Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 11. mars 2009 #1 Skrevet 11. mars 2009 Er det noe dere begynner å savne som dere ikke kan gjøre/spise i svangerskapet??? Jeg sluttet og snuse mnd før jeg ble gravid siden denne lille var planlagt, og har egentlig ikke savnet snusen før nå de siste dagene, uff har så lyst på en pris, men det er vell bare en fase... Ellers så når jeg smører brødskive med salami til ungene, for det lukter såååå godt....hehe... men er kommet til 14+3 i dag så det er jo ikke så enge igjen, Er bare glad for at jeg kan spise jordbær til sommeren....jippi gleder meg sånn til jordbær og krem
Lilli med småtrolla Skrevet 11. mars 2009 #2 Skrevet 11. mars 2009 Jeg savner å pynte meg på lørdagskvelden, og gå ut å drikke meg knisete med veninnene
Kinemor85 Skrevet 11. mars 2009 #3 Skrevet 11. mars 2009 Hmm,egentlig ikke så veldig mye jeg savner. Sluttet å røyke når jeg fant ut at jeg var gravid,men savner det ikke. Men en kald øl på en lørdagskveld derimot! DET savner jeg Kan man spise jordbær under svangerskapet? trudde det var strengt forbudt?
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 Jeg savner vin! Prøvde meg på en alkoholfri, men den smakte jo bare ekkel saft :-( Er ikke akkurat en dranker, men liker å nyte ett eller to glass med enten rød eller hvit vin i uken, blir ikke noe av det nå. Helt greit egentlig, men savner det litt likevel :-) Er straks halveis jeg nå, men må nok holde meg unna vinen en stund etterpå også, i hvertfall så lenge vesla er liten og fullammes ofte.
Gjest Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Ja, det kan du trygt spise, er faktisk bra å spise fordi det styrker morkaken fikk jeg vite av JM da jeg ventet nr 1 :-)
Kinemor85 Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Usj,syns det er så vanskelig å vite hva og hvem man skal forholde seg til jeg altså. For dette med jordbær hadde jeg hørt fra flere,at de hadde spist det,og de hadde ikke spist det osv osv. Så spurte jordmoren min,og hun sa at det ikke var bra :S
MW** Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 Jeg spiset MASSE jordbær når jeg gikk med første mann. Da fant jeg noe artikler ang at sånne råd ang jordbær og skalldyr har man gått borti ifra. Så det re bare kose seg meg både under graviditet og amming- slike allergi ting har man vist funnet ut at er bedre at barna får litt gjennom morsmelken fordi da er de også beskyttet av morsmelken- så må man selvsagt følge med på om det er noe de reagerer på at man spiser. Ellers savner jeg stort sett ingenting- de tingene jeg skal holde meg unna har jeg absolutt ikke hatt lyst på foreløpig, jeg har frem til nå hatt voldsom kvame. Kanskje eneste jeg har hatt litt lyst på er softis/milkshake- kunne sikkert spist det- men synes det er greit å la være iom at det er mye basselusker i softismaskiner osv og egenlig er jeg ikke spesielt glad i softis vanligvis, så tenker at den sjansen trenger jeg ikke å ta..men når jeg liksom ikke skal spise det frister det jo litt med en gang ;o)
ble_mamma_6august 09 Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 man kan spise jordbær når man er gravid, men være forsiktig når man ammer har jeg hørt.
MW** Skrevet 11. mars 2009 #9 Skrevet 11. mars 2009 jeg spisete ikke så mye jordbær tidlig i amminga iom at han var født om vinteren- men har lest at dette er et gammel råd man har gått bort ifra.
♥Axinija♥ Skrevet 11. mars 2009 #10 Skrevet 11. mars 2009 Savner hvitvin og cider!!! Drakk ikke mye av det før jeg ble gravid, men merker at jeg savner muligheten til å ta meg et glass på fredagskveldene....
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 11. mars 2009 #11 Skrevet 11. mars 2009 Jeg savner BRUS!!!! Er så utrolig lei av bare å drikke saft og vann nå Hehe... Og så hadde det jo vært godt med litt myk-ost da Må nok ta meg en ostekveld når Lille Sprell er kommet ut
lykkeligV Skrevet 11. mars 2009 #12 Skrevet 11. mars 2009 jeg savner brie ost og spekemat =) men er ikke lenge igjen da...=)
Ooops I did it AGAIN Skrevet 11. mars 2009 #13 Skrevet 11. mars 2009 Savner ingenting jeg.. Spiser det jeg har lyst på, med måte. Holder meg unna upasteuriserte oster, "rått" kjøtt og alkohol.. Får innimellom lyst på ei kald øl, og Freeze alkoholfritt øl er veldig godt:) Røyke eller snuse har jeg aldri gjort.. Hvorfor skal man ikke drikke brus da? hm. Hvordan i all verden ble det folk av oss da..mødrene våre tok vel ikke så mange hensyn. Veit der er ting jeg må være forsiktig med under amming, men det er jo for å unngå magetrøbbel og evt allergier. Det er jo ikke noe problem i svangerskapet.. Lever derfor stort sett som vanlig jeg..
2prinsesserogbim Skrevet 11. mars 2009 #14 Skrevet 11. mars 2009 Etter eg blei gravid har eg ikkje klart å spist, drukket noe med syre for eg blir kvalm å får ein jævlig smak i munnen:( Så eg savner brus, ketchup, tomat og juice.. Ellers savner eg jo litt dette med å gå ut å drikke med venner, men skal på jentefest på fredag og gleder meg sjøl om eg blir alkoholfri:) Savner røyken innimellom, men da e ikkje så ofta... Men orker ikkje tenke på alt eg ikkje kan, eg skal kose meg og nyte tid framover:) Er 15+0 så er jo snart halveis:)
Julie09 Skrevet 11. mars 2009 #15 Skrevet 11. mars 2009 Jeg svaner alkohol. Er jo så godt med vin og kald øl. Men så er det jo noe i det at "det man ikke kan få vil man ha"... Men overlever nok. Ariel alkoholfrvin er god, for de som ønsker å prøve det :-) Ellers så koser jeg meg med det jeg vil. Spekemat kan trygt spises, frys det først, eller spis det med en gang du åpner pakka. Da vet du at det ikke er bakterier i det. Herregud damer, hva med de som fikk barn før i tidene, eller de i fattigere land som ikke har tilgang på all denne hysteriske informasjonen vi andre har??? De har en sunnere helse enn dagens (norske) unge :-)))
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 11. mars 2009 #16 Skrevet 11. mars 2009 Jeg savner en medium stekt biff, altså at biffen er litt rød og ikke skosåle. Og så savner jeg et glass eller to med rødvin. Særlig når vi møtes i hyggelige lag til en god middag og alle andre kan ta et glass. Da syns jeg det er kjipt å drikke vann, saft eller brus. Men mest av alt savner jeg kroppen min og klærne jeg bruker å gå i. For jeg har ikke giddet å bruke masse penger på gravidklær, så jeg har akkurat så jeg klarer meg. Til vanlig kan jeg være litt pyntedukke, så det er litt ulikt meg.
Johan Skrevet 11. mars 2009 #17 Skrevet 11. mars 2009 Jeg savner å ha lyst på mat.... Er lei av å være kvalm nå (er 15+5), og savner spesielt å ha lyst på fisk, for det har jeg nesten ikke greid å spise etter jeg ble gravid. Og så savner jeg å ha lyst på sjokolade, for jeg elsker sjokolade, men orker ikke tanken for tiden. Men jeg vet det kommer tilbake. Slo inn for fullt i jula sist husker jeg;-)
MW** Skrevet 11. mars 2009 #19 Skrevet 11. mars 2009 Å ja- jeg savner å ha lyst på sjokolade !!! har alltid vært glad i sjokolade, men etter at jeg amma førstemann har jeg blitt VELDIG glad i sjokolade...nå kunne jeg ikke brydd meg mindre..jeg blir ikke kvalm av det lengre men ikke særlig lyst på det heller- er nesten litt trist ) Faktisk gjelder det søsaker generelt- jeg pleier å være skikkelig søtmons, alltid vært - men nå er det liksom ikke så farlig. Det er jo sikkert sunnere å ikke ha lyst på godis da, men savner litt den kosen med litt snop- nå betyr det liksom ikke noe med kake..ofte jeg faktisk ikke spiser kake hvis vi er i bursdag osv.. (jeg er jo egentlig sånn som spiser flere stykker..)
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 11. mars 2009 #20 Skrevet 11. mars 2009 savner salami jeg...å biff som er litt rosa. men hvorfor kan man ikke drikke brus da? det gjør iallefall jeg!
MW** Skrevet 11. mars 2009 #21 Skrevet 11. mars 2009 har ikke fått med meg at brus er farlig- men har hørt at når man ammer og event har en unge som har vondt i magen kan kullsyre være greit å unngå (ikke at jeg merket noe fra eller til når 3 åringen styret med mage vondt når han var helt fersk)
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 11. mars 2009 #22 Skrevet 11. mars 2009 jeg klarer ikke drikke kran vann fra her vi bor (smaker klor) så her går det mest i farris, og brus i helgene. så får virkelig håpe det er ok:) gjorde det samme da jeg var gravid med datteren min, å det gikk iallefall helt fint. hun tålte kullsyre under amming også, men hun reagerte ikke på noe jeg spiste da. vet om mange som ikke kunne drikke kullsyre da de ammet.
ta|ie Skrevet 11. mars 2009 #23 Skrevet 11. mars 2009 Fårepølse, salami... Altså det meste av spekemat Har sagt til typen at fårepølse på ferskt brød er det første jeg skal ha når babyen kommer ut
*toppris* Skrevet 11. mars 2009 #24 Skrevet 11. mars 2009 ahhh... savner roastbiff, vinen og litt røyken ja! gleder meg til å kjøpe en 1/2 fot meny med roastbiff... NAMMENAM!
Staark Skrevet 11. mars 2009 #25 Skrevet 11. mars 2009 - å sove behagelig på magen - å sove uten alle de rare drømmene/marerittene - drikke så mye brus jeg vil... (Jeg får halsbrann av kullsyren,...det var vel det som var årsaken til hun lenger oppe også, ikke at brus var farlig.) Lever stort sett som før, så savner ikke så mye i hverdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå