♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 4. august 2009 Forfatter #51 Skrevet 4. august 2009 Media er gode til å spre frykt da det gjelder svineinfluensa. Jeg så også Dagbaldetforsiden i går, men tok det ikke så tungt. De skal selge aviser, og da må de vel ha store oppslag. Fraråder gravide i å gå ut??? Ærlig talt. Jeg forstår jo at det ikke er bra for oss å bli skikkelig sjuke med høy feber, men at vi kan unngå steder hvor vi er utsatt for smitte denne høsten, er vel ganske urealistisk. Jeg krysser alt jeg har for at spiren din klorer seg fast:) Jeg var jo også bekymret de første ukene. En UL i uke 11-12 støtter jeg deg i. Jeg fikk jo en på sjukehuset, hadde roet meg litt til da, men det var allikevel godt å få en bekreftelse på at alt var bra. Vet det blir vanskelig, men håper at du kan få nyte denne tiden litt. Klem
Trultemor73 Skrevet 12. august 2009 #52 Skrevet 12. august 2009 Hei på dere! Nå er jeg 6 + 1 og ennå går det veldig bra. Synes magen er ganske så oppblåst og det kan alt være litt vansekelig å sjule den. Har jo lyst til å vente med å fortelle det til uke 12. Blir nok ikke lett dette her. Har bestilt meg noen brukte gravidklær på finn.no. Har også bestilt meg noen mammaklær fra ellos. Har ingen fra før. Kastet de jeg hadde sist, da de var så slitte. Hadde lånt de bort til søsteren min også. Formen er veldig bra enda. Veldig trøtt, men ennå ikke noe kvalm. Hvordan går det med dere?
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 14. august 2009 Forfatter #53 Skrevet 14. august 2009 Hei Så godt at det går bra med deg, Trultemor73. Begynner mannen å venne seg til tanken på tre? Jeg får noen kommentarer innimellom ettersom folk får vite det. Skal du ha nå igjen?? Ikke spydig liksom, men det blir jo tre barn på fem år. Skjønner at mange synes det er mye. Men det bryr meg lite. Det er jo noe vi ønsker og selv om tanken kan virke skremmende noen ganger, så gleder jeg meg:) Jeg sliter også litt med klærne. Jeg finner ikke igjen de to gravidjeansene jeg har. Må nok lete litt mer loftet. Så det blir mye tights og tunika om dagen:) Godt at kvalmen holder seg unna. Det er jo god sjanse for at det ikke blir så ille hvis du ikke har merket noe enda. Hvordan var du med de to første? Formen min er bra. Har noen dårlig dager innimellom hvor ALT er dårlig, inkl. bekkenet. Men stort sett går det greit. Glad for hver uke som går, har nå begynt på uke 20. Nesten så jeg ikke skjønner det selv:) Har en hektisk periode på jobb de neste tre ukene, gleder meg til de er over. Klem
Trultemor73 Skrevet 19. august 2009 #54 Skrevet 19. august 2009 Hei! Kvalmen kom på lørdag, så jeg slipper ikke unna denne gangen heller. Er jo kvalm hele døgnet. Hadde skrevet noen notater når jeg gikk med eldstemann og da var jeg dårlig til uke 20. Kastet opp hver dag. Tror ikke det var like lenge med nr. 2. Kanskje til uke 17-18 eller noe. Begge gangene har jeg gått rett fra kvalme over til halsbrann. Vet nesten ikke hva som er værst. Sliter litt med bekkenet alt. Får se hvordan det går. Vondt å gå i dag. Men skal ikke klage. Er kjempeglad over alle tegn som viser at jeg er gravid. Har ringt til legen i dag og fikk time neste uke. Det var vist vanlig med en samtale i uke 8 og så skulle det tas noen prøver etter uke 12. Har ikke fortalt på jobben enda at jeg er gravid og det er så kjedelig å skulle sjule denne kvalmen. Må liksom smile og late som ingenting. Føler også at gangen har blitt litt annerledes, siden det er litt vondt å gå. Særlig hvis jeg har sittet en stund. Mamma og pappa er i Kragerø og jeg tenkte at jeg skulle fortelle det til de når de kommer hjem, neste søndag da de har 40 års bryllupsdag. Søsteren min vet det alt. Hun prater jeg med nesten hver dag. Mannen min vil ikke prate noe om dette, så jeg vet ikke helt hvordan det går. Men det går seg helt sikkert til. Han har aldri vært så opptatt av disse graviditetene, men er veldig flink med babyer. Det blir sikkert bra. Det blir jo kjempekoselig med 3 tette. Sikkert litt slittsomt med en gang og så kommer de til å leke så fint etterhver. Det blir 4 år mellom mine. Håper det går bra med bekkenløsning og den hektiske perioden på jobben din.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 24. august 2009 Forfatter #55 Skrevet 24. august 2009 Så kjedelig at kvalmen har meldt sin ankomst. Håper den er snill med deg og at det ikke blir altfor ille. Det er selvfølgelig hyggelig med graviditetstegn, men kanskje ikke så altfor mye kvalme. Må få høre med deg når du har vært hos legen. Pass på og ikke presse deg for mye, du har noen hjemme å ta deg av også (jeg er vel kanskje ikke den rette til å gi slike råd.. hehe...). Det går helt sikkert bra med mannen din, han kommer til å forgude dette vidunderet også Det tar kanskje bare litt tid å venne seg til tanken. Klem
Trultemor73 Skrevet 28. august 2009 #56 Skrevet 28. august 2009 Hei! Var hos legen på onsdag. Sjekket egentlig bare om jeg var gravid og så fylte vi ut pappiret som skulle fylles ut. Klaget over kvalmen og at jeg er sliten og kjempetrøtt. Hun bare smilte og sa at det hører med og at det er flott. Kunne liksom ikke spørre om noen sykmelding da. Håpet på å få 50 % sykmeling til kvalmen gir seg. Har utrolig kort lunte med barna i barnehagen og enda mindre mot mine egne om dagen. Får jo så dårlig samvittighet. Prøver så godt jeg kan si unskyld etterpå. De er jo ikke vant til at jeg er slik. Vil ikke fortelle enda at jeg er gravid heller. Vanskelig dette her. Litt komisk i grunnen hvordan denne kroppen forandrer seg. Blir jo litt skremt av meg selv noen ganger og fare opp for småting. Andrea mistet alle de salte kjeksene mine på gulvet i dag og jeg ble så irritert. Den var jo nesten full og all ting, og så måtte vi kaste de. Hun gjorde jo selvfølgeligvis ikke det med vilje. Bestile time til ultralyd i dag. Han anbefalte meg å gå i uke 13, for å kunne se at alt var i orden. Synes det er utrolig lenge til. Da er det jo ikke lenge til den ordinære ultralyden. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal avbestille timen eller ikke. Må tenke på det. Koster 1300,-. Tror han er kjempeflink. God helg.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 1. september 2009 Forfatter #57 Skrevet 1. september 2009 Jeg synes du skal be om sykemelding hvis du mener du trenger det. Du skal tross alt ha igjen litt krefter (og humør) til de som er hjemme også. Når er den UL-timen du bestilte? Jeg ville tatt den hvis jeg var deg, evt. prøvd å få den en uke tidligere. Det koster riktignok litt, men det er det jo verdt. Jeg var jo heldig å få en gratis på sykehuset, og var veldig takknemlig for det. Forstår deg som synes det blir lenge å vente, særlig hvis formen er dårlig. Håper du klarer deg bra, men bare si i fra til legen hvis ting går over styr, ingen er tjent med at du er i dårlig form. Klem
Trultemor73 Skrevet 7. september 2009 #58 Skrevet 7. september 2009 Hei! Har ultralyd timer den 29/9. Det er 3 uker til i dag. Har ikke fortalt på jobben enda, at jeg er gravid. Tror nok damene på jobben min er veldig høfflige for ingen har spurt enda. Har fått ekstremt stor mage de forrige svangerskapene og det ser ikke ut at jeg blir mindre denne gangen. Har brukt mammabukser i 3 uker nå. Har en plan om at minstejenta skal fortelle det om 2 uker (er da 12 uker). Synes det hadde vært så koselig, da vi er i samme barnehage. Vil ikke at det skal bli snakk om dette over hode hennes. Hun vet ingenting enda.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 15. september 2009 Forfatter #59 Skrevet 15. september 2009 Hei Nå nærmer det seg ultralyd, håper tiden går fort for deg:) Hvordan er formen? Greier du å skjule nyheten for omverdenen? Håper alt står bra til:) Her går alt fint, litt sliten til tider, men skal ikke klage. Magen er tydelig nå, men er ikke veldig stor. Det var jeg ikke med de andre heller. Veslefrøken er aktiv som bare det, kjenner henne tydelig både inni og utenpå magen. Bevegelsene har blitt mye kraftigere de siste to ukene. Det betyr vel bare at hun vokser. Er 24 fullgåtte uker i morgen, synes det har gått kjempefort. Gleder meg til å høre hvordan der går med deg. Klem
Trultemor73 Skrevet 15. september 2009 #60 Skrevet 15. september 2009 Hei! Alt står bra til. Er 11 fullgåtte uker i dag. Litt kvalm. Merker at jeg er veldig sliten og sovner på sofaen etter jobb. 1 time på sofaen og jeg føler meg mye bedre. Mamma og pappa har vært i Bulgaria i 2 uker nå og det var så godt å få de hjem igjen. De bort ikke så langt unna. Mamma lurte på om jeg hadde fortalt det på jobben enda. Hun sa at det er jo helt tydelig en gravid mage og at de vet jo at jeg ikke har en slik mage til vanlig. Jeg hadde spurt, sa hun. Jeg har sagt det til styreren, men ikke til noen andre. Merker ofte at det er vanskelig å få blikk kontakt med flere av kollegaene mine. Orker ikke å sjule det helle, da jeg ikke har noen klær som gir mulighet til det. Kjoler går jo, men siden jeg jobber i barnehage er ikke dette så praktisk. Lurer litt på hva de prater om bak min rygg, he, he. Kjenner sommerfugl bevegelser i magen daglig, og har gjort det nesten hver dag siden uke 8. Mamman til en gutt på avdelingen min skal ha baby i november og jeg tuller ikke når jeg sier at magen min har samme str. Dette er jo nesten litt flaut. Men husker jo med nr. 1 at alle sa jeg kom til å få tvillinger og når jeg kom på ultralyd i uke 17 sa legen at jeg hadde tvillingmage. Det var bare 1. Har lagt på meg 17 kg i begge svangerskapene. Håper Andrea får muligheten til å slippe nyheten. Kun 1 uke igjen. Tenk at du er 24 uker på vei alt. Bra at alt står bra til. Jobber du 100%? Gleder meg så masse til å kjenne ordentelige bevegelser som deg. Det er jo så gøy. Om en våkner på natten eller sitter alene på jobben er det jo koselig å kjenne den lille sparke. Synes også tiden har gått veldig fort. Har slått meg til ro med at babyen kommer til å være i magen helt til våren. Deilig følelse. Er helt sikker på at dette er mitt siste svangerskap. Nå skal det bare nytes. Klem
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 21. september 2009 Forfatter #61 Skrevet 21. september 2009 Hei hei Da har det gått en uke til, og du er 12 uker i morgen, tirsdag, stemmer ikke det? Veldig godt å runde 12 uker:) Bare en uke til UL også Synes du har fått så fin innstilling også. Håper du greier å nyte tiden nå. Jeg er 40% sykemeldt for tiden. Er sliten rett og slett. Har gått på noen smeller de siste ukene, så at jeg kan jobbe litt kortere dager nå er rett og slett nødvendig. Har ny legetime den 9. oktober, sykemeldingen varer til da. Hvis jeg ikke kommer meg betrakelig, så blir nok den forlenget.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 28. september 2009 Forfatter #62 Skrevet 28. september 2009 Lykke til på UL i morgen:)
Trultemor73 Skrevet 28. september 2009 #63 Skrevet 28. september 2009 Tusen takk for det. Både grue gleder meg til det. Har time kl. 15.00. Skal oppdatere deg så fort jeg kommer hjem igjen.
Trultemor73 Skrevet 29. september 2009 #64 Skrevet 29. september 2009 Alt sto perfekt til med nurket. 6 1/2 cm. Fikk med cd med bilder, samt videosnutter. Blir jo utrolig gøy for babyen og ha senere. Jentene mine gleder seg til å bli storesøstre. Minstejenta skal gi smokken sin til babyen, sa hun. Andrea fortalte (i barnehagen) sist mandag at jeg er gravid. De aller fleste hadde hatt mistanke, men ingen turte å spørre. Formen blir stadig bedre. Veldig varierende fra dag til dag. Koser meg nå med struttende mage. Hvordan går det med deg????
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 30. september 2009 Forfatter #65 Skrevet 30. september 2009 Hei Så flott at alt er bra, nå er det bare å puste ut:) Sikkert godt å slippe å holde det hemmelig lenger også. Hvordan går det med mannen din, har han vendt seg til tanken på å bli pappa igjen? Meg meg går det fint, 26 uker i dag. Mye sliten og mye hodepine, men litt må man vel regne med. Regner med å fortsette å jobbe 60/40 også etter neste uke når sykemeldingen min går ut. Klem
Trultemor73 Skrevet 4. oktober 2009 #66 Skrevet 4. oktober 2009 Mannen min snakker veldig lite om dette. I dag nevnte han hvordan vi kunne plassere barnesetene bak i bilen min, slik at det ble lettest for de to eldste å feste bilbeltene, he, he. Han er nok mer på den praktiske og tekniske siden. Han driver også å ser på en 7 seter til seg selv. Han er liksom ikke av typen som snakker eller klapper på magen. Det har han aldri vært. Har hatt 2 feriedager i høstferien. Det var kjepedeilig. Bare slappet av og ikke stresset noen ting. Barna mine er jo så flinke til å leke sammen, så jeg kan ikke klage. Bare kos.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #67 Skrevet 7. oktober 2009 Hei Det høres som du virkelig koser deg nå, så godt:) Vi har allerede kjøpt oss større bil, og vi kommer nok til å trenge plassen:) Jeg er 27 uker i dag, en uke igjen før jeg er i 3.trimester. Kan nesten ikke tro at det har gått så fort. På en måte håper jeg at de neste tre månedene går fort, samtidig så merker jeg at jeg trenger litt mer tid for å være skikkelig klar. Men jeg må si jeg gleder meg til desember med advent og jul. Selv om det ikke ser slik ut på været om dagen, så er jo det en stund til. Jeg skal til legen på fredag igjen, regner med å fortsette med 40% sykemelding. Bedre å være på jobb litt hver dag enn å jobbe for fullt i et par uker og så gå på en skikkelig smell. Kroppen min har jo sagt i fra før når det har blitt så mye, så jeg bør vel lytte til den. Klem
Trultemor73 Skrevet 14. oktober 2009 #68 Skrevet 14. oktober 2009 Hei! Ble du videre sykmeldt i 40 %?? Jeg har endelig fått vært hos legen å tatt blodprøver. Tok de på mandag. Skulle ta de mellom uke 12-16. Skulle egentlig bare bort i pausen for å ta de og så tok den nesten 30 min før jeg i det hele tatt kom inn. Ting tar tid. Skal du ta svineinfluensa vaksinen? Jeg er så i tvil. Kjenner ei som er gravid og hun ringte både A-hus og Kongsvinger sykehus og de anbefalte henne til å ikke ta vaksinen. Hun har termin i slutten av november. Ei nær kollega av meg kom tilbake på jobb i dag etter å ha vært hjemme en uke med influensa. Legen hennes mente at det mest sannsynlig var svineinfluensa. Er utrolig glad for å være gravid, men skulle ønske at jeg slapp å ta dette vanskelige valget. Hadde jeg ikke vært gravid, skulle jeg gjerne tatt vaksinen før jeg ble gravid. Tenker å tenker for og imot. Ellers er formen veldig bra om dagen. Ikke vondt noen steder og føler meg nesten ikke gravid. De siste par nettene har jeg merket litt antydning til halsbrann. Krysser fingrene for at den holder seg unna noen dager til. Har slitet med halsbrann i begge svangerskapene mine. Kommer nok ikke unna nå heller. Får vel komme meg til apoteket og kjøpe noe for det. Gleder meg til å høre fra deg.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #69 Skrevet 16. oktober 2009 Hei hei Så godt å høre at du er i bra form. Den perioden du er inne i nå er vel egentlig den beste sånn sett. Mener å huske det:) Jeg er fremdeles s.m. 40% Og det kommer jeg nok til å bli fram til permisjonen starter også. Jeg har en god lege som vet at jeg ikke klager for ingenting, så han tror meg når jeg forteller hvordan formen er. Jeg har lavt stoffskifte, så jeg har vært innom legen min mange ganger de siste årene, kan du si:) Da det gjelder vaksine, så kommer jeg nok til å ta den. Men ikke uten bekymring. Legen min anbefaler det og her har også fødeavd. gått ut i avisen og anbefalt den. Men jeg synes det så absolutt er vanskelig. Særlig siden jeg så å si aldri er sjuk, i alle fall ikke av influensa. Samtidig er jeg vel ganske utsatt for smitte på arbeidsplass og med to barn i barnehage. Det samme gjelder vel deg. Nå har jeg begynt på uke 29, det betyr vel at jeg er i 3.trimester. Tida flyr. I går var vi forresten på 3D UL. Men snuppa lå dumt til og ville ikke vise seg fram. Vi får derfor ny time gratis neste uke. Men jeg synes liksom ikke det er så farlig med de bildene. Vi fikk bekreftet at alt er bra og at det uten tvil er en jente. Hun ligger midt på skalaen på alle målinger. Alt er bare bra:) Det nærmer seg vel ordinær UL for dere nå??? Spennende. Vil du vite kjønnet? Ha en super helg:) Klem
Trultemor73 Skrevet 26. oktober 2009 #70 Skrevet 26. oktober 2009 Hei! Har du vært på den ekstra ultralyden? Jeg har vært hos jordmor i dag. Pratet masse om svineinfluensavaksinen. Hun ville værken råde eller fraråde meg til å ta vaksinen. Hun sa jeg måtte følge med på pandemi.no og følge magefølelsen min. Vanskelig dette her. I bunn og grunn så mente hun at siden verdens helseorgansisasjon mente at alle gravdie bør vaksineres, så var det noe i det. Vaksinen kommer hit til torsdag, så jeg får noen få dager til å tenke på det. Hjertelyden til babyen lå på mellom 150 og 155, og hun mente da at det var stor sjans for at det var jente. Men det blir jo mest gjetting. Hun gjettet riktig sist. Skal på ultralyd onsdag 4. November. Gleder meg til det. Vi skal ikke vite om det er gutt eller jente, tror jeg. Vi har faktisk ikke pratet om det. Vi viste det ikke med de to andre, så jeg regner med at det også denne gangen får være en hemmelighet. Magefølelsen min sier ei jente. Søsteren min har termin i dag og jeg gleder meg masse til å bli tante. Hennes egen termin var den 20/10. Har blitt veldig påpasselig med å ha med meg mobilen. Jeg som aldri pleier det. Gleder meg masse til å høre fra deg.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 1. november 2009 Forfatter #71 Skrevet 1. november 2009 Hei hei Lille snuppa var ikke så samarbeidsvillig på den den ekstra ultralyden heller. Men vi så henne litt bedre. Så at hun stakk ut tunga og at hun blunket:) Hun graver ansiktet inn i morkaka stort sett hele tida. Ligger på tvers med rompa ned. Men hun har jo god tid til å snu seg enda. Men hun har nok ligget på samme måten lenge, for bevegelsene er ganske like fra dag til dag og fra uke til uke. Og jeg kjenner veldig mye på sidene, gjerne på begge sider samtidig og aldri opp mot ribbeina. Og det er jo greit å slippe også. Du må ha lykke til på UL på onsdag, jammen har tida gått fort, syns jeg. Begynt å kjenne noen luftbobler også kanskje? Jeg tok vaksine på tirsdag, og synes det egentlig var en lettelse. Slapp ikke unnna bivirkninger, men det må man vel regne med. Har du tatt? Og så har du blitt tante siden sist kanskje? Igjen, lykke til på onsdag, gleder meg til å høre. Klem
Trultemor73 Skrevet 4. november 2009 #72 Skrevet 4. november 2009 Hei, på deg! Har vært på ultralyd i dag og det var en kjempepositiv opplevelse. Synes ikke kvaliteten på utstyret var av det beste, men behandlingen var utrolig god. Hadde ei jordmor som drev med utdannling i å bruke ultralyd, og så hadde jeg jordmoren som tok ultralyd på meg sist. De var så nøye og målte og målte. Tverrsnitt her og tverrsnitt der. Lillehjernen, de fire kamrene i hjernen, et rom som skulle være væskefyllt i hjertet fikk jeg se, nyrene fra alle kanter, urinblæra, navlestrengen, lårbena osv. De pratet og viste alle vinkler på alt. Fikk vel aller minst se selve babyen, pga alle tverrsnill og vinkler. Men kjempekoselig. Fikk fire noe utydelige og veldig like bilder av barnet he, he. Jordmoren gratulerte meg 2 ganger med et friskt og flott barn. Gikk ut derifra med et stort smil om munnen. Fikk nok en gang termin 1 uke etter min termin. Har fått det de to andre gangene også. Minstejenta ble født 17 dager før ultralydterminen og veide 4450 gr. Kan si at jeg ikke ønsker å gå 14 dager over ultralydtermin. Da kommer det vel en baby på 6 kg eller mer. Vi hadde bestemt oss for å ikke å vite om det gutt eller jente. De hadde nok heller ikke sett det i den vinkelen barnet lå. Tok vaksinen på torsdag formiddag. Da jeg kom tilbake på jobb etter å ha fått den, måtte ei ansatt med barn i barnehagen reise til sykehuset med sønnen sin med pusteproblemer. Hadde måtte ligge over på sykehuset. Han har verken astma eller andre luftveisplager. Skal høre på jobben i morgen om de har fått svar på prøvene. De regnet med at han hadde svineinfluensa. Venninnen hans er også hjemme med feber. Fikk også telefon fra ei mor i går at barnet hennes hadde fått influensa. Så mest sannsynlig har vi 3 barn i barnehagen med influensa. Har litt lyst til å sykmelde meg 1 uke til vaksinen begynner å virke. Leste på nettet i går at det tok 2-3 uker før den virker. Får vel ikke sykmelding når en ikke er syk. Har ikke blitt tante enda, men de skal sette igang fødselen i morgen. Gleder meg masse til å følge med på tekstmeldinger. Hun er flink til å gi meg oppdateringer. Dette ble veldig langt, ser jeg. Hvordan går det med deg?????
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 8. november 2009 Forfatter #73 Skrevet 8. november 2009 Så godt at alt var bra på ultralyd, man er jo alltid litt ekstra spent. Nå er det bare å nyte tiden:) Vi har ikke hatt flere svineinfluensatilfeller i guttas barnehage, og nå er det snart to uker siden jeg tok vaksinen også. Håper de holder seg friske fremover, er så kjedlieg med lange sjukdomsperioder. Formen min har egentlig vært bedre de siste par ukene, mer vondt, men mer energi. Men det snudde egentlig litt i helga. Veslefrøken har ligget på tvers lenge og bevegelsene hennes har ikke vært plagsomme i det hele tatt. Men hun snudde seg for noen dager siden, tror jeg. Legen mener også at hun har snudd hodet nedover nå. Og da ble alt mye verre, syns jeg. Det presser veldig nedover og bekkenet ble heller ikke bedre av det. I går fikk jeg plutselig veldig numne hender og armer. Og dette har fortsatt i dag. Tror nok det er pga vann. Men det kom veldig plutselig. Spent på fortsettelsen. Har akkurat 2mnd til termin idag og det er jo ganske lang tid. Men vi får håpe formen stabiliserer seg, og ikke blir verre med det første. Fremdeles 40% s.m., håper å kunne jobbe slik frem til perm starter. Så godt å være på jobb litt. Håper formen din bare er super og at dere holder dere unna all sykdom:) Klem
Trultemor73 Skrevet 16. november 2009 #74 Skrevet 16. november 2009 Hei! Hvordan går det med deg. Er du fortsatt nummen i armer og hender? Tenkt at du bare har to måneder igjen. Det går fort. Nå er det jo snart jul og all ting. Formen min er veldig bra for tiden. Det vil si at jeg klarer med veldig fint gjennom arbeidsdagen og så er jeg helt pudding når jeg kommer hjem. Det hjelper med en dupp på sofaen. Har ganske vondt for å gå etter en arbeidsdag. Kan si jeg bruker dobbelt så lang tid som vanlig på å gå hjem. Men har heldigvis ikke lang vei. Det hender jeg tar bilen, selv om det ikke akurat er så miljøvennlig. Har såvidt begynt med litt halsbrann, men den er ikke plagsom enda. Gleder meg så masse til Desember. Er veldig glad i den måneden. Da skal jeg lage gaver sammen med barna og pakke de inn. Kos, kos, kos. Gleder meg absolutt ikke til ribbe i år. Grøsser bare ved tanken. Er utrolig sær på mat dette svangerskapet. Er ikke mye jeg har lyst på til middag. Grønnsaksuppe og Pizza er favoritten. Klarer ikke koteletter, bacon o.l. Har fått igjen lysten på sjokolade og det er jo bra. Hadde jo ikke vært normalt om jeg skulle ha gått hele svangerskapet uten å ha lyst på det. Jeg bare elsker sjokolade. Gleder meg til å høre fra deg.
♥ To gutter ♥ en jente ♥ Skrevet 18. november 2009 Forfatter #75 Skrevet 18. november 2009 Hei hei Så godt at du er i god form:) Litt småvondter her og der må man vel regne med. Håper halsbrannen ikke utvikler seg. Jeg er så heldig å slippe den. Det jeg ikke slipper er en voldsom appetit. Jeg kan spise hele tida hvis jeg får. Jeg er også veldig glad i desember, mer i 1.-23. enn 24.-31. egentlig. Nå håper jeg gutta holder seg friske fremover så de får med seg alt det morsomme i barnhagen og at jeg blir ferdig med det jeg skal på jobb. Siste arbeidsdag er 17. desember og det er jammen ikke lenge til. Jeg er 33 uker i dag, skjønner ikke hvor tiden blir av. Formen er som den har vært de siste ukene, har ganske bra med energi. Gudskjelov. Vondt bekken og numne armer, men ikke verre enn at jeg takler det. Litt usikker på hvordan veslefrøkna ligger, trodde jo hun hadde snudd seg med hodet ned, men er jammen ikke sikker. Neste legetime er 4. desember, så vi får håpe hun ligger rett vei da. Hvor langt har du egentlig kommet nå. 20 uker? Går litt i surr for meg. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå