Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 hva kaller dere abort egentlig da? Mener dere at det ikke er mord? Det er jo et lite menneske som drepes.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Er det forenelig med liv utenfor en livmor? NEI
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 nei det er ikke noe menneske ,det er et embryo ,ikke et foster en gang .Det er en celle ..
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Nei, ikke når en foretar en provosert abort, men det kunne blitt om livet gikk sin gang... Jeg er enig med HI; hvis en ikke kaller dette drap, hva er det da?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Det er bare første dagen det er en(to) celle, denne begynner straks å dele seg i flere og flere, som hver for seg skal spesialiseres. Og dette går fort. I uke 12 ser en at det er et menneske, uten tvil.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #6 Skrevet 24. januar 2009 Nettopp, og da er det vel ikke liv heller? Først når det kan overleve utenfor en livmor er det liv. Abort før uke tolv er å fjerne en klump med celler. Noe fra far og noe fra mor.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #7 Skrevet 24. januar 2009 Godt sagt 21.49 Dessuten kan dere ikke kalle det for mord, fordi det er forbudt ved lov, og det er ikke abort. Jeg ville aldri tatt abort selv, men det er da ikke mord. For mange er det den vanskeligste avgjørelsen de noen gang har tatt i livet, men likevel den riktige. Hvem er du som føler at det er riktig å legge stener til en allerede tung byrde å bære?? Noen tar abort for lett, ja vel. Men la nå de stakkarene som har tatt dette valget fordi de måtte få være i fred.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 24. januar 2009 #8 Skrevet 24. januar 2009 denne debatten vil aldri komme frem til noe godt. folk er forskjellige, og godt er det. noen syns abort er OK, andre mener det er mord, noe sitter på gjerdet og vet ikke helt fordi de aldri har måttet ta et valg om det.... sånn er det bare!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #9 Skrevet 24. januar 2009 Dere er klar over at barn som er altfor for tidlig fødte ikke blir forsøkt reddet en gang... Er det også mord liksom?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #10 Skrevet 24. januar 2009 Poenget er at vi var der en gang. Og hva er vi? Skulle det vært like greit å avslutte våre liv? Alt begynner en plass, og for meg er det det samme om en kveler det i starten eller senere. DET er poenget!
KarpeDiem Skrevet 24. januar 2009 #11 Skrevet 24. januar 2009 hjertet begynner å slå 25 dager etter unnfangelse, så ja det er mord
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #12 Skrevet 24. januar 2009 Det er noe helt annet, for en har ikke gjort noe som skulle føre til at barnet ble så for tidlig født. Det er menneskelig inngripen, som fører til for tidlig fødsel som er drap. Ikke ufrivillig for tidlig fødsel. Det er som å sammenligne ulykke med dødsfall på stedet, med drap.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #13 Skrevet 24. januar 2009 Ja, og hadde faren din tatt seg en runk akkurat den dagen er det ikke akkurat DU som hadde sittet her i dag. Livet er tilfeldigheter, det er tilfeldig at nettopp du er her den dag i dag, og ikke sædcellen som svømte rett bak deg. Enkelte tilfeldigheter passer særdeles dårlig og blir luket vekk.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. januar 2009 #14 Skrevet 24. januar 2009 Hjertet er bare en muskel som trekker seg sammen ....det er ikke noe menneske .
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #15 Skrevet 24. januar 2009 Ja, i uke 12 kan man da tydelig se at det ligner et menneske, og hjertet slår, som karpediem sier. Så hva skal man kalle det om ikke det er mord? Forstår at de som har tatt abort ikke vil vedkjenne seg det, men det blir da å pynte på sannheten?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #16 Skrevet 24. januar 2009 Har du sett resultatet av en abort i uke 12? Da hadde du ikke sagt det du sier her..... Hva er barnet ditt? Ikke et menneske? Hvor kom det fra? Hva tenkte du det var da du sto med positiv test i hånden?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #17 Skrevet 24. januar 2009 Man tar vekk noe som er begynnelsen på et liv. Man tar ikke et liv!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. januar 2009 #18 Skrevet 24. januar 2009 Han var ikke et menneske før han ble født nei ,før det var han et foster .
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #19 Skrevet 24. januar 2009 mamman til william: så hvis en baby dør i mors liv f.eks 1 dag før termin, så et det ikke ett menneske da, er bare en stor klump med masse celler??
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #20 Skrevet 24. januar 2009 Og du virket jo oppegående, som sammenligner en runk med abort, eller hvilken sædcelle som traff egget, NN 22:00..... Så provosert abort er tilfeldighet? Hvorfor har vi det da nedfelt i lovgivningen i hele tatt? Det er spontanabort som er naturens måte å ordne opp, ikke våre frie valg som er provosert abort.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. januar 2009 #21 Skrevet 24. januar 2009 Det er noe helt annet og det går ikke ann å sammenligne det med abort !! Men for min egen del tenker JEG at det er ikke noe annet enn et foster til ca uke 28-30 av graviditeten .Det er pga at det har liten kjans til å klare seg om det skulle blitt født før .
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #22 Skrevet 24. januar 2009 Abort er handlingen som utføres for å fjerne den uønskede tilfeldigheten. Jeg var ikke den som dro inn deg og meg her, og hvorfor vi er heldige som sitter her. Jeg kom bare med et eksempel på at vi er heldige som er her fordi "vår" sædcelle vant og ikke den som kom rett bak. Samme som at JEG fikk leve, men ikke det som ville ha vært min bror. Tilfeldig? JA
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #23 Skrevet 24. januar 2009 Helt ærlig; det er det samme livet du snakker om i alle de ukene, både før og etter uke 28-30. Så da å synes abort er greit, finner jeg rart. At DU tenker slik, har med din egen psyke å gjøre. Du kunne da distansere deg fra barnet før uke 28-30, slik at om det da gikk galt, så taklet du det bedre......
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #24 Skrevet 24. januar 2009 Men da burde jo strengt tatt ikke de som spontanaborterer få lov til å sørge heller da, det var bare en celleklump.. Move om liksom? Jeg mener selvfølgelig ikke det, men gjør dere det?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #25 Skrevet 24. januar 2009 Altså; har ikke en befrukting funnet sted, så har det da ingenting med abort eller hvem som var heldig, eller det du kaller uønsket tilfeldighet å gjøre. Hadde det vært "din bror" som ble skapt, så hadde ingen visst om at du kunne kommet. Det har ikke med noe å gjøre, det. Tenk alle "søskenene" dine som ble skylt ut etter eller samtidig med at du ble skapt.... Du virker litt rar, må jeg bare si. Dette er å dra ting littegrann langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå