Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Honaria.

Så ikke innlegget ditt først jeg, "skrollet" meg så langt ned på en tråd som begynner å bli veldig lang nå;=)

Hvordan er formen din for tiden??? Håper alt går noe bedre, høres ikke veldig godt ut med vondt i hodet og føle seg dårlig nei. Hadde ikke vondt i ryggen av synarelaen, hadde en dag med litt vondt i hodet (vet ikke om det bare var normalt av annet eller om det var bivirkning egentlig) og så hadde jeg noen dager på slutten (på 4.uka på bare spray) med hetetokter. Og da det var på sommeren men når det regnet og egentlig var kaldt tror jeg folk som ikke vet at vi holder på med prøverør trodde jeg var gal som svettet mens alle andre frøys:=) Ha ha ham, komiskt å tenkte tilbake på nå....:=)

Jeg skal merke meg navnet hennes som akupunktør. Lurer på om jeg faktisk vet hvem hun er., men ikke helt sikker....

Du må jo virkelig holde meg oppdatert da på hvordan det går og hvordan du opplever dette.

Er medisineringen din mye mer annerledes i doser og merker denne gangen i og med du ikke fikk egg på frys sist gang?

Håper iallefall formen din er mye bedre nå, tenker på deg og krysser fingrene for at bivirkningene har takket for seg og du har det lettere i disse dager. Når er forresten sprøytestart og uttak/innsett forventet?

Klem, klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå dør jeg av spenning snart.... Hvordan gikk det hos Kog hva er prosessen videre for dere nå????

Litt utålmodig her kjenner jeg, er jo så spent på dine vegne:=)

Skrevet

Hei hei! Har vært bortreist hele helgen, derfor ikke vært på nett. Gynekologen virket utrolig grei og flink. Jeg skal fortsette hos han :-) Han mente jeg bare skulle ta dobbel pergo og el-sprøyta. Puregon overlot han, som han sa, til disse som driver med ass.befr. Så da blir det bare en sprøyte på meg da. Hvis den ikke skal settes på en lørdag/søndag, skulle jeg komme til han og sette den. Jeg fikk også resept på crinone. Den har jeg allerede begynt på. Just in case...Har skikkelig masse murringer inni mellom og vondt bak i ryggen. Akkurat som ved EL. Fortsatt et par dager igjen til ikm, så tester ikke ennå. *håpe håpe* Dersom tanta dukker opp, skal jeg til UL på dag 10. Blir jo spennende.

Nå må jeg gå og finne sofaen. Var ute med venninner på fredag, og tok en liten fest med andre venner i går. Såååå sliten i dag *rister på hodet*

Vi snakkes snart snuppa. Klem

Skrevet

Hei.

Så bra:=)

Har tenkt så masse på deg, håpet at du følte at du fikk god oppfølgning og god hjelp. Har selv vært veldig fornøyd med han.

Crinone ja, det er ekle saker altså. Setter du morgen og kveld?

Husk bare å bevege deg i minst 15 min etter å ha satt de. Så de "fordeler seg godt" der nede og gir god effekt:=)

Jeg tok det samme dag som uttak og frem til testing.

Sikkert smart opplegg dere har nå. Må du sette den i helgen så kommer jeg å hjelper deg:=). Bra at de kan hjelpe deg slik som nå da, syntes han er veldig flink på å støtte og gi litt ekstra service som lege. Ikke bare "nå er dine 10 min brukt opp, ring for ny time om du lurer på noe..." . Har jeg satt stor pris på flere ganger, når jeg har lurt på noe og vært engstelig. Så har han ringte meg opp raskt etterpå og gitt meg betryggende og gode forklaringer på alt jeg har lurt på.

Jeg er i gang på pillene og skal på ul til fredag. Gleder meg og gruer meg - litt av hvert - da jeg håper på at alt skal gå bra og at jeg blir ruger igjen.

Nyt sofaen, ingenting er bedre enn å slappe etter en kveld med mye "sosialt og sen hygge"med jentene.

Snakkes snart:=)

Skrevet

Hei hei! Liten hilsen fra sofaen. Jeg er fortsatt utslått etter to kvelder med venninner, god mat og godt drikke. Sukk, er nok blitt for gammel til å ta to dager på rad med alkohol. Men, har jo flyttet så langt unna gamle venner, og da er det om å gjøre å få til litt sosialt samvær med mange når jeg først tar turen til gamle trakter. Skjønt, kunne sikkert moderert alkoholinntaket litt. Men, så blir det lite søvn også, og det er ikke bra for en gammel stakkar. He,he...

Tar Crinone 1 gang for dagen ja. Har du hatt bivirkninger av den? I går fikk jeg voldsomme murringer i magen, men ikke nok med det - hadde forferdelige smerter bak i korsryggen også. Det var akkurat som ved en laaaang ri, og var utrolig vondt. Holdt på i flere timer, og paracet hjalp ikke. Vet ikke om det har noe med crinone å gjøre jeg, men hadde noe er forferdelig vondt. Ikke opplevd de smertene i ryggen noen gang tidligere. Derfor tenkte jeg crinoen, men står jo ikke noe om sånne bivrikninger der. Trøttheten kan jo forklares fra C....Dag 25 i dag, og nå kan egentlig tanta komme når som helst om hun ikke har tatt ferie da.

Tok en test på morgenen i dag, men den var blendahvit. Uansett en dag eller to til ikm, og bare 11dpo (kanskje 12), så lever jo fortsatt i håpet :-)

Det virker som dr. K setter av god tid til hver pasient ja, og det er ikke kjempelang ventetid der heller. Skal til ul dag 10, event 8/9 hvis dag 10 faller på helgen. Da fikk vi ta både dag 8 og 11 mente han, men siden folikkelen min var så stor som den var på dag 12 med positiv el-test, ville han vel forsikre seg om å få tatt ul og få satt sprøyta til rett tid. Han svarte på alt jeg lurte på, og jeg følte meg veldig godt ivaretatt :-)

Ellers har jeg ikke spottet ennå som jeg pleier, og et par dager før tantebesøk får jeg alltid en natt med veldig nattesvette. Ikke fått det ennå. Fysen også. Men du vet jo hvordan det er med denne symptomjakten....Helt utrolig at vi greier å finne disse symptomene, som helt sikkert bare sitter i vårt ugreie hode *S*

Blir spennende med ul til fredag da. Hvordan er det når det er fryseforsøk, setter de inn på omtrent den dagen du skulle hatt el?

Og hva med kroppens egen el? Kanskje det de tablettene du tar forhindrer el?

Blir spennende dager her også. Vi snakkes igjen snart ja *klemme*

Skrevet

Så bra, godt å høre at du er godt ivaretatt av K og er godt i gang:=)

På fryseforsøk, så vidt jeg har kunnskap om, så er medisinene jeg tar for å regulerere hormonnivået og hindre egen EL. Men er ikke helt sikker altså, må innrømmer at jeg bare følger slavisk det de forteller meg og legger min "barne-skjebne" i deres hender:=). Men meningen må jo være at jeg skal sette inn på ca El dag, men da mere basert på at jeg ikke skal ha EL, men skal ha riktig tykkelse på slimhinne.

Skal på ul på fredag (dag 9, skulle egentlig vært der på dag 10 jeg også, men det er på lørdag) i P, da måler de slimhinnen min og gir meg en dato for innsett.

Mulig dette ikke er helt riktig forklart, men mere tilpasset hodet mitt i prosessen. Ha ha..

Jeg fikk ikke vondt i mage/rygg av Crinone. Men ble veldig trøtt etter å ha brukt det en ukes tid. Men vet at Crinone kan gi mange "gravide" tegn, hører stadig om det på ass. befruktning. Spør der inne, de svarer gjerne raskt. Sikkert noen som har hatt lignende eller samme symtomer.

Keep in touch:=)

Skrevet

Hei jenter. Hvordan går det med dere?

En evighet siden sist jeg var her inne. Skjedd litt mte i høst.

Skulle egentlig i gang med første forsøket i august, men vi valgte å utsette det da vi kjøpte oss hus (jippi) og jeg fikk en liten psykisk knekk (ikke noe moro). Ble anbefalt å utsette et par måneder til jeg følte meg bedre igjen, og fredag som var startet jeg med sprayingen.

Skal ikke være lett dette her. Ble rett og slett for mye for meg da vi bestemte oss for å kjøpte hus. Da fikk jeg en reaksjon på alt som har skjedd meg og mine det siste året (på godt og vondt), og den største reaksjonen var vel at jeg ikke hadde bearbeidet at vi ikke kunne få barn på egenhånd. Begynte å tvile på om jeg i det hele tatt ville ha barn og tenkte at mannen min ville ha det bedre med en som kunne gi ham barn.

Nå er alt så meget bedre:) Vi har snakket masse sammen og lysten er tilbake. Vi har lagt små planer for framtiden dersom forsøkene ikke lykkes, og de er utrolig godt å vite at det alltid finnes andre løsninger:)

Lykke til jenter:) Har ikke lest hele tråden, men ser at dere begge er i gang med noe.

Skrevet

hei.

Så godt å ha deg tilbake her og gratulerer så masse med hus:=)

Tenkt på deg flere ganger, husker jo at du skulle igang like etter meg med forsøket og var så spent på om du hadde lykkes.

Kjempe godt å høre at du er i gang med medisinene. Når er forventet uttak?

Trist å høre om "knekken" din i høst, men godt å høre at du har kommet deg "på beina" igjen og føler deg mye bedre nå. Det å være prøvere er ingen spøk, og det er lett å ikke lytte nok til kroppen underveis.

Kjenner meg godt igjen på det. Var jo prøver på egnehånd i nesten 4 år, skøv tanken på at vi ikke skulle klare det selv bort hver måned og endte med å bli helt opphengt i å bli gravid en liten periode. ble ikke deppet, men klarte ikke å snakke med andre som hadde barn og så gravide mennesker overalt. Og tårene lå alltid langt fremme i øynene mine. Heldigvis er mannen min utrolig tålmodig og verdens beste, og vi brukte mange kvelder på å snakk om "hva hvis" vi ikke får det til.

Hjelpen for meg var faktisk å komme i gang med prøverør, ved å føle at jeg fikk hjelp og var i trygge hender. Da slappet jeg automatisk mer av og fikk bort litt av den "desperate" følelsen jeg følte i kroppen om å få det til (være kvinnelig og blir mamma en gang jeg også).

Ble så klart litt deppet over neg forsøk i august, men tenkter at snittet for å klare det er vel opp mot 3 forsøk så da må jeg regne med at det tar litt tid for meg også (som alle andre):=)

Så nå er jeg i gang med fryseforsøk, skal inn til ul på fredag og håper å få satt inn (forhåpentligvis 2 egg) fryseegg i neste uke. Spennende, men slitsomt. Tvilen på om at som skal klaffe underveis er belastende (vil eggene overleve opptiningen, vil de feste seg osv, osv), så det er godt om man passer på å ta rolige dager - både på jobb og privat.

Og "Så Gla`" er også i gang, men en light versjon av prøverør, der hun bruker pergo og EL sprøyte, sammen med tett oppfølgning av gynekolog. Har virkelig troen på at de får det til nå, og det er jo kjempe artig:=)

Det må jo bli spirer på oss, jenter!!! Kan andre, kan vi!!!!!!!!!!!

Fortsett å hold oss oppdatert da, alltid hyggelig å høre hvordan det går.

Klem

Skrevet

Hei jenter!

Velkommen inn til oss igjen lykkelig. Godt å lese at du har kommet deg over knekken, og at dere nå er klar for nye forsøk. Masse lykke til med spraying og hele pakka!

Her kommer nok tanta snikende....blodspor i truseinnlegget, så er ganske sikker. Men, da er det bare å gå i gang med ny pp. Går i så fall inn i ny prøve periode med krum hals. Gir oss ikke ennå. Håper dobbel pergo og pregnyl kan hjelpe. Hvis ikke blir det garantert puregon ved siden av neste pp igjen.

Ellers har jeg begynt å telle karbohydrater og håper å kvitte meg med 5-7 kg. Begynte i går, så er veldig fersk altså. Har ikke så mye kunnskap om det heller, men leser masse inne på lavkarbo.no. Mye nyttig info, og gode tips.

Snart fredag nå to snart tre. Blir kjempespennende med ul da :-) Masse lykke til.

