to snart tre Skrevet 12. september 2009 #76 Skrevet 12. september 2009 Hei. Tusen takk for varme tanker og gode, trøstende ord. Det føles godt, vi slitere vet jo litt hva skuffelsen er nåritng ikke klaffer:=) . Har et bitte bitte lite håp ennå, helt til TR kommer. Men må jo se realistisk på det. Og Crinone kan utsette mensen litt fikk jeg beskjed om. Gleder meg bare til å ringe klinikken på mandag, evt høre om jeg kan ta blodprøve eller ul raskt om TR ikke har kommet innen da. Føler ikke at den er på vei heller, men kjenner at det er noen murringer i magen. Er utrolig sliten og har vært det i mange dager. Som ei venninne sa til meg i dag: du ser jammen meg sliten ut:=). Hun kjenner til alt og er en kjempe god støtte, tross alt av at hun er en den typen som får unger så snart hun bare tenker på det. En p-pille som er glemt en dag og vips...gravid. Det har resultert i to barn (to ganger) for henne tidligere. Som jeg sa til henne i dag: det blir som å si til mennesker som venter på svar om de har kreft eller ei at mange blir friske av kreft i disse dager - ikke akkurat særlig trøstende når man står oppi det:=). Men får vel investere i en mengde i graviditetsprøver fremover om TR ikke kommer. Er som sagt veldig spent på hva klinikken sier på mandag, både om hva jeg skal gjøre nå til TR kommer og når jeg evt kan komme i gang igjen om jeg ikke skulle være så heldig/uheldig at hcg nivået mitt er lavt og ikke viser seg på en stund. Liten tro på det, men kan jo ikke gjøre annet enn å klamre meg til de håp som er tilgjengelig.. Nå håper jeg virkelig snart at det er vår tur, at vi kunne trillet rundt på hver vår vogn om 9 mnd. Unner deg veldig å få det til, hva med å prøve prøverør i Danmark? Må si at prosessen med ferskforsøk virkelig var mye mindre plagsomt og vond enn alle sier. Klarer jeg, klarer du:=) Håper du har en fin helg og jeg lover å holde deg oppdatert. Og jeg er jo inne her for å sjekke om det skjer noe nytt med deg også:=) Godt å ha deg her inne, takk for all støtte:=)
to snart tre Skrevet 14. september 2009 #77 Skrevet 14. september 2009 Da har jeg startet å bø i dag:( Forventet det jo, i og med testen var negativ hver dag i helgen, så var jo noe annet ikke å forvente akkurat.. Snakket med klinikken i dag, og fikk informasjon om at jeg må hoppe over en syklus før jeg kan kommer i gang med fryseforsøk. Har jo en utblødning nå, så må jeg igjennom en normal syklus og så starter jeg på medisiner i forbindelse med fryseforsøk da på 1.mensen dag når jeg får mensen neste gang igjen. Regner da meg å slappe av litt en mnd nå og sette inn fryse egg (om syklusen min går som den skal den neste mnd og TR ikke lar lure på seg plutselig...) den første uken i november. Mange uker til vi kommer til november måned, men får jo bare nye medisinfri periode uten noe som krever tankene mine de kommende ukene og bare tenkte at ny muligheter kommer om ikke så lenge. Da gjelder det bare å få de med på å sette inn to egg! To er bedre enn ingen sier nå jeg.... Alt bra med deg for tiden? Klem
så gla' Skrevet 17. september 2009 Forfatter #78 Skrevet 17. september 2009 Dumme tante....Håper du greier å slappe litt av nå i medisinfri periode og ikke glem å leve. Du får passe på mens du kan. Neste forsøk går bra vet du :-) Håper du får satt inn to egg da. Jeg har ligget syk siden mandag, og har ikke hatt krefter til å bimme. Vært helt utslått av feber og forkjølelse. Litt bedre i dag, men utrolig slapp. Ikke blitt noe prøving denne mnd. Har nok hatt el i løpet av de dagene jeg har liggi syk. Fikk lagt inn noen aksjer søndag morgen, men det var nok for tidlig. Ja, ja. Kanskje neste mnd da. Har i hvert fall ikke store forhåpninger for denne mnd. Håper du har kommet over den største skuffelsen og kommet deg opp på hesten igjen. I tiden frem til neste ivf kan dere jo prøve litt på egenhånd :-) Bare være kjærester og kose masse :-) Må finne senga igjen jeg, men vi holder kontakten. klem
to snart tre Skrevet 17. september 2009 #79 Skrevet 17. september 2009 Uff så trist å høre du er syk! Håper du blir frisk raskt:=) Forsøker å tenke litt annet om dagen,selv om det ikke er like lett som jeg forsøke å overbevise meg selv om. he he he Men skal kose meg med et glass vin til helgen og tenkte at det kan bli siste mnd det er mulig. Får forsøke litt på egenhånd denne mnd, uten å stresse med det. Litt kos nå og da, så får vi bare ta det som en bonus om noe skjer. Tror egentlig ikke at vi klarer det på egenhånd, så gidder ikke pese med annenhverdag med hopping i høyet lenger. Kjenner at det er litt mye om dagen av alt. Venninner som blir gravide på 1-2-3, og det er tungt å svelge. Men en vakker dag må det være min tur:=) Massevis av "god bedring klemmer" sendes din vei!!
så gla' Skrevet 27. september 2009 Forfatter #80 Skrevet 27. september 2009 Endelig på bedringens vei etter 2 uker med sykdom. Fikk antibiotika på torsdag for bronkitt, så nå begynner det å hjelpe :-) Tanta kom ennå tidligere enn vanlig. Kom på torsdag, og det betyr 21 dagers syklus. Huff, det er for kort. Håper bare det var sykdommen som gjorde det. Hvordan går det med dere? Håper dere greier å kose dere og bare være kjærester nå mens dere venter på nytt forsøk. Dette med at alle rundt en blir gravide på 1-2-3, er ikke mye moro nei. Det er jo ikke det at vi ikke ønsker dem det, men hvorfor kan det nå ikke bli vår tur snart. sukk. Selv opplevde jeg det i sommer at min bror og hans nye kjæreste ble gravide etter bare å ha vært sammen 5-6 uker. Det føltes utrolig urettferdig. Dessuten litt uansvarlig av dem spør du meg. Men, men. De gleder seg nå over dette barnet som skal komme, så jeg håper alt går bra for dem. Likevel ikke like lett å glede seg sammen med dem til enhver tid. Ja, ja. Litt klaging og syting. Nå håper jeg vi går en fruktbar høst i vente kjære "to snart tre". Nå er det vår tur! klemme
to snart tre Skrevet 27. september 2009 #81 Skrevet 27. september 2009 Ja den heier jeg på! Denne høsten skal bli vår - vi begge skal lykkes og bli de lokale "mother of the year" kandidatene:=) Jeg skjønner godt hva du mener, har selv en bror med flere barn og nå vurderer de å planlegge en liten til. Tror nok kanskje at de ligger litt lavt til jeg forhåpnetligvis lykkes, vil vel ikke smøre det mere inn enn normalt tror jeg. For de har det vært klaff på første forsøk alle gangene.... Men samme hvor mye jeg irriterer meg, misunner og gleder med med et stikk av sjalusi, så blir det ikke mer barn av den grunnen. Så jeg får heller være barnevakt dronninga frem til jeg kanskje lykkes selv. Mannen min har begynt å føle på dette veldig nå, ser at jeg lengter veldig og at tålmodigheten og "dette skal vi klare" holdninger sakte svinner litt hen. Hovedsaken til at vi sliter er først og fremst pga hans noe nedsatte kvalitet på svømmerne. Men som jeg sier til han så er det ikke vits å tenkte på hvor feilen ligger, annet enn at det hjelper oss å finne den optimale behandlingsmåten som passer oss best. Så nå nyter jeg bare dagene, tatt et par glass vin i helgen og virkelig kost meg masse. Håper du nå er i god form igjen og at sykdommen er et tilbakelagt kapittel. Tror gjerne at sykdommen kan fremkalle at tr kom tidligere enn normalt, uansett så er det langt fra unormalt at sykdom kan kludre litt med syklusen. Klem , klem, og hold meg oppdatert på hvordan det går med deg da:=)
så gla' Skrevet 29. september 2009 Forfatter #82 Skrevet 29. september 2009 Så godt å høre at du greier å nyte dagene med vin og kos selv om det til tider ikke alltid er like lett å holde motet oppe. Husker ikke om jeg har spurt tidligere jeg, men har dere nå brukt ett av tre forsøk? Du skal se det blir full klaff i november. Håper ikke mannen din lar seg plage for mye av tanken på at det er han sine svømmere som ikke gjør jobben sin. Dere får i hvert fall nå den hjelpen som kan være avgjørende for om det blir baby eller ikke. Og baby blir det vet du :-)) Jeg ser også frem til november. Vi har fått time på Aleris i Oslo den 12. Da blir det ny utredning på oss, også får vi se om vi går for ivf etter endt utredning. Det er jo svinedyrt! Men, jeg kjenner nå at vi må gjøre et valgt. Orker ikke tanken på å gå og være prøver stort lenger. Enten må vi ta skrittet og gå for ivf, eller vi får belage oss på at det ikke blir barn på oss. Vi må i hvert fall komme oss videre. Ellers er formen betraktelig bedre. Antibiotikaen har gjort susen! I morgen begynner vel testing med cb og jakten på gullegget :-) Ha en fortsatt kos høst. *klemme*
to snart tre Skrevet 29. september 2009 #83 Skrevet 29. september 2009 Hei. Vi har brukt 1 av 3 fersk forsøk (men har 4 egg fra det forsøket ennå på frys, så de bruker vi opp før vi går i gang med 2. fersk forsøket). Det skal holde til minst 2 x innsett, kommer litt ann på om de setter inn to egg (slik jeg vil på frys) og om eggene overlever opptiningen så klart. Mye "om og men" i denne prosessen, men det hører vel med dessverre:=) Så spennende med Aleris da!!!! Og den 12.er jo ikke lenge til....... Uavhengig av hva dere velger så er jo utredningen veldig kjekk for å få svar på litt man lurer på og kanskje noen gode tips for å få det til lettere. Det er svindyrt som du sier privat, men samtidig så tenker jeg også (også for vår del hvis vi ikke lykkes i det offentlige med å bli gravide) at hva er vel den kostanden fordelt på alle årene og lykken man har med barnet? :=) Du får si til alle i familien at du ønsker deg penger til jul "til et lite prosjekt", og kanskje ønske deg bursdagsgave på forhånd for de nærmeste 10 årene i samme slengen?? :=) Jeg håper så veldig for at det skal ordne seg for deg og at dere skal få en spire snart. Da hadde jeg blitt så glad!!! Kjenner jo selv litt til hvor stort ønske om et barn er. Og tiden som prøver alene uten litt ekstra hjelp er tøff, når jeg ser tilbake på de 4 årene vi har forsøkt så skjønner jeg nesten ikke at jeg har orket hver mnd med nytt pågangsmot. Godt å høre at formen er bedre, og at jakten på gullegg starter allerede i morgen. Selv skal vi forsøke på egenhånd denne mnd (i påvente av fryseforsøket neste mnd) så da starter vi med intensivering av forplantninga i morgen og får sette inn støtet i køya en god stund fremover. Klem, klem
så gla' Skrevet 30. september 2009 Forfatter #84 Skrevet 30. september 2009 God morgen! Håper dere er så heldige og får sette inn to egg på neste forsøk, og at opptining og alt går bra. Godt dere ikke har tenkt å ligge på latsiden i påvente av neste forsøk. SKader jo ikke å prøve litt på egenhånd :-) Kan jo gi uttelling. Når en minst venter det osv.... vet du ;-) He, he... jule- og bursdagsgave for de neste 10 årene hadde kommet godt med. Mamma ville kunne nok gjort noe sånt, men familien til sambo vet jeg ikke... I går brukte jeg mye tid på å lese om danske klinikker også. Ligger bl.a en i Århus, og dit er det jo faktisk ikke så vanskelig å komme seg. Hurtigbåten fra Larvik til Hirtshals, også drøye 1.5 t med bil vel. Et forsøk var egentlig dyrere der, men de hadde pakkeløsning på 3 forsøk. Inseminasjon var det som var veldig mye billigere der. Kan jo hende at det kunne vært verdt å prøve dersom svømmerene til sambo skal være bra. Ved inseminasjon er det pergotime, Puregon/Gonal F og Pregnyl. Har du peiling på hva disse koster. Purgon eller Gonal F var injeksjon 3 dager. Men, leste om sædprøver i går, og når jeg sammenlignet verdiene til sambo (som er normale utfra referaseverdiene til riksen), ble jeg litt bekymret. På et par av punktene lå han utenfor ref.omr. i f.eks. dk. Husker du hva som var "dårlig" hos mannen din? Det er forresten 12. november jeg skal til ALeris da. Men, det er jo ikke kjempelenge til det heller. Ha en fin dag da, og kos dere med forplantningen *klemme*
to snart tre Skrevet 30. september 2009 #85 Skrevet 30. september 2009 Hei. Spennende med Århus evt da, selv om det er en del lenger unna en Aleris:=) He he. Men det koster, så viktig å finne rette stedet som passer dere. Dere kan jo benytte timen hos Aleris til å få forslag til hva de mener dere bør bruke av behandling? Om inseminasjon (AIH) er noe som kan gi dere god sjanse... Mannen hadde noen flere sædceller med unormalt utseende. De var mange og de svømte bra, men litt flere som så rare ut på utseende. Det kunne gjøre det mer vanskelig for oss. Selv tror jeg at sædcellen ikke klarer å bryte igjennom egget mitt, at vi sammen er en litt mindre "fruktbar kombinasjon". Legene er ikke uenige med min konklusjon, men samtidig litt sparsomme på hva de tror og mener totalsett syntes jeg... Kan det kanskje være mulig at Norge og DK har forskjellige verdier på hva de mener skal være ideellt? Derav at selv om han ikke har topp score i forhold til verdiene i DK, så kan det være klart bra nok til å klare å være fruktbar på egenhånd selv. Føler jeg kan litt lite om akkurat det, tror jeg hadde ringt til Riksen, Aleris eller Porsgrunn og spurt de om råd (selv om du ikke er pasient der pr i dag). Jeg gikk på 150ie gonal-f hver dag og for 3 dager så kostet det (penn med 450 ie) kr 1906,50,-. Kommer jo litt ann på hvor stor dose du skal ta hver dag, men her er prisene som jeg kjenner til fra gonal-f på kvitteringen min: 300 ie: 1293,40,- 450ie: 1906,50,- 900ie: 3737,60,- Puregon kjenner jeg dessverre ikke til, tok bare gonal-f som sprøyter og det fungerte veldig, veldig bra på meg (kvalitet og antall egg). Pergotime husker jeg ikke prisen på, men det var vel noen hundrelapper for en pakke på 3 mnd??? Pregnyl må kjøpes i 3 pakker (til 3 x EL) og den kostet kun kr 200,- (blir jeg gravid på et av 2-3 fryseforsøk fra eggene som ligger i fryseren, og ikke må igang med nytt fersk forsøk, så kan du få en slik av meg + sprøytespisser som skal brukes til. Ligger i kjøleskapet mitt for oppbevaring i påvente av om jeg må i gang med nytt forsøk i fremtiden:=) 12. nov er jo heller ikke lenge til, var bare jeg som misforstod eller blinkset med gluggene på skjermen her kanskje på datoen:=) Det blir jo super artig, gleder meg virkelig til å høre hvordan det går for dere og hva de konkluderer med. Det er vel FORHÅPENTLIGVIS i den tiden jeg er ruger på fryseegg (håper på to egg satt inn), hvis alt går etter planen og de overlever opptiningen. Hold meg oppdatert da:=)
så gla' Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #86 Skrevet 2. oktober 2009 Hei, hei snuppa! Tusen takk for god info :-) Har mailet masse med klinikken i Århus, og kan hende vi er på veg allerede mnd.skiftet oktober/november. Aventer svar fra dem nå. De skal i hvert fall sende meg de reseptene jeg trenger, også skal jeg få ul i Tbg hos en gyn som de samarbeider med der :-) Veldig kjekt! Da blir det dobbel pergo, Gonal F og Pregnyl. Juhu!!! Skikkelig gira her! Det som kan kræsje er at jeg skal inn på SiV den 2. november for å operere bort en svulst (godartet og liten). Hvis jeg er maks uheldig kan det hende EL og inseminasjon faller på akkurat denne dagen, og det blir vanskelig å være to steder samtidig. Men, det blir jo bare synsing. Må vente og se hvordan syklusen blir, og hva DK sier. Ellers er jakten på gullegget i full gang. Har fått stigning på østrogen i dag, så da er nok EL bare noen få dager unna :-)) Jeg tok noen prøver hos fastlegen min forrige uke, og de var veldig bra. FSH på 5.8 viser at jeg har lenge igjen til overgangsalder :-)) Med litt hormonstøtte og hjelp til å slippe egget, tror jeg nesten at dette kan gå bra :-)) Dere er vel godt i gang med forplantningsarbeidet dere nå :-) Tester du etter EL nå? klem fra ei som er kjempegira i dag.
to snart tre Skrevet 2. oktober 2009 #87 Skrevet 2. oktober 2009 Hei frøken:) Så fantastisk bra!!! Helt utrolig artig å høre. Nå skal du se at det blir fart i barneøkningen for deg, bra å sette i gang prosessen kan jo sette fart på det ene og det andre:=) Tror det er mange inne på ass befr tråden som har erfaring fra Århus, burde jo høre der om noen kan gi deg gode tips og vink. Spennende at dere er i gang altså! Nå hååååååååååååper jeg virkelig at dn timen på SIV ikke kræsjer med EL eller time enten på Aleris eller i Århus. Ha ha, du må være skikkelig i støtet om dagen, vi snakker full planlegging og det er jo suverent:) Måling av østrogen og EL tester har jeg gitt helt opp. Da vi har bittelitt utfordring med mannens svømmere har jeg nok egentlig gitt litt opp å få det til naturlig. Så det på forsøket i august også, ingen egg som ble befruktet via ivf ble befruktet. Så da stresser jeg ikke like mye med det lenger på egenhånd. Men vi "hopper i høyet" uansett, i håp om at mirakler skal skje oss, men stresser ikke mer med prøvingen annet enn litt ekstra sengehygge på det vi tror kan være rette dager:=) Jeg har aldri hørt hva FSH nivået mitt var, men vet jeg er testet for det meste under utredningen. Og at legen på klinikken sa at alt var tipp-topp og innenfor det de ønsket. Nå er det andre boller her nesten! Går og håper på at TR for en gang skyld skal komme litt før, slik at jeg kan starte kanskje tidligere på fryseforsøket mitt. Har jo normaltsett så lange sykluser og veldig varierende. Det er rart hvor fort ting snur seg, det skal være sikkert og vist:=). Men kommer nok ikke før tidligst 16.oktober, så egentlig tror jeg at EL er i disse dager. Nei, nå tenkte jeg at jeg skulle ta meg et glass vin og se på gull-rekka. Må jo benytte muligheten nå som jeg kan, før medisiner og før kanskje man er heldig og får positiv test:=) Nei nå er jeg såååååååå spent på fortsettelsen på hva du velger og hva som skjer for deg, kjenner jeg er litt gira på dine vegne selv jeg. Så hold meg oppdatert så fort du vet noe mer da.... Hvem vet, kanskje vi begge er rugere i månedskiftet okt/nov?? En stor "dette er så spennende" klem til deg fra meg
så gla' Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #88 Skrevet 5. oktober 2009 Hei igjen! Håper du har hatt ei fin helg og kost deg masse med vin og gullrekka. Og selvfølgeglig med kjærsten din :-) Kanskje dere har funnet gullegget på egen hånd. Jeg håper så inderlig masse at når november kommer, så blir det ikke noe mer vin på noen av oss på det neste året *S* Tusen takk for at du dyttet på tråden inne på ass.befr. I hvert fall ei som kjente litt til dem, og det var oppløftende lesning. Bare positivt. Gynekologen som Maigaard samarbeider med i Tbg har visst sluttet. Men, jeg har fått en time hos en dr. Jørn H. Karlsen. Han kunne ta ul når jeg trengte det, og skulle greie å dytte meg innimellom slik at jeg fikk den den dagen jeg trenger den. Men, skal til han en gang før det også for å ta celleprøve. Det blir 16. okt, og da kan jeg jo snakke litt med han om denne behandlingsformen de har forespeilet meg i Dk også. 16. okt blir før tanta event. kommer, så det passer bra. Tenker litt sånn at det må jo gå an å ta disse hormonene og prøve på gamlemåten også. Bare passe på at det ikke blir overstimulering. På Aleris avbryter de forsøket om det blir 4 eggposer eller mer som vokser seg store. Å prøve på gamlemåten kan jo funke så lenge sædkvaliteten er innenfor normalen. Jeg kjenner at jeg er både spent og urolig...ikke får jeg gjort noe konstruktivt i forhold til studiene heller. Men, må ta meg selv i nakken her. Oppgaven må sendes inn denne uka. Tror jeg prøver meg med en gåtur i skogen. Klarne tankene litt, og få litt frisk luft og mosjon. Nesten ikke vært ute av døra siste ukene pga bronkitten. Ferdig med antibiotiak nå, og formen føles grei. Hoster litt ennå men.... Ha ei fin uke da snuppa. Vi må holde kontakten :-) Klem
to snart tre Skrevet 5. oktober 2009 #89 Skrevet 5. oktober 2009 Hei snuppa:=) J H Karlsen er suveren!! Det er han jeg har gått hos og han som henviste meg til klinikken og fikk fart på sakene i prosessen:=) Super flink, kjenner flere som har brukt han i forbindelse med vanlig gyno (inkl meg selv) og til infertilitet. Veldig hyggelig kar, og jeg opplever han som veldig veldig flink og som "tar deg på alvor" i en slik prosess. Tror faktisk han har jobbet i praksis på fertilitetsklinikken, minnes de fortalte meg om det når jeg var der første gang. Han har tatt over praksisen for Seeberg, han har vel gått av med pensjon nå om jeg ikke hørte feil. Sikkert han som har hatt kontakt med Maigaard vil jeg tro på innlegget ditt. Kjenner begge godt gjennom mange år, Karlsen opplever jeg som helt klart flinkest til å få fortgang og som er mest oppdatert på informasjon/faget sitt. Så godt valg av gyno, Så gla`. Hvis ikke er Hellem (sykehuset og noe privat praksis) også flink, noen snakker om at han er spes i infertilitet. Blitt litt prøving den sist tiden, men på langt nær ikke slik som før. Mest pga at vi ikke har helt troen på at vi skal klare det selv, selv om jeg leser stadig om "mirakler" her på BIM, og tar det litt heller sånn når vi virkelig føler for det. Så får det som skje skje. Men tør jo ikke prøve litt heller, tilfelle mirakler skulle skjedd.... Hi hi Godt å høre du har kommet deg litt ut i skogen. Det er jo den beste medisin. Er ute minst en gang om kvelden, min tid til å koble av fra alle tanker om barn, prøving, medisiner og videre prosesser. Avslapping med stor A:=) Hold meg oppdatert da, på hvordan det går på timen hos Karlsen og om videre prosessen dere bestemmer dere for. Kanskje Karlsen kan trylle litt med syklusen din så du får timen i DK til å matche.... Så av innlegget ditt (som jeg bare måååååååååååtte dytte når ingen hadde svart, og mange gjerne ikke ser lenger om det kommer for langt ned pga mye som skjer på den siden:=)) at du ikke kunne ta dette senere. Så da får du gråte litt på skulderen til Karlsen og spørre om han har noen spesial råd å komme med:=) Vi snakkes igjen snart da, alltid like hyggelig_=)
Honoria med to i magen:-) Skrevet 5. oktober 2009 #90 Skrevet 5. oktober 2009 Hei igjen:-) Ville bare innom å si hei,å høre hvordan d går me dere:-) Selv begynner jeg på spray i morra, så da er d bare å si hei til hodepinen igjen:-P
to snart tre Skrevet 5. oktober 2009 #91 Skrevet 5. oktober 2009 Hei igjen. Så hyggelig at du stikker innom tråden vår:=) Ja spray start i morgen igjen da, synd du ikke fikk noen egg på frys siste runde. Har de endret noe på medisinene eller behandlingen til dette forsøket? Tenker i og med du ikke har noe på frys (eller har jeg misforstått, sist forsøk var vel ferskt?) Spray er jo ikke akkurat kjempe artig, faktisk syntes jeg at det var det verste med hele forsøket. Både fordi jeg hater nesespray og fordi det føles så utrolig unormalt. Sprøytene gikk som du sa som en drøm for meg i august. Var jo så lett som bare det og mye mye bedre enn sprayen. Når er uttak og insett planlagt for din del da? Som du ser så er Så Gla`også i gang med å undersøke prosessen videre, noe jeg syntes er fantastisk. Vil jo så gjerne at vi alle skal lykkes. Selv holder jeg en knapp på at fryseforsøket mitt i uke 45 bærer frukter og at eggene overlever opptiningen og ikke minst byr på en spire som klamrer seg fast:=) Jeg vil jo bare bli gravid, at det skal være så forb....... vanskelig å få til da!! Keep in touch!
så gla' Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #92 Skrevet 6. oktober 2009 God morgen! Max på fertilitetsmonitoren nå i dag, så her skal mannen vekkes med noen kjærlige ord og berørelser. Hi, hi...Vi har alltid ventet til kvelden den dagen testen har blitt positiv, men nå skal vi gå hardere, og kjappere til verks. He, he...Tror jeg har begynt å få litt angst for båttur over kjølen i november, samt sprøytesetting. Skremmende begge deler. Men, må vi så må vi. Men, først en siste iherdig innsats her hjemme på egen hånd. Deilig å betryggende lesning du kommer med om Karlsen. Jeg var nemlig ikke spesielt fornøyd med henne som vi har brukt de siste 3 årene.. Hellem kjenner jeg fra tiden jeg gikk gravid for tre år siden, og det var inn og ut på sykehuset. En fantastisk herlig mann. Men, nå blir det Karlsen da :-) Godt du ikke har gitt opp håpet om at mirakelenes tid er nær, for man vet jo aldri. Men, skjønner at prøvingen ikke tar sånn av når man er kommet til det skrittet dere har. Nei, nå får jeg inn til kjæresten min og lokke frem forplantningsinnstinktene hans. Hi, hi...Han er som regel utrolig trøtt om morgenen, så regner at jeg tar han litt på senga i dag - i ordets rette forstand. Ha en fin dag vennen! Og til ....aj, aj, husker ikke nicket. Ha riktig lykke til med spraying og neste forsøk. Håper ikke det blir for mange bivirkninger. Masse lykke til. klem
to snart tre Skrevet 7. oktober 2009 #93 Skrevet 7. oktober 2009 Hei. Da håper jeg sengehyggen var fenomenal i morges, Så Gla`. Og at det var akkurat den siste lille prikken over i`en som skulle til for at dere klarer å lage spire på egenhånd.... he he Når det gjelder turen over fjorden eller annet, så se på det som en shoppingstur med kjæresten:=) Taxfree og shopping, og kanskje barn, ja takk - begge deler:=) Må løpe ut en tur, så skal jeg løpe av meg alllllllllle tanker om barn og forplantning i skogen. Snakkes igjen snart, flotte damer:=)
Honoria med to i magen:-) Skrevet 9. oktober 2009 #94 Skrevet 9. oktober 2009 Hei:o) Nå er noen dager gått å jeg føler meg helt i jæ......i dårli form, å har igjen blitt minna på hvorfor jeg ikke liker sprayen:-( Men jeg har heldigvis en jobb som minner meg hver dag på hvorfor jeg gjør detta.. Nei,d er rikti d,jeg fikk ingen på frys forrige gang,så d er mitt største håp denna gangen,ellers hvis d ikke går bra har vi bare ett forsøk igjen og da er d liksom over så fort:-( Vi har nemlig ikke råd til å gå privat helt med engang.. Hehehe,jeg skal ha uttak i uke 45:-D Kanskje vi møte på sykehuset:-) Denna gangen skal jeg også til en akupunktør som jeg jobber sammen med,ho har lært en ny "metode" som visstnok har vært veldi effektiv på andre,så kanskje d funker:-) Så Gla' : Lykke til!! Satser på at vi går jula i møte me gode nyheter! Stor klem!
to snart tre Skrevet 10. oktober 2009 #95 Skrevet 10. oktober 2009 Hei. Uff, kjipt at du reagerer så veldig på sprayen. Den er met dritt med hele forsøket syntes jeg, kanskje fordi jeg syntes alt som skal sprayes i nese er kvalmt:=)' Men ble nysgjerrig på akupuntur som du nevner. Hvor mange behandlinger trenger du av aku før innsett mener hun du jobber med? Har gått på aku i 4 mnd før første forsøk i Tbg. Men det er så sabla dyrt ved siden av alt annet her... Noen mener du kan sette nåler kun uken før og dagen på innsett, noen mener du skal bruke det i minst 3 mnd før innsett for å få optimal effekt. Har hun praksis i Tønsberg (om jeg kan spørre om det)? Dette er jo veldig interessant, både fordi vi alle ønsker å lykkes men også fordi det faktisk er noe lokalt:=) Hadde jo ledd meg skakk om vi møttes på sykehuset. Ha ha. Du må bli med på tråden "Uke 45??" også, der er det flere som skal inn i uke 45, og flere fra Porsgrunn.... Hi hi.. "Jeg ønsker meg svangerskapskvalme til jul" sier jeg til mannen min, han bare ler og sier jeg ikke er rett bevart:=) Klem klem
så gla' Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #96 Skrevet 14. oktober 2009 Da ble det forplantningsøkter med 12 timers intervaller i hele to dager. Har vært skikkelig støl nederst i magen siden *flire* Kroppen er dessuten litt rar...men, disse symptomene har lurt meg før. Siden jeg skal inn på sykehuset og operere akkurat når jeg er rundt dag 12-14 har vi måtte skrinlegge Dk inntil videre. Men, vi prøver med dobbel pergo, puregon og pregnyl. Var hos gyn samme dag som jeg fikk max på CBM. En stor sprekkferdig eggpose på 20 mm. Gynekologen sa han støttet behandlingsopplegget fra Dk, og hvis vi ville kunne han følge oss og ta kontrollene. Han mente vi bare skulle ta hormontilskuddene også prøve på "gamlemåten" etter at el-sprøyta var satt. Skal til Karlsen på fredag. Skal spørre om han er villig til å gjøre det. Enklere med Tbg enn Sfj. Ellers gruer jeg meg sinnsykt til sprøyter *sukk* Redd dem jeg....Hvordan synes du det var første gangen? Fikk du hjelp til å sette den første? Hadde de det du trengte på apoteket eller måtte det forhåndsbestilles? Håper det er ferdig fyllte penner jeg får. Virker litt enklere med dem. Det er sånn at du "trekker" opp til riktig dose og setter den inn også trykker eller? Sånn som med diabetes pennene? Hvordan går det ellers da? Er det like før du skal i gang med ny runde medisiner? Når blir det uttak og innsett sånn omtrentlig da? klem
to snart tre Skrevet 14. oktober 2009 #97 Skrevet 14. oktober 2009 Ha ha, du har virkelig stått på i helgen du da! Det er jo så lett å være impulsiv (not!) når man er en prøver..ha ha, men hva gjør vi ikke for å bli gravide??? Eggepose på 20 mm er veldig sprekkeferdig ja, til meg så ville de ha de på 17-18 mm når jeg skulle sette EL sprøyta. Så du har helt klart timet det riktig i forhold til EL denne måneden:=) Karlsen hjelper dere helt sikkert, aner ikke hvor mye han er borte i dette jeg ang oppfølgning på "hjemmeforsøk" normalsett, men vet han har vært veldig flink til å svare meg på det utroligste av ting jeg har tenkt på og når jeg har ringt kontoret deres så har han alltid ringt meg opp for en samtale like etter for å svare på alt jeg måtte lure på og han kan hjelpe meg med. Jeg har iallefall vært fornøyd, og som du sier...lettere med Tbg enn Sfj. Når det gjelder spøryter så er det ikke noe å grue seg for. Puregon kjenner jeg ikke til, jeg brukte gonal-f (ferdigfylte penner) og det fikk kjempe lett. Det var som å stille inn en penn, litt som jeg kan tenkte meg diabetes penner ser ut som. Pregnyl var litt mer blanding av tørt og vått, men gikk fint. Om du trenger meg, så kjører jeg gjerne til H.str for å sette den på deg. Enkelt og jeg fikk læring av hvordan blande og sette den av svigerinne som er sykepleier. Husk å spørre på apoteket om å få en slik plast dings til å knekke de små ampullene som skal blandes på Pregnyl`n. Gjør det lettere å knekke de små ampullene:=) Hvis ikke har jeg en her (tror jeg) som du kan få, fikk i Porsgrunn (kan hente ny der). Ingen nytt uttak på meg. Har jo egg på frys. Så jeg skal bare vente på mensen, ta piller om morgen og kvelds i 10 dager, så på UL og så innsett av egg noen dager etter det (når slimhinna er optimal). Så ingen sprøyter, nesespray eller annet på meg denne gangen og det føles digg:=) Håper og få mensen i slutten av denne uken, kan egentlig ikke regne med at den kommer noe før (tidligst fredag, men kjenner det har ulmet litt i dag så "håpe håpe" her kan du tro...) Men hadde gjerne gått igjennom alt av medisiner igjen, bare det blir spire av det. Tror kanskje det er litt enklere med fersk forsøk, men hvem vet...kjører på så ofte jeg kan, så kanskje jeg kan bli mamma en gang jeg også:=) Regner med innsett av fryseforsøket i uke 45, kanskje tidligst i uke 44 om det er plass da og mensen kommer innen lørdag. Men det er mye "hvis hvis", så jeg regner med i uke 45. Har fått holdt av tid til meg da på klinikken. Spennende å høre hva Karlsen sier på fredag da. Hold meg oppdatert om hvordan det går... er jo så spennende dette her at jeg kjenner jeg blir helt gira på dine vegne:=)
Honoria med to i magen:-) Skrevet 14. oktober 2009 #98 Skrevet 14. oktober 2009 Hei igjen:-) Her skjer d så mye på dagen at jeg er helt utslitt når kvelden kommer at jeg ikke orker å gjøre annet å legge meg,så jeg er glad d bare er fire uker totalt på medisiner,for noe mer hadde jeg ikke orka:-P Angående aku, så skal jeg ha tre ganger for å styrke og så er det to behandlinger rett før og rett etter innsett ,så det blir spennende å se om det hjelper for ho har jo ikke prøvd denna metoden før:-) Hun heter Randi Øvergård og holder til i Horten,du finner nr hennes hvis du søker på henne eller Sentrum akupunktur. Vi jobber sammen på Trimhuset i Horten å ho er veldi flink:-) Jeg går også å ønsker meg kvalme i julegave,kommer til å bli sjeleglad for å henge over doskåla å spy:-P Et spørsmål: Fikk du vondt i ryggen av synarelaen? KLEM:-D
så gla' Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #99 Skrevet 15. oktober 2009 Du er da go da :-D Kjøre hit for å hjelpe meg *klemme*. Når på døgnet skal de sprøytene settes? Det har jeg ikke fått beskjed om... Puregonen er noe som må blandes, men det kan jo ikke være så vanskelig. Det er det å sette sprøytene som får meg til å skjelve. Men, har ei her i nærheten som holder på med IVF, så kan jo hende jeg spør henne. Hvis ikke skal du se jeg takker ja til tilbudet ditt om hjelp til å sette dem, men da setter jeg meg i bilen og kjører til Tbg vet du :-) Svigerfar er diabetiker og har satt sprøyter siden han var liten gutt. Men, har ikke så veldig lyst til å spørre han...*flire* Håper på tantebesøk du altås...kan jo være en mulighet for at hun ikke dukker opp også :-) Dere har vel ikke vært avholdende ;-) Skulle hun dukke opp er det jo fint om hun ikke drøyer. Hva slags tabletter skal du gå på? Uke 45 er ikke lenge til. Må mannen din være med å avlegge ny "dose" da? Nå må det være vår tur snart :-)) Skal oppdatere deg på besøket hos Karlsen i morgen jeg, også holder vi kontakten. Varm klem
to snart tre Skrevet 16. oktober 2009 #100 Skrevet 16. oktober 2009 Hei. Hjelper deg gjerne med sprøytene. Purgon har jeg hørt om skal blandes, men kjenner ikke til det. Men vet det er generellt mange gode videoer og beskrivelser på nettet som kan søkes opp, Porsgrunn kan sikkert gi deg gode tips uansett og jeg kan evt hente ut broshyrer til deg og sende om du vil fredag neste uke (om det ikke er forsent) Når det gjelder EL prøyta (pregnyl) så skal den ved prøverør settes 36 timer før uttak. Så jeg tipper at dere bør ha dere som kaniner ca 24-48 timer etter du setter den. Ha Ha. Bare pass på å ikke teste tidlig, prenyl kan gi falskt gravidresultat på hjemmetest helt opptil 12 dager etter du har satt den har jeg hørt. Må innrømme at jeg nok ikke kjenner prosessen din godt nok her i og med dere skal forsøke litt av dette hjemme, men kan litt om hvordan jeg gjør det i forholdt til "full prøverør pakke" og svarer gjerne så godt jeg bare kan i forhold til det:=) Men tilbudet står fortsatt ved lag om å hjelpe deg, jeg har blitt en ekspert på å sette de på meg selv og har ingen frykt for å sette de på andre. Satte alle på meg selv, men syntes EL sprøyta er litt ekkel å stikke på meg selv - da den nålen er litt mer "sprøyteaktig" og ikke en penn som gonal-f var. Jeg satte alle Gonal- f sprøytene kl 8.00 på morgenen, mens El sprøyta ble satt kl 22 på kvelden pga det da var akkurat 36 timer før jeg hadde uttak. Hvordan har det gått på timen hos K i dag? Er sååå spent på hvordan det gikk for deg og hva dere kom frem til med videre fremdrift..... Ellers er jeg sååå glad om dagen. Fikk TR i går, en uke før tiden!!!!!!!!!!!!!!! Det betyr UL for å sjekke slimhinnen min fredag neste uke allerede og innsett i starten av uke 44. Så da ligger jeg en uke før skjema om alt går som det skal og eggene overlever. Og det er sååååå bra!!!! Og ikke minst: jeg har hatt en syklus på 32 dager, må være mange mange år siden jeg har vært "så normal". Hadde 33 dager når jeg tok akupunktur, men ellers har jeg hatt rundt 39-41 dager på egenhånd i flere år. Så nå føler jeg at kroppen kanskje hadde litt godt av å få hormoner og styrt regime, har jo kommet noe godt ut av det uansett i form av mer normal syklus. Så da startet jeg på piller i går og skal gå på det til jeg har vært på UL neste fredag. Mannen trenger ikke være med eller avgi prøve, eggene er allerede befruktet i "fryseren" og har delt seg bra før de ble fryst ned. Derfor så lenge eggene overlever opptiningen så blir det satt inn et eller to egg (skal forsøke å forhandle meg til å sette inn to egg) iløpet av de første dagene i uke 44. Så om under to uker så er jeg kanskje ruger igjen... Åh så fantastisk. Forsøker bare å ikke glede meg for mye, så jeg ikke går helt i kjelleren om eggene ikke overlever opptiningen. Nå må du bare gi lyd og fortelle hvordan det gikk hos K i dag.... Spent, spent, spent:=) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå