Gå til innhold

Bannet dere under fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte på nyheten om jordmora som irrettesatte en fødekvinne. Jeg banner lite/ingenting til vanlig, men kan ha et saftig språk om jeg først starter. Var overbevist om at jeg kom til å være stygg i munnen, og så unnskyld på forhånd til alle rundt meg. Jeg var mute:) Bannet og smellte dere mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende det kom noen ufine ord, men ikke foran jordmor - jo, forresten! Sa vel faen en gang, og unnskyld med en gang etterpå når jeg oppdaga hva jeg hadde sagt, hehe! Men hadde jordmora mi vært hu du sikter til så hadde hu nok fått høre det!!! Hadde nok bedt om en annen jordmor da ja.

Skrevet

Jeg sa "satan" mye. Det er favoritt-banneordet mitt (hvis man kan si det).

Skrevet

Tror jeg sa at det var jævlig ondt, holdt på å dø og sann. Men ikke noe mer stygt enn det........

Skrevet

Ikke som jeg husker ihvertfall, men det er veldig mulig at det glapp ut noe innimellom. Husker at jeg stønna og bar meg, men ikke hva jeg sa (heldigvis?) :)

Skrevet

Nei, det ble vel heller mye "unnskyld"! For ingenting...he he.

Men jeg husker at jeg sa "hysj" til mannen min når han snakket litt for mye ;0)

Skrevet

Jeg trodde faktisk at jeg gjorde det, men etter diskusjonene her inne måtte jeg høre med mannen min - og han sa at nei, han kunne ikke huske at jeg hadde bannet noe særlig! Hadde vært høylytt til tider da, men ikke bannet som han kunne huske. Snålt, var sikker på jeg hadde lirt av meg flere gloser!!

Skrevet

Nei ikke under noen av de. Hadde annet å gjøre.

Skrevet

var veldig obs på at jeg ikke skulle banne, for har til vane å gjøre det når jeg blir sint, sliten eller har vondt. men under fødselen bannet jeg ikke en eneste gang, laget meg heller mitt eget ord: salte bananer. sa det sikkert 100 ganger, og vet ikke hvor jeg har det fra... :)

Skrevet

Jeg husker ærlig talt ikke, men det hadde ikke overrasket meg. Banner heller ikke til vanlig, men om jeg får latterlig vondt eller "klikker i vinkel" kan det komme saftige gloser. Men jeg ulte/hylte mye da - noe jeg aldri gjør til vanlig!

Skrevet

Bannet ikke, og jeg banner vanligvis en del:p Hadde annet å tenke på:P

Skrevet

jeg sa at det gjorde jævelig vindt. og så ropte jeg på mamma. litt for mye lystgass hehe

Skrevet

Jeg ulte også, så spredte jeg min vrede over den tidligere jm vi hadde hatt under fødselen. Brukte ikke pene ordelag i min beskrivelse av henne. Var nok endel "jammen hva faen gjør jeg nå da!!!UUUUUUUUUuuuuuuul".

Når jm skulle kjenne på åpningen og sikkert hvordan hodet var plassert, gjorde det noe vannvittig vondt. Da hylte jeg "hva er det du GJØR, er du GAL". Når den stakkars legestudenten også skulle kjenne åpningen og hvordan 7 cm kjentes, sa jeg "greit, men du gjør faen ikke sånn som hun gjørde". Stakkars jente!

hehe.

Skrevet

Nei, jeg gjorde ikke det. Banner ikke veldig mye til vanlig, så jeg følte liksom ikke trangen til det. Når jeg tenker meg om var det heller motsatt. Da den første pressrien kom, sa jeg: "Jeg tror jeg kommer til å gjøre i buksa!" Til vanlig hadde jeg sagt at jeg tror jeg kommer til å drite på meg, så jeg vet ikke hvor den usedvanlige høfligheten kom fra!

Skrevet

Kom på nå at jeg sa at jeg ville hjem. Hehehe. Ville ikke føde nå likevel, nei takk, bare gi meg klærne og la meg dra hjem! *sukk* det gikk jo ikke det, men det var greit å få det overstått.

Skrevet

Jeg hadde pressrier i 70 minutter og på slutten kom det et par ord :-)

Men Jordmoren sa at det var helt greit å banne litt da!!!

Ellers så var jeg veldig stille og prøvde å konsentrere meg om å bruke energien min på å føde og ikke skrike...

Skrevet

Tror ikke jeg bannet så mye, selv om jeg banner mye ellers. Men hun jm kan da ikke være helt god når hun håper at fødselsen blir hard bare fordi dama bannet?

Skrevet

Under siste fødselen er det meget mulig det kom noen stygge ord, ja.

Jeg gjorde i hvertfall to ting jeg aldri hadde trodd jeg skulle gjøre og det var å hyle og å "kjefte" på jordmora. Synes jeg husker noen tanker om stygge ord også, men vet ikke om de kom ut ... det er meget mulig.

Sa unnskyld til jm etterpå fordi jeg hadde vært så vanskelig (var ikke helt villig til å høre på gode råd) og kjeftet på henne, men hun syntes visst ikke jeg var noe verre enn fødende damer pleier å være ;-)

Skrevet

Jeg bannet ikke nei, og banner ikke til vanlig heller. Sa veldig mye: Nei nei nei neeeeeeeeeeeeeeeeei når jeg kjente riene bygde seg opp, men tror det gikk mer i det og "herregud" kanskje.

Skrevet

Jeg fikk lystgass under begge fødslene. Med førstemann merket jeg med en gang at den hadde samme virkningen som når jeg blir full, så jeg konsentrerte meg om riene og ikke å åpne munnen. Jordmor ville ha med en jordmorstudent og spurte flere ganger om det var greit. Orker ikke å svare henne, tenkte jeg. Hun spurte om igjen og om igjen. Til slutt sa jeg bare: "samma faen det". Pleier aldri å banne, så sambo syns dette var veldig festlig. Med andremann sa jeg knapt et ord. Brølte et digert krigsbrøl akkurat da pressriene begynte, men det var det hele :-)

Skrevet

Tror ikke det....

Men OM jeg hadde hatt behov for å banne, så hadde jeg gjort det! UTEN å spørre jordmor om lov........!!!

Skrevet

Jeg brølte noen banneord med førstemann da dem satt epiduralen rett i et nervenett i ryggen min. Det var VONDT!

(unnskyldte meg etterpå, hehe)

Jeg sa "ta den jævla ungen ut" med nr 2, da han var på vei ut. Var voooondt, og det bare datt ut av meg! hohooo :))

Med nr 3 gikk fødselen kjeeeempe fint.

Var bare gliset jeg, så kom ikke noen stygge ord ut av min munn da :D

Skrevet

Nei, bannet ikke. Enda jeg har en stygg uvane med å banne når jeg får vondt :-s

Skrevet

Jeg banner som en bryggesjauer til vanlig, men bannet ikke i det hele tatt under noen av mine 3 fødsler.

Det "verste" jeg sa var : svarte! Og så unnskyldte jeg meg veldig etterpå...hehe. Jordmora og barnepleier flira og sa det var lov å bruke sterkere ord enn det.

Skrevet

Jeg trodde jeg bannet, men i følge mannen så var jeg taus under begge fødslene.

Jeg bannet inni meg, hvertfall. Og nåde den jordmoren som hadde sagt noe slik til meg om jeg bannet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...