Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Så kjedelig at dere ikke fikk det til denne gangen, men en god progresjon i prosessen må jo være at dere får ny dato og hendelses forløp - får bort noe av fokuset kanskje og gjør det enklere å se fremover?

Gruer meg til alt med medisiner, ser godt at jeg nok gruer meg av ingen grunn, så dette går nok bra.

Vi er 32 og 34, dere?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei igjen:-)

Her er sommeren i full gang med masse folk og mas,så det ikke alltid like lett å komme seg på nett å svare:-)

Når det gjelder medisinene så bare tenk at de fleste følelser og reaksjoner du måtte ha er helt normalt og at du ikke er alene om å ha dem,å det er bare å gi uttrykk for dem:-) Mye god støtte å få inne på assistert befruktning forumet:-D

Vi er 23 og 24,så vi er ett av de yngste parene her inne..

Har sommeren vært bra så langt?

Hei.

Sommeren har vært fabelaktig så langt, og etter 10 dager med bruk av nesespray så er formen fortsatt super. Lite bivirkninger, kanskje litt kortere "lunte", men det er marginal forskjell. Få hetetokter de første dagene, men ikke nå lenger. Og med en super forståelsesfull mann, så har dette vært en enkel prosess så langt må jeg innrømme.

Men så har jeg heller ikke starter på sprøytene da, det skal jo sant sies..... :)

Nei blir det ikke verre enn dette så blir dette MYE bedre og smertefritt enn opprinnelig forventet.

Så da er det bare å håpe at vi får spiren til å sitte snart begge to, det hadde jo vært suverent. Var det i september du skulle i gang igjen med nytt regime?

Hold meg oppdatert da!!

• 2 uker senere...

Hei to snart tre!

Ser du har begynt med spray. Så spennende. Når er sprøytestart og hvordan er progresjonen i behandlingen etter det? Fortsatt lite bivirkninger?

Her er det ikke noe nytt og melde. Vi har greid å ta ordentlig ferie fra prøvingen og bare kost oss. Har dog ikke sluttet og ha sex, så er jo litt spent hver gang det nærmer seg ikm da. Neste ikm er vel rundt den 11. august. Skuffelsen(e) når tanta dukker opp er på langt nær så stor nå som tidligere. Godt å kunne roe ned litt :-)

Håper dere har hatt en kos sommer, og at det blir spire på 1. forsøk. Masse lykke til. Håper å høre fra deg snart :-)

klem

Hei.

Så koselig å høre fra deg igjen, lenge siden nå:)

Ja jeg er i gang med nesespray, og det får veldig bra. Lite bivikninger (iallefall i forhold til hva jeg hadde forventet meg!) og ser frem til å komme videre i prosessen.

Skal starte på sprøyter 12.aug (onsdag neste uke) og så UL fredag 21.aug. Kjempe spent på om alt går bra, er jo så myyyyye som skal klaffe. Både at eggene blir bra nok under sprøytene, at de får ut et bra antall med egg, at de blir befruktet og deler seg bra og ikke minst at det er noe å sette inn igjen i slutten av mnd (siste del av uke 35). Så mye som skal klaffe; fallhøyen for å blir skuffet er stor lenge før mann blir en "ruger" og det er skremmende:...

Men forsøker å presse meg til å tenke så lite som mulig på det i hverdagen, selv om det er vanskelig. Forsøker alt jeg kan til å fokusere på steg for steg og nå er fokuset på å starte på sprøyter neste onsdag (jeg har jo virkelig sprøyteskrekk... så dette blir en real barriere å bryte for meg personlig!). Men kan andre, kan jeg!!!!! Må jo tenke sånn:)

God å høre at dere har klart å legge prøvingen litt "på hylla" i sommer, det kan jo virkelig hende at det er det som skal til for dere.

Selv har vi også fokusert mye mindre, og det har vært godt å kunne slappe av litt etter mnd med fokus og "opp og ned turer" hver mnd.

Jeg holder deg oppdatert så snart det skjer noe. Er inne her til og fra, vært endel i det siste pga mye tanker og mange ting jeg har lurt på. Men vil uansett titte innom her en til flere ganger pr uke.

Hold meg oppdatert da, og hold nå den tanta borte neste uke. Hun er ikke velkommen jo, på tide å holde seg borte fra deg slik at testen kan vise blå strek i stedet:):). Det hadde jeg virkelig unnet det!!

Klem

• 3 uker senere...

Hei igjen to snart tre! Ja jeg er ikke så ofte her inne lengre. Hender jeg leser litt, en er ikke så aktiv selv. Tanta kom et par dager før hun skulle. F...syklusene de siste mdr har ikke vært bra. De er korte og jeg spotter nesten en hel uke før. Har tatt el-tester igjen denne mdn., og hadde positive tester på dag 12 og 13, på dag 15 i dag. Vi har gjort et lite forsøk denne gangen, så blir litt mere spennende igjen mot ikm nå.

Ellers har jeg lite tid til å tenke på babylaging etc. for tiden. Jeg holder på med videreutdanning, og gikk denne uken inn i en 6 uker lang praksis. Deilig å komme seg ut og praktisere igjen. Jeg studerer via nett til vanlig, og det er ganske ensomt. Nå begynner det heldigvis å gå mot slutten, og jeg tror at neste studie blir ved høgskolen. Blir ikke før neste høst igjen det da, så kanskje ta noen vikartimer i løpet av vinteren/våren :-)

Nå er jeg veldig spent på hvordan det gikk på ul i går. Håper alt var bra, og at det blir som i nicket ditt - "snart tre". Gleder meg til oppdateringer. Ha ei fin helg.

klem

Annonse

Hei Så gla`:)

Kjedelig å høre at TR kom, utrolig irriterende at den frøkna ikke bare kan holde seg borte og storken kan komme med en liten baby som ønsket????????.

Men spennende at dere er kommet litt tilbake i "prøvemodus" igjen, det tar på med forplantning så det er deilig (og viktig for forholdet) å ta seg en pause en mnd innimellom tror jeg. Og ikke minst; da blir det jo mange som blir gravide av seg selv:)

Det at du har liten tid til å tenke på å lage baby er jo bra, da får du det kanskje lettere til og fjerner litt av stresset rundt det som vi alle opplever når vi forsøker iherdig mnd etter mnd.... Uansett; Jeg heier på deg, og er sikker på at du nok blir gravid om ikke lenge. Spesielt hvis du legger planer om å starte på Høyskolen, da kommer nok streken raskere enn svint skal du se!

UL i går gikk bra. 9 folikkposer hadde vokst bra og lå fint til, men de var ennå ikke blitt optimal størrelse på. Så jeg må ta samme dose i helgen og inn til ny UL på mandag. Da regnet legen med at jeg var klar og da forventes det uttak på onsdag og innsett på fredag.

Så neste uke er veldig spennende. Håper bare at alt er så bra som det forventes på UL på mandag.... Spennende, spennende:)

Jeg håper virkelig at jeg er ruger neste helg, men som sagt så mange ganger ang IVF; i denne prosessen kan man ikke forvente noe eller planlegge noe, alt kan skje.)

Hold meg oppdatert på om det blir spire på deg da, så skal jeg oppdatere deg etter mer skjer i neste uke:)

Hei igjen! Hvordan går det med deg? Blir det innsetting i dag? Tenker masse på deg og håper virkelig det går deres vei. Masse lykke til!

Jeg er vel på ca dag 19 nå, og har ingen symptomer på at det er spire på gang, men så er det jo også litt tidlig å kunne forvente noe slikt. De to foregående gangene jeg har vært gravid, har jeg ikke merket noe før på rundt dag 28/29 selv om jeg har korte sykluser. Så, det er bare å ta dagene som de kommer, og håpe på en positiv test uti neste uke. Dagene går fort nå som jeg er ute i praksis, og egentlig strekker ikke tiden til til alt jeg gjerne skulle gjort. Godt å ha noe annet å tenke på ja :-)

Håper du gir lyd fra deg snart. Varm klem

Hei.

Har hatt uttak i dag, 15 egg ble hentet ut så jeg håper det er noen gullegg der som blir befruktet og som klamrer seg fast etter innsett. Skal sette inn på fredag om alt går som det skal:)

Gleder meg og er veldig spent på å ringe inn i morgen og høre om noen av eggene ble befruktet og evt antallet. Håper virkelig bare at de er av god kvalitet, men det går jeg vel vite mest om på fredag vil jeg tro.

Uttaket gikk strålende, myyyyyyyyye mindre vondt enn jeg hadde tenkt meg. Syntes faktisk ikke det var vondt, bare litt ubehagelig i få sekunder.

Så nå teller jeg timer til neste steg i prosessen og håper at befruktiningen blir vellyket, at eggene deler seg bra og at de kan sette tilbake et egg de har troen på:)

Lykke til videre i praksis, nå håper jeg at TR ikke kommer luskenede om en ukes tid til deg, men holder seg laaaaaaaaangt unna for en gang skyld!!! :)

Klem, klem

Hei.

Takk for støtten, jeg har hodet full av tanker og håper virklelig at de sier at flere egg har blitt befruktet i morgen. Og at jeg har noe å sette tilbake på fredag som har delt seg bra, og da gjerne med noen på frysog så om jeg kan få litt flaks.

Men kan ikke ta noe for gitt og vet at fallhøyden i en slik prosess er enorm, så må forsøke å være så realistisk som overhode mulig.

Men håpet kan jeg jo ikke droppe:):):)

Holder så klart deg oppdatert, uten tvil!

Kan tenke meg at det er tøft og være der dere er nå, og at det ikke er like enkelt å være realistisk hele tiden. Men håpe skal du jo selvfølgelig gjøre. Jeg ønsker så inderlig at det er gode tilbakemeldinger du får i dag. Det er vel snart så du skal ringe inn og få tilbakemeldingen. Masse lykke til!

klemme

JAAAAAAAAA!

5 egg er befruktet så langt, og jeg er super glad. Ingen av eggene ble befruktet av de som ble forsøkt på vanlig IVF, men på de 5 som ble befruktet så var det gjennom icsi (microinjeksjon).

Vet jo så klart ikke om hvordan disse har delt seg før i morgen og kvaliteten på disse (om det holder til innsett) men de mente oddsen var på vår siden da det var 5 egg som var befruktet så langt. Kunne kanskje blir flere som ble befruktet til i morgen, de ville vente å se på disse også...

Så da håper jeg at jeg får innsett av 1 (spurt om 2,..... he he) egg i morgen, og at spiren da klamrer seg fast. Og ikke minst; at resterende egg er av en slik kvalitet at de kan fryses ned om vi ikke lykkes denne gangen.

Men veldig glad så langt, så da håper jeg lykken står meg forbi i morgen også og at dette ENDELIG kan gå vår vei......:)

Klem, klem

Annonse

Oj, oj, oj :-D Dette var virkelig gode nyheter. Ser ut til at det går rette veien for dere. Masse lykke til i morgen! Du skal se du er ruger til en liten spire eller to :-)) Hva mente de forresten om å sette inn to egg hvis muligheten byr seg?

Vet de helst setter kun inn ett egg da jeg er under 35 år.

Men om det viser seg at kvaliteten er dårligere, men fortsatt mulig å sette inn, så kan de vurderer å sette inn to egg. Selv kommer jeg til å forsøke å få til to egg, heller tvillinger enn ingen:)

De fryser helst ned 2 og 2 egg, så om det klaffer sånn så kan det jo hende at det kan passe å få inn to egg. Hvem vet; kanskje ett ekstra er til overs? Ha ha ha

Uansett; jeg har fortalt at jeg gjerne setter inn to, så da får jeg bare håpe at vi tar en endelig avgjørelse sammen med legen i morgen basert på hvordan eggene har utviklet seg:)

Så spennende, går helt rundt meg her hjemme:)

Hei Så `gla`

I dag satte jeg inn ett egg. Og legen var kjempe fornøyd med det og sa at det kunne ikke har sett bedre ut. Så jeg er så glad:)

Og av de 5 eggene vi fikk befruktet så var alle bra, så nå har jeg 4 herlige små egg på frys, litt deilig sikkerhetsnett om det ikke fungerer denne gangen. Nesten kjekt å tenkte på at jeg ikke garantert må på full medisinering igjen om jeg ikke blir gravid nå.

Så da er det bare å håpe - krysse fingrene og alt annet som kan krysses (he he he) i 14 dager og vente på testing om 14 dager fra i dag.

Og nå må TR holde seg borte for oss begge, hvis ikke blir jeg forbanna. Nå må det vel kunne endelig bli vår tur, eller hva??????????

Klem, klem

Tre ganger tre Hurra for deg som endelig er blitt ruger!!! Dette skal gå bra vet du :-) Kjempeglad på dine vegne. Har vært innom og sjekket om det var noen nyheter fra deg flere ganger i dag :-) Er på tur ut nå så får ikke skrevet så mye. NÅ må du bare ta det så pent du kan da :-) Også så bra at du fikk fire på frys. Dette var ukas gla-melding ja :-) Kos dere masse i helgen, også krysser vi alt vi har for positiv test hos deg om 14 dager. Du må ikke teste før da....den kan slå positivt ut pga medisinene du har brukt...

Jeg skal teste tirsdag om ikke noe har skjedd. Har ikke spottet som vanlig, og har vært i et merkelig humør et par dager. Ja, ja. Vi får nå se om det er noe i det til uka.

Riktig god helg til dere vennen!

klemme, klemme

Åh så bra, nå håper jeg at TR holder seg veeeeeeeeeeldig langt unna oss begge og at du får en kjempe gledelig nyhet på tirsdag. Jeg heier på deg, vet du!!!!!

Jeg skal snike meg inn her da for å sjekke nå og da neste uke, så hold meg oppdatert.

Nå tror jeg at jeg skal ta helgen "fri" fra fokus på ruging, barn og prøverør og bare dukke trynet ned i godisbollen med full iver. Vet jeg skal være sundt i disse dager, men litt snop kan aldri ta skade tenker nå jeg (alt med måte så klart:))

Kommer vel til å bli irritert over å ha tatt det såååå bokstavelig med sunnhet om jeg dropper snop i helgen og får en negativ prøve om 14 dager, så da får jeg bare forsøke å leve så normalt som mulig til jeg kan teste - og tenke minst mulig på det (om det i det hele tatt er mulig da så klart.....)

Ønsker deg en knall fin helg:)

Da er nok spenningen over for denne gang :-( Nå er det spotting på gang, så da er vel tanta rett rundt hjørnet. Sukk. Men, heldigvis er ikke skuffelsen så ille som den har vært tidligere og jeg får bare gjøre meg klar til ny pp. Da får vi se om pre-seed kan være til hjelp.

Hvordan går det med deg? Hvordan føles det å være ruger? Håper du har koset deg i helgen med masse snop. Tror ikke det gjør noe med litt snop altså ;-)

Ha en fin dag!

klem

Nei,så irriterende! Jeg hadde jo bedt TR holde seg borte fra deg jo, og så er hu få frekk at hu stiller opp uansett?? Akk og ve....den dama vet ikke når hun skal holde seg borte!! :=):=)

Men godt at du ikke tar det bra, at du er klar for en ny pp - uansett hvor mye det tærer på tålmodigheten. Men som du selv sier; mye som skjer om dagen for deg, kanskje det kan medføre at man tenker mindre på det og at spiren sitter.

Har forresten to venniner som bare blitt gravide på akupunktur nå (vet jo vi har snakket om det før).

Her slapper jeg av og tar livet i normal fart. Ikke stress, men koser meg gjennom dagene med jobb og sosialt liv når jeg orker.

Litt mer trøtt enn vanlig, men det er nok Crinone (progrestron tilførsel etter innsett) som gjør. Ellers kjenner jeg lite, litt stikkninger og slikt men det er jo også vanlig fra medisiner og etter uttak.

Så må nok bare forsøke å ikke tenke så mye på det, forberede meg på at det ikke blir noe og heller ta en gledelig nyhet med stort 3 x hurra om det viser seg at det er spire om 1,5 uke.

Kos deg videre i uken, så skal jeg holde deg oppdatert når jeg har mer på hjertet:)

klem, klem

Hei igjen to snart tre!

Ja den tanta har ikke fått navnet tantekreket for ingenting. Hun kom for fullt i dag så da er det jo bare å kjøre på så snart hun sier takk for seg igjen.

Hvordan går det med deg? En uke siden innsetting i morgen :-) Tiden går da jammen fort også. Håper alt er bare bra med dere, og at vesle spire klamrer seg godt fast.

Ha ei riktig god helg!

klemme

Hei.

Her går det bra, ingen blørning ennå og i dag er det akkurat en uke siden innsetting.

Jeg skal teste neste fredag, evt lørdag morgen om jeg klarer å vente (er ikke hjemme sammen mannen min fredag morgen og har lyst til å gjøre det sammen, gråte eller le sammen:))

Forsøker å ikke tenke altfor mye over det, lurer meg selv hele tiden med at jeg ikke tenker på det - men egentlig så er det vel bare dette som opprinnelig opptar meg.

Kjenner litt knipinger og murringer innimellom, men det kan jo like mye være hodet mitt, medisinene som snakker eller ...ja gud vet hva:)

Ha en super helg. Lover å oppdatere deg her så snart jeg vet mer neste uke:=)

Hei.

Tok en test på onsdag, den var negativ. Testet igjen i morges, den var dessverre også negativ. Regner da med at løpet er kjørt, selv om jeg ikke har hatt noen blødning ennå.

Mistet håpet litt tidligere denne uken, ømme puppene forsvant på tirsdag og det har vært typisk på alle sykluser de siste årene og jeg har jo heller aldri testet positivt da.

Tårene har fosset i dag, og selv om jeg har 4 egg på frys virker det lite trøstende akkurat i dag. Er sliten av å prøve, sliten av å ha håp og sliten av å vente på neste del av prosessen.

Litt klaging fra meg i dag, men trodde virkelig at jeg skulle takle nederlaget bedre enn jeg har gjort så langt i dag.

Skal ringe klinikken på mandag og høre med de om når jeg kan starte med fryseforsøk. Vil bare komme i gang igjen veldig, veldig raskt, i håp om å kanskje kunne bli gravid i år og kunne legge dette bak meg. Det er vel noe som heter å "komme seg opp på hesten igjen...."

Syntes det er så forbanna urettferdig at vi her inne skal slite så mye, når alle rundt meg bare "rister på trusa" og nesten ikke har sluttet med prevensjon før de er gravide.

Uff mye sutring i dag. Håper alt står bra til med deg, at denne pp er mnd dere endelig lykkes. Det hadde du fortjent!!!!!!!!!!

Stakkars deg vennen! Skjønner at det er tungt. Men, er det ikke sånn at det kan ta litt tid etter innsetting før egget fester seg, og da vil det jo ta litt tid før du produserer nok hcg til å få positiv test. Noen tester veldig positiv veldig sent. Så lenge tanta ikke har dukket opp øyner jeg et lite håp for deg.

Skulle det vise seg at det ikke ble noen spire denne gangen, håper jeg - som du sier - at du kommer deg raskt opp på hesten igjen, og at dere snart er i gang med 2. forsøk.

Men, jeg krysser alt jeg har for det lille håpet som er til stede om at det kan være spire på gang.

Dere får ta vare på hverandre, og det er lov til både gråte og fortvile. Håper du kommer innom og oppdaterer meg når det skjer noe mer. I mens får dere bare trøste hverandre så godt som det går.

Og ja - livet er urettferdig. Snart må det da være vår tur.....

Laaang Varm Trøsteklem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...