Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #26 Skrevet 10. mars 2009 Er du så hjernedød at du sammenligner inngrep med valg av klær? Dumheten her inne når stadig nye lavmål.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #27 Skrevet 10. mars 2009 Nei, det burde faktisk ikke være opptil foreldre om de vil pierce eller tatovere banra sine. Det skulle vært forbudt for alle under 16 år uansett. Dumme foreldre stikker hull i babyene sine.
Melisa87 Skrevet 10. mars 2009 #28 Skrevet 10. mars 2009 Unnskyld meg altså, men ved å kalle alle mødre som tar i hull i ørene til barna sine for "rare" synes jeg du går veldig over streken. Som sagt fikk jeg selv hull i ørene da jeg var baby, så du våger ikke å kalle min mor for verken rar, uansvarlig eller forfengelig. Skrudd verdisyn? Når du kommer med slike støtende utsagn synes jeg i det minste du kan la være å signere med anonym.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #29 Skrevet 10. mars 2009 Det er ikke verre å ta når babyen er 6 mnd enn 6 år vel? Kan jo gå bra/dårlig med alle uansett hva de gjør/ikke gjør. Døper dere barna også, eller skal det få velge når det er gammelt nok?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #30 Skrevet 10. mars 2009 "Poenget er at foreldrene selv må få bestemme". Jøjemeg for et svar. Tar spørsmålet på nytt jeg: Hva er poenget med å ta hull i ørene på en baby? Kan du svare på det? Det absolutt eneste svaeret jeg kan gjette meg til er: "Fordi jeg synes det er søtt". Og beklager, men da må jeg si du er tankeløs og kun ute etter å tilfredsstille din egen forfengelighet. Merker at jeg har fordommer mot mødre som gjør dette. Uten å gå så altfor mye inn på dem her. Dessuten er det vel allerede gått inflasjon i ordet "trash".
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #31 Skrevet 10. mars 2009 Ja, et skrudd verdisyn. Ja, rar. Med DAGENS kunnskap er mødre som velger å påføre barna sine hull i ørene eksepsjonoelt egoistiske.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #32 Skrevet 10. mars 2009 Ha ha ha.. Her var det mange hårsåre eller gammel dagse folk må eg si.. Eg syntes det e skikkelig søtt m hull i ørene på små barn:) min datter fikk hull i ørene når hun var 3 år,da hadde hun spurt lenge om å få det.. Ingen problemer m de.. Og jo tidligere de tar,jo mindre ligger de merke til øredobbene.. Skulle tro det var verdensundergang m noen hull i ørene. Ha ha.. Kan ikke samenligne andre piercinger m hull i ørene,da vet dere hvertfall ikke ka forskjellen e.. Vil du ta hull i ørene på datteren din,så e vel det helt greit:) og vil ikke dere andre ha på deres barn,så e vel det greit og..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #33 Skrevet 10. mars 2009 Og der bekreftet du alle fordommene mine, 17.20. "Skikkelig søtt". Dette handler jo om deg og din forfengelighet, ikke babyens - ser du ikke det? Gammeldags? Det er dirkete utrendy å ta hull i ørene på babyer om dagen. Blir sett på som harry, og man tenker ung og dum mor med en gang.
b10na&lillegull Skrevet 10. mars 2009 #34 Skrevet 10. mars 2009 17:23 - gjør du det? vet kun om en mor som har tatt hull i ørene på datteren sin før hun fylte 1 år og den moren var 40. Ser ikke problemet hvis det ikke er mer skadelig å ta det på en 1 åring enn på en 6 åring.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #35 Skrevet 10. mars 2009 Poenget er vel at det kan være farlig for både 6-åringen og 1-åringen. Så hva faen er poenget da? Da må det jo være uintelligente foreldres forfengelighet?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #36 Skrevet 10. mars 2009 Bare den lavere klassen som gjør det der i dag. Det er in å ikke gjøre der. Når jeg var lita derimot var det mer vanlig. Så vil heller si det er gammeldags å ta hull i øret på så små unger.
b10na&lillegull Skrevet 10. mars 2009 #37 Skrevet 10. mars 2009 Alle skriver jo at man burde vente til ungen kan bestemme selv, hvis det er like farlig for 6 åringen så er det vel ikke noe poeng i å vente/ta det i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #38 Skrevet 10. mars 2009 Poenget er at hvis man har noe annet enn luft mellom ørene så tar man ikke hull i ørene på barn.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #39 Skrevet 10. mars 2009 knurrrrrrrrrrrrr ................. dette er opp til foreldre og bestemme vel og ikke samfunnet!!!!!!!!! her er det mye snakk om nikkel allergi gitt..... da får jeg sette dere litt på plass som henger dere opp i nikkel i stede for spörsmålet til denne dama!!!!! nikkel i dag er ikke det samme som for ti år siden og för den tid... å det er bare til og bruke gull i stede for sölv vis man er redd for nikkel.... det er nesten helt tatt bort i sölv legeringer i smykker ,men helt borte kan det ikke bli for da har vi ikke sölv....så om du fikk nikkel allergi så ghar det noe med gamle smykker og det de har i seg og ikke i dagens... så kjäre spörsmål dame: du trenger ikke frykte for allergier og infeksjoner .....å jeg mener det er ok om du önsker hull i örene hennes.... hilsen gullsmed!!!!!!!!
b10na&lillegull Skrevet 10. mars 2009 #40 Skrevet 10. mars 2009 Er du fullstendig hull i ørene-motstander av alle under 16/18 år?
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 10. mars 2009 #41 Skrevet 10. mars 2009 jo det er så pent så, med småjenter som blør fra ørene og hyler i smerte fordi øredobben har hengt fast i noe. Pynt heller dokka di HI, la babyen få ha ørene sine hele og pene frem til hun begynner på skolen, da er hun mindre klønete og forstår bedre at hun må være forsiktig slik at øreflippene ikke revner! takke meg til for noen problemstillinger en skal sette seg inn i!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #42 Skrevet 10. mars 2009 Da er du en meget uvitende gullsmed! Spørs om ikke du var en av de som strøk. Selv med meget lave nikkelverdier kan allergi utvikles. Kontaktallergi trenger slett ikke utløses av kun nikkel. Faktisk kan man få det av legeringen i hvitt gull selv om den ikke lenger inneholder nikkel. Noen steder i verden brukes fortsatt mye nikkel i smykkeproduksjon. At du er en gullsmed gjør deg ikke til en allergilege.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #44 Skrevet 10. mars 2009 .... allergi er jo en ting.. For du vet faktisk ikke hva barnet ditt tåler og ikke tåler i en alder av 6 mnd. Men jeg bekymrer meg mer for infeksjonsfaren ved å ta hull i ørene på så små. Eller er dere så renslige at dere spriter ned barnet, deg selv og huset flere ganger daglig? Og ikke lar andre røre tulla? Ja, jeg drar den veldig langt. Men fy tusan hvor mye bakterier som florerer rundt oss i det daglige. I 6 mnd alder har man ikke et utrolig godt og sterkt imunforsvar ennå, og får en baby en infeksjon så kan det fort bli veldig alvorlig. Det behøver ikke å bli det, men det KAN. For det andre skjønner jeg ikke poenget med å lage huller i et aldeles perfekt lite menneske. Min mening er at det er grusomt tacky, og at det var mer 'pop' da jeg var yngre enn nå. Alle har sine meninger og får gjøre som man vil, men det er lov å bruke hodet og vente til barnet selv begynner å spørre etter det.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #45 Skrevet 10. mars 2009 Hull i ørene på små babyer er noe av det mest harry jeg vet. Skikkelig ØSTKANT (unnskyld alle som bor der som ikke passer inn i stereotypien). Var nettopp i USA og så en white-trash mor med en baby på et par uker MED hull i ørene. Fikk helt sjokk. At det går an. Har selv en datter og kommer sikkert til å gi henne hull i ørene etterhvert som hun blir større, men hvertfall ikke før hun begynner på skolen og før hun eventuelt ønsker det selv, så er ikke motstander av hull i ørene, men la nå de små nurkene slippe dette da.
Miss Misantrop Skrevet 10. mars 2009 #46 Skrevet 10. mars 2009 Hvorfor ikke vente? Jeg er klar over at man gjør dette i mange kulturer, men jeg skjønner ikke helt hvorfor. Du har jo fått så mange argumenter for hvorfor du bør vente at jeg ikke skal komme med mitt eget oppgulp. Du vet hva som er rett for deg.
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #47 Skrevet 10. mars 2009 Er det no eg skal fortelle om ho i barnehagen som fekk øreflippen revet i to pga øredobb? Eg var 4 år, og det minnet ligg så godt der for dei skrikane og blodet og alt var heilt grusomt. Eg hugser ikkje kor gammel ho var. Eg fekk ikkje hol i øyrane før eg hadde begynt på skulen, det var mi gudmor som er HS som nekta mamma å gje med deg, så eg fekk masse klipsøyredobbar og synest dei var MYKJE finare enn dei små lille. Dottera mi skal heller ikkje få hol før ho begynn på skulen, det som skjedde i barnehagen har eigentlig gitt meg totalt skrekken for slikt.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #48 Skrevet 10. mars 2009 Kusina mi fikk revet av øreflippen også, men det var i 2. klasse og på det glade 80 tallet da det ble brukt ringer. Jeg hadde nok ikke stolt helt på, HI, at hvis jenta di lekte med sønnen min og de var sånn 3 år at han ikke en dag vil ta tak i den pene øredobben hennes og dra.
Melisa87 Skrevet 10. mars 2009 #49 Skrevet 10. mars 2009 18:28: Hvorfor ble du så sjokkert da du så den moren i USA med datteren som hadde hull i øret? Jeg må bare spørre , for jeg tolket det slik at du ble sjokkert fordi de var såå "white-trash" (dette er forøvrig et ord jeg ikke liker), ville reaksjonen din ha vært annerledes hvis det var en "overklasse-mor" (...) med sin datter som hadde hull i ørene? Det går da ikke an å gå å dømme andre mennesker pga utseendet!! Jeg har f.eks ei bestevenninne som mange kanskje vil si ser ut som en "boms" og "white trash" noen ganger, fordi hun ikke bruker 3 timer foran speilet før hun går ut. Men sannheten er at hun kommer fra en veldig rik familie og hun er psykologi-student på 3.året. Så ikke gå å døm andre mennesker. Og for guds skyld ikke overfør denne dårlige egenskapen til barna... Og hvis andre foreldre vil ta hull i ørene på sine barn så gidder jeg ikke å bry meg. Det er deres barn, ikke mine.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #50 Skrevet 10. mars 2009 Det er faktisk mulig å være white trash selv om man har mer penger enn krøsus. Det er snakk om holdninger, verdier osv. Vanligvis finner men den type holdninger og verdier i hvit underklasse, men den finnes overalt. Din holdning håper jeg aldri jeg får noe av. "det er deres barn, ikke mine.." Sånn vil ikke jeg leve livet mitt og jeg håper intenst at mine barn ikke kommer til å ha den type holdninger. Ellers skjønner jeg ingenting av hvor du vil med psykologstudenten din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå