moota m storebror&lillebror Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #51 Skrevet 12. februar 2009 De sjekket crp. Den var 9. Hun lyttet bak på ryggen. Hvordan sjekker de pustefrekvens? Lillebror fikk astmamedisiner for 1 uke siden og har blitt bedre om nettene før dette begynte. Med hosten og pusten og sånn. Jeg blir litt mer bekymret når dere skriver at jeg bør sjekke. Skal snakke med sambo som kom inn døra nå.
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #52 Skrevet 12. februar 2009 Det første jeg vil spørre deg om er om de målte CRP på ham da dere var hos lege? Og om de tok eventuelt andre prøver? Hvis ikke såsynes jeg det er veldig sløvt av legen. Hvorfor temperaturen varierer kan jeg ikke så mye om siden jeg enda ikke har had noe sykdomslære ( er sykepleierstudent), men jeg vet såpass at man skal ta store svingninger i kroppstemperaturen seriøst og at lav kroppstemperatur kan skyldes infeksjoner det også ( som andre har nevnt). Jeg ville tatt kontakt med nærmeste barneavdeling/ barnelege og bedt om å få ham sjekket. Har selv en gang tråppet opp på barneavdelingen og forlangt hjelp da legevakta ikke tok meg på alvor, med det resultatet av legen der la inn sønnen min umiddelbart, han var da 2uker og hadde bronkiolitt og hadde nesten blitt kvalt i slim...hva som kunne skjedd hvis jeg hadde reist hjem slik legen på legevakta anbefalte meg tørr jeg ikke tenke på. Så man bør ikke alltid stole på legen heller, er man utrygg og usikker så skal man som foreldre be om en annen leges vurdering.
☆:*´¨`*snuppa*´¨`*:☆ Skrevet 12. februar 2009 #53 Skrevet 12. februar 2009 Få ungen din på sykehuset!! Nærmeste barneklinikk! Og vær bestemt.. Ikke gi deg, dette er ikke normalt og er stor grunn til bekymring. Hold oss oppdatert.. Tenker på dere og håper alt går fint.
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #54 Skrevet 12. februar 2009 de sjekker pustefrekvens rett og slett ved og telle antall ganger i minuttet han puster.. .f.eks se på brystkassa hvor mange ganger den hever seg.. God bedring til gutten din
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #55 Skrevet 12. februar 2009 Nå har jeg snakka med barneklinikken ved sus. Hun sa at siden han drakk og tisste og ikke hadde feber så ville hun bare ha sjekket han mange ganger i natt og kontaktet legen imorgen hvis tilstanden var lik. Ved evnt. forverringer burde jeg ringe legevakten. Og ble han bedre så var det jo greit så lenge han spiste. Nå har han sovet siden kl.18.30 ca og nå er han våken for første gang i natt..
spurvemamma Skrevet 12. februar 2009 #56 Skrevet 12. februar 2009 Hei Tenkte å fortelle om vår opplevelse i sommer. Gutten på 12 mnd hadde hatt feber 39-40,5 i 5dager. Ikke forkjøla men tok ham til lege da både jeg og storebror nettop hadde hatt ørebetennelse. Legen mente han var litt rød på trommehinne og skrev ut appocellin. Gav ham denne da vi kom hjem. Det gikk ca 0,5 time og han ble urolig, blek, slapp og rar. Målte temp til 35,0. Reiste til legevakt pga mistanke reaksjo appocellin el beg anafylaktisk sjokk. Lege usikker og ba om å ta kontakt på kveld om fortsatt slapp, kald og blek. Dette fortsatte da eg la ham -prøvde å vekke ham i elve tiden og fekk lite kontakt. Ble innlagt på sykehus på natta men eneste de fant var at han hadde alt for lave verdier på en type hvite blodlegemer. Lege mente det var en spesiell el atypisk reaksjon på et virus. Ble utskrevet neste dag, gutten fortsatt slapp, blek og kastet opp. Hadde vel 35 i temp men den og allmenntilstand ble gradvis bedre og han var helt fin 3 dg etter. Blodverdier målt etter ca 1 uke og 1 mnd. Gradvis bedring. Men jeg er fortsatt usikker på hva dette egentlig var. Veldig ekkel opplevelse- og ja følte meg som en halvt hysterisk mor men jeg har aldrig vert så redd for noen av barna tidligere på tross av div sykdommer opp igjennom. Håper det går fint med dere.
Elle Vilde Skrevet 12. februar 2009 #57 Skrevet 12. februar 2009 Jeg kan ingenting om lav kroppstemperatur, men jeg kan mye om ører, da min jente har hatt alvorlige og livstruende ørebetennelser flere ganger. Sjekk ørene hans bakfra, står de like langt ut fra hodet, eller står det ene øret lengre ut enn det andre? Er det hovent eller rødt oppå beinet bak øret? Prøv å banke med fingrene på benet bak øret og sjekk om det gjør vondt. Hvis det vonde øret står lengre ut enn det andre (og det ikke gjør det normalt) eller det er hovent eller rødt oppå benet bak øret eller det gjør vondt å banke på benet, kan det være tegn på masteoiditt en veldig alvorlig og sjelden komplikasjon til ørebetennelse. Det krever øyeblikkelig innleggelse og intravenøs antibiotika kombinert med et operativt inngrep. Min jente har hatt dette tre ganger, første gang var det fare for livet hennes. Hun hadde høy feber, godt over 40, men crp var lav, bare 13, og det med en livstruende bakteriell infeksjon (pneumokokker). Øre-nese-hals-legen sa at ved øreinfeksjoner kunne crp være lav, selv om det var alvorlig (øreinfeksjoner var visst et unntak). Første gangen, da det var alvorligst var hun veldig slapp, klarte ikke å stå eller sitte eller holde hodet oppreist selv, heller ikke spise eller drikke. De andre gangene har hun hatt crp mellom 30 og 40, men vært i bedre form. Har da orket å stå, gå litt og drikke. Vær obs på at denne komplikasjonenen er svært sjelden (leste en artikkel en gang for noen år siden om at Rikshospitalet kun hadde hatt 5 tilfeller i året, men at de så en økning nå når legene var mer restriktive med antibiotika mot ørebetennelse). Sjekk de tingene jeg skrev, vær så snill! Lykke til!
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #58 Skrevet 12. februar 2009 Ja jeg skal sjekke dette. Takk for det! Syns det er utrolig hvor god respons jeg har fått på dette innlegget! Det tyder på at det er mange som tenker på mitt barn også =) Det er mange som bryr seg om andre og vil at dette skal gå godt og at lillebror skal bli frisk og ikke minst at vi skal finne ut av dette. Jeg ser formen an i natt og når han våkner imorgen. Er formen lik, vil jeg prøve så godt jeg kan og få noen til å se på han. Men hva skal jeg si? Legen har jo undersøkt han idag, hva skal jeg kreve og forlange at de skal undersøke videre?
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 12. februar 2009 #59 Skrevet 12. februar 2009 Leste denne tråden nå og ble oppriktig bekymret for barnet ditt.. Men barneklinikken vet nok hva de snakker om. Men tror jeg hadde dratt på sykehuset med de symptomene du beskrev litt lenger opp her. Likte ikke det i det hele tatt..
lengter daler ned i skjul... Skrevet 12. februar 2009 #60 Skrevet 12. februar 2009 du forteller at allmenntilstanden er svært dårlig, og at du ikke føler deg trygg med å ha han hjemme på denne måten!
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #61 Skrevet 12. februar 2009 Nå bærer det til legevakten
mirredutt Skrevet 12. februar 2009 #62 Skrevet 12. februar 2009 Har fulgt med på denne tråden, og vil bare ønske gutten din god bedring! Håper dere blir tatt på alvor og at han får den hjelpen han trenger. Stå på! God klem!
anesam Skrevet 12. februar 2009 #63 Skrevet 12. februar 2009 Jeg har også fulgt med på denne tråden, og vil bare ønske dere god bedring og lykke til! håper han får hjelp!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 12. februar 2009 #64 Skrevet 12. februar 2009 Huff, dette høres ikke bra ut! Det er så trist å lese om pasienter som ikke får den hjelpa de trenger og som kanskje ikke "tørr" stå på nok til å kreve den hjelpa (IKKE kritikk til hovedinnlegger)! Håper du legger inn en oppdatering når dere har kommet fra legevakta (gjerne i en ny tråd, ikke så lett å følge med når den har blitt så lang)! GOD BEDRING til dere, tenker på dere!
lÅktiHaUDe Skrevet 12. februar 2009 #65 Skrevet 12. februar 2009 Ville bare si at jeg også følger med her.. ønsker dere god bedring og håper dere får bedre hjelp nå..
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #66 Skrevet 12. februar 2009 Oi, dro dere til legevakten igjen? Hvordan går det?
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #67 Skrevet 12. februar 2009 Jeg har fulgt med på denne tråden helt siden du la den ut, og ser nå at dere har dratt igjen! Hold oss oppdatert! Lykke til,håper de tar deg skikkelig på alover nå og at de finner ut hva som feiler tassen din!
snart mor til 3 Skrevet 12. februar 2009 #68 Skrevet 12. februar 2009 huff...håper alt går bra med gutten din... at ungene blir syke er noe av det verste som kan hende... venter spent på å høre hva legevakten sa nå..
cammiss Skrevet 13. februar 2009 #69 Skrevet 13. februar 2009 Fysøren- det er ikke lett å være mamma og pappa- Nå haper jeg at dere sover godt på sykehuset - og at alt er bra og dere får reise hjem i morgen- gode tanker og alt godt til deg, sambo og sønnen! synes du har vært flink og prøvd mye forskjellig. Lykke til!!!
Gjest nyttårsløftet Skrevet 13. februar 2009 #70 Skrevet 13. februar 2009 jeg også fulgte med i spenning i hele går - når d ikke har svart noe mer tyder det vel på at dere ble hørt til slutt. Huff, tenk å gi en beskjed og så kalle mamman hysterisk når hun følger den. Flink er du - lykke til og god bedring til småen
mai mammaen til to Skrevet 13. februar 2009 #71 Skrevet 13. februar 2009 gikk det bra på legevakten? stakkar lille gutten din
Trulte76 Skrevet 13. februar 2009 #72 Skrevet 13. februar 2009 jeg har tenkt mye på dere, håper det går bra med gutten din.
cherry coke Skrevet 13. februar 2009 #74 Skrevet 13. februar 2009 Hvordan går det? Har tenkt mye på barnet ditt. Håper at alt er bra!
Tyra79 Skrevet 13. februar 2009 #75 Skrevet 13. februar 2009 Hvordan går det med dere?? Tenker masse på lillebror!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå