Gå til innhold

Til dere som mener at abort ikke er mord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemmer aldri et forsidebilde på ei av landets størse aviser.

Det var et bilde av en ihjelkjørt elg. En gravid elg.

Hun hadde to foster som var skvulpet ut av livmora pga påkjørselen.

DET var hovedoppslaget!

Og for en brudulje! For et ramaskrik det ble. Huttetu.

To elgfostre var drept av en bil...

Forstå det den som kan.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man forsvarer det man ikke greier å godta selv.

Skrevet

Dere som så bastant kaller abort for drap!Tenker dere hva dere gjør mot andre kvinner her inne?Kvinner som har tatt dette vanskelige valget med meget tungt hjerte og som kanskje angrer etter på???

Bryr dere dere??Eller er det ikke så nøye om dere sårer andre mennesker, så lenge dere får vise at dere har så høyere moral enn andre????

Jeg har måtte tatt dette valget to ganger, begge gangene med MEGET god grunn, prevensjon brukte jeg også!Og ikke FAEN om noen skal kalle meg en MORDER!!!!

Jeg skjønner at dette temaet vekker følelser,men tenk LITT på dine medmennesker her inne, dere med samvittigheten så ren som snø!!!!

Skrevet

Jeg driter da i de her inne som har tatt abort og sitter å forsvarer det, det er mord uansett! Jeg har selv tatt abort! Hvorofr er det ikke mord?? Hva er det da? Når du ser på ul et mennsske som beveger seg, med fingre og tær, og noen dager etter tar du abort, dreper du ikke ta et menneskeliv?? Det er jo et menneske inni der som har et hjerte som slår men så er det noen som røsker og river i det og det dør.

"Nei det er ikke mord fordi det er bare en klump med celler" dummeste jeg har hørt.

Skrevet

Ja, det viser jo bare hva slags menneske du er 09:32!!!Mord er noe som er ulovlig!Abort inntil 12. uke er IKKE ulovlig, ergo kan man ikke kalle dette mord, siden dette er lov etter Norsk lovgivning!

Så du synes det er greit at jeg derfor kan kalle deg en barnemorder???Slik du mener du har rett til å beskylde andre her inne????

Du får slå deg sammen med de andre ekskremabortmotstanderne, og fly rundt i gatene med blodige fosterdukker, om du føler at det gjør deg til et bedre menneske!!!!

Skrevet

Anonym 12:53.

Er det bare mord om handlingen er ulovlig? Hva med de landene/områdene der æresdrap er lovlig. Synes du det er greit?

(Nå er ikke dette et innlegg for og imot abort, bare en liten refleksjon over din argumentasjon)

Skrevet

Ja, det var argument med hold i!!!I de fleste av disse landene du tenker på, så er faktisk ikke æresdrap lov, men det blir praktisert etter eldgamle regler og vaner!

Uansett hvordan dere vrir og vrenger på det, så er mord ulovlig og straffbart, abort er det ikke!!Så enkelt og greit er det!!!

Dere abortmotstandere synes det er bedre at "kvinnene med strikkepinnene" opptar praksisen igjen, dere!Uønskede graviditeter har alltid forekommet og kommer alltid til å skje. Så er det virkelig bedre at barn som ikke er ønsket, blir født, eller at kvinner dør etter "gjør-det-selv-aborter"?

Nei, dette er kvinners rett til å bestemme over egen kropp og eget liv!Og at andre kvinner kan være i mot dette, er for meg helt uforståelig!

Skrevet

Nei, det er ikke dette med abortforbud det går på. Det kan være som det er i dag, og bør være som det er i dag med tanke på loven.

Men samme hvordan en vrir det, så er abort å ta et liv. Det er bare en lovlig måte å gjøre det på. Samme som at jeg skulle ønske at barmhjertighetsdrap ble lovregulert og lovlig i visse tilfeller. Det også vil være drap, men av en spesiell type, som kan bli gitt tillatelse til slik at det ikke blir straffbart, innefor visse rammer. Slik abort er gitt tillatelse til, uten å få straff.

Jeg er for abortloven, men likevel mener jeg at det er å ta liv og å drepe et foster som hadde blitt til et menneske med et langt liv foran seg.

