randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 skal inn på ny ul i da eg, mem har en blanda følelse om desse turene, for eg er bestandig usikker på om eg får bli med hjem igjen...siden livmorhalsen min er til å stole på så får bare ta med meg sekken med klær denne gangen oxo...
DiddiDaddi Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Lykke til, håper det går greit! Er du kommet langt i svangerskapet? Hvorfor er ikke livmorhalsen din helt til å stole på? Du får komme med en oppdatering Jeg er litt i samme situasjon selv, skal på ny måling på mandag - både gruer og gleder meg. Fikk rier for et par uker siden, og livmorhalsen ble påvirket og begynte å åpne seg. Hører vel strengt tatt til 2.trimester, men skal over hit om noen dager, føler meg mer hjemme her Det er ganske spennende å gå hjemme og ikke ane hva som skjer på innsiden! Håper du får gode nyheter!
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2009 hei... tusen takk eg er 32.5 i dag og har vert sengeliggende siden 5. januar for da var livmorhalsen mun nede i 2 cm bare ...men no sist var den kommet opp i nesten 4 igjen så det hjelper å ligge i rod lell om det er dønn kjedelig da så det de har funnet ut er at livmorhalsen min er for mjuk så den gir så lett etter når det begynner å veie noe der inne så dette er mitt 4 og siste svangerskap og eg har fått to 5 uker for tidlig og ei 2 uker fortidlig... så eg håper at eg klarer å halde på denne oxo vertfall til eg er fullgåtte 35 uker det er det første mølet mitt., og det andre er at eg skal rekke frem til sykehuset før barnet kommer... for eg får ikke noen forvarsel i det heile... med ho siste som blir 2 i mars tok det 2 timer fra eg fikk første ria til ho var ute... så da hadde eg 3 rier hjemme den forste halvtimen, før eg ringte sykehuset. så må eg regne 1.5 time fra eg ringer til eg er på sykehuset.. så når sykebilen stoppet utenfor sykehuset til ho var ute tok det bare 7 minutter. så eg veit knapt om de rakk å ha igjen døra på føden kommer innom etter at eg har vert på kontroll i dag vist eg ikke blir lakt inn da :s så i løpet av kvelden håper eg at eg er tilbake inne her lykke til videre du oxo... er du langt kommet?
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2009 da har eg kommet meg på nett igjenn alt var bare positivt i dag...livmor halsen var 36mm... og barnet beregnet til 1800 gram i dag så vi er veldig fornøyd.. skal fortsatt vere liggende i nokre uker til .. så ny kontroll først om to uker
DiddiDaddi Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 Så flott da, du gjør en god rugejobb Lykke til videre! Hvordan går det å ligge så mye når du har flere barn fra før? Jeg syns nemlig det er ganske vanskelig...jeg har en 2 åring og en mann som jobber turnus, ikke så veldig lett å være helt i ro da... Jeg er i uke 27, så har fremdeles mange uker igjen...hadde samme problem sist svangerskap, men da kom jenta mi til termin, satser på det samme denne gangen - men dette svangerskapet kom riene litt tidligere og litt hardere...men skal gjøre mitt beste
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2009 hei jo eg foler meg ganske råtten over for barna da med tanke på at eg ikke får halde på med de sånn eg kunna ha tenkt meg, men eg prøver å trøste meg med at det er bare for en periode så blir det betre etter at vi har fått bernet da.. å barna er veldig forståelsesfulle oxo å de har sjønt at eg må ligge i rod heile dagene pga. at vist ikke så kan barnet komme allerede... vet ikke heilt om ho minste som blir to no i mars helt sjønner det men så lenge eg ligger på sofaen etter at de har kommet hjem om dagene så er hun fornøyd.. (hun har nesten ikke språk enda så derfor litt vanskelig å vite heilt ) etter at eg har blitt liggende så har barna blitt veldig kosete da å det er jo kjekt da verst er det når det er fint vær ute å man er nødt til å ligge i rod inne i stede for å vere ute i leg med barna min mann har a4 jobb da. begynner 7.30 til 15.30 (16.00) veldig sjelden at han drar før kl 16.00 men bare han rekker å hente barna i barnehagen så er det jo ingen problem... så her starter dagen på alle 6.15 om morgenen så han får ordne alle barna før han drar seinast kl 7.00 så han får levere de to minste i barnehagen før han begynner på arbeid..så passer eg på at han elsdste kommer seg på bussen om dagene... men gleder meg til om to uker da for da får eg begynne å gjøre litt hjemme som å vaske klær igjen oxo, så da får eg jo lette mennen for arbeid hjemme oxo....
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2009 dytter denne opp i ...
DiddiDaddi Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Så bra du kan begynne å gjøre litt hjemme om ikke så lenge, det er godt å føle seg nyttig, og godt å kunne hjelpe litt til Jeg syns det er veldig vanskelig å se mannen min gjøre stort sett alt, men en del må jeg bare gjøre jeg også, må han på jobb så må han på jobb. Gjør alt i veldig sakte tempo da, og det går ganske greit tror jeg Syns også jenta vår har blitt så flink, hun spør aldri om jeg kan løfte henne, har lært seg å klare mye selv. Også er det en bonus at hun trekker litt mer mot pappaen sin, hun har vært ganske mammajente Var forresten på kontroll i går, alt ok fremdeles Det hadde åpnet seg litt mer innerst, men livmorhalsen var fremdeles ca 4 cm, så den holder godt. Den gjorde det sist svangerskap også, så regner egentlig med det samme nå, men det er jo best å være forsiktig. Jeg skal på ny kontroll om 14 dager, greit å bli passet på. Når har du neste kontroll?
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2009 så bra at livmorhalsen fortsatt holder seg.. det er veldig godt å bli passet på da.. neste kontroll er om 1 uke ca neste torsdag.. men da mente han på at eg hadde kommet så langt i svangerskapet at eg ikke trengte å sjekke livmor halsen da..vist det ikke var noe spessielt eg kjente på når eg var der.. men har tenkt å høre med han om den kan sjekkest alikevel i da.. bare så eg har noe å forholde meg til selv... så egentlig har de bare tenkt å ta vekst måling av barnet.. siden det ligger litt under kurva.. ja ho mi er flink til å klatre opp å hjelpe til med å rydde av bordet hun oxo
DiddiDaddi Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 Skjønner godt du har lyst til å få målt livmorhalsen videre også, er jo greit å vite om det nærmer seg fødsel eller ikke. Men du har vært flink som har kommet så langt at det ikke er nødvendig med mer måling da
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 3. februar 2009 ja det er sant, ja no gruer eg meg ikke til nestekontroll heller det blir spennende på neste kontroll med deg oxo da
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 5. februar 2009 dytter denne opp
DiddiDaddi Skrevet 9. februar 2009 #13 Skrevet 9. februar 2009 Dytt dytt... Hvordan går det med deg? Ny kontroll denne uken på deg? Jeg skal ikke før tirsdag om en uke, føles som en evighet...men alt er vel helst ok, så er jo ingen hast Går litt opp og ned her, men lite regelmessige tak, så da satser jeg på at livmorhalsen holder. Føler derimot at babyen er kommet utrolig langt ned, men er jo kanskje ikke så rart når h*n blir presset på av sammentrekninger i tide og utide...
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 9. februar 2009 hei der er du ja det var litt ekkelt i går morrest gor da drømte eg at vannet gikk. må si eg var snar med å sjekke senga når eg våknet så har eg den følelsen av at eg ikke blir ferdig når eg har vert på do og tisset til tide.. så det sikkert med at den ligger så langt nede i bekkenet. så eg kommer til å høre på torsdagen om å få måle livmorhalsen denne gangen oxo.. har vert noen småe ganger utenfor døra no da for samvittigheten for ho minste som har stådd å dratt meg i hendene for ho vil ha meg med er litt vanskelig til tide da.. ikke enkeld dette når men vet at man egentlig burde halde seg inne på sofaen :/ er du flink til å halde deg i ro?
DiddiDaddi Skrevet 9. februar 2009 #15 Skrevet 9. februar 2009 Ikke så lett å holde seg i ro, skjønner godt samvittigheten gnager. Men nå er du snart i mål Jeg måtte levere i bhg i dag, og hele helgen som kommer jobber mannen min og jeg har ingen andre til å hjelpe meg akkurat da...så det kan vel ikke kalles å være flink til å holde seg i ro. Men jeg gjør mitt beste ellers Så hvis livmorhalsen tåler hele helgen godt og alt er ok på kontroll tirsdag, så tåler den nok alt, krysser fingrene.
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #16 Skrevet 9. februar 2009 oy. ikke enkelt dette, ja vi får håpe at det ikke blir fødsel i helga da.. er det ikke noen jenter i nabolaget som ha kunna hjelpet deg da med å passe barna i lag med deg?
DiddiDaddi Skrevet 9. februar 2009 #17 Skrevet 9. februar 2009 Jeg får litt hjelp av mammaen min, men hun jobber også i helgen, flaks nok, men hun stiller opp når hun har fri. Ellers så satser jeg på rolig lek der jeg bare ligger på gulvet, eller lesing av bok i sofaen, går nok helst bra. Kjenner kroppen min ganske godt etter to slike svangerskap, kjenner når kynnerne ligner litt for mye på rier. Tok riehemmende en periode i uke 26, og kan ta det igjen hvis det blir for voldsomt, det kan jo hjelpe godt i helgen. Siden det gikk fint sist svangerskap stoler jeg liksom på det skal gå fint nå også, men da hadde jeg jo ikke en 2åring... Hvilken uke er du i nå? Spennende om du har lenge igjen nå da
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #18 Skrevet 9. februar 2009 det er jo bra at hun kan hjelpe deg da.. er no 34.1 så kommer eg meg ut denne uka så er eg ganske fornøyd med meg selv da. for det har vert målet heile svangerskapet å eg veit de er veldig spente de som har ul på meg om eg kommer på torsdag.. for eg føler at eg er på slutten av svangerskaper no siden eg har fått to barn før i uke 35 så det er jo like spennende når man legger seg om det blir den natta el om kor lenge eg får bære denne..
DiddiDaddi Skrevet 9. februar 2009 #19 Skrevet 9. februar 2009 Da er det jo veldig sannsynlig du er på slutten av svangerskapet nå ja, spennende dager, håper du holder ut denne uka da Lykke til! Jeg fikk i uke 39 sist, men da tok jeg det med ro helt til da pga årskiftet (ville gjerne ha januarbaby istedetfor desemberbaby). Da de vanlige takene kom 1 januar gikk jeg meg en tur, også gikk det over til rier som ikke ga seg, også kom jenta mi...vanskelig å vite om det var tilfeldig eller ikke Denne gangen tar jeg det nok ikke så med ro på slutten nei, ganske slitsomt å gå måned etter måned på dette viset.
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #20 Skrevet 9. februar 2009 hei... ja sjønner godt at du var flink med den første da..å holdt deg i rod. eg hadde gjort det eg oxo hadde eg vist at eg kunne få 5 uker før termin den gangen. for med han så hadde eg termin 3 januar. så da var det ikke t tankene mine når vannet gikk den 28 november. å sekken var ikke pakket eingang.. hehe.. men men, han fikk jo snike seg med eit år før på skolen han da... så derfor har eg ein 2 klassing i stede for en 1 klassing i hus oxo ja det kan vere slitsomt både for de nermeste og deg selv det, å ha det sånn... så det skal bli godt å få kommet seg i orden hjemme no og få familien til å fungere igjen som normalt har du kommet deg til uke 30 no?
DiddiDaddi Skrevet 10. februar 2009 #21 Skrevet 10. februar 2009 Blir nok godt å få et litt mer normalt liv, det er tøft for alle ja. Syns du er utrolig tøff som går igjennom svangerskap så mange ganger, det krever mye av deg og de rundt. Tror det blir bare to unger på oss, men skal aldri si aldri Jeg når uke 30 på søndag, det blir fint å ha nådd såpass langt, men tror som sagt jeg kommer til å gå til termin, siden jeg gjorde det sist. Livmoren min er nok bare helt ekstremt treningsnarkoman, godt forberedt til fødsel da
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #22 Skrevet 10. februar 2009 syns du har vert flink du oxo... det var ikke heil planlakt å få 4 barn da, men man tar imot det som kommer med åpne armer eg har sakt at eg var ferdig etter nr.2 oxo. men så vart eg gravid med spiral utenfor livmora, så etter at vi tok ut den gikk vi litt lenge i tenkeboksen. så da kom nr 3 så etter at vi hadde fått henne så sette vi inn spiral på ny... så da ble eg nå ny men da heldig vis innom livmoren så når eg var 9-10 uker på vei var eg inne å fikk fjernet spiralen... for siden eg har hatt blodpropp så får eg ikke ha noe form for prevansjon med hormon... så det einaste utveg for meg no er sterilisasjon.. som eg skal ha 3-4 mnd etter fødsel. å den fikk eg på medisinsk grunnlag.. så det er litt rart å ligge her siste gangen med eit barn i magen da, så eg nyter den følelsen for fult
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #23 Skrevet 10. februar 2009 dytter denne no.
DiddiDaddi Skrevet 11. februar 2009 #24 Skrevet 11. februar 2009 Rart å vite det er siste gangen, er jo bare å nyte sparkene ekstra, spesielt siden svangerskapet ditt kanskje snart er over Jeg går også ut fra at dette er siste svangerskap, så prøver å nyte det til tross for litt plager, er jo ikke noe som er så fantastisk som å kjenne et lite liv i magen Hvor gamle er de andre barna dine?
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #25 Skrevet 11. februar 2009 han hermann andre er 8 år, født, 28.10.01 edna karin er 4 år, født, 23.03.04 amalie 1 år, født, 11.03.07 så det kan bli veldig hektisk i mars da vist det blir ein til i mars. for no har eg termin 20 mars så har mannen min ei fra før som er 16.. så hun er her på helgene bare..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå