Jahoo Skrevet 3. juni 2009 #51 Skrevet 3. juni 2009 Men himmel, alle må da få føle slik de vil. Er vel ikke noen konkurranse!!? Jeg må si jeg hadde sett for meg et ganske vanskelig svangerskap, men dette går jo som en drøm, hvorfor skal jeg da sutre og klage.. la de som har det vondt få klage over det, men la nå oss som har det helt fint få si det hvis noen spør. Har faktisk på følelsen at en god del jenter utnytter svangerskapet for ekstra sympanti både fra arbeisplass og venner/familie. Men bare vent, får jeg sikkelig bekkenløsning så skal jeg klage jeg også!
hormonia&alienimagen3 Skrevet 3. juni 2009 #52 Skrevet 3. juni 2009 Det er jo ikke rart at en sykemelder seg da...Du blir større og større og har det ene etter det andre og i TILLEGG fosser det over med følelser og hormoner hele tiden.For noen såpass at de ikke ser det selv en gang...Det er ikke mange arb. plasser som er flinke til og tilrette legge og enda få som godtar hormoner... Fikk mye klager og skrå blikk når jeg jobba forrige svangerskap,for hadde veldig mye plager men folk satt hele tiden og sa at det var normalt så det var baaare og bite tennene sammen...Og jeg var så hormonell at jeg begynte og gråte over små ting,også på jobb... DET synes jeg er irriterende;at fordi at det er sånn det er og være/det er vanlig og ha det og det når du er gravid skal du bare holde kjeft,tyne deg selv og smile på jobb... Enig at det er irriterende med innlegg hvor det står at en sykmelder seg pga tretthet;men det er vanvittig vanskelig og holde seg våken når hele kroppen din blir værre og værre jo mer du tvinger deg opp... Det er utolig vanskelig og finne mellomgreinen og bli akseptert uansett når en er gravid,for 2009 er det forretninger og jobb som gjelder og man er teit om man vil ha barn før en er tredve eller gud forby om en vil være hjemme med barna sine.... Jeg selv sliter veldig med tretthet enda(under første 12 ukene) men skal starte butikk med mann som skal til afganistan med militæret og vi har et barn fra før.Det er VANVITTIG irriterende med folk som du ser og har hørt at har hatt masse plager men etterpå sitter og påstår at de hadde ingenting og alt var rosenrødt,men samtidig skremte jeg livskiten av ei vennine for at jeg fortalte sannheten bak mitt svangerskap og post fødsel plager... Man får bare tenke på det sånn at hadde alle jentene i verden visst hvordan det er og ha sv.plager og hva som skjer etter fødsel hadde ikke halvparten turt og begi seg ut på det.. =0) Så derfor er det mange som maler roserøde bånd og pakker det inn...
Staark Skrevet 5. juni 2009 #53 Skrevet 5. juni 2009 Følte meg litt truffet der. Jeg er en sånn som alltid sier at ting går greit, selv om det er tvert om. Årsaken til at jeg gjør det, er fordi jeg ikke orker å pøse ut med all dritten, og så få spørsmål senere om ting går bedre etc. Hvis jeg sier det går greit, så slår folk seg til ro med det. I tillegg så klarer jeg å legge fra meg negative tanker, og fokusere positivt. Det gjør jeg derimot ikke om alle har en "stakkars deg"-holdning overfor meg. Jeg vil ikke være en "stakkars person" som alle skal synes synd i, det blir for mye oppmerksomhet på det negative for min del. I tillegg er jeg en veldig privat person som ikke vil at alle skal vite alt om meg. (Sladder går fort!) Svangerskapsplager har jeg fått min del av, men jeg takler det på min måte og ser meg fornøyd med det. Fokuserer heller på den nydelige babyen jeg snart skal få.... p.s jeg synes det er slitsomt å høre på gravide som konkurrerer om å ha det verst, og vil heller være en "løgner" enn en syter...
*Mammalykke* Skrevet 5. juni 2009 #54 Skrevet 5. juni 2009 dette innlegget ble lagt i februar... Litt morsomt bare. Fremdeles ett hett tema? Husk å være positive! Det hjelper mot nesten alt! ha en fin kveld
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 11. juni 2009 #55 Skrevet 11. juni 2009 du har nok rett i dette men jeg hadde faktisk ingen plager når jeg var gravid... helt utrolig! alle i familien spurte meg om dette var mulig, og ja, det var det. var ikke kvalm i det hele tatt, ingen bekkenløsning. så jeg hadde det aldri vondt! men selvfølgelig var det tungt å vagge rundt...! jeg hadde bare litt problemer med å ta buss de 4 siste ukene sitte rett opp og ned gikk ikke så bra, kjente det på pustingen og lungene... da jeg ble gravid med nr to (som endte i en MA) var jeg kjempe kvalm! og da tenkte jeg på alle de stakkarene som måtte gå rundt sånn i 9 mnd :/ så jeg synes ikke det var noe problem å gå gravid. hadde bare alle graviditeter vært sånn hehe
eggstokk Skrevet 29. juni 2009 #56 Skrevet 29. juni 2009 HI, du sier i innlegget lenger nede at du er lei av gravide som juger, og du vet det jug fordi du har hørt fra mannen hennes. Du henger jo ut alle som er gravide og har en fint svangerskap. Eller som mange påpeker, har sine plager men syter ikke over dem av div. grunner. Du har en venninne/bekjent som juger. Si at du er lei av at hun juger......Har lest kjapt gjennom denne tråden, og jeg tror heller det er flere gravide som fordobler plagene sine for å kunne være hjemme fra jobb, enn gravide som er i dårlig form og sier de er i god form. Se bare på trådene her inne....."Tror dere at jeg kan få sykemelding når jeg ikke har sovet mer enn 6 timer i natt?
hormonia&alienimagen3 Skrevet 7. juli 2009 #57 Skrevet 7. juli 2009 litt morsom tanke... De som sykmelder seg for at de ikke har fått sovet "mer" en 6 timer.....; hvordan trur du de takler hverdagen som foreldre....?Tenk om de får kolikk barn a?Skummelt...
animal Skrevet 19. juli 2009 #58 Skrevet 19. juli 2009 Ja, jeg er enig med deg! Men det er nesten enda mer provoserende med de som har sytet og klaget seg gjennom hele svangerskapet, også har de ikke hatt kvalme/oppkast, ikke hatt halsbrann, ikke hemoroider, ikke bekkenløsning, ikke kjennbare kynnere, Ikke anntydning til svangerskapsforgifting, men har bare vært litt slitne! Og på toppen av det hele så syter de over den grusome fødselen sin, som faktisk var over på 4 timer, og hvor man ikke trengte et eneste sting etterpå.. Og etterpå kan de ikke gjøre noen ting, for de er jo så tappet etter den unormalt grusome fødselen. Ahhhh... Der fikk jeg ut litt agresjon ;o)
anemarte Skrevet 24. juli 2009 #60 Skrevet 24. juli 2009 Jeg er nok også en slik en som du er lei av heh.. men jeg svarer dog ikke "å, det var dumt, jeg føler meg superbra jeg"! Når noen vil dele noe om vanskelige tider (og bekkenløsning er ikke bare bare!) så skal man jo ikke svare med hvor flott man har det selv! Jeg skjønner ikke hvor folk har det fra at vi er så sykt superkvinner. Når noen spør meg om svangerskapet (er i 30. uke) så er det første spm hvordan jeg opplever det! Og de fleste blir overrasket når jeg sier at jeg opplever det som veldig bra! Sier jo at jeg er trett og føler meg oppblåst, men hallo.. dét ser jeg ikke på som en plage! Ikke ennå hvertfall Så jeg personlig kan ikke helt se den "trenden" med at alle er så friske og at det er så mange som juger om tilstanden sin. Jeg har sykt mange venninner som er/ har vært gravide i år og de er alle veldig åpen om hvordan de har det. Om kvinner juger om det så plager de jo bare seg selv enda mer. Når du har det vondt og sliter så er det ikke akkurat det beste å holde det innenbords! Det går jo en grense for hvor mye en skal syte før folk rundt personen begynner å reagere på det med misnøye, men hærran.. å syte litt rundt seg når man har et annet menneske inne i magen sin må da være helt normalt..! ALLE veit at et svangerskap ikke er så lett, uansett om du er heldig eller ikke. ALLE har dårlige dager med enten lettere plager eller tyngre. Så bare lev livet som du selv vil og ikke plag deg med at andre ødelegger sin egen tilværelse ved å følge "trenden"..
anemarte Skrevet 24. juli 2009 #61 Skrevet 24. juli 2009 heeelt enig!! jeg føler rett og slett ikke at jeg har så mye å syte for. har vært gjennom værre ting som faktisk har gått enda mer på psyken enn dette her! så god damn.. la meg ha det fint
Birk blir bror! Skrevet 24. juli 2009 #62 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har bekkenløsnig jeg, men det har jeg "lært" meg og leve med.,... Så hvis det er det eneste som plager meg så synes jeg selv at jeg har det bra... Men veil da ikke si at jeg synes andre gravide syter og klager... Vi er alle forskjellig og opplever ting forkjellig... Det ene er da ikke mer løgn enn det andre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå