Gå til innhold

hei telemarkinger:)


streetglow

Anbefalte innlegg

Ja, det er veldig koselig å ordne litt:) Nærmer seg jo nå!:)

 

Jeg var og tok røntgen på mandag...og vi var i samtale med lege på sykehuset i dag.. Bekkenet mitt er stort nok til at jeg kan føde. Så vi har bestemt oss for at vi skal prøve på vanlig fødsel.. Lege, gynekolog og jordmor har vel egentlig anbefalt meg det, men de er veldig forståelsesfulle hvis jeg vil velge KS siden dette er første fødsel. Men jeg vil så gjerne oppleve det å føde også....vanskelig valg dette her.. Men foreløpig blir det fødsel på meg. Men hvis jeg går over termin eller ungen blir for stor tar de vist KS.

 

Hva er dine tanker rundt det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært til vurdering på sykehuset enda, men jordmor har sendt henvisning, så jeg regner med det blir i løpet av neste uke. Men jeg kjenner jo mange av de folkene der så jeg har pratet med flere om det allerede. Og jeg er kjempeklar på hva jeg vil, hvis jeg kan vil jeg føde-helt klart! Det er jo en del komplikasjoner rundt dette med keisersnitt, også tenker jeg jo som deg, at jeg gjerne vil oppleve å føde..

 

Jeg har snakket med flere som har hatt gode fødselsopplevelser med seteleie og som er veldig positive til dette. Ei nær venninne av meg har født 3 barn i seteleie, og hun har hatt flotte fødsler:-) Det er klart det finnes mange som opplever motsatt, men jeg velger å høre på de fine historiene:-)

 

Jeg har jo ingenting å sammenligne med allikevel, så jeg velger å tenke at dette går bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går nok kjempe fint dette her:) Vi må tenke positivit!!:)))

 

Men godt å vite på en måte at man ikke er alene i denne situasjonen....følte meg veldig uheldig da det bare er 4-5% som føder i sete..og atpåtil førstegangsfødende!hehe....

 

Nå er det endelig mai og det er deilig.....utålmodig nå kjenner jeg:)hihi Hadde jo vært koselig med et treff før vi sprekker?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deilig med mai. Jeg er klar for et treff jeg, i neste uke jobber jeg bare mandag-så permisjon:-) Og da kan vi jo møtes på dagen også, ta en lunsj på Jonas B i finværet. Det hadde vært superkoselig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan når som helst jeg også...fra torsdag av er det meldt regn ser jeg..så hvis vi skal sitte ute i sola må det bli onsdag.... eller så kan jeg torsdag og fredag formiddag også jeg. :)

Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er med jeg og:) men forbehold om at jeg ikke føder hehe. har termin i morgen:D kanskje greiest på fredag for min del.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte meg en tur på Jonas på torsdag, så skal vi si torsdag da?:) Kl 12 hvis det passer?:) Spennende at du har termin i morgen da streetglow!!! Koselig om du kan komme hvis ikke det skjer noe innen da:)) Da sees vi Ann I! Og til dere andre her inne er det veldig koselig om dere dukker opp dere også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!skulle gjerne vært med på treff,men har time hos jordmor kl 13.30 på torsdag,er det ikke muligheter senere på dagen da?

eller en annen dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!:) Beklager Ann I at jeg dessverre ikke møtte opp på Jonas på torsdag, men det ble fødsel på meg i stedet så rakk ikke si i fra!:))) Det hele startet natt til torsdag, og klokken 12.04 på torsdag var hun ute. Kom hjem i går med lille snuppa og vi storkoser oss!! Hun kom 12 dager før termin så ble veldig overrasket!:) Dere kan glede dere! Er det noe på gang med dere? Noen murringer?:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Gratulerer så mye!!! Det var hyggelige nyheter. Regnet faktisk med at det var noe sånt som hadde skjedd.

 

Ble det normal setefødsel på deg eller? Gikk det fint? Vil gjerne høre litt