Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp, hvilken uke er dere i, og hvor mange kilo er dere nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så lite folk har gått opp, skjønner ikke hvordan dere klarer det. Slev er jeg 33+3 på vei og har lagt på meg svimlende 33 kilo!!! Med tanke på at jeg har 7 uker igjen er jeg redd det blir mer. Og værste av alt. Jeg er livredd for ikke å klare å ta det av igjen:( Jeg har tidligere vært veldig stor, og gikk ned hele 60 kilo. Men det er mange år siden, og er redd jeg ikke skal klare å være like flink denne gangen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 19, med eneggede tvillinger. Har så langt gått opp ca 6-7 kg. Hadde før jeg ble gravid gått ned 40 kg med en lavkarbo-kur, men måtte "spise meg ut av ketosen" da jeg ble gravid. Håper jeg skal stoppe på maks opp 25 kg.... Og vet godt hvordan jeg skal spise for å komme ned i vekt igjen så snart jeg er ferdig med å amme.

 

Men går alt bra, så er det ikke noe problem med noen kg i pluss...

 

Prøver selvsagt å leve sunt, frukt og grønt, grovt brød, lite sukker osv....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier i utgangspunkt 140 kg fordelt på 180 cm. Er nå 14+3 og er ikke stabil i vekta. Ligger på oftest 139,4-140,4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, har du tatt av 40 kilo på en lavkarbo kur! Kan jeg få vite hvilken? :-) Hvor lang tid bruke du?

 

Du som har gått ned 60 kilo, var det også med en lavkarbo kur?

Jeg veier 133 kg, og har veldig lyst til å gå ned noen kilo før jeg blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 20 uker..har ikke gått opp noe...vekta ligger på 91... tror det er fordi at de første 18 ukene hadde ejg absolutt ikke lyst på snop eller brus e.l

bare vanlig mat , frukt og vann.. meeeeen... det har endra seg nå da...så regner med at jeg ikke holder meg på den vekta så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det litt feil at jeg gikk ned 40 kg på lavkarbo, de 10 første kiloene tok jeg på "tradisjonelt vis" - mindre og sunnere mat + mer trim, brukte ca 10 mnd på de. Utolig demotiverende med ca en kg i mnd, en god del sultfølelse og lavt energinivå... Når behovet var minus 40 - 50, så blir en kg i mnd litt lite....

 

 

Deretter lærte jeg om lavkarbo, og vips - minus 30 kg på ca 4 mnd - utrolig motiverende!!

 

Selvsagt en god del trening og.

Kuttet alt som het brød, potet, ris, pasta, brus, snop, chips, frukt, kaker, boller osv osv.

 

Spiste masse kjøtt, fisk, egg, grønnsaker, salat, nøtter, bær. Aldri før hatt mer energi!! Og trolig var vektreduksjonen årsak til at jeg ble gravid, hadde tidligere fått beskjed om at jeg neppe kunne bli gravid uten hjelp pga pcos, men etter kuren kunne ikke gynekologen lenger finne antydning til cyster på eggstokkene mine...

 

Ble fulgt opp av lege, på eget initiativ, fulgte med på kolesterolnivå osv, redd økt mengde kjøtt og egg skulle få negative konsekvenser, men alt gikk bare i positiv retning.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg gikk ned mine 60 kilo, så gjorde jeg det på den tradisjonelle måten, mer trim, mindre og sunnere mat, regelmessige måltider. Jeg er av den oppfatning av at man ikke skal nekte seg noen ting, for da kommer man sannsynligvis til å sprekke..

Bedre å heller moderere seg selv.

Hvis du først skal spise en sjokolade på lørdag, så spis mørk sjokolade og nøtter eller en liten sjokolade istedetfro en stor sjokolade. Spis litt potetgull istedetfor en pose med potetgull.. ikke at jeg tror alle spiser en pose med potetgull, men poenget mitt er å moderere seg selv. Dessuten brukte jeg tallerken metoden: halve tallerken med grønnsaker, 1/4 med kjøtt og 1/4 med potet, ris eller hva det måtte være. Det tar selvfølgelig tid, men resultatet kommer, og man har større sjangs for å bli der nede fordi man legger om kostholdet. Man må riktig nokhuske på at msukler veier mer enn fett, derfor er det kanskje bedre å måle seg enn å veie seg i de periodene da vekten "stopper" opp. Men hvis man føler at man trenger en Kickstart på slankingen, så prøv med 2 eller 3 uker på shake før du går over til å spise ett og ett måltid for hver uke.

Håper jeg finner motivasjonen denne gangen også, og håper jeg klarer å være like målbevisst og selvsikker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...