Nå skal vi ha full klaff hele gjengen! Ha ei fortsatt fin uke.

klem

Skrevet

Nei,nei, nei, nå må den forbanna tanta kjenne sin besøkelsestid og holde seg borte!!!

Håper det lille blodsporet i truseinnlegget bare er en festeblødning (EL kan komme senere ved bruk av pergo som du sikkert vet...),at du ikke blør mye og vanlig mensen.

Uansett; test på forventet ikm, mange som får seg overraskelse:=)

Hm, lavkarbo ja. Tenkt på det jeg også tidligere. Skulle gjerne tatt av megnoen kilo jeg også. Men vet ikke helt om jeg orker fokus på mer enn dette andre her nå, syntes det tar nok av ekstra fokus. Skal forsøke å få med mannen min på det kanskje, litt lettere da om jeg ikke må planlegge alt selv men heller engasjerer han litt (han lager like mye mat som meg her hjemme).

Men du er jo super flink da, som klarer å fokusere på det ene og det andre for tiden. Dame med mange jern i ilden - det får man si:=)

Gleder og gruer meg til fredag. Gleder meg mest, godt å få det overstått og få informasjon om hvordan slimhinna er og når evt innsett blir. Og ikke minst: ta opp dirskusjon på om jeg kan få inn to egg eller om de bestemt mener jeg kun skal sette inn ett egg. Vet mange får inn to egg fra fryseren. Ikke på fersk forsøk, men på fryseforsøk (da jeg er under 35 år)

Spennende dager for oss alle nå, artig å holde kontakten og dele litt tanker og erfaringer...

klemmer og "barnstøv" sendes deres vei:=)

Skrevet

Tanta kom for fullt i går kveld hun. Men, jeg er klar for nye løft. Har aldri følt meg så "sterk" og overbevist om at det snart blir baby. Og jeg har mista 2.4 kg på to dager. Er nok bare vann, men det hjelper på motivasjonen. Det har gått utrolig mye enklere enn antatt å holde seg borte fra karbohydrater. Trodde brød og potetsuget skulle bli uutholdelig, men det er ikke engang tilstede. Bakte lavkarbobrød i går da. Må ha noe å bite i til frokost og kvelds. Egentlig værst å ikke drikke melk. Tenker brød, melk og potetsuget setter inn for fullt om noen dager. Da er det bare å være hard. Sambo er også med, men han spiser litt mer karbohydrater enn meg i form av knekkebrød på jobb. Men, i dag har jeg laget matpakke til han for første gang i historien. He, he. Skal ikke bli noen vane altså, men han har lang dag på jobb. Lavkarbobrød og omelett og litt grønt. Godt en kan være to om det.

På fredag må du bare argumentere for alt det er verdt så du får sette inn to egg snuppa. Håper slimhinna er fin og tykk da. Vet at pergo kan gjøre slimhinna dårligere. Er det sånn med de tablettene du tar nå også? Kjempespent på deres vegne. Krysser alt jeg har for at dere får sette inn to flotte egg og at du har leieboer for de neste 9 mdr. *klemme*

Jeg skal ringe dr. K i dag og få time til ul neste fredag. Da er jeg på dag 10. Det ender vel opp med at jeg må sette el-sprøyta i løpet av helgen da. Ja, ja. Skal ikke ta noen sorger på forskudd. I værste fall kommer jeg løpende til deg snuppa :-)

Masse lykke til i morgen. Hold oss oppdatert da.

Varm klem

Skrevet

Hei.

Så synd tanta kom, aldri skal det kreket klare å holde seg unna.... Men kjempe bra å høre at du går på full fart inn i ny pp og er ved godt mot. Jeg har såååå troen på at det skal bli baby på deg nå, du har jo klart det på egenhånd selv før....

Jeg har trua, Så Gla`!!!!!

Ja i dag var jeg i P på ul og var inne hos Kahn, Ikke vært inne hos han før, men det var en hyggelig kar!

Slimhinnen var (tror jeg at jeg så på ul apparatet) 8,4 mm, og han sa bare "bra, da er du klar for innsett på tirsdag".

Vet ikke om det er kjempe bra tykkelse, normal eller "skulle gjerne vært tykkere", fikk aldri svar på det. Og det er jo litt sånn "fort inn og fort ut" i det offentlige:) Får høre med de andre på ass befr om det er bra eller ei.

Spurte om ett eller to egg, var ok at jeg satte inn to egg (om de overlever opptiningen). Han sa bare at det var mitt valg. Litt mindre sjanse for å bli gravid på fryseforsøk. Ferskforsøk er vel ca 33 % (en av 3 blir gravide) og på fryseforsøk så er det ca 25 % sjanse (1 av 4).Så da var jeg ikke i tvil: to egg inn, takk:=)

Tvillinger kan komme de, bare det kommer noe spire i magen snart......

Ellers så skal jeg ikke noe stort til neste helg, om du trenger meg for sprøytestikk:=).

Så faller det at du skal ta El sprøyta i helgen så sender du meg bare en melding på fredagen etter å ha kommet fra K, så avtaler vi å møtes - så setter jeg den på deg:=) Jeg lover å sjekke ekstra da på neste fredag, just in case:=)

Ikke tenkt på det, ikke gru deg noe som helst, går på en-to-tre og her uten noe smerte eller ekkelt. Promise!!!!!!!

Fikk du ringt K og fikk time så du er i farta med videre fremdrift?

Nei nå skal jeg få meg litt middag. Måtte bare inn å oppdatere litt,er jo litt "høyt oppe" her nå som jeg kan se litt mer fremover igjen..

Klem

Skrevet

God morgen! Så spennende med innsett på tirsdag. Håper så inderlig for deres del at eggene greier seg fint og at dere får satt inn begge to. Tvillinger er vel bare supert! Denne gangen skal det gå bra min kjære to snart tre. Tror den tykkelsen på slimhinna er ganske normal. Den blir sikkert litt tykkere også frem til tirsdag. Snakk pent til "den" og gi klar beskjed om å ta godt vare på de to eggene ;-)

Jeg fikk time hos K neste fredag. 1440. På enkel pergo i fjor ble eggløsningen min flere dager forsinket, kan jo hende igjen. Hvis ikke er det vel søndag som blir dagen ja. Men, jeg skal holde deg oppdatert. Du er bare så herlig omsorgsfull. Kan godt hende jeg trenger hjelp ja.

Men, må avslutte her. Skal ta båten til strømstad kl 10 og må hive meg rundt :-) Skal besøke mamma i ørje og da tar vi litt harry handel på turen. Litt omvei, men en koselig tur likevel.

Vi snakkes snart. Masse lykke til på tirsdag snuppa! og fortsatt god helg :-)

klemmmmmme

Skrevet

Hei.

Digg med litt Harry-handling da, er jo enkelt for oss her i området:=)

Skjedde samme for meg når jeg gikk på pergo tidligere, ja at EL gjerne ble forsinket. Derfor gav jeg ofte opp å teste med hjemme EL-tester, sp lenge bl.prøven viste at jeg hadde hatt EL ved hjelp av pergo.

Kjenner flere som har blitt gravide på pergo, og når de var på ul så viste det seg at de var en uke kortere på vei pga pergo gav sen EL. Så dere får bare hoppe i høyet litt ekstra og ta ul heller et par ganger ekstra slik at dere vet når du bør ta EL sprøyta. Må vi jo gjerne i P også. Fikk opplyst der sist at de gjerne vil ha folikkene i en str på 17-18 mm en dag før El sprøyta skal settes, men det er sikkert ulik praksis på fra klinikk til klinikk. Men uansett, så ser K når du bør sette sprøyta, så om pergo gjøre at EL kommer litt senere så tar det bare et par dager ekstra før du setter sprøya. Viktigst er jo å sette den til rett tid, så det faller et kanon bra egg ned som dere kan la svømmerne til mannen din herje med... Ha ha ha.

Ellers begynner jeg å glede meg til tirsdag. Selv om jeg ikke har like stor tro og entusiasme denne gangen, gikk jo ikke sist og vet jo at fryseforsøk ikke har like stor sjanse. Men ruger skal jeg forhåpentligvis bli, så da får jeg i det minste kose meg de ukene med at det er noe verdifullt inne i meg, med håp om at gjerne begge eggene fester seg og blir i 9 mnd til:=)

Håper du har hatt en fin Harry dag i sverige og hatt et hyggelig besøk hos mor.

Vi snakkes igjen snart:=)

Skrevet

God morgen vennen! Da er Dagen kommet, og du må være kjempespent (jeg også på deres vegne). Håper eggene har overlevd opptiningen og at du om noen timer er stolt ruger til to gullegg. Denne gangen må det gå deres vei. Masse lykke til i dag *klemme*

Jeg er ganske overraset over ikke å ha merket noe av pergoen ennå, men det kommer vel. Det blir i hvert fall spennende med ul fredag og få vite hvordan ståa er. Men, er altså forberedt på å måtte ta en ul til mandag siden pergo tidligere har gitt meg senere el. Dr K mente folikkelen skulle være 19-20 mm når sprøyta blir satt. Det er visst mange forskjellige meninger om dette. Ja, ja, får bare vente og se.

Ellers hadde vi en koselig harrytur og besøk hos mamma. Skeiet ut med masse karbohydrater i form av potet og øl til middagen. He, he. og en bitteliten sjokoladebit. Må jo kose oss litt i helgene :-)

Masse lykke til i dag snuppa! Jeg tenker masse på deg, og skal be om at hva det nå enn er som finns "der ute" - må de bistå deg i dag og fremover ;-)

Varm klem

Skrevet

Hei.

Så hyggelig med gode lykkeønskninger!! Kjente de helt inn i hjerte under innsett i dag:=)

Ja da er det satt inn to egg i dag, og jeg er stolt ruger på tvillinger (enn så lenge så vet jeg de befinner seg oppi der!!). Men de måtte to opp alle 4 eggene vi hadde på frys, et hadde skadet seg under nedfrysningen i skallet sitt og et var død under nedfrysning. Men de to siste eggene var bra og ble satt inn. Husker de fortalte at begge eggene var fine, spes et som var 3 delt når de ble fryst ned og som allerede hadde delt seg til 6 delt nå etter opptining. Er vist det som ofte er grunnen til at man ikke blir gravide og trenger mange forsøk, er jo gjerne at eggene ikke deler seg videre som de skal (lik i naturlig syklus).

Men uansett; nå gjelder det bare å håpe at dette gir barn i magen. Litt små panikk over at jeg ikke har noen egg igjen på frys igjen, for da vet jeg om at hvis jeg ikke lykkes nå med å bli gravid så MÅ jeg igang med alle sprøytene og nesesprayen igjen. Noe som er en litt hormonell berg-og dalbane. Men må jo bare se ann, så langt er jeg iallefall ruger... En stolt og glad sådan:=)

Ja kan nok stemme at den skal være 19-20 mm, min ville de ha på 17-18 på ul, men da kan den gjerne ikke settes før dagen etter pga sprøytene og andre medisiner i kroppen som må ut først. Så stemmer nok godt det altså. K har peiling, så dette blir nok helt supert:=)

Nå skal jeg få i meg middag. Mannen har disket opp her så det skal bli godt:

Snakkes igjen snart, gleder meg til å høre hvordan det går neste gang for deg hos K:=)

Klem

Skrevet

Så utrolig godt å lese at alt har gått bra i dag. Tenk - nå er du ruger til tvillinger ja. Kan tenke meg at det føles utrolig deilig. Så flott at delingen av to av eggene hadde gått så bra da. Det var gulleggene det her skjønner du *klemme* Ikke bekymre deg over at du må i gang med ny runde med spray osv. HURRA du er ruger til to spirer. Bare helt fantastisk. La mannen varte deg opp, og prøv å ikke bekymre deg fremover. Spis snop og kos deg :-)

Jeg har fortsatt ikke noen bivirkninger av pergo, men har kjent nå i dag at det er litt murringer. Blir spennende på fredag. Jeg kommer innom og oppdaterer utpå ettermiddagen/kvelden :-)

I mens må du bare ta det med ro og kose deg med tanken på at det er baby på gang :-) Du er vel sykemeldt et par tre dager eller? Ta godt vare på deg selv nå da snuppa!

klem

Skrevet

Såå spennende to snart tre! Håper de klorer seg fast.

Du får ha lykke til du også så gla'. Spenndende!

Jeg er ikke innom her så ofte, så litt dårlig på å svare:( Jeg skal ha uttak i uke 47 hvis alt går etter planen (og det skal det). Begynner på sprøytene neste uke. Litt spent på det ja. har vel vært heødig med sprayen og har minimalt med bivirkninger. Er vel mer eller mindre konstant tett i nesen og nyser etter hver spray (ikke umiddelbart etter, men noen minutter). Ellers har jeg kun litt hodepine innimellom, og noen små hetetokter når jeg kommer på jobb:). Har vel hatt en dag hvor jeg var litt hormonell.

var litt spent på den blødningen jeg skulle ha, og når den kom. Men den dukket opp to dager etter det som var forventet mens, og den har så langt oppført seg som en vanlig mens.

Klem jenter.

Skrevet

Ja nå er jeg kjempe spent. Liker å kalle meg mamma til tvillinger ja, iallefall et par uker til...:=)

Blir litt tullete i hodet allerede. Hører mange får tips om "ikke gjør det, og husk å gjøre det" i rugetiden.

Spurte og gravde på klinikken i går om hva jeg kan gjøre for å lykkes best mulig . Og de sier bare "lev normalt og lev forholdsvis sundt. Lite du kan gjøre selv nå, naturen må gå sin gang". De fortalte meg at hovedgrunnen til at det er neg forsøk gjerne er at cellefordelingen har ikke fortsatt slik den skulle etter innsetting. Samme som for andre som forsøker. Ofte blir egget befruktet under vanlig pp for mange, men deler seg ikke korrekt slik det skal og derfor ingen positiv test.

Ikke vet jeg. Men at jeg skal allerede begynne å gruble på alt dette er jo kjipt.... herregud, jeg har jo ikke en hel rugedag bak meg engang jo!!

Dette kommer til å bli to laaaaaaaaaaaange uker ja, uten tvil.

Kjenner liten tro i kroppen og det plager meg litt bare. Akkurat som det positive holdningen jeg har hatt før er borte. Sikkert i frykt for å bli så lei meg igjen...

Godt å høre at du skal ha uttak i uke 47, Lykkelig. Har troen på at det kommer både ett og flere gull egg ut denne gangen:=)

Og så klart, barn i magen i H.str på deg, Så Gla` er jeg såååå sikker

på kommer til å skje nå at jeg hadde tippet på deg som favoritt om navnet ditt stod på V75 kupongen:=) Ha ha ha

God jeg har dere her inne, damer. Hodet mitt er allerede "ko ko" etter første rugedag, så dette lover ikke bra for mannen min de neste to ukene. HI hi hi

Skrevet

Btw.

vet du når på dagen det er best å sette sprøytene? Husker ikke om de sa noe om det på samtalen, og står ikke noe i bagen hvor kanylene og instruksjonen ligger. Bestilte Menopur og Pregnyl i går, og det var nok lurt, for fikk det ikke før på fredag.

Skrevet

Jeg fikk plutserlig max på monitoren i dag tidlig og fikk det travelt med å komme meg til gynekologen. Var der kl 12 - og der var to fine eggposer på 17.5 mm. Skal sette sprøyta i morgen tidlig. De skal gjøre det for meg hos gynekologen :-)) Herregud. Jeg er helt skjelven her jeg sitter!

Nå blir det forplantningskos lørdag ved 21-tiden. He, he..

Hvordan går det med deg to snart tre? Greier du å slappe av? Prøv å ikke bekymre deg for mye (sikkert lettere sagt enn gjort men...) Du er jo tross alt ruger til to begynnende spirer :-D Nå håper jeg virkelig det er vår tur. Dette kommer til å bli to lange uker for min del også. Kanskje vi skulle gått og tatt en kaffe en dag :-) Durer inn til tbg jeg vet du :-)

Vi snakkes snart da. klem

Skrevet

Hei Lykkelig.

Jeg gikk på gonal-f på mitt fersk forsøk, men fikk da beskjed av Posgrunn om å ta det på morgen (hadde innbilt meg om at jeg kunne ta det på ettermiddagen, men det gikk ikke som planlagt nei... he he). Satte det kl 8 hver dag, da gjorde jeg det samtidig som jeg tok sprayen.

Kjenner ikke til Menopur, men ville tatt det på morgenkvisten (samme tid hver dag) eller ringt P for å høre hva de sier der nede.

Masse lykke til, hold oss oppdatert da på fremdriften og hvordan regimet går denne gangen:;=) Spennende tider!! :=)

Skrevet

Hei.

Åh, nå fikk jeg helt gåsehud her... så fantastisk at el slår ut i dag og sprøyta settes i morgen hos K.

Kan tenkte meg at det blir litt vel mye "hopping i høyet" på lørdag kveld da i heimen deres ja. Ha ha... :=)

Her går det sååååååå treeeeeeeeeeeeegt! He he,

Etter snart 3 dager siden innsett så er jeg super utålmodig allerede. Men så har vel ikke tålmodighet vært min store greie her i livet heller da:)

Lover jo veldig bra, spes med tanke på at jeg har fryktlig mange dager igjen før testing. Skal virkelig forsøke å ikke teste før testdagen, blir bare så sinnsykt skuffet om det er neg og vil ha tid til å roe meg litt hjemme da på dagen.

Men fikk beskjed om at om det er neg på testdagen så burde jeg fortsette med medisinene et par-tre dager til for så teste. Hender positivt forsøk på fryseforsøk kan være litt tregt. Og det samme kan skje på pergo, så husk å ikke mist motet om du ikke får positiv test akkurat 14 dager etter.... :=)

Nå må du være kjempe flink med å drikke myyyyyye vann, og holde deg varm!! Blodsirkulasjonen bør være på topp under rugingen, hører jeg folk her inne sier, så da er det bare å ta på ull undertøy og drikke litersvis med vann hver dag.

Dessverre er jeg super dårlig på drikke mye gjennom dagen, er liksom aldri vært en spes tørst person og glemmer helt å drikke mange ganger.

Og salt er ikke bra heller for å bli tørst, så da får det bare gå som det går....

Jeg er super klar for en kaffe en dag jeg altså!

Name a place and time, and I will be there:=)

Skrevet

...glemte å hyle ut LYKKE TIL I MORGEN MED EL SPRØYTA!!!

Bare lukk øynene og tenk at det er over på 10 sek:=)

Skal tenke på deg i morgen, og sende deg masse positiv "girl power"!!!!!

Skrevet

Tuuuusen takkkk!!!! Snart på vei til K. Jaaaa, jeg hadde tenkt å lukke øynene når sprøyta ble satt, men så tenker jeg - må jo bare se hvordan den settes. Ikke for at jeg har tenkt å gjøre det igjen altså. He,he....Jeg går inn i din rolle etter endt akt på lørdag kveld. Da skal jeg leve som om jeg er ruger på to jeg og ;-) Ja, i hvert fall en 14 dagers tid. Men, er så full av positivitet og energi om dagen, så dette må jo bare gå bra :-) For oss begge! Jeg har både overskuddet og energien for to :-D

Jeg har begynt å drikke veeeeldig mye vann. 2-3 liter minimum. Tirsdag var jeg oppe i 5 l/pr dag. Blir tørst av lavkarbo. Begynt på lavkarbo vet du. Og - i dag viste vekta minus 4 kg eksakt. På 11 dager. Men, kan hende vekta går opp litt igjen, for jeg var så gira i går og måtte roe ned med litt rødvin. He, he...For å være helt ærlig - ei flaske + ;-) Ellers så er jeg en frossenpinne, så nå skal superundertøyet frem ja :-)

Jeg er superklar for kaffe. Hvordan jobber du? Jeg har jo bare studiene akkurat nå, så jeg styrer dagen selv:-) Skal jeg angi en tid, passer det godt ved 14-15 tiden alle ukedager foruten torsdag. Torsdag passer det bra med formiddagskaffe ved 10 tiden, event. ved 18 tiden. Dette må vi få til :-) Egentlig passer hver eneste formiddag .-)

Ha en fin dag da snuppa. Nå må jeg gå og gjøre meg vakker for dr K. He, he.....(om ikke annet for min egen del)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...