En trenger ikke være abortmotstander for å mene dette. Det er det som er problemet til dere som snakker om at det ikke er mord/drap. Dere vil ikke innrømme den enkle fakta at det er å ta et liv i dets spede begynnelse, for da blir det feil i deres hoder ang det etiske i det.

Skrevet

Jeg er anonym 13:01 og jeg er faktisk for abortloven. Kunne aldri tatt abort selv fordi jeg ser på det som å ende et liv. Når det er sagt forstår jeg at andre seg annerledes på det. Jeg forstår at andre ikke definerer det som liv før senere i svangerskapet selv om jeg personlig har satt grensen ved unnfangelse. Jeg forstår også at noen er i en situasjon der de ser abort som eneste utvei og vi er heldig vi som aldri har vært i en slik situasjon. Jeg respekterer deres valg.

Jeg synes god argumentasjon er at man ikke ser på det som mord fordi man ikke definerer embrioet/fosteret som liv så tidlig. Men jeg ser ikke på det som god argumentasjon at det ikke er mord fordi det er lovlig. Det er mye som er lovlig i forskjellige land og kulturer og i forskjellige historiske epoker som ikke er bra.

Skrevet

Jeg synes det er en merkelig argumentasjon å si at abort ikke er mord fordi det er lovlig. Hva med dødsstraff? Er ikke det mord heller, fordi det er lovlig i f eks usa? Ser det er mange engasjerte her. HI

Skrevet

jeg syns det er utrolig rart at folk kan sitte å si at "du dreper et barn ved og ta abort, fy fy" og samtidig spise kjøtt

Skrevet

Hva er det jeg ikke greier å godta?

Skrevet

Ja, det er mord det også, blir kvalm av den kyniske utnyttelsen av dyra. Jeg har vært vegetarianer, men begynte å spise kjøtt igjen, men vurderer å kutte ut kjøtt igjen:) HI

Skrevet

Ja, spiser en kjøtt, så dreper en dyret. Men der er forskjell; En spiser ikke mennesker, heller ikke resultatet av en abort.

Og ved begge tilfeller dreper en. Jeg har ikke sagt "fyfy" til de som tar abort, men jeg har sagt det er å drepe. Stor forskjell der. Og kjøtt fra andre raser enn menneske, spiser jeg med god samvittighet, da jeg og andre mennesker er over dem i næringskjeden. Lik en løve er over gressetere.

Hva er det som gjør at alle automatisk går ut fra at en er abortmotstander om en sier at en abort er å drepe?

Skrevet

det går vel på at mord er et negativ ladet ord.

jeg personlig syns ikke abort er noe ille. kan man ikke og vil man ikke bære fram et barn, så burde man slippe.

jeg syns det er verre at man sponser at dyr over relativt lang tid har det dritt fordi man skal spise god mat.

Skrevet

Å myrde og å drepe er ikke helt likt. Ikke strafferettslig, heller.

En sier ikke at en myrder dyrene på slaktehuset, men en dreper dem eller tar livet av dem.

Å myrde er mye tyngre ord. Som f eks sier en mordbrann,og ikke drapsbrann.

Skrevet

at man sier "jeg myrder ikke katten min, jeg tar livet av han"

er jo bare vissvass. ett fett resultatet er det samme

Skrevet

Jeg er klart for selvbestemt abort, og blir rett og slett uvel over alle dere som roper opp om mord etc, til tross for at jeg ikke kan se for meg en situasjon hvor jeg selv hadde vurdert abort.

Likevel undrer jeg meg over dere som nekter så bastant på at et 12 uker gamelt foster er et liv.

Hvordan definerer dere et liv? Må det være et intelligent for å defineres som liv?

Hjertet begynner å slå lenge før 12 uker. Fra 10 uker er indre organer i all hovedsak ferdige - de skal bare modnes - og fosteret beveger både armer og ben.

Er det et intelligent liv? Nei. Er det et liv som kan klare seg utenfor livmoren? Nei. Er det et liv? Uten tvil, ja.

Skrevet

Jeg ville kalle det å drepe et mulig menneske, men ikke drap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...