Trultemor73 Skrevet 25. oktober 2010 #126 Skrevet 25. oktober 2010 Hei! Hvordan går det på jobben. Jeg nyter fortsatt permisjonen min, men skal tilbake i jobb i januar. Det er jammen ikke lenge til det heller. Fredrik fikk noen prikker på torsdag og noen flere på fredag. Nå har de tørket nesten helt inn. Bare noen bittesmå arr igjen. Tror det kan ha vært vannkopper, men da har han ihvertfall hatt det veldig mildt. Formen hans har vært veldig bra hele tiden. Det går vannkopper i barnehagen, men jenta mi som går der har ennå ikke fått det. Hun var i vannkopperbursdag sist helg, så oddsen for å få det er nok ganske så stor. Fredrik har fått sin første tann i dag. Tungen hans er borti den hele tiden. Er nok litt rart. Han kommer seg fort rundt på gulvet nå, men er ennå ikke oppe i krabbestilling. Bare bruker hendene til å komme seg fremover. Han er bare så utrolig god og snill om dagen. Veldig kosette. Nå kan virkelig tiden bare stå stille. Hvordan står det til hos dere?
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 25. november 2010 Forfatter #127 Skrevet 25. november 2010 Hei hei Nå er det lenge siden jeg har vært innom disse sidene. Hverdagen er hektisk, ingen tvil om det. Det går bra på jobb, har kommet godt i gang. Godt å ha en jobb man er glad i Med Othilie er alt bra. Hun stabber og går, med støtte vel og merke, har lagt krypingen bak seg og fått godt fart på krabbingen. Hun har fått noen småord som vi forstår, spiser det meste hun får servert og er stort sett blid og fornøyd. Hun begynner så smått i barnhagen i midten av desember, så starter vi opp for fullt etter nyttår. Vi skal på helsestasjonen igjen den 7. desember, da er det virkelig lenge siden sist. Skal blir moro å få målt henne igjen:) Hvordan går dere med dere? Klem
Trultemor73 Skrevet 12. desember 2010 #128 Skrevet 12. desember 2010 Hei, på deg! Her er alt bare helt topp. Jeg er av den typen som rett og slett elsker førjulstiden og når alle pakkene er åpnet på julaften, så blir jeg så lei meg for at det hele er over. Er nok som et lite barn der. Vi driver å lager litt julegaver og så nyter jeg veldig den siste tiden av permisjonen min. Den siste dagen med permisjon er 6. Januar. Men som jeg sikkert nevnte så skal jeg kun jobbe 50 % frem til august. Så har jeg også 1 time ammefri om dagen. Kan ikke klage, men så gjør jeg det alikevel. Har så lyst til å bare være hjemme og kose meg sammen med barna. Men, men. Det har jeg ihvertfall ikke råd til. Men som deg, så trives jeg veldig i jobben min. Kunne ikke hatt en bedre jobb. I august begynner Fredrik i barnehagen. Da blir både han, Andrea og jeg på samme plassen. Det gleder jeg meg til. Samtidig synes jeg det er kjempefint at han først skal til dagmamma. Blir litt roligere for han der. Det jeg gruer meg mest til ved å begynne å jobbe igjen er stresset om morgenen. En til dagmamma, en til skole og en til barnehagen. Barnehagen vår er i to bygg og jeg regner med at jeg blir i det bygget jeg må kjøre til dette vårhalvåret og så får jeg gåavstand til høsten igjen. Fredrik er kjempesøt om dagen. Han åler seg rundt og er så blid når vi snakker til han. Ønsker han seg opp, så stopper han ved noen tær og titter opp. Han er ikke noe sjenert, og er like blid samme hvem som løfter han opp. Han er veldig opptatt av hår og drar i det så fort han har mulighet. Det er det eneste som ikke er så positivt, hi, hi. Jeg er spent på hvor stor Othilie har blitt. Fredrik bruker nå str. 80 i klær. Kan si han er mye større en jentene mine har vært. Ser jo at guttekurven er litt høyere en jentekurven. Tror alle mine tre har fulgt kurven sin og det er jo veldig bra. Fredik har sovet i vuggen sin frem til nå og det er jeg veldig glad for. Det er så koselig. I det siste har jeg vært litt redd for at han skal klare å komme seg ut, så nå har jeg funnet frem reisesenga. Jentene mine har også sovet i reiseseng frem til de får storseng. Synes det er tryggere med nettingsider en sprinkler. God jul til deg og dine.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 20. desember 2010 Forfatter #129 Skrevet 20. desember 2010 Othilie var 9060 gram og 72,5 cm på 11 måneders kontrollen, følger kurven sin bra, og er noe mindre enn brødrene sine. Størrelse 80 passer vel akkurat nå. Barnehagestarten har gått over all forventning, håper det fortsetter slik:) Regner med at det kommer en reaksjon fra henne når hun etterhvert skjønner hva det går ut på, men så langt er alt bare bra. God Jul til dere:)
Trultemor73 Skrevet 31. desember 2010 #130 Skrevet 31. desember 2010 Eldstejenta mi var 72,5 cm på 1 års kontrollen. Hun fulgte også kurven sin. Vet ikke hvor lang Fredrik er, men skal på kontroll den 13. januar. Tror han følger kurven sin han også. Føler at vekten har stoppet litt opp ihvertfall og str. 3 på bleiene som var alt for små før, går det faktisk ann å bruke. Han har jo blitt ganske så akktiv. Nå har jeg bare en uke igjen av permisjonen, og jeg gruer meg noe sinsykt til å begynne å jobbe igjen. Elsker å bare kunne dasse rundt omkring her hjemme og kose meg med barna mine. Men det går sikkert greit bare jeg kommer igang. Føler jeg har grudd meg til å begynne å jobbe igjen i flere måneder. Jeg storkoser meg hjemme. Akkurat nå skulle jeg hatt en mann med en godt betalt jobb. Men slik er det ikke. Men, men. Skal jo som sagt bare starte i 50 % stilling, så har jo ennå mange dager vi bare kan kose oss hjemme. Jobber man, ons og fre en uke og man og ons den andre uka. Godt nytt år til deg og dine og så håper jeg at vi kan holde kontakten også i 2011.
Trultemor73 Skrevet 13. januar 2011 #131 Skrevet 13. januar 2011 Gratulerer så mye til Othilie med 1 års dagen. Hipp hurra. Denne uken har jeg begynnt å jobbe igjen og Fredrik har begynnt hos dagmamma. Han trives utrolig godt.Jobber bare som spesialpedagog nå, så jeg har lest igjennom masse pappirer og vært på en del møter alt. Føler som om hode skal sprenges når jeg kommer hjem, av all informasjonen jeg har fått gjennom dagen. Da er det godt med en dupp på sofaen. I dag har vi vært på helsestasjonen. Fredrik er 77 cm lang og så veide han 9800 gram. Fikk ikke høre om han fulgte kurven sin eller ikke, men regner med det. Det var sånn gruppemøte hvor vi var 4 stykker med barn på samme alder. Snakket om mat, søvn, sikkerhet i hjemmet m.m. Fredrik er oppe i krabbestilling nå og snur seg som regel rundt slik at han blir sittende på rumpa. Han åler seg enda, når han skal fremover. Prøver å finne ting han kan ta tak i å prøver å reise seg opp. Klarer ikke helt å stå ved bordet enda. Gleder meg til å høre fra deg.
Trultemor73 Skrevet 4. februar 2011 #132 Skrevet 4. februar 2011 Går veldig bra å jobbe. Fredrik koser seg hos dagmamman. Godt å bare jobbe 50 %, for da har vi masse fritid også. Nå har han lært seg å krabbe ordentelig og å reise seg opp etter bordet. Han har hatt feber i et par dager nå, så da kommer det nok snart noen flere tenner. Får jo ikke lov til å kjenne, da han biter skikkelig hardt. God helg.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #133 Skrevet 20. februar 2011 Sjekk postkassen din:)
Trultemor73 Skrevet 12. mars 2011 #134 Skrevet 12. mars 2011 Tenk som tiden flyr. Nå er det 2 år siden vi startet denne tråden. Fredrik fyller snart 1 år og jeg er alt tilbake i jobb. Koser meg veldig med å jobbe kun 50 % og Fredrik stortrives hos dagmamman. Det er lett å se. De to største barna mine er bare så snille om dagen, og mannen min med. Han har forresten fått litt dilla på å gå på ski. Jeg med.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #135 Skrevet 29. mars 2011 Sjekk postkassen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå