Gå til innhold

Hakkamella og lchristin-tråd 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja... har fundert så mange ganger gjennom svangerskapet å lage meg en t-skjorte som det står noen slikt som GRAVID,IKKE FEIT... BABY UNDER KONSTRUKSJON... BABYTRANSPORT eller slike ting og så pil ned til magen... Hvorfor jeg ikke har gjort det så kreativ som jeg er, aner jeg ikke.

I dag funker bare ikke msn. Får ikke lov å chatte med noen. Så det får vel gå på BIM.. og sms. Jaja.. Sånn er livet. JM var forresten veldig til å skryte av meg i dag. Sa jeg var fantastisk sprek og sunn for å være på overtid. Eksemplarisk blodtrykk, vokst i SF mål, fin hjertelyd på snuppa, humøret på topp, jeg ser sterk og sprek ut. Og det at jeg nå er i 'drit i alt' humør syns hun var positivt. Da kan jeg slappe mer av tror hun. Så hun ringte inn og fikk meg skrevet opp på overtidskontroll på sykehuset neste torsdag. Får se om den blir nødvendig.

I dag skal jeg 'bare' lage pastasaus til å putte i frysen, så skal jeg lage noen burgere og en del kylling kjøttboller. Tirsdager og torsdager har blitt mine huslige sysler dager. Da er jeg jo hjemme alene på kvelden likevel. Men i dag ser det ut som jeg ikke er alene. Mannen har visst fått influensaen som herjer. Ligger nesten for døden med tett nese og verking hehehehehe. Jeg? Jeg er bare gravid på overtid, og har bare måkt snø på trappen ute. (bor bare 3 mannfolk i bygningen, så den høygravide eneste kvinnen må gjøre det).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei på deg. kjiiipt at msn ikke funker i dag da.

på føden sa dem det til meg at jo mer dritt humør jeg var jo bedre var det. hehe... men føler meg også i bedre form nå enn jeg har. litt sliten nå og sover litt. men ellers så er alt bare supert egentlig. men bekkenet og lysken verker mer enn før. klarer nesten ikke gå, for det verker sånn..hmmm har vel noe m at hun ligger så sinnsykt langt nede.. helt sikkert.. hihi men humøret er egentlig opveraskende bra og med tanke på bekkenet så har jeg fått gjort masse og enda mer. så er bare fornøyd. har gått litt på senteret i dag, godt å komme seg litt ut selv om jeg ikke orker så lenge om gangen. jaja får snart se å lage litt spagetti da.. så kan jeg skrive litt mer senere.

Skrevet

Hehe.. spaghetti her og i dag.

Bekkenet verker nok pga at hun er så langt nede, ja. Har det sånn her og. Kjennes som om jeg har en basketball oppi der som står fast. Tror det er bra å ha godt humør også, for da blir dagene ikke så tunge og lange. Det er lettere å få dem til å gå når man er opplagt til det enn når man ligger hjemme og ergrer seg over alt. Nå får vi se da, om vi blir liggende på hver sin side av landet og føde. Og når det blir. Skal bare se min søs har rett om onsdag. Men da håper jeg du og har onsdag!

ÅÅÅÅÅ jeg håper msn virker i morgen! Har så pratedilla nå! 2 dager uten chatting med venninnene mine så blir man litt skjelven! Har jo ikke fått latterdosene mine!

Skrevet

nei det var litt skummelt..

jeg har hatt onsdag litt ibakhode...for da har jeg gått ca 5 uker m dette.. og det gjorde ei venninde av meg å m nr 3.. hmmm håper iallefal hun venter til over helgen.

ja man får det bedre når man ikke sitter å sturer hele dagen. her er det strøkent og bedre skal det bli og føler det veldig greit om hun kommer nå. tenkte jeg skulle pakke hjemreise klær til henne i dag. greit det,vet aldri hva mannen hadde valgt..hihi

ja savner sååå å prate på msn jeg å. kikker etter i håp om å se deg der... blir så kjedelig uten pratene våres=)

føler egentlig at alt er klart jeg foruten om barnevakt fra i morgen kveld. merker mer av mensen smerten i dag igjen..masse og egentlig,og endel mer nedpress.. men skal hun komme får hun jaggu gjøre det innen i morra. en liten trassete frøken dette...hehe

Skrevet

Skulle tro vi var gravide og bar samme jenta! Samme trassige, stae jenta begge to! Lillefrøken her holder jo også fast for harde livet! Vil ikke ut for alt i verden virker det som. Men som jeg sa tidligere, nå er jeg kommet inn i mer sånt 'skitt au' modus. Og venter på onsdagen som nå etterhvert ser ut som DEN STORE DAGEN...

Å som jeg håper msn funker i morgen! Det MÅ funke i morgen! Nå skal jeg ta en kjapp dusj og gå rett i loppekassa, slik at jeg kan våkne tidlig og sitte på msn sammen med deg og nyte frokosten LOL. Avtale? Min mann føler seg visst litt bedre.. du vet, når konemor stuller og steller rundt ham og passer på så blir alt så myyyyyye bedre... hehe

Skrevet

ja nå har jeg akkurat kommet ut av dusjen og skal hoppe i senga snart jeg å. håper sååå at du kommer på msn i morra.. kjedelig uten ja..

sitter her m kjempe vondt i ryggen og svake sammetrekninger.. er helt på gråten i tilfelle hun kommer i helga...uff. håper så at livet ikke er såååå mot meg at det skjer. nei og nei. er litt redd og litt skremt jg nå. han skal jo ha planleggingsdag i morra å.. hmm.. jaja. nei jeg får legge meg liitt på sofaen før jeg hopper til køys.. natta

Skrevet

god morgen

var visst litt trening på å erte mamman sin igjen i går.. hehe kaka...så får hun bare holde seg i magen fram til søndag.. vært koselig å kommet på morsdagen å da, eller kanskje på selve termin dagen som er 14 feb...selveste kjærlighets dagen!!! hmmm.. men som du sa hakkamella..bedre med et friskt barn på overtid enn et sykt prematurt barn.

i natt har jeg våknet så mange ganger av det hersens cp syndromet at jeg faktisk vurderte å ta paralgin forte...fy så vondt det gjør på det verste... verker fra tuppen av fingrene og opp hele armen nå... mest på venstre armen. bare jeg sitter på dataen så verker den. og da må jeg si at sammentrekningene mine er å foretrekke framfor dette.

de sammentrekningene ja..hehe sitter m dem nå, og i går kom dem m jevnlige 9 min mellom. men ikke skjedd no mer så hun får bare være der ja...litt til bare.. hehe men vet ikke lenger om jeg tør å håpe eller at det bare er litt erting igjen for nå har de mensen smertene kommet igjen og sammentrekningene faste og harde men ikke vonde...kanskje noen få, men dem tar seg liksom ikke opp. så det er nok bare erting ja.. igjen og igjen. men i går var jeg i tillegg dårlig i magen og fløy på do i eninga...ingen diare,men fikk nå tømt meg. og det er leeeenge siden=)

skulle visst ikke snakka sååå høyt om det...ehhh er ikke diare eller løsmage tegn på fødsel i nærheten? hjeeeelp!!

nei nei nei nei..da får jeg knipe igjen altså. var akkurat nå og det var ikke lovende..

jaja håper du kommer på msn snart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! savner å snakke med deg!

Skrevet

ENDELIG MSN! Og jeg har nå fått min første dose preik! Kjekt!

Håper jo du ikke føder i helgen! Vi satser på tvillingfødsel på onsdag formiddag. Så kan vi prates til lunsj og sammenligne nurkene med mms hehe. Det hadde vært noe det!

Her har natten bydd på trim. Har løpt til og fra do siden i går kveld. Enten har jeg fått omgangsyke eller så er det noe annet på gang. Når jeg får vondt så er det liksom bare eller mest i ryggen, og det blir veldig uregelmessig, så jeg tror ikke det er sammentrekninger.

Svette! Hehe... Jm i går sa at svettetoktene vi går gjennom nå om dagen skyldes hormoner. Hun sa til meg at jeg var i overgangsalder! JÆLP.. men så lo hun og sa at det var falsk overgangsalder- det var pga hormonene.. Frekke, morsomme snåsadamen! hehe! Hvis jeg nå trenger fler kontroller så blir neste på sykehuset på overtidskontroll på dag 12. Det blir en torsdag, så da spørs det om de setter meg i gang da eller venter til etter helgen. For de gjør visst ikke noe fredag, lørdag og søndag.

La oss satse på den onsdagen 'vi' har blitt spådd! Vi er jo så synkroniserte at det nesten er skremmende!

Skrevet

ja ikke sant. skulle tru at mine tanker var dine følelser noen ganger og omvendt...hehe

nei får håpe vi holder oss til over lørdagsnatt så er alt bra..

ja det var veldig godt å få prate litt på msn ..letta litt på morgen trykket...hahahahaha..

er så trett her nå og vil sove,men elias er jo hjemme og tenkte egentlig vi skulle bakelitt.. men en liten lur på¨10 min frister altså.. sovet forferdelig dårlig i natt sjø.

jaja vi snakkes til lunsj tider.

Skrevet

Hvor er du? Hva har skjedd? Du var ikke på dataen i morges! Nå er jeg fryktelig nyskjerrig her! Sover du, er du dratt til føden eller bare er du opptatt? Hehe.. må ha full peilings her vet du hehe...

Jeg våknet i natt med stikking nedentil så jeg hoppet høyt! I flere timer kjente det ut som om noen trykte en sikkerhetsnål inn i huden så hardt at det nesten punkterte huden, men selvfølgelig var det jo ikke det som skjedde. Håper det er som du sa i går -modningsstikking! I såffall er jeg sikker på at jeg gikk fra 0 til 20 cm åpning fra kl 20 i går kveld til 04 i morges HEHE

Nå skal jeg ofre dataen til min elskling en stund så han kan kose seg litt og surfe. Så må mini bøllefrøet få seg litt frokost gjennom moren. Snakkes senere.

Skrevet

sååå kjedelig.. nå skrev jeg masse her så streika datan gitt...

kjiiiipt

men men ..jeg er her m mage jeg...hihi

har ikke fått den etterlengtede ennå... har faktisk begynt å gru meglitt nå,men vil samtidig bli ferdig med det..

det du beskriver er sånn modningen kjennes. det kan til tider være fryktelig vondt og man hopper jo himmelhøyt på det verste...hehe

så da får vi be om at nurkene våres kommer snart!!

ellers så er formen litt forvirrende.. har sterke kynnere som stopper meg totalt i det jeg gjør,samtidig som at det gjør litt vondt i magen...

så nå skal jeg ta tiden for å kunne se an før jeg melder til naboen her.. hihi er jo litt spennende å da.. men det er enda langt tid mellom ...ca 10 12 minutter...men det er jo lov å håpe...hehe kanskje fullmånen har sin virkning lell...

nei nå får jeg spise litt nam nam sjokoladekake...varm ennå den...hmmmm og drikke teen min her så skriver jeg om noe nytt er i gang

masse klemmer

Skrevet

God morgen, Snuppa!

Sitter her i dag også.. på morsdagen av alle dager. Med mage ennå. Håpet i natt at noe var på gang, for jeg har hatt sterke kynnere og bølger av magevondt siden ca 4-5 tiden. Men seff... de har ikke vært regelmessige nok og ikke sterke nok. Men de kommer. Innimellom kommer også disse stikkingene. Så natten har vært turbulent. Hadde også en kjempefrustrerende drøm. Drømte at huset vi bor i var på randen av kollaps, og at jeg ikke fikk reddet ut noen ting. Måtte forlate ALT, og dra fort avgårde. Sikkert noe symbolsk mening med at livet er i stor forandring, og man kan ikke dra tilbake om man vil...

Tror dagen i dag blir veldig rolig. Har hodepine sikkert pga manglende søvn i natt. Og så tenkte jeg at jeg skulle prøve å få tatt igjen noe av det jeg måtte rekke opp på hekletøyet i går. Nesten ferdig så måtte halvparten rekkes opp...

Håper sjokoladekaken smakte fortreffelig i går! Det gjorde den helt sikkert! Snakkes senere.

Skrevet

hei hei...¨

vet du.. jeg sliter m hormoner så til de grader her. er så forbanna og irritert at jeg trur jeg kunne vandra ut av huset uten å se meg tilbake i dette øyeblikk. åååååååååååååå

ellers har jeg vondt over alt, og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. har vondt vondt og så masse vondt. bekkenet verker,lysken hemmer meg i alt,kynnere som hindrer meg...ja dem begynner å bli super vonde...men når jeg skal ta tiden...jo da er det stopp i 20 min eller no og så begynner de igjen...åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå så lei jeg er. hadde jeg bare ikke hatt så vondt så hadde det vært greit. skulle ligget i en seng og blitt masert og fått alt servert. bruker jo søren meg 20 min fra stua t do .. bhlææææ!!!! så nå håper jeg det skjer no snart altså.

Skrevet

gooood morgen!!!

ja da var det jammen falskalarm i går å gitt. nei vettu jeg kommer til å føde den ungen hjemme jeg,for jeg kommer snart ikke til å tørre å si ifra eller om jeg i det hele tatt merker at det er i gang... for nå begynner det å gjøre vondt når dem kommer dem sammentrekningene,og i går så kom først en...svak men kjente at det kom...for så at detkom en kjempesterk en...sånn holdt detpå..å så var det stopp gitt. hehe jaja

og var litt redd for lekasje.. men trurikke det var det.. tynn utflod m veske rundt..

skal kjøre minsten i barnehagen nå,så kommer jeg på nett etterpå. håper du setter i gang snart jeg,hakkamella!!!

for nå er du vel passe lei av overtidsdagene dine tenker jeg.

temker masse på deg. klem til deg

Skrevet

Lei? LEI? Det er ikke sterkt nok ord! Jeg er sååååååååååå forbanna i dag at det går knapt å sammenligne. Vel, det eneste jeg kan forklare det med er tøff pms ganger 10. Og så det at når jeg ringte føden og snakket med dem og nevnte disse stikkingene.. så sier jm at det var nok ikke modning det heller, for man må ha rier for at noe skal skje. Kan hun da for pokker ikke bare si at det høres jo lovende ut!? Grein i tlf til henne, og hun hørtes nesten ut som hun lo av meg. Hun gjorde jo ikke det, men det føltes sånn.

Så nå har jeg tatt 2 ss lakserolje for å se hvordan virkningen var. Regnet med at jeg skulle begynne å fly på do etter 2 timers tid. Nå er det ca 3 timer, og jeg er pottetett i magen! Så jeg har tatt en skje til. Håper NOE skjer.. et eller annet. Hva som helst. Har virkelig vondt for å gå i dag pga press nedover, gangsperr og alt det der, men ikke en skitt skjer med rier. Magen høres ut som reneste duekleiven pga at jeg ikke har fått gått på do på 2 dager nå. Da får jeg så mye luft som lager lyd. Høres veldig voldsomt ut og er fryktelig sjenerende!

Jeg har nå gjennomgått hvert et banneord jeg kjenner i hodet mitt. Forbant alle stakkars gamle som strevde med å krysse gatene ute, folk som stod i køen på butikken, folk som kjørte bil, folk som passerte meg på ett eller annet vis... Ja.. hele Norges befolkning og litt til er forbannet nå.. både med og uten onde blikk. Kanskje på tide NOEN lar NOE skje her, så jeg kan få tilbake fornuften og humøret?

Skrevet

Kjære Hakkamella...

Føler med deg! Håper du snart får møte babyen din!

Tenker mye på deg å gleder meg mye til å se overskrift:

HAKKAMELLA HAR BLITT MAMMA!!

I mellomtiden så får du prøve å slappe av å nyte siste tiden når denne babyen er på innsiden i trygge omgivelser.

Vet det ikke er lett men babyen kommer når den er klar for å komme..Ta deg en kveld der du tar den selv i fokus...Et deilig bad med musikk å olje!

Spis god mat du ikke får spise etter fødselen.

Lykke til fremover.

Skrevet

hei hakkamella!!!

har akkurat kommet hjem fra besøk og er sååå nysgjerrig på åssen det går med deg. og mld dine så jeg ikke før jeg sendte til deg...jeg ble jo såååå lei meg. håper du er i gang nå og om det har stoppet at du våkner m masse rier. å det unner jeg deg mer en du aner.

gleder meg til å høre fra deg. jeg har hatt sammentrekninger nå m 10-13 min mellom som vanlig. men håper at dem kommer seg snart dem å. blir vel holdt våken i natt tenker jeg,,, ååå nå vil jeg i fødsel jeg å..

men skal sove nå og igjen håpe på en baby i morgen...hehe

Skrevet

Hei lchristin. Er her ennå jeg. Dag 10 på overtid. Er bare mer stressa og frustrert. Ingenting hjelper. Absolutt ingenting skjer! Trodde seriøst at lakseroljen i går skulle gjøre susen, for det virket jo så lovende! Da jeg la meg hadde jeg hatt sammentrekninger som var ganske så harde fra kl 1750. Og hver gang en hard sammentrekning kom så kom det et lite woohoo fra meg og tomlene opp fra min mann. Så vi la oss, spente. Sovnet. Drømte riktignok at jeg var på jakt etter en matforgiftningsbakterie, og våknet rundt kl 02, så noe har vel holdt på i søvne og. Men nå har alt stoppet opp igjen. Siste sammentrekning var ca i 0345 tiden. Og nå har jeg tatt lakserolje igjen for å få ting i gang igjen. Den burde da iallefall ha funket på tarmene, men det gjorde den ikke. Like kork!

Nei, jeg begynner for alvor og tro det skal gå troll i ord i mine bange anelser om at jeg ender opp med å føde en 30 år gammel dame på 65-70 kg og 170 høy. Nå er alt prøvd unntatt alkohol og keisersnitt.

Skrevet

hei på deg vennen. ja da får vi endelig håpe at ting er i gang for deg. det unner jeg deg så veldig.

da er det meg igjen da, som skal vente og vente og vente..hehe det har iallefall vært veldig godt å ha deg og de andre å snakke med på morgenen og kveldene. vi har fått hverandre i godt humør og ventetiden har blitt kortere. og det har vært utrolig deilig.

dagene mine er ikke forandret i det hele tatt. mindre kynnere...altså dem er her men ikke så masete som tidligere..nå er dem sjeldnere men føler at dem gir mer av seg...hehe vanskelig å forklare..men 4 dager til termin og håper jeg slipper og gå så lenge over.

mensterminen min er 16 feb. og ul 14 og det er jo ganske nærme..

ellers så får jeg ikke sove så godt pga det cp syndromet som snart tar motet fra meg..men det er jo utrolig at man faktisk kan føle seg så utvilt m så lite søvn...våkner jo va hvert 50ende minutt.. fra klokka 3-4 på natta og fram til jeg våkner.. det er vondere og vondere for hver eneste dag nå..uff.

nei kryss fingrene for at jeg kommer etter i rekordfart

Skrevet

hei på deg vennen

ja da er jeg spent du om du er i fødsel.

hmmm...blir nysgjerrig her

jeg fikk en følelse i dag at det skal skje snart m meg...så da er det bare å vente å se...men håper du får det først da..

tenker jeg går å legger meg snart nå..er så trett og har ekstremt trett tryne i dag..

gleder meg til å høre åssen det går med deg!!!

Skrevet

hei på deg vennen. da er det torsdag og du skal snart på overtidskontroll. blir spennende å høre åssen det går og om dem gjør det i dag eller i morra. nå har du lille tulla di snart i armene dine,vennen å som vi alle gleder oss til å se henne.

natten i natt har jeg hatt sammentrekninger som har vært passe vonde. og cp som tar det jeg har av søvn.. så det blir spennende å se hva som skjer utover dagen..skal til legen kl 10 men regner ikke m at hun gidder å gjøre stort. men skal til jm t mandagen og hun gjør nok noe mer,hun skal og ta ct på meg.. så disse dagene her blir nok lange du.. 2 dager til termin så jeg kan vel ha tulla mi her alt innenfor 14 dager da.litt skremmende å det. nå er det bare maaaange år med glede og trassige tårer fra vårlille tulle..hihi det skal bli godt å få holde henne i armene. vi venter spent hele familien her.

Skrevet

Hei Snuppa!

Endelig optimisme å spore her i gården. Etter å ha grått og rast og frustrert hele uken så har jeg nå vært på kontrollen og traff en lege som faktisk strippet meg! Hun sa hele veien at dette visste hun var vondt, og unnskyldte seg så mye for smertene hun påførte meg. Men hun gjorde det iallefall. Første gang på det jeg kan huske at det har vært hjelp å få. Nå har jeg masse vondt nedi privaten, og utfloden er rosa... fancy rosa farge..hehehe.... men jeg er bare glad til.

Fikk vite at hodetmålet blir 34,1 cm og at alt står helt bra til med litenknerten til mammaen sin. Og hvis hun ikke kommer i løpet av helgen, så blir jeg satt i gang på mandag. Har ny time kl 8 da, men slik det føles her og nå blomstrer optimismen og håpet, så vi satser på en fredags-lørdags-eller søndagsbaby. Og pappaen er like emosjonell som meg..nesten. Tror han er kjempespent nå han og. Var klar til å fyke ut døren fordi jeg ikke svarte tlf når han ringte.. men det var ikke lett når jeg lå og ble strippet... skjønne mannen min!

Jeg håper du ikke er så langt unna du heller.. Husk, vi skal jo føde sammen vi to! Og du har større sjans for terminfødsel enn meg, siden det ikke er første hos deg. Kroppen din har vært gjennom det før og vet mer hva den skal gjøre. Det tror jeg på.

Skrevet

hei vennen. så artig,utrolig artig å høre!!! hehe..ble glad jeg nå. så på sms fra deg at du var i bedre humør. kjempe flott. og rosa utflod å greier da gitt..hehe..ja skulle hatt det jeg å du. er jo to dager til termin..kan hende hun kommer da..på valentins dagen..er jo termin dagen det vettu...hehe da er datoene på mine barn 11 12 13 og 14 og min manns barn har 15 så det blir ikke mye lotto lykke...hehe

håper tulla di bestemmer seg nå da for å komme ut i natt.

jeg var jo til legen i dag. hadde 133/78 og 1+ i protein jeg har ligget veldig lavt i blodtrykk så får håpe det ikke blir svangerskapsforgiftning på meg før hun kommer..at hun drøyer såmasse.. hmm men men..

så får jeg krysse fingrene for at jm stripper meg på mandag. håper jeg slipper kontrollen..hehe å gleder meg til å få ha henne i armene mine.

Skrevet

Hei på dere damer! =)

Har fulgt med på tråden deres i en uke nå, og ser at det har vært tøffe tak for dere.

Så deilig at det endelig skjer noe da, Hakkamella. Var sannelig på tide at du fikk litt hjelp! Og om det ikke fører til fødsel akkurat idag, så blir man gira og lykkelig over at NOE skjer ihvertfall! =)

Vet "alt" om å gå overtid og bli mer og mer desperat og deprimert over at ungen aldri har tenkt seg ut. Det kjentes ut som om alle andre fødte før termin, til termin, noen dager over termin, mens jeg ble gående der til igangsettelse...og enda lenger!

Var ikke spesielt tilregnelig den siste uka der, og fryktet for at jeg ikke skulle klare å bli glad i babyen når den engang ble født. =/

Men når babyen var ute var alt "glemt"...bare lykke! =)

Ichristin: valentinsbaby? Ja det satser jeg også på. Termin er 18, men jeg tar'n gjerne før! =)

Tenkte også på å be j.m strippe meg på kontroll på mandag. Så får vi se da, om hun vil det. Var "max moden" for halvannen uke siden, så det er ikke det det står på. Venter også nr 4,og er drittlei og kjempeklar pga bekkenløsning og diverse vondter. Er nesten lei meg for at jeg ikke har vonde kynnere slik som du, for da kunne jeg blitt sendt på sykehus (pga lang reisevei og raske fødsler). Mine kynnere er så typiske som overhodet mulig; ingen smerter, bare sammentrekninger. Så det er jo ikke mye å bli optimistisk over engang... selv om jeg likevel blir det! ;-)

Skrevet

hei fødemaskin 1.

ja det er ikke mye som skal til for at man skal bli optomistisk og ingenting før man detter ned i kjelleren heller...hehe litt sårbare vi gravide..

ja vi får krysse fingrene for at vi føder t lørdag det hadde vært litt artig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...