Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #26 Skrevet 20. februar 2009 så du mener det HI at du er i bedre stand til å ta deg av en evt akutt syk unge når du har røyket,enn det en som sitter og koser seg med ett glass vin er?? lurer på hva en evt lege hadde trodd om du kom der med en akutt syk unge og stinket hasj..??!! fy fader.. å hvorfor i all verden tror du det er greit at dere røyker det når de har lagt seg?? røyker du den driten der inne..har det ikk enoe å si om ungene sover eller er våkne vettu!! du burde ikke hatt barn.. enkelte ting gjør en bare ikke!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #27 Skrevet 20. februar 2009 Det er opp til dere selv hva dere vil forgifte kroppen og helsa med. Selv er jeg svak for sjokolade. Jeg har aldri røyket hasj og er glad jeg ikke tok det valge og prøvde. Mange av mine venner er slik som dere og skal forsvare det og røyke hasj hele tiden, har ofte hørt kommentarer som: Man stresser ned med hasj, man blir mer avslappet, man blir mer glad i hverandre, man føler ikke like stor smerte osv osv. For meg høres dette rett og slett ut som faresignaler. Jeg er glad jeg ikke trenger noen form for rus for og roe ned meg selv på. Er glad jeg klarer det fint selv. Det jeg har merket på venner som ofte røyker hasj er at de tror ofte filmen, festen eller besøket har vært mye kosligere eller morsommere enn det den i virkeligheten er. Har ofte sittet på sidelinjen og sett hvordan virkelighetsperspektivet deres blir forvridd. Når det er sagt så har mitt barn aldri sett meg full eller at jeg har drikket alkohol. Er 24 og venter nr 2. Og nå har jeg tatt det steget og blitt avholdsmenneske, er nesten 2 år siden jeg drakk alkohol. Og jeg savner det ikke og jeg trenger heldigvis IKKE hasj for og slappe av
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #28 Skrevet 20. februar 2009 Det gjør vi også.. Alt med måte mener jeg.. Selvfølgelig røyker vi ikke mye når ungene er i seng.. det er ikke snakk om å bli fjern! Hvis noe skulle skje er jeg helt oppgående til å ta avgjørelser og ansvar! Uten problem! Vi hadde en episode her for noen helger siden.. Svigermor ringte og jeg måtte gå ned å se til en av de eldre i familien for de var bekymret.. Det gikk helt fint.. for jeg var ikke rusa på noen måte:) Da kunne vi jo aldri ha gjort det!! Alt var bra med h*n også, bare litt surrete hehe.. Så det går an! Alt med måte.. Man trenger ikke å bli fjern og rusa Men man kan bli.. Det blir det samme som alkohol hvis man vet hvordan.. Man blir jo ikke full etter et glass med vin heller da..
2søtesmåh Skrevet 20. februar 2009 #29 Skrevet 20. februar 2009 Det er fortsatt kriminellt og om man bar vil følge de lover som passer en selv så vil vi få litt av et samfunn etter hvert..Og igjen, barna vil vel få samm holdning til både deres regler og lovene ellers i samfunnet...Vi følger de lovene som passer oss, resten DRITER vi i,- for det er ikke farlig FOR MEG!!! Hallo, hvilke holdninger er dette og overføre barne sine da?? Da må dere heller prøve å jobbe gjennom å få hasj/mariuana LOVLIG først,- SÅ kan dere røyke jointen i fred og ro etterpå..Men enn så lenge er dere kriminelle og gjør noe kriminellet hver gang dere kjøper inn litt "kos".... Helt idiotisk spør dere meg...Like idiotisk som å kjøre når man er "Litt berusa" fordi man har MER kontroll med litt promille innabords enn om man er overtrett, og dessuten "føler " man seg ikke full, så da er det greit....Hvor langt skal man kunne gå når det gjelder å følge "egne "lover????? jeg bare spør..For MEG er dette nemmelig en og samme tingen nemmelig... Hasjrøyking/kjøre "Litt beruset",- en og samme saken..I begge tilfelelr så overser man lovverket fordi man mener man har mer rett selv!
Pengetreet Skrevet 20. februar 2009 #30 Skrevet 20. februar 2009 Unnskyld meg HI, men er du gravid???? Du drikker ikke alkohol fordi du er gravid, men røyker heller hasj??? Beklager å måtte si det, men du virker ikke kapabel til å ha omsorg for barn...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #31 Skrevet 20. februar 2009 hasj er ulovlig. hvis man absolutt MÅ ruse seg, noe HI tydligvis mener, siden hun sier hun heller tar hasj istedenfor ett glass vin, så er det bedre med ett glass vin, ettersom det er lovlig, mens hasj er kriminelt i norge.. vil du bryte loven i samme hus som barna dine er i... ikke særlig bra foreldre da nei.. dessuten er det ikke sånn at man enten må drikke alkohol eller røyke hasj, går helt fint å være edru når man passer barn, bare ett lite tips...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #32 Skrevet 20. februar 2009 Nå gidder ikke jeg gi ut nick her en gang til, men man kan ikke plutselig få psykose av å røyke hasj. Dvs at jeg tviler ikke på at man kan få det, men det skjer ikke PLUTSELIG. Alle jeg vet om/har hørt om, har røykt 2-3 gram til dagen i lang tid før det skjedde. Og før noen begynner med å sammenligne hasj med sukker (hvor gram er en ganske liten måleenhet), må det sies at når man snakker om hasj er et gram en gram til dagen i lang tid før det skjedde. Og før noen begynner med å sammenligne hasj med sukker (hvor gram er en ganske liten måleenhet), må det sies at når man snakker om hasj er et gram en god del. Jeg kan heller ikke se at HI snakker om å være overstadig beruset noe sted. Jå syns jeg at det er fint at du er konsekvent i forhold til ditt syn på barn og rus, men jeg syns samtidig at du bør være åpen for at ikke alle er enige med deg på dette punktet. Tenk hvilket "styr" det ville vært for barnevernet om de skulle "fly" etter alle som ruset seg med barn til stede (sovende eller ikke). Jeg er helt enig med deg i at "dritas" foreldre bør et hvert barn få slippe å oppleve. Det samme gleder overstadig skeive foreldre. Jeg kan bare ikke forstå at du tolket hovedinnlegget dithen at foreldrene til dette barnet var ute av stand til å ta vare på det.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #33 Skrevet 20. februar 2009 Er synd på sånne som HI,som ikke greier å kose seg på noen annen måte..Er glad jeg har ett såpass bra liv at jeg slipper å dytte i meg den dritten der! Stakkars barn.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #34 Skrevet 20. februar 2009 De aller, aller fleste bryter loven på et eller annet punkt i sitt liv. Om man bryter loven, vil det ikke si at man automatisk har gjort noe galt. Bare se på kristendommen og vitenskapens historie om du tviler. I tillegg er det gjort temmelig grundige studier som viser at hasj ikke på langt nær er så farlig som lovlige rusmidler og en del medisinske rusmidler (hvor mange like gjerne kunne brukt hasj med mindre skadelige bivirkninger). Selvfølgelig kan man godt være rusfrie, og jeg har aldri forstått HI som noe annet enn at dette er gjeldende mesteparten av tiden, men man skal være litt forsiktig med å være for bastant når man råder noen om hvilket rusmiddel de skal bruke, for det vet man aldri sikkert. Det som er best for deg, er ikke garantert best for andre osv.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #35 Skrevet 20. februar 2009 Mitt råd er å ikke være rusa blandt barn.
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 20. februar 2009 #36 Skrevet 20. februar 2009 Fy Faen at det går ann sier nå bare jeg!!!!!!!! Skulle faen ikke hatt unger i det hele tatt.....IDIOTER!!!!!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #38 Skrevet 20. februar 2009 Hoho, og dere gikk fem på alle mann. Ingen som skjønte at dette var et tulleinnlegg?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2009 #39 Skrevet 20. februar 2009 hehe =)=) og godt er det, for når jeg leste dette holdt jeg på å le meg ihjæl!!! "Vi røyker but når unga har lagt seg, men tar faen ikke et glass vin. Det er en prinsippsak! Tenkte for meg selv, finnes det virkelig så gæææærnnne folk !!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #40 Skrevet 21. februar 2009 Det var flere som forstod at dette var et tulleinnlegg- hvis du leser svarene.....men når det er sagt er det faktisk barn som vokser opp med foreldere som ruser seg og tenkt hvordan forutsettninger disse barna får? Hvis dette var en spøk synes jeg den gikk ower streken.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #41 Skrevet 21. februar 2009 Men, du HI, hvis du synes det er helt ok på ta seg en blås hvorfor ikke gjöre det når ungene er oppe også??? Synes du det er ok eller ikke?? For jeg synes faktisk det er helt ok å drikke et glass vin og venter ikke med det til barna har lagt seg! Poenget mitt at du er smart nok til å skjönne at dette ikke er helt ok, derfor skjuler du det for barna og alle andre dere kjenner!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #42 Skrevet 21. februar 2009 det er en grunn til at du skriver på anonymforum.!!! ongene og gjevnlig er dialekt, så det skal jeg ikke legge meg borti for det er urelavant. anyway... HVA SKJER HVIS: en av ungene kommer i et uhell i løpet av natten (ja det kan skje med alle) og dere er beruset, dere må til legevakten. og når noe uventet skjer i en hasjrus blir det ofte full pannikk, dere får noia.. dere er ikke i en situasjon dere har kontroll på lenger. kjøre bil i pannik tilstand?. hva med andre ungene? er du ruset, ser legene dette (blodsprengte øyne, utvidet pupiller, ukontorlert snakking på grunn av noian. osv osv) hva sier dere da hvis dere blir spurt om piseprøve? uansett, dere er ikke i en tilstand dere kan kjøre bil eller ta vare på ungene når dere får full panikk og ikke kan kontrolere dere. har selv røyk og sluttet et år før jeg ble gravid og går aldri tilbake til den dritten.. fjortis fakter!!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #43 Skrevet 21. februar 2009 Blir kult den dagen dere må på legevakta med et av barna etter leggetid(barn blir noen ganger uforutsette syke vettu..) og legen møter en rusa mor og far. Lykke til med barnevernsbarna deres da!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #44 Skrevet 21. februar 2009 hallo dere me de siste svara her.. kikk litt lenger opp! Det var et TULLEINNLEGG!!! Personlig syns jeg faktisk ikke det var noe morsomt innlegg for det er faktisk en del barn som vokser opp med dette å det er absolutt ingenting å spøke med. Forferdelig barnslig og lite modent av HI.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #45 Skrevet 21. februar 2009 tror ikke det var noe tulleinnlegg. ingen som tuller med sånt. HI skrev innlegget fordi hun ville høre hva andre syns, og bare for å få slutt på alt sa hun at det var et tulleinnlegg. hvis ikke hadde det blitt sagt tidligere og ikke blitt diskutert så mye. hun ble jo også meldt til politiet av noen her. sp hun ville vel redde seg selv med å si at det var tull.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #46 Skrevet 21. februar 2009 Har HI sagt at det var tull? Hvor da? Det var jeg som sa det, og jeg er ikke HI. Men folk har visst lett for å anta både det ene og det andre her inne.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #47 Skrevet 21. februar 2009 Du Anonym 23:33 20.02.2009! Trur faktisk ikke du skal snakke så høyt når du ikke har PEILING på hva du snakker om! Det irriterer meg så JÆVLIG at folk sitter her å skriver om hasj og trur de kan så jævla my om det! Vi som har røyket hasj vet bedre enn deg og man kan faktisk bli litt sånn at man mister kontakten med verden som psykose betyr! SÅ TIL DERE SOM IKKE ENGANG HAR RØYKET HASJ, HOLD KJEFTEN PÅ DERE! Men ja,støtter dere her inne som mener at dette med å røyke når barn er hjemme er som satan selv. Det er jeg helt enig med! Dette med å både drikke å røyke hasj hører ikke hjemme når det er barn hjemme,uansett om barnet sover eller ikke!!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #48 Skrevet 21. februar 2009 Jada,kan godt hende at jeg har skrive feil, men skal dere klage på dette også så har dere seriøst meget lite å gjør. Så da sier jeg at det er på tide å skaffe seg en hobby evt et nytt liv!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #49 Skrevet 21. februar 2009 Du Anonym 23:33 20.02.2009! Trur faktisk ikke du skal snakke så høyt når du ikke har PEILING på hva du snakker om! Det irriterer meg så JÆVLIG at folk sitter her å skriver om hasj og trur de kan så jævla my om det! Vi som har røyket hasj vet bedre enn deg og man kan faktisk bli litt sånn at man mister kontakten med verden som psykose betyr! SÅ TIL DERE SOM IKKE ENGANG HAR RØYKET HASJ, HOLD KJEFTEN PÅ DERE! Men ja,støtter dere her inne som mener at dette med å røyke når barn er hjemme er som satan selv. Det er jeg helt enig med! Dette med å både drikke å røyke hasj hører ikke hjemme når det er barn hjemme,uansett om barnet sover eller ikke!!! Jada,kan godt hende at jeg har skrive feil, men skal dere klage på dette også så har dere seriøst meget lite å gjør. Så da sier jeg at det er på tide å skaffe seg en hobby evt et nytt liv!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #50 Skrevet 21. februar 2009 Jeg kan føye meg selv inn i gruppen av "vi som har røykt hasj" (hørtes forresten litt ut som en facebook-gruppe ;o)) Jeg har fremdeles til gode å møte/høre om noen som har fått en hasj-psykose ut av det blå. Man kan som regel anslå hva som muligens kan komme til å hende med vedkommende en gang i fremtiden ut i fra hvilken mengde de røyker. Jeg respekterer selvfølgelig standpunktet ditt om total rusavholdenhet sammen med barn. Jeg har derimot større problemer med de som sitter med vinglasset i hånden og mener at deres personlige valg bør generaliseres til å være det beste for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå