Desemberprins kom 20des :) Skrevet 2. februar 2009 #51 Skrevet 2. februar 2009 ha ha:) ingen kommentar tror jeg at jeg vil si:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 2. februar 2009 #52 Skrevet 2. februar 2009 Nei, jeg har da tross alt oppdragelse.
KarpeDiem Skrevet 2. februar 2009 #53 Skrevet 2. februar 2009 Nei bannet ikke, eneste jeg sa under fødselen var : "nå eksploderer jeg", det var når hodet sto midt i åpningen,
Gjest Skrevet 2. februar 2009 #54 Skrevet 2. februar 2009 Nei, men jeg hadde ikke så fryktelig vondt med noe av mine heller, men da jeg skulle had nr 2 sa jeg noe sånt som: dette her skal du få blø for.....til samboeren min da han flira av meg mens jeg pesa meg opp en bakke med rier og en pose kyllingvinger som jeg goffla i meg..
Gjest Skrevet 2. februar 2009 #55 Skrevet 2. februar 2009 Legger til at jeg kan komme med "fargerike" gloser ellers, selv om jeg sensurerer dem når de små er i hørevidde.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 2. februar 2009 #56 Skrevet 2. februar 2009 Tror ikke det. Var vettaskremt jeg og bare gråt stille.
Bunnies by night Skrevet 2. februar 2009 #57 Skrevet 2. februar 2009 Jeg var stille som graven... kom ikke engang med høye presselyder... var for konsentrert... MEN da hodet sto og sprengte i åpningen - da sa jeg rolig: Fy faen det der gjør vondt... da sa jordmor - det er sikkert og visst *ler* men det var vel omtrent det eneste jeg sa i løpet av fødselen:)
Joikaboll@ Skrevet 2. februar 2009 #58 Skrevet 2. februar 2009 Fysj for en nyhet. Trodde jordmødre tålte litt styggord. Tror ikke jeg bannet så mye, men på siste pressria skreik jeg (så lavt jeg kunne altså) "Se å få ut den satans jævelungen".
Piri Skrevet 2. februar 2009 #59 Skrevet 2. februar 2009 Det går jeg sterkt utfra at jeg gjorde. Har en lei tendens til det, desverre. Jeg husker at jeg var så innmari sulten, men fikk ikke noe mat uansett hvor mye jeg maste mellom riene. Lå endatil å skræva og ropte etter mat. Da lovte jordmor meg at hvis jeg var riktig flink de neste 2 pressriene så var bebi'n ute og det sto allerede et brett utpå gangen og venta på meg. Da satte jeg meg opp og snerra i fjeset på henne: Ja, greit. Men jeg skal fan ikke ha de der jævla stygge kjøttkakene jeg fikk til middag! Så heiv jeg meg ned og pressa ut ungen med et vræl. Jeg bad om unnskyldning under samtalen dagen etter, men ho bare lo og sa det var den artigste fødselen hun hadde vært med på. Syntes ikke det var noe gøy jeg.....
2søtesmåh Skrevet 2. februar 2009 #60 Skrevet 2. februar 2009 Bruker ikke å banne mye til vanlig, da jeg ser på det som meget primitivt..Har man ikke ordforråd til å beskriver hva man føler på andre måter så får man bare holde kjeft. Visst kommer det en frase i ny og ne, men som sagt, jeg bruker ikke banning når jeg snakker til vanlig..Og tro meg, det er ikke bare nordlenninger som gjør det.. Mulig jeg bannet under fødsel, men tror nok at om man til vanlig er forsiktig med det,- så kommer det heller ikke spesielt mange stygge ord ut under fødselen..Herregud, det er vondt,- var vel noe av det værste jeg sa.... Når jeg hørerf olk bruekr banning samme HVA de snakker om og samme HVEM de snakker med, ja da synes jeg de burde gå språkkurs, eller ordforrådkurs, eller bare kurs i skikk og bruk.. At en jordmor irettesetter noen under en fødsel er nok ikke det rett å gjøre, men innbiller meg hun at allerede før smertene og/eller mellom smertene hadde erfart at denne damen/dette paret bannet "unormalt" mye,- og at det muligens ikke var "smertebanning" hun mente på, men all banning som kom mens den fødende ikke var i smerter...Man er ikke i smerter HELE fødselen, selv om det bare er snakk om minutter mellom..Og DA ker man vel noenlunde behersket, hva språkbruken angår ihvertfall... Ikke noe kan forsvare det denne JM sa, men hadde hatt forståelse om hun evt etter fødsel hadde tatt opp at hun syntes språkbruken var unødvendig stygg i forhold til hva hun er vant med, og at hun håper banning ikke er dagligdags hos de, særlig ikke etter å ha fått barn.....
Hva skjer'a?♂ Skrevet 2. februar 2009 #61 Skrevet 2. februar 2009 Niks, sa nesten ingenting, gikk helt inn i meg selv i konsentrasjon, hadde ikke overskudd til å rope:) Svarte knapt ja eller nei hvis jeg be spurt om noe
PinkBabyDoll Skrevet 2. februar 2009 #62 Skrevet 2. februar 2009 Kan ikke huske det selv, men har fått høre i ettertid at jeg bannet som en gammel sjøulk og sa unnskyld etter hver gang, hehe...
Hengebuksvinet&de4grisungene Skrevet 2. februar 2009 #63 Skrevet 2. februar 2009 HAHAHA! det er rett og slett utrolig morsomt å lese alle innleggene her og høre om alt det rare som blir sagt og gjort, det setter egne "brølere" litt i perspektiv og man føler seg ikke så dum lenger som det man syntes man kunne være mens det stod på som verst. Og så kan jeg gå inn i neste fødsel med hodet litt høyere hevet enn sist for jeg vet nå at jeg ikke er den eneste som opptrer irrasjonelt i fødsel.... Ler så jeg griner her....
camilla^ Skrevet 2. februar 2009 #64 Skrevet 2. februar 2009 Ba mannen min om å holde kjeft. Jordmoren bare smilteda,så tror ikke jeg var alene om å mene det akkruat da. Utover det så bannet jeg ikke, såvidt jeg husker,ikke at jeg husker så veldig mye av den heller.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. februar 2009 #65 Skrevet 2. februar 2009 Mulig, husker ikke helt, men kan hende det kom et par ufine ord... Men ikke noe så mye som en "salve"
Rusketuska Skrevet 2. februar 2009 #66 Skrevet 2. februar 2009 Jeg banner veldig sjeldent! Men... da jeg skulle ha nr 5 for snart 5 år siden, ble det visst sagt noen ufine ord i sykebilen (som jeg ikke husker selv..:) Jordmor kom hjem til oss, ( da vi bodde ca 1 1/2-2 timer unna sykehuset. Hun trudde jeg var langt unna fødsel, ( siden jeg bare hadde et par cm åpning). Selv om jeg prøvde å forklare at når jeg begynner å gå på tå, da skjer åpningen fort...( noe det og gjorde) I sykebilen nedover, skjedde det meste fort.... og da vi ankom sykehuset hadde jeg full åpning, og var bare å presse på ( selv om jeg lå en liten stund og venta på denne pokkers faren som hadde stoppa for å kjøpe seg pølse og VG!!! ;) hehe.. trudde han hadde god tid han...;/ Jeg spurte jordmora etterpå om hun skjønte at det gikk så fort.. ja... sa hun, - da du begynte å banne, skjønte jeg at noe virkelig var på gang :0) (på bygda dette, og "alle-kjenner-alle veldig-godt") Men hun tok det med et smil ;)
Leirha Skrevet 2. februar 2009 #68 Skrevet 2. februar 2009 Nei, ikke for å vær prippen eller tro jeg er så god, men jeg banner aldri. Og jeg syns ikke det var så vondt at det var verdt noe banning heller.
Gjest Skrevet 2. februar 2009 #70 Skrevet 2. februar 2009 kom me noen saftige gloser i slutten,men begynte å gråte da og sa unnskyld heheh..mannen min fikk vertfall høre det skikkelig,hata han under fødselen husker jeg jordmora kom inn etter fødselen min og lurte på hvorfor jeg hadde følt behov for å si unnskyld for hver minste ting heh.. Hadde visst sagt uunskyld for ALT...mista dyna på gulvet..unnskyld....drakk ikke nok vann...unnskyld,...bannet...unnskyld... må på do...unnskyld... alt jeg gjorde kom det ett unnskyld etter hehe...
kajak&Daniel Skrevet 2. februar 2009 #71 Skrevet 2. februar 2009 Tror jeg var en ganske stille fødende.. Det eneste jeg sa tror jeg var "nei nei nei nei" da hodet stod i åpningen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå