Gjest Skrevet 14. februar 2009 #26 Skrevet 14. februar 2009 Nå først så jeg hva du egentlig spuret om Vi tok pendlertoget til sykehuset. Skal dere på solna eller huddinge først? Togstasjonen nærmest sykehuset i Huddinge heter iallefall Flemmingsberg, ikke gå av på Huddinge, det blir bare stress Mellom Solna og Huddinge går det gratis buss. Bare spør, så viser de dere nærmeste busstopp Lykke til!
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #27 Skrevet 14. februar 2009 http://reseplanerare.sl.se/bin/query.exe/sn Smart side. Der kan du plotte inn hvor du skal fra og til, så finner den det for deg. (samme som trafikanten.no om du kjenner til den:) Eller så vil jeg på det sterkeste anbefale og ta med seg ett kart over Stockholm. Det får du gratis overalt
sprø prøver Skrevet 14. februar 2009 #28 Skrevet 14. februar 2009 Takk. Nå ble jeg litt skjelven her. Det begynner nok å gå opp for meg. leste gjennom brevet fra Karolinska som vi fikk for lenge siden, og ser at allerede på besøk 2 er det egguttak. Det kan jo gå fort nå fremover da..... Håper jeg har med alt, at vi ikke har glemt noe viktig... Huff.... Er det mange blodprøver, gynekologisk undersøkelse etc som skjer på første time eller?
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #29 Skrevet 14. februar 2009 Det er egguttak og innsett på besøk 2 ja, men det kan jo ta en stund fra første til andre besøk. Men det går alltid raskere enn man tror Er ikke mye å ha med på første runden egentlig. Skal dere til Solna først og Huddinge etterpå eller? Vi var iallefall på Solna først (sleit litt med å finne plassen, så beregn god tid:) Der hadde vi genetisk veiledning (masse snakk) og så tok vi blodprøver. Så tok vi bussen til Huddinge der vi ble vist rundt på IVF-klinikken så ble det gynekologisk undersøkelse og mere snakk. Da fikk vi høre mer om hvordan behandligen kom til å foregå. De viser deg hvordan sprøyta funker, og så måtte jeg (men det må ikke alle, vil bare advare deg sånn i tillfelle) sette ei sprøyte på meg selv. Etter det fikk vi alle resepter, og så dro vi hjem (det er iallefall det jeg husker av turen).
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #30 Skrevet 14. februar 2009 Du trenger forresten ikke ha med så masse da. Vi tok med alt, for å være sikker, og det viste seg at vi ikke trengte halvparten engang
sprø prøver Skrevet 14. februar 2009 #31 Skrevet 14. februar 2009 Vi skal på genetisk veiledning først, på solna ja. Greit å vite det med god tid, så takk for tips. Men SOlna og Huddinge ligger vel på samme sted eller? Det jeg tar med, er de papirene vi har fått tilsendt fra karol som vi har fylt ut. Vi behøver vel ikke ta med noe tidligere papirer/dokumenter som feks søknaden til dispensasjonsnemda?
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #32 Skrevet 15. februar 2009 Det går t-bane til Solna, tar 9 min fra sentralstasjonen. De papirene som vi fyllte ut spurte de ikke etter, men det er jo greit å ta de med for sikkerhets skyld. Men Solna og Huddinge er ikke på samme sted nei Karolinska ligger spredt over hele Stockholm. Solna er sør for sentrum, og Huddinge er nord. Det tar ca. 30 min med buss mellom de to plassene. Men den er gratis og går rett fra inngang til inngang på sykehusene, så det er jo greit nok. Å ta med papirer fra dispensasjonsnemda er ikke nødvendig nei. De trenger egentlig veldig lite. De noterer og tar aller prøver de trenger selv for å ha det i systemet, så det ordner seg. God tur
Mamacita Skrevet 16. februar 2009 #33 Skrevet 16. februar 2009 Hei! Har lest litt om dere som er i gang med PGD i Sverige. Lurer på noe angående medisiner og antall egg: Har lest at målet ved PGD er å få ut flere egg enn ved vanlig IVF - kanskje 20-30 - men får inntrykk fra det jeg leser her på BIM at legene ved Karolinska ikke er så opptatt av at det må være så mange? Har dere fått større doser medisiner enn det som er vanlig ved ordinær IVF? Jeg spør fordi vi også skal i gang med prosessen, men jeg vet at jeg ikke har så stor respons på stimulering pga høy FSH...
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #34 Skrevet 16. februar 2009 Det er jo en fordel å få ut flest mulig egg, da en del av de statistisk sett er syke. Men vi brukte en helt vanlig dose (150enheter Gonal F om dagen i 10 dager). Fikk ut 8 egg, og de syns det var helt greit på Karolinska. De vil jo ikke at vi skal bli overstimulert heller Men selvfølgelig er det jo bra med mange, men det skal jo bare ett superegg til for å få barn Vet dere at dere skal til Karolinska? Lykke til.
Mamacita Skrevet 16. februar 2009 #35 Skrevet 16. februar 2009 Takk for svar Susa! Som du sier, ett gullegg er jo det som skal til og kvalitet er vel viktigere enn kvantitet tross alt. Ja er henvist til Karolinska, har fått bekreftelse derfra og venter nå på brevet med innkalling og tidspunkt for første samtale/undersøkelser. Og så er jeg så fryktelig spent på når vi får komme i gang med forsøket etter det! Lykke, lykke til, dere som er i gang!!
sprø prøver Skrevet 16. februar 2009 #36 Skrevet 16. februar 2009 Da er vi hjemme igjen. Selv om det ikke er så mye som skjer på første time, blir man jammen sliten i hodet og sjel!! Vurderer å være hjemme fra jobb i morgen jeg altså, bare sånn for å komme meg litt oppå. Er litt skjør om dagen. Samvittigheten min gnager meg, så kjenner jeg meg selv rett, er jeg nok oppe kl.0630 i morgen på tur til jobb:-) MEN, jeg er veldig spent på å høre hvordan det går med deg susa. Merker du noe til en ev. graviditet? Det er selvf sikkert for tidlig å si, men noen ganger kjenner man symptomer tidlig. Tusen takk for all hjelp i forkant, alle opplysningene på forhånd var gull verdt. Den første timen på gen. veiledning var vel på en måte "gammelt" nytt, men det er jo greit å ha samtalen. Doktoren og barnmorskan på Huddinge var kjempetrivelige. Brøt en ny barriere når jeg satte sprøyte på meg selv:-)
Gjest Skrevet 17. februar 2009 #37 Skrevet 17. februar 2009 Så fint at alt gikk bra med dere i Sverige. Kjenner igjen det av å bli sliten i hodet og sjel ja Fint at du fikk bruk for noen av tipsene da. Det er hyggelig å kunne hjelpe litt. De som jobber på Huddinge har jeg kjempegod erfaring med. De har vært såååå koselige under hele prossessen. Aldri en sur mine uansett hvor mye jeg ringer å maser på de Ikke sannt det er ekkelt å sette sprøyte på seg selv? Bra du klarte det da Ingen gravidsymptomer nei, men nå har jeg fått omgangssjuken da, så kanskje symptomene lurer under der
Gjest Skrevet 20. februar 2009 #38 Skrevet 20. februar 2009 Er det ikke typisk?! I morgen er det testdag, og i dag begynnte jeg å blø... Krysser fingrer og tær og håper det er bare det ene egget som stikker. Får bare ta testen i morgen, og håpe på det beste, men må si at jeg kjenner meg litt mottløs akkurat nå
sprø prøver Skrevet 20. februar 2009 #39 Skrevet 20. februar 2009 Huff, jeg krysser fingrene for deg!!!!! Kjenner til den følelsen av motløshet, ikke moro. Men du har jo som du selv sier, fortsatt et håp om at det kun er det ene - kanskje er det ikke noe feil overhodet heller for alt man vet. Kroppen er til tider et uforståelig fenomen. Har tenkt på deg de siste dagene, spent på hvordan det har gått med deg. Krysser alt jeg har for spiren(e) dine!!
pærebanan Skrevet 21. februar 2009 #40 Skrevet 21. februar 2009 Heia Susa... Håper det går bra med deg og at det ikke har gått galt. Krysser fingrene for deg, har i likhet med Sprø Prøver også tenkt på deg. Dette her går bra, skal du se!!! Stor klem til deg!!!
Gjest Skrevet 21. februar 2009 #41 Skrevet 21. februar 2009 Da tok jeg test i morges, og der lyste det 1 rød strek mot meg. Altså negativ test. Ja, ja. Vi får ta det vi har på frys så fort kroppen er seg selv igjen da. Litt skuffa nå kjenner jeg. Men er klar for å prøve igjen så fort som mulig. Lykke til alle dere andre. Vi snakkes nok her inne igjen
pærebanan Skrevet 22. februar 2009 #42 Skrevet 22. februar 2009 Uff, det var leit å høre, Susa.... Virkelig!!! Skjønner godt at du er skuffa!! Men det positive er jo at du har egg på frys. Kanskje du har sagt det tidligere, men mange har du på frys? Men, nå kommer jeg med et dumt spørsmål (lenge leve utvitenheten..hehe)..men, må du gjennom noen form for behandling/forberedelser eller lignende i forkant før innsett av fryseegg? Når blir det? Neste gang sitter gullegget, skal du se:-)!! Her fra min kant er det foreløpig ikke noe nytt enda. Venter på innkalling til førstesamtalen. Håper det skjer snart, har så lyst å komme i gang. Vi holder kontakten her inne:-)
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #43 Skrevet 22. februar 2009 Tusen takk for tanker og gode ord jenter! Jeg har bare ett egg på frys, men håper jo det er det som sitter Når det blir innsett av det og hvordan de gjør det i Sverige vet jeg ikke enda. Skal ringe de på tirsdag for å høre hva som skjer. Kroppen må vel tilbake til normal syklus før noe mer skjer. Og frysegg kan vel settes inn på normal syklus eller så går man på medisiner først. Men det er jeg jaggu ikke helt sikker på. Håper dere får innkalling snart da. Det er jo ikke mye gøy som skjer på det første besøket, men det er da det er i gang!
sprø prøver Skrevet 22. februar 2009 #44 Skrevet 22. februar 2009 Jeg er så lei meg på dine vegne susa!! Unner virkelig alle inne her en spire. Barnmorskan på Karolinska sa at de prioriterte dere som allerede var i gang, å få gi dere deres 3 forsøk ganske kjapt før de begynte med "nye" par. Veldig greit og fair det synes jeg. Jeg og samboeren min snakket om det i går, hvordan et ev. 3 forsøk utarter seg, mht medisinering etc.
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #45 Skrevet 24. februar 2009 NEI!!! Ringte Karolinska i dag, og da viser det seg at egget vi trodde vi hadde på frys ikke overlevde til frys likevel, så da har vi ingenting. Må starte heeeelt på nytt igjen
sprø prøver Skrevet 24. februar 2009 #46 Skrevet 24. februar 2009 Det er ikke mulig!!!Så utrolig uheldig...jeg er helt stum jeg nå. så egget overlevde ikke nedfrysningen? på genetisk samtale fortalte legen oss om faren for en ev opptining og at det var muligheter for at egget ikke tålte opptiningen, men her tålte det ikke nedfrysningen engang?? Føler sånn med dere altså. Får håpe det ikke går lang tid før dere er i gang igjen
Gjest Skrevet 26. februar 2009 #47 Skrevet 26. februar 2009 Var liksom ikke snakk om nei. En ulykke kommer skjelden alene sies det, og det ser ut til å stemme til gangs! Var innom apoteket der jeg har henta ut medisinen min for å hente resepten som lå der. Var igjen 4 sprøyter gonal f og to sprayer med suprecur på resepten. Men den har de kasta! Den var jo svensk, så da ble det tydeligvis for vanskelig for de å se at det var igjen masse medisiner på den. Åh, så sinna jeg ble. Har ikke fått tak i Karolinska enda. Mon tro hva vi må gjøre nå da... Hvordan går det med dere andre her inne?
Bare meg123 Skrevet 26. februar 2009 #48 Skrevet 26. februar 2009 Hei...er ny her jeg,men har lest på innleggene her,og slenger meg med på debatten Uff og uff sier jeg bare!!! Stakkars deg Susa! :-/ En ulykke kommer sjelden alene nei,men det der var ikke noe ålreit! Du får jo alt på en gang!!! Føler med deg nå,i denne følelsesmessige karusellen Håper du får tak i Karolinska imorgen da,så du får svar på noen av dine spørsmål :-/ *krysser fingrene for deg* Lykke til videre.
pærebanan Skrevet 27. februar 2009 #49 Skrevet 27. februar 2009 Susa; Huff og huff.. Sånn skulle deg jo ikke gå!!! ..Men du, kjenner jeg blir forbanna på apoteket siden de har kasta resepten! Be de å ordne opp i det, sporenteks!! Det er DE som har gjort feilen!!! ...men når det er sagt, er det vel ikke bare-bare for dem å kontakte Karolinska osv for å ordne ny resept..?? Vi fikk brev (kopi) tidligere denne uka, nå er endelig den formelle søknaden sendt til Karolinska. Har forstått det sånn at Karolinska ikke behandler søknaden vår før Helse Nord har en "betalingsgaranti", at alt dekkes herifra.. Er det sånn du også har gjort det? Hva med dere andre? Nå er det bare å krysse fingrene og håpe at det ikke tar så lang tid.. Tyrejenta; Hei og velkommen i "klubben" vår:-) Skal du også gå i gang med pgd? Fortell:-) Ellers, ting (les: livet...) føles ganske så vakum for tida.. Dette med pgd er så surrealistisk, det at jeg kanskje skal få gå gravid og at vi får muligheten til å bli foreldre igjen.. Sammenlignet med forrige graviditet, så er det så langt flere tanker og følelser i bildet. Sist gang var det bare å "gyve på"... Skjønner??? Og vi er enda ikke i gang...hehe..
Bare meg123 Skrevet 27. februar 2009 #50 Skrevet 27. februar 2009 Pærebanan: Hei og tuusen takk for det! Hyggelig å bli "mottatt" Jeg er så ny i "faget"at jeg er ikke helt inne på de forkortelsene deres her inne engang! hehe pgd? Jeg har samboer,og vi har utrolig lyst på et barn sammen. Han kan ikke få barn,så vi må få hjelp. Har ikke sjekket om jeg kan det heller,men det skal vi Jeg VET jeg har egg der,men mer enn det,vet jeg ikke. Planen etterhvert er å ta en tur til Danmark. Storkklinikken. Noen som har erfaring derfra? Kom med det! Vi er under "lese-og-hente-mest-info"perioden Så jeg takker og bukker for all hjelp og rådgivning som gis )) Men nå ble det mye fokus på meg selv,det er Susa denne tråden gjelder! Lykke til Susa.Og håper for guds skyld det går i orden for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå