Gå til innhold

ved deling av foreldrerett


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere vært på mekling ?

 

Vi har 50/50 for de to eldste, mens jeg har full omsorg for minsten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var på mekling vi kom fram til avtalen, måtte det da vi hadde vært samboere.

 

Men vil ikke dette mer om han bare skal lage rot, og gjøre som det passer ham

Skrevet

nei, jeg vet at religion ikke er med, men barneloven er helt klar på at den som barnet bor hos bestemmer barnehage

 

sitat:

 

 

37. Avgjerder som kan takast av den som barnet bur fast saman med.

 

Har foreldra sams foreldreansvar, men barnet bur fast saman med berre den eine, kan den andre ikkje setje seg mot at den barnet bur saman med, tek avgjerder som gjeld vesentlege sider av omsuta for barnet, m.a. spørsmålet om barnet skal vere i barnehage, kor i landet barnet skal bu og andre større avgjerder om dagleglivet

 

Skrevet

Kan du si noe om hva det er han prøver å bestemme helt alene ?

Skrevet

akkuratnå er det vel hovedsaklig at han går mot den avtalen vi hade ang barnehage

og at han nekter meg å være med på hs

og nioen små filleting som at han ikke vil jeg skal klippe ham, at jeg ikke har noen rett til å si om han skal på potte der,når han er så flink her etc..

krangler endel ang mat snop juice etc også

Skrevet

barnehagen og snop, juce og om barnet skal gå på pote der når den går på pote hos deg, får du ikke gjort noe med. om han ikke vil høre så er det faktisk han som bestemmer disse tingene hos seg.

 

det med helsestasjonen kan han ikke nekte deg. og du trenger ikke informere han om at du skal bli med en gang. det er bare å dukke opp.

Skrevet

Nå, vet ikke jeg hva dere hadde avtale om ang. barnehage, men han kan ikke nekte deg å være med på HS eller få info fra barnehage, skole , eller møter ang ungene. Pottetrening kan han ikke bestemme over, og heller ikke mat, snop, juice og sånne små ting. Er ikke sikker på klippen...

Skrevet

er det noen måte å få¨endret på avtalen vi kom frem til på mekling uten å gå rettens vei??

 

skkkelig deppa her jeg sitter nå...

Skrevet

Altså: Du bestemmer hos deg og han hos seg.

Skrevet

Bestill ny meklingstime eller time hos familierådgiver om han vil bli med.

Skrevet

du kan kalde han inn til mekling og prøve og forhandle fram en ny avtalle. men sansynligheten for at han vil gå med på den er jo temlig liten desverre :/

 

Skrevet

Det er lettere på ett fam. rådgiv. kont. å få ham til å tenke seg om.

Men vil han gå med på 50/50 da ?

 

Og klarer du deg økonomisk da ? Du mister jo OS om du har det da i så fall.

Skrevet

venter enda på svar ang OS, venta i fem mnd.... ommlegging av datasystem eller noe

 

Jeg har jo minsten 60%, og de vil jeg fortsette med, mener bare det kanskje er mer gunstig med 50/50 på eldstemann

 

og tviler egentlig åp om an går frivelig med på mekling en gang til

Skrevet

om de har 1 time med buss mellom seg og ikke klarer og sammarbeide så skal det vel litt til for å få familiekontroet til og mene at det er en god løsning med 50/50?

 

jeg vet ikke hvordan det er med 50/50 og barnehage om foreldrene ikke blir enige...hmm...

 

og om de har to barn med den elste i barnehage alder så er det jo en sanynlighet for at minste er under 3 og da anbefalles heller ikke 50/50.

 

vanskelige greier!

 

er det noen mulighet for at du kan flytte nermere barnefar? livet ditt ville kanskje blitt litt enklere da (om du kommer deg på jobb derifra)

Skrevet

nå blir jeg nok slaktet..

men begge er under 3 år

 

yngste fyller ett i mars, og eldste ble nettopp 2..

 

Har prøvd å finne leilighet nærmere, men er så dyrt.

Bor i en super leilghet nå, men er så dårlig bussforbindelse og har ikke lappen

Skrevet

Å jeg HATER denne delinga!!! Må bare få det ut :(

Men vet ikke hvordan det skal bli løst ellers altså, men syns det er så gale når en ikke skal få bestemme når det gjelder sitt eget barn.

 

Skrevet

Ja, minste er vel født 13. mars sant ? Eller husker jeg feil nå ?

Uff. ikke lett dette her ? Bor du ennå i Bergen ?

Skrevet

Ja, derfor har vi 50/50. Da blir det nesten som om vi bor sammen når det kommer til avgjørelser i hvertfall :-)

 

Skrevet

om du drar det til retten så har du ikke en så dårlig sak.

men da må du bestemme deg for å gjøre det nå. gå for foreldreansvaret for begge og eventuelt 40% til far.

 

om du ikke vil det så er det lite du får gjort detsverre

Skrevet

jeg i ytrebygda å han i årstad...

hater dette, nesten på gråten her jeg sitter...

Skrevet

da føler jeg det som om jeg skal "ta fra" ham ungene.. han er jo like mye pappa som jeg er mamma...

HATER dette

Skrevet

Ja, vi har også 50/50 på eldstemann. Det gjelder også 1uke her og 1 uke der, men det kommer jeg ALDRI til å gå med på når det gjelder yngste, om vi skulle gå fra hverandre, ALDRI.

Det tærer for mye på barnet å ikke ha en fast plass å bo, det er helt vondt som mor å se på.

Skrevet

du har fokuset feil sted.

 

du kan se på det som en mors og en fars rett til å ha barna sine 50 % av tiden. eller du kan se på det som et barns rett til å ha ett hjem og en hovedomsorgsperson.

 

dere har jo løst det på en måte med at dere er hovedomsorgsperson for et barn vær. om det funker fint for barna så er det jo fint. også får du bare trøste deg med at du får bestemme over minstemann.

 

om det ikke fungerer for barna, så er det nå du har sjangs til og gjøre det om, ihvertfall med en vis sikkerhet på at du får hovedomsorgen.

jo lenger han har hovedomsorgen for elste, jo vanskeligere er det for deg og argumentere med at søsknene burde bo sammen hos deg.

Skrevet

vet at ordningen nå nok går inn på eldste..

han finne fort roen både her og der..

men han gråter når vi sal gå, og sier "mamma pappa", så vil nok ha begge hos seg..

gråter hver gang jeg har levert ham..

Hadde nok vært det beste om vi fikk det til å fungere å bo sammen, men det fungere bare ikke..

 

vil det beste for barna..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...