moota m storebror&lillebror Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Skrev et innlegg her igårkveld om lillebror på 1 1/2 år som muligens har øreverk igjen, bare 4 uker siden sist. Han har ikke sovet så godt i natt. Fikk 250 mg paracet ca kl.19, 23 og 06. Ca kl. 6 hadde han 34,7 i temp, han var kald. Han er varm av seg og er "alltid" varm når han våkner. Det pleier vel å være over 37 hvis han har feber? Han har hatt under 36 før, men har ikke registrert så lavt før. Han har ca 36,5 til vanlig.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 jeg kan ingen ting om for lav temp, så jeg hadde ringt
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2009 Når jeg hadde målt han kledde jeg på han ull og joggedress og satt han i stua ca 2 meter fra ovnen og jeg bålfyrer. Jeg målte han igjen nå, 34,5. (Rektalt med digitalt termometer) Ringte legevakten og traff ei som sikkert ikke var så glad for å være på jobb og mente termometeret var feil! Jeg har målt han flere ganger i det siste når han ikke har feber og det viser ca 36,5 som er normalt! Hun sa det var ikke farlig og at han burde ha feber hvis han hadde øreverk, og presiserte at måleren min var feil igjen. Ba meg ringe legen når de åpnet 8.30.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Hvordan har han vært tidligere når han har vært syk da?? Får han feber når han blir syk?? Noen kan ha en paradoksal reaksjon når de blir syke.. De får ikke feber slik andre får feber når de blir syke.. De kan f.eks bli kaldere .. Det er heller unntaket en regelen da.. Men ring legen når de åpner 08.30 du.. Så får du hørt med han.. =)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Synes du skal kontakte legen igjen når de åpner halv ni og be om å få komme inn til en sjekk med han. 34,7 er jo veldig lavt, og jeg mener å ha hørt at "feber" kan gå andre veien også. Uten at jeg er 100% sikker på om det er riktig eller ikke. Synes iallefall at det høres litt skummelt ut jeg. Lykke til og god bedring til gutten din
Canari Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Helt enig, ring legevaktren!!!!! siden temperaturen ikke har gått opp selv om du har prøvd så mye for å varme ham, gi ham noe varmt å drikke så lenge. Jeg synes dette høres skummelt ut!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Hvor gammel er han? Hvordan er pulsen hans og pustefrekvensen?? Er han bleker en vanlig? Skjelver? Det er tegn på hypotermi.. Ved hypotermi så vil også puls og pustefrekvens øke.. Hypotermi kan betegnes når indre temperatur er under 35 grader.. men uansett om han ikke har disse tegnene ville jeg kontaktet legen når de åpner.. Vanlig temp. målere måler gjerne ikke lavere en 34.4 grader.. Så derfor greit og få det sjekket.. =)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Jeg sa litt feil her.. Ved temp rett over 35 grader så vil puls og pustefrekvens øke.. Under 35 grader så vil pust og puls gradvist bli roligere.. Er du urolig drar du bare ned på legevakten personlig.. Ikke ring. !
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 Jeg har opplevd akkurat det samme! Sønnen min hadde nesten 41 i feber da vi var på legevakta. Han fikk også en ganske stor dose Ibux, og da jeg målte han igjen noen timer senere var temperaturen under 35 grader og han var slapp og kald. Jeg fikk helt panikk, og ringte 113. De kom med ambulanse og greier, men legen som var med mente også at febermålet var feil, selv om vi målte med flere forskjellige, og vi hadde målt med samme målet rett før vi var på legevakta, og da ble temperaturen målt til det samme som vi hadde målt hjemme. Vel, summa summarum så gikk alt fint. Jeg følte meg litt hysterisk i ettertid, men fikk aldri noen god forklaring på hva som skjedde. Kanskje den store dosen febernedsettende som gjorde det? Jeg synes du skal ringe legen hvis du er urolig, jeg ville gjort det igjen. Lykke til!
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2009 Det tar i alle fall 1 time å kjøre til legevakten. Vet heller ikke om jeg bør ta ham med ut i 12-13 minusgrader?????? Han ligger vanligvis på ca 36,5 - 35,7. Måleren viste normaltemp på meg.. Han er litt vimset, var nesten litt blålig på leppene når jeg tok ham opp. Han gråter og er uvel. Når han er syk så er han slapp og grinet, trøtt og varm. Han er veldig veldig varm av seg egentlig! Han er mer urolig nå. Vil opp, vil ned, er rød i ansiktet. Skal måle han igjen nå snart før jeg ringer legekontoret. Skal og spør om jeg "kan" ta han ut i denne kjølen.
Mayken Skrevet 12. februar 2009 #12 Skrevet 12. februar 2009 Hvordan går det? Hva sa de på legekontoret?
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 12. februar 2009 Får komme inn 9.45 så nå drar vi og leverer storesøster i bhg og så drar vi til legen. Det er vel en som jeg ikke liker! For fastlegen var ikke tilgjengelig idag.. Han er iskald på kroppen, varm i pannen. Og jeg er usikker på om han ikke hører meg (kan jo være dotter i ørene) eller om han bare ikke gidder å reagere..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. februar 2009 #14 Skrevet 12. februar 2009 Reagerer han ikke når du prater til han??? Om han blir veldig sløv så ville jeg ringt igjen til legevakten og hørt om det er slik at du burde få raskere hjelp.. Det er bedre og være litt for hysterisk.. Masse lykke til. =)
cherry coke Skrevet 12. februar 2009 #15 Skrevet 12. februar 2009 Rekner med du er inne hos legen nå...Dett går bra skal du se=) Godt du tok kontakt med legen, for det er bedre å sjekke en gang for mye. Lykke til=)
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #17 Skrevet 12. februar 2009 Hvordan gikk det? Sitter her og har helt vondt av gutten din ! Og forbannet over hvor dårlig de behandler deg.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 12. februar 2009 #18 Skrevet 12. februar 2009 Håpar at det gjekk bra hos legen og at dei fant ut noko!! Eg hadde nok ringt og klaga enda litt til eg da, hadde ikkje godtatt at nokon på legevakta hadde ein dårlig dag når eg ringte!! Beklager det er ungen min det er snakk om og ingen kjenner ungen min bedre enn meg!!!
PinkBabyDoll Skrevet 12. februar 2009 #19 Skrevet 12. februar 2009 Håper det gikk bra hos legen, jeg også!! )))
Trulte76 Skrevet 12. februar 2009 #20 Skrevet 12. februar 2009 hva vet hun på legevakta om temperaturmålern din var feil eller ikke? Hadde aldri godtatt et sånt svar. Synes man skal ta sånt på alvor. Håper det gikk bra på legevakta
Trulte76 Skrevet 12. februar 2009 #21 Skrevet 12. februar 2009 Bra hos legen mente jeg:) det er vel ikke legevakt nå
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #22 Skrevet 12. februar 2009 Han har kraftig ørebetennelse på høyre øret, igjen. Ang tempen så hadde jeg kledd han med ull og joggedress og vintersko (dress når vi kjørte også da) og han gråt og kavte og løp frem og tilbake der nede. De brukte godt 1/2 time på å finne en tempmåler som gikk rektalt. Den viste 37,3. Så sa legen at hvis tempen går under 36,7 så er det øyeblikkelig innleggelse. Synes det er litt hysterisk selv faktisk. På legevakten vil de ikke hjelpe meg og legen får nesten panikk. Jeg googlet på lav temp og fant ut at hadde man 34 grader eller mindre så burde man ringe 113. Jeg ville ikke være hysterisk og ringte legevakten.. Det er hjelpen man får?! Har og fått medisiner og beskjed om å måle tempen ofte og følge med. Han er litt piggere innimellom, men han har enda dårlig balanse, er trøtt, slapp, rød rundt øyene, blank i øyene, sutret, urolig og har litt problemer med å få kontakt med ham. Ikke sånn at han er bevisstløs, men han henger ikke med i svingene..
Trulte76 Skrevet 12. februar 2009 #24 Skrevet 12. februar 2009 god bedring til gutten din. Bra legen tok deg på alvor da.
tiamor Skrevet 12. februar 2009 #25 Skrevet 12. februar 2009 Herregud! Har mindre og mindre tillitt til legevakten jeg.. Skummelt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå