Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Bare jeg som har lyst til at snuppa skal få hull i ørene? Er bare 6 mnd, men hvorfor vente....
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 IKKE gjør det! Ser grelt ut på babyer og det står dårlig mor i panna di!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Hvorfor ikke vente?? Er det for din del eller for snuppa sin del at du vil at hun skal ha hull nå? Hun er bare 6 mnd, det gjør vondt og jo tidligere man får hull jo større risiko for nikkelallergi.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 Om jeg får en datter noen gang skal hun få hull i ørene tidlig. Jeg fikk selv hull i ørene når jeg var 4 mnd og har ikke nikkelallergi.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Ja jeg er enig med de andre her vent for all del.hvordan vet du at jenta de vil ha hull i ørene når hun er større?jeg for min del hatet alt som heter øredobber, ringer og smykker når jeg var liten.gikk og kasta det i søpla.liker det fremdeles ikke.så jeg synes du skal la det være til jenta de selv spør om og få hull i ørene
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Var ikke ute etter hva DU synes ser grelt ut og ikke. For alt jeg vet er det ikke sikkert du er noe glansbilde selv... Og om andre mener jeg er en dårlig mor bryr jeg meg katten om!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Og min bestefar røyket til han var 100 og fikk ikke kreft... *gjesp*
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #8 Skrevet 10. mars 2009 Fordi hun er en baby, og det er jo ikke sikkert hun vl perforere kroppen sin når hun blir eldre:)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #9 Skrevet 10. mars 2009 Den eneste grunnen til å gjøre det, er jo for å tilfredsstille din egen forfengelighet. Hun har ingen ennå. Hvis du synes infeksjonsrisikoen + et barn som stadig vil fikle med fremmedlegemet i øreflippene er verdt det, så go ahead. Regner med at du bryr deg katten om at det er trashy i tillegg.
Gjest Skrevet 10. mars 2009 #10 Skrevet 10. mars 2009 Jeg synes man kan vente til de selv spørr om det... det blir tidlig nok uansett. Lurer på hvorfor du vil ta hull i ørene hennes så tidlig?
Candy girrrl Skrevet 10. mars 2009 #11 Skrevet 10. mars 2009 Du skal slite litt med å finne salonger som vil utføre det på så små. Og det taler vel for seg selv..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #12 Skrevet 10. mars 2009 Herregud, la nå jenten din bli såpasse stor at hun kan velge selv. Jobber som frisør, og kommer det inn foreldre med så små unger så sier jeg blankt nei. Syns det er egoistiskt av foreldre å gjøre noe slikt mot sine små babyer. Når barna begynner i bhg så er det lett for infeksjoner når de leker ute og tar seg til ørene med skitne hender. Nei, jeg skjønner virkelig ikke vitsen!!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #13 Skrevet 10. mars 2009 Da kan du jo la jenten få piercing i nesen også da i samme slengen
Willy Wonka Skrevet 10. mars 2009 #14 Skrevet 10. mars 2009 Er det din 6 mnd gamle baby som selv har ønsker seg hull i ørene og øredobber?? Ikke? Men hvorfor gjøre det da?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #16 Skrevet 10. mars 2009 Tenker du bare er ute etter å provosere, jeg...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #17 Skrevet 10. mars 2009 hei!!!!! vår lille jente fikk hull i ørene da ho var ett år,har ALDRI hatt problemer med infeksjon rett og slett fordi ho alltid har hatt de og er vant med de....større barn vill røre og kjenne fordi det er nytt og uvant og da blir det jo betennelser og ondt av det. hullet gror lenge før ho begynner i bhg og dermed er det prob løst. synes det er søtt med hull i ørene og får mye skryt fra andre om min lille prinsesse.....alt vi gjør er jo fordi vi som foreldre liker eller ikke liker det.... er ikke sånn att alle små jentebabyer liker lys rosa men vi setter det på fordi mamma liker det....(eller rødt) små barn har ikke meninger om sånt.det er vi som foreldre som skaper barna. så viss du vil ha hull iørene på jenta de så gjør det,ville ikke venta ia llefall bruk gull ørepynt så vet du att du ikke har "falske" ting i ørene. du er ikke noen dårlig mor selv om barnet ditt har hull i ørene.....og det første halvannet året får jo barna sprøyter både titt og ofte så de er jo "vant"med det.......min datter reagerte ikke engan da de tikk hullene på henne........ lykke til!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #18 Skrevet 10. mars 2009 FORKASTELIG!!!! Barn er ikke dukker! Tenker du overhodet ikke praktisk???? Barn leker, De er klønete. De tenker seg ikke om. Øredobben kan lett henge igjen i noe og da gjør det vondt.. Kanskje revner øreflippen litt.
b10na&lillegull Skrevet 10. mars 2009 #19 Skrevet 10. mars 2009 Er det farlig å ta hull i ørene på de, sånn utenom en evnt betennelse ? Har lyst til å ta på bebisen når hun kommer ut (etter en liten stund såklart) men nå ble jeg litt usikker. Syns det er helt nydelig med små jenter med hull i ørene, men jeg ser jo tydelig at flertallet er uenig.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #20 Skrevet 10. mars 2009 Tja, det er jo stor mulighet for å utvikle nikkelallergi. Jeg gjorde det.... Jeg har ikke tatt på jenta mi, av den grunn. Det får hun vurdere senere om hun vil, når hun selv bestemmer og kan vurdere. Jeg gjør det ikke for henne. Ellers så sier akupunktører at det ikke alltid er like heldig, fordi der er mange triggerpunkter i ørene. Så plager andre steder i kroppen(i andre organ) kan komme av hull/piercinger i kroppen, som ørene.
b10na&lillegull Skrevet 10. mars 2009 #21 Skrevet 10. mars 2009 Nikkelallergi har jeg også, men fikk ikke hull i ørene før jeg ba om det selv- 6 år tror jeg at jeg var. Ellers så sier akupunktører at det ikke alltid er like heldig, fordi der er mange triggerpunkter i ørene. Så plager andre steder i kroppen(i andre organ) kan komme av hull/piercinger i kroppen, som ørene. - Det syns jeg var skummelt. Er det hele livet, eller større sjangs for å "treffe" feil når barna er små?
Melisa87 Skrevet 10. mars 2009 #22 Skrevet 10. mars 2009 Det er da hennes barn, la henne få velge selv... Jeg fikk selv hull i ørene på sykehuset da jeg var 3 dager gammel...det gikk bra...er glad for at jeg fikk det så tidlig jeg.
Melisa87 Skrevet 10. mars 2009 #24 Skrevet 10. mars 2009 Poenget er at foreldrene må selv få bestemme om barnet deres skal ha hull i ørene eller ikke. Hvis barnet ikke vil ha hull i ørene når de blir større så er det bare å la det gro igjen, så enkelt er det faktisk.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2009 #25 Skrevet 10. mars 2009 Hvorfor vente? Fordi du ikke har noen soleklar rett til å lage permanente hull/arr på barnet ditt. Fordi du er en veldig rar mamma når du med overlegg påfører babyen din smerte. Fordi du er en veldig rar mamma når du utsetter babyen fin for noe som forandrer kroppen, påfører smerte og kan føre til alvorlige allergier i forfengelighetens navn. Jeg er veldig glad jeg ikke har et så skrudd verdisyn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå