sitter like fort som de to andre har gjort. Trultemor73, hvordan går det med deg da?
Trultemor73 Skrevet 23. mai 2009 #27 Skrevet 23. mai 2009 Hei, meg & mine små! Her skjer det ikke mye om dagen på den fronten. Har blitt bedt på jentefest neste lørdag og da skal jeg kose meg med noen rusbrus:-). Tror han snart er klar, men det var vist ikke denne mnd. Ei på jobben min fortalte at hun var gravid i går. Hun hadde til å med sterilisert seg og nå skal hun ha nr. 5. Merket at jeg ble skikkelig sjalu, siden mannen hennes har vært helt klar på at de ikke skal ha nr. 5 og nå har han ombestemt seg. Kunne ikke det ha vært gubben min. Hun har hatt 4 keisersnitt slik at på en eller annen måte har den ene egglederen grodd sammen igjen etter sterelisereingen. Spiser fortsatt folat/omega 3. Føler at det blir litt dyrt i lengden, men vil ikke slutte i tilfelle han bestemmer seg ganske fort. Har et håp om at han er med fra neste periode. (Hadde det denne mnd også, men er egentlig født som evig opptimist). Kansje vi blir prøvere samtidig:-) Hvordan går det med deg 2 gutter & en baby i magen? Har magen begynt å vokse? God helg til dere begge.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #28 Skrevet 24. mai 2009 Hei begge to Så spennende meg & mine små, nå er prøvingen rett rundt hjørnet. Lykke lykke til, hold oss oppdatert! Trultemor73, jeg satser på at du får med mannen ved neste anledning. Det virker jo som om han er litt på gli? Jeg krysser i alle fall fingrene for dere begge:) Jeg er et sted i uke 8 selv. Det har ikke skjedd noe galt enda, men jeg mangler fremdeles den gode følelsen. Er vanvittig sliten og trøtt om dagene, men det hører vel med. Har vært hos legen og han henviste meg til tidlig UL uten at jeg ba om det. Har ikke fått time enda, håper å få et brev i postkassa snart. Jeg får bare håpe at det er en liten spire som vokser derinne. Magen tilsvarer 4-5mnd, er så oppblåst. Men håper den vil vokse av de "rette" årsakene snart. Klem
Trultemor73 Skrevet 5. juni 2009 #29 Skrevet 5. juni 2009 Hei! Hvordan går det med deg? Har du fått time til ultralyd? Her skjer det ikke mye om dagen. Akurat ferdig med TR og håper snart gubben er klar. Kanskje er han med denne perioden:-) Har bursdag/bryllupsdag til tirsdag og gleder meg til det. Kanskje skal vi ut å spise (bare vi to) eller så blir vi hjemme og spiser kake sammen med barna. Ønsker deg en riktig God helg.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #30 Skrevet 8. juni 2009 Hei Håper mannen din er med denne perioden. Hold meg oppdatert! Jeg har fått UL-time den 18. Både legen min og jeg synes det ble lang ventetid, men tiden har nå gått fort hittil. Ikke har det skjedd noe galt heller. Har hatt gu siden sist og livmora vokser. Legen anslo at jeg var 9-10 uker på vei da jeg var 8 faktisk.. Så da får vi bare håpe det er liv derinne. Om 10 dager vet jeg det. Er nok noe roligere etter legebesøket, men tør ikke slippe jubelen løs riktig enda. Krysser fingrene for at dere er prøvere denne perioden:) Klem
meg & mine små Skrevet 16. juni 2009 #31 Skrevet 16. juni 2009 Hei damer! Her går det unna nå. spiralen ble tatt ut i dag og el i slutten av uken. Får se hvordan det går siden vi skal på tur i helgen sammen med flere vennepar, så blir vel vanskelig å få full klaff denne perioden. Men, men da er vi allefall i gang da Så hvordan går det med dere andre her da?
Trultemor73 Skrevet 17. juni 2009 #32 Skrevet 17. juni 2009 Hei! Her skjer det ikke noe denne perioden heller:-( Er sikker på at han snart er klar, men vet jo ikke hvilken periode. Har ferie i hele juli, så da får vi satse på at han er med da. Har rukket å bli 36 år nå, så nå føler jeg at det virkelig haster. Spennende med prøving. Håper det lykkes relativt fort. Dere får kose dere litt ekstra før og etter hytteturen, så kan det jo være det gir full klaff:-). Lykke til i morgen, 2 gutter & en baby i magen. Blir spennende med ultralyd i morgen.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #33 Skrevet 18. juni 2009 Da er ultralyden unnagjort og det gikk kjempefint. Vi fikk se et sprellende lite knøtt på 4,5 cm og et bankende hjerte. Jeg har vært roligere de siste ukene, men det var jo allikevel godt å få en bekreftelsepå at alt er bra. Lykke til med prøvingen, meg & mine små Og Trulteor73, kanskje sommeren får mannen din i den rette stemningen. Krysser fingrene for dere:) Stå på!
Trultemor73 Skrevet 1. juli 2009 #34 Skrevet 1. juli 2009 Hei! Hadde vist glemt å svart deg jeg. Leste innlegget dit om ultralyd samme dag som jeg visste du hadde vært der, men glemte å svare. Så flott at alt sto bra til med babyen din. Så spennende å se at lille knøttet spreller. Er det varmt på deg om dagen? Jeg krysser fingre og tær for at vi blir prøvere denne måneden. Etter jobb på fredag har jeg 4 uker med ferie:-) God sommer.
meg & mine små Skrevet 1. juli 2009 #35 Skrevet 1. juli 2009 Her går det fort gitt. Spiren satt med en gang og jeg beveger meg over til 1 trimester. Lykke til videre Trultemor73! Mye som kan hende i ferien;)
Trultemor73 Skrevet 2. juli 2009 #36 Skrevet 2. juli 2009 Hei, meg & mine små! Gratulerer så masse:-) Så gøy at det klaffet så fort. Da håper jeg at det klaffer like fort for meg når vi begynner prøvingen. Klaffet jo for dere begge på første forsøk. Da får du kose deg masse i ferien. Lykke til i 1 trimester. Du får holde oss oppdatert. God sommer:-)
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #37 Skrevet 9. juli 2009 Hei hei begge to. Og gratulerer så mye til deg meg & mine små Du må holde oss opdatert om utviklingen. Selv har jeg begynt på uke 15 nå, synes tida har gått fort hittil. Jeg skal ha den ordinære UL 3.august, første arbeidsdag etter ferien. Litt spent på kjønnet, selv om jeg går ut i fra at det er en gutt. Synes i grunn det er det samme hva det blir. Hadde selvfølgelig vært moro med en jente, men ser så absolutt fordeler med tre gutter. Begynner ferie til helga og håper på litt bedre vær enn det er nå om dagen. Håper du får med deg mannen nå, Trultemor73:) Krysser fingrene for dere. Klem og fortsatt god sommer:)
Trultemor73 Skrevet 12. juli 2009 #38 Skrevet 12. juli 2009 Hei, til dere begge! Måtte bare logge meg inn her nå for å fortelle dere at mannen min endelig er med:-) Han kuttet ut prevensjon helt uventet på torsdag. Han begynte ferien sin da. Er bare så utrolig glad. Har el. mandag eller tirsdag, så nå er det bare å stå på. Har igjen 3 uker med ferie. Er så spent. Gjør ikke noe om det tar litt tid før spiren sitter, men er bare så glad at han er med. God ferie til dere. Hilsen Trultemor med sommerfugler i magen:-)
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #39 Skrevet 13. juli 2009 Så bra, Trultemor73. Nå ble jeg skikkelig glad for dere. Nå må dere kose dere masse fremover, både med prøving og ferie. Hold oss oppdatert. Klem
meg & mine små Skrevet 14. juli 2009 #40 Skrevet 14. juli 2009 Det var en god start på ferien må jeg si Trultemor. Du får ha lykke til med ferien
Trultemor73 Skrevet 15. juli 2009 #41 Skrevet 15. juli 2009 Hei! Han brukt prevensjon på mandag igjen, så lykken ble ganske kortvarig. Han brukte ingenting på torsdag og lørdag,så jeg håper at det kan ha gitt resultat. Har hatt el. mandag eller tirsdag. Bestemor ble brått dårlig igjen på tirsdag etter å ha vært relativt bra i sommer. Hun døde tirsdag kveld. Hadde betydd så utrolig mye for meg at spiren hadde sittet akkurat nå. God sommer til dere begge.
meg & mine små Skrevet 16. juli 2009 #42 Skrevet 16. juli 2009 Huff Trultemor, det var trist å høre om bestemoren din. Det er så utroligt vondt å miste de som står oss nær. Forstår også at en spire nå hadde vært spesielt. Men spiren er oppnåelig den. Jeg ble gravid med nr 2 fem dager før el, dvs mannen reiste fem dager før el hehe. Har mann som reiser vekk en del med jobben.
Trultemor73 Skrevet 20. juli 2009 #43 Skrevet 20. juli 2009 Hei! Tusen takk for trøstende ord. Skal i begravelse i morgen. Det var virkelig oppløftende ord at du ble gravid 5 dager før el. Da regner jeg med at jeg ihverfall kan ha et lite håp:-). Dette blir spennende.
Trultemor73 Skrevet 30. juli 2009 #44 Skrevet 30. juli 2009 Hei, på dere! Har gått to dager over IKM og siden jeg hadde en test liggende tok jeg den i dag. Klarte ikke å vente lengre. Først kom det ingen strek i det hele tatt, men etter 2-3 minutter kom det en veldig svak strek. Angrer litt på at jeg tok den testen alt nå (mener den kostet rundt 100,-), siden jeg nå må ta en ny test om noen dager. Sist ventet jeg to uker etter IKM. Om jeg er gravid klarte vi det alle på 1 forsøk. Det er jo ganske sprøtt:-) Jeg er i en litt annen situasjon en dere da, siden mannen min ikke har lyst på barn alikevel. Da han plutselig skulle bruke prevensjon igjen, sa jeg til han at det var en mulighet for at jeg kunne ha blitt gravid alt, og om han da ville ha det barnet. Da svarte han i utgangspunktet ikke. Fortalte i går at jeg ikke hadde fått mensen enda og da pratet han ikke med meg resten av kvelden. Dette ble veldig langt. Måtte bare få blåst fra meg litt:-)
meg & mine små Skrevet 30. juli 2009 #45 Skrevet 30. juli 2009 Sier gratulerer jeg da, en strek er en strek! Mannen kommer nok på bedre tanker. Av og til trenger de litt lengre tid til å fordøye informasjon. Han var jo med på beslutningen om å ikke bruke kondom. La det synke inn så går nok det bra. Når er termin da? Ps noen tester er veldig treige og bruker 2 til 3 min før resultatet kommer opp. Gratulerer nok en gang med spire!
Trultemor73 Skrevet 30. juli 2009 #46 Skrevet 30. juli 2009 Hei, meg & mine små! Tusen takk:-) Sto også på pakningsvedlegget at streken kunne enten være svak eller sterk. Har ikke helt gått opp for meg enda:-) Leste på testen og der sto det at en helst ikke skulle teste før dagen etter IKM. Den er sikkert ikke like følsom som enkelte andre tester. Terminen blir 8 eller 9 april. Har født jentene mine 17 og 21 dager før termin, så jeg blir overrasket om den holder seg der inne så lenge. Yngstejenta kom 17 dager før termin og veide 4450 gram:-) Mannen min prater i dag, så det går nok seg til skal du se. Har ikke fortalt noe om testen siden den var så svak. Får ta en ny så fort jeg får kommet meg til apoteket. Når er terminen din?
meg & mine små Skrevet 30. juli 2009 #47 Skrevet 30. juli 2009 Hei igjen Trultemor, Jeg har termin 14 mars. Gikk 10 dager over termin med den første og fikk 4 dager før andre gang. Så hm, mulig du slår meg på målstreken da.... hihi Blir spennende dette skal du se. Jeg er komt godt i gang med kvalme og energitapp. Men alt går over til slutt og energien kommer tilbake den, er min erfaring. Må motivere meg selv litt her hihi.
Trultemor73 Skrevet 2. august 2009 #48 Skrevet 2. august 2009 Hei, 2 gutter & en baby i magen! Ville bare ønske deg lykke til med Ultralyden i morgen:-).
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 3. august 2009 Forfatter #49 Skrevet 3. august 2009 Hei Her har det skjedd mye siden sist, vært mye borte og mye uten nett. Først og fremst, gratulerer med graviditeten, Trultemor73. Det går seg til med mannen din:) Jeg er lei meg for det du har vært igjennom i sommer, det må ha vært tøft. Håper det går bra med deg nå og at du gleder over graviditeten:) UL gikk veldig fint i dag, alt ser bra ut og jammen ser det ut til at vi får en lillesøster. Hold oss oppdatert da. Klem
Trultemor73 Skrevet 3. august 2009 #50 Skrevet 3. august 2009 Hei! Tusen takk for det. Tenk at vi alle tre fikk det til på 1. forsøk:-) Det er bare dere og gubben som vet om det enda, så litt gått å få tastet litt her. Klarer ikke helt å nyte svangerskapet enda, da jeg hele tiden er redd for å miste den lille spiren. Er ofte på WC for å skjekke. Blir jo nesten litt sprø av dette her. Gleder meg vannvittig til jeg kommer til uke 12. Tenkte på å ta privat ultralyd i 11 eller 12 uke. I dag kom jeg til å lese overskriften til Dagbladet og ble utrolig redd. "Influensa er farlig for gravide. Barna kan få lavere IQ. Fraråder gravide å gå ut"Måtte reise i butikken for å kjøpe avisen og ble utrolig mye roligere etter det. Det var en tendens for at spesielt gutter kunne bli rammet av en lavere IQ (hvis mor ble smittet de 3-4 første månedene av svangerskapet, og så det må at en ikke skulle gå ut var det Britiske jordmødre som anbefalte gravide der å ikke gå ut). Synes det ikke skulle ha så missvisende overskrifter på førstesiden. Gratulere med overstått ultralyd. Så koselig at det kommer ei jente. Jeg har to jenter og håper litt på en gutt, men spiller ikke noe rolle om det kommer ei jente heller. Jeg vil ikke vite det før fødselen. Har ikke vist det med de to andre heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå