DiddiDaddi Skrevet 11. februar 2009 #26 Skrevet 11. februar 2009 Ja, hvis dere får et marsbarn til kan det bli en hektisk bursdagsmåned
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #27 Skrevet 11. februar 2009 hehe degt er sant. sat å såg i pappira mine i sted å da fant eg ut at de hadde sett meg opp på kontroll om en mnd i stede for i morgen.. men eg fikk heldigvis kommet meg inn på fredagen no da, vist ikke hadde hun ikke ledig før på mandag neste uke.... så eg var heldig med at eg fikk kommet meg inn denne uka for hun hadde kunn en time igjen denne uken, så er det jo greit å slippe å vente til mandag da kan jo vere greit å forbrede seg litt om det kan bli noe i helga
DiddiDaddi Skrevet 11. februar 2009 #28 Skrevet 11. februar 2009 Så bra du fikk en time. Var det ikke meningen du skulle tilbake på kontroll på så lenge, eller hadde de bare gjort en feil? Godt du sjekket det i hvert fall Hvor er det du går til kontroll?
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #29 Skrevet 11. februar 2009 joda det var meininga at eg skulle på kontroll denne uken, så det var bare at de hadde skrevet feil inn på dataen.. eg går til kontroll i molde..
DiddiDaddi Skrevet 12. februar 2009 #31 Skrevet 12. februar 2009 Lykke til i morgen Du får komme med oppdatering om du har mulighet
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #32 Skrevet 12. februar 2009 takk takk, det skal eg gjøre..
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 12. februar 2009 #33 Skrevet 12. februar 2009 da er du kjempeflink!!!!!!!:)hadde to cm i uke 24 og måtte ligge rolig og ikke gjøre noe,men måtte bare holde på med jentane og gjøre noe husarbeid.endtemed 3 cm og kom på sykehuset og var der i 3 uker og måtte være der jul og nyttersaften.lang vei til sykehuset og mista mye blod under fødsel sist,så de tørte ikke noe annet.holdt til uke 38 faktisk og fikk heldivis 1 januar og ikke slutten av året:)hadde siste uka med 4 cm.var grusomt å gå sånn da og sånn det presset nedentil.kjempe lykke til:)
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #34 Skrevet 12. februar 2009 takk takk. du var jo flink du oxo du var jo heldig med datoen da lykke til videre du oxo
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #35 Skrevet 13. februar 2009 hu hei her er rg igjen... i dag var det en nedtur å få undersøkelsen først så var barnet -16%. så var livmorhalsen nede i 2,6 cm..igjen.. + at eg hadde eggekvite i urin og høgt blodtrykk så her må man bare holde senga og vere streng med seg selv.. så det er ikke den fredag den 13 for ingen grunn..
DiddiDaddi Skrevet 13. februar 2009 #36 Skrevet 13. februar 2009 Uffda, det var mange negative ting på en gang, så trist å høre! Ta vare på deg selv og babyen nå, lykke lykke til! Når skal du på kontroll igjen da? De vil vel følge deg nøye opp nå?
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #37 Skrevet 13. februar 2009 skal til jordmora neste uke og på ul om 14 dager..
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #38 Skrevet 19. februar 2009 dytter denne eg.... man må jo lete seg i hel for å ikke miste den koleis går det ? er stille igjen her no da... så er veldig spent på når ting skjer merker eg... turen med jordmora i går gikk bare bra og hun er veldigfornøyd..
DiddiDaddi Skrevet 19. februar 2009 #39 Skrevet 19. februar 2009 Der var den tråden ja, hadde helt gitt den opp, du må ha funnet den langt bakover Så bra alt går fint med deg, du begynner vel å komme på slutten av uke 35 nå? Fint jordmor er fornøyd, når har du neste kontroll? Her går det også bare fint, livmorhalsen holder seg på samme lengde og alt er stabilt, var på kontroll på tirsdag. Takene som gjør rievondt kommer bare 1-2 i slengen, så de rekker nok ikke gjøre skade, og de andre takene er slitsom i lengden, men helt greit å leve med når en tenker på premien Jeg skal til jordmor på mandag, også en siste sjekk av livmorhals i uke 33. Etter det var det ikke noe poeng i å sjekke den, da ble ikke fødselen stoppet uansett.
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #40 Skrevet 19. februar 2009 ja det kan du si. tror eg var på side 9 el noe sånt å henta tråden.. ja er 35.5 no i dag skal på ny ul på torsdagen neste uke vist eg klarer å gå så lenge da så fikk eg ny jordmor time om 14 dager.. jordmora mi flirte egentlig når hun sette den opp, for ho regna egentlig med at eg hadde fått til den tid... det som er kjedelig no er at bekkenet har begynt å låse seg igjen så eg føler meg som en gammel kjerring når eg skal reise meg opp av sofaen da siden det ikke er bare å slenge frem føttene lengre men trøster meg egentlig med at det ikke er så lenge til eg er ferdig no da så bra at livmorhalsen din fortsatt er fin lengde på.. ja vi må bare tenke på den fine premien vi er så heldige å bære på når vi har det tyngst... har du fått ordnet noe hjemme du eller? vi har ikke ordnet noe enda, verken med klær eller fått vasket vogga el ordnet senga..
DiddiDaddi Skrevet 20. februar 2009 #41 Skrevet 20. februar 2009 Kjedelig du plages med bekkenet da, håper det går greit, noe skal det være som gravid ja Forrige svangerskap var helt ukomplisert, med unntak av kynnerne/riene da, hihi, men dette svangerskapet har jeg blitt plaget av alt mulig: kvalme/oppkast, lavt blodtrykk/besvimelse og nå også bekkenet...er greit å fokusere på det når jeg syns det er litt sårt at dette er siste gang jeg er gravid Vi har heller ikke ordnet noe hjemme, men så har jeg jo termin 1 mnd etter deg, og blir nok sannsynligvis å gå ca til termin, i forhold til deg. Planen min er å ordne alt når jeg er kommet så langt at jeg kan bevege meg så mye jeg vil, når det ikke spiller noen rolle om jeg provoserer fram noe, sist gang var jeg så sliten av takene at jeg helst ville ha det i gang, kan jo bli likedan nå også. Så fra starten av april satser jeg på å ordne det som skal ordnes, er jo ikke så mye når det er så kort tid siden sist Skal dere ordne noe på forhånd, eller tar dere det når babyen er kommet?
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #42 Skrevet 20. februar 2009 vet ikke heilt enda.. men tror eg kommer til å starte så vitt neste helg for da er eg godt under 4 uker igjen så da gjør det jo ingen ting at den kommer:) men eg kommer ikke til å stresse da, bare vaske vuggen og ordne senga og vaske det lille eg har av klær. har gitt vekk mesteparten av klærne så det er ikke så mykje igjen... så no på tirsdag har eg 4 uker igjen.. har bestandig trodd eg hadde termin den 20 mars, men når eg var med jordmora denne uka gikk det opp for meg at eg hadde termin den 24 i stede hehe..
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #43 Skrevet 22. februar 2009 dytter eg.. har begynt å verke sånn bak låra no da når eg er oppe og går.. så blir bekkenet barre verre og verre for kvar gang eg reiser på meg kjennest det ut som.. så nå håper eg at eg skal bli ferdig snart egentlig.. på tirsdag har eg kunn 4 uker i gjen oxo til termin så eg synest eg har vert flink no var stad å kjøpte ny madrasse til senga her i går så var eg stad å såg på vggen i sted å fant ut at eg må kjøpe ny madrasse for å skjære til å ha nedi den oxo. så det får ehg gjøre på torsdagen etter at eg har vert på ul
DiddiDaddi Skrevet 23. februar 2009 #44 Skrevet 23. februar 2009 Du har vært veldig flink, så fint du har kommet så langt dette svangerskapet, nå kan jo babyen bare komme Husker ikke om jeg har spurt om det, men vet dere om det er jente eller gutt? Jeg kjenner også bekkenet bedre og bedre, var ikke plaget sist svangerskap, men nå begynner det å bli vanskelig å bevege meg. Var hos jordmor som anbefalte meg å gå til kiropraktor, så har bestilt time, gruer meg litt, men hvis det hjelper er det jo verdt det. Har ellers ikke ordnet til noe her hjemme, føler det er så lenge igjen, men er jo greit å gjøre det før en blir for tung
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #45 Skrevet 23. februar 2009 eg gikk til kiropraktor i førge svangerskap.. å eg hadde veldig til nytte av de timene.. ja no kan den bare komme.... har hatt noen murringer i magen i dag da
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #46 Skrevet 26. februar 2009 hei.... da har torsdagen kommet igjen og eg har enda ikke fått.. så detta var jo alt over min forventning, så no er det inn på ul igjen så det er veldig spennende tider her med murringer i magen og våkner på nettene med muurring i magen... så no håper eg at eg slipper meir spenning om dagene å de sier eg får bli på sykehuset.. men med min flaks så sendet de meg sikkert hjem i dag oxo... har du fått vert med kiropraktoren? håper den hjelper deg.. det er ikke sikkert du treng så mange timene med behandling...
DiddiDaddi Skrevet 26. februar 2009 #47 Skrevet 26. februar 2009 Lykke lykke til, du får komme med oppdatering hvis du har mulighet...men kanskje får du jo bli der, håper det ordner seg til det beste Det er utrolig spennende tider når ting kan skje når som helst! Jeg er ganske "misunnelig" på deg som er kommet så langt, gleder meg veldig til å få babyen nå Jeg har fått kiropraktortime i neste uke, grugleder meg, men det blir godt å få gjort noe med dette.
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #48 Skrevet 27. februar 2009 hei hei her er eg igjen her har vi spysjuka i heimen så eg kom meg ikke inn i går synest du har vert flink i da det er ikke lebge til du er over den verste fasen selv no. å da er det enklare ja skulla egentlig ha vert en tur med kiroprektoren selv no..men eg tror eg bare venter no til eg er ferdig... fikk meg ny time til ul om 14 dager så skal bli spennende å se om eg kommer meg dit.. fikk henne til å sjekk meg med det samme oxo men eg hadde fortsatt over en cm igjen... når skulle du inn på ny kontroll?
DiddiDaddi Skrevet 27. februar 2009 #49 Skrevet 27. februar 2009 Hei, der var du igjen ja God bedring til de syke hos dere, veldig kjipt med spysjuka! Greit å bli sjekket når du først var der, 1 cm er jo ikke mye, så kan jo skje når som helst, eller det kan gå litt tid, spennende - lykke til! Jeg skal inn på ny kontroll mandag om 1,5 uke. Måtte ta en riehemmende tbl i går, hadde kynnere hvert 3 min nesten hele dagen og kvelden. De gjorde ikke særlig vondt, bare tok litt tak i ryggen, men jeg var så sliten at jeg bare måtte sove litt. Har mye mye kynnere i dag også, tror ikke de gjør noe forskjell, men blir ganske sliten. Håper helgen blir bedre. God helg
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #50 Skrevet 27. februar 2009 uff da.. ikke noe kjekt me rier så tidlig da.. ka uke du er no? håper du har andledningen å kan legge deg ned i helga å slappe av, send barna til venner el noe så du får kvile deg... ja det er veldig spennende detta..ja den hadde ikke duttet heilt nedi bekkenet enda så man vet ikke.. det såg ut som den koste seg masse der inne.. må få høre koleis det går med deg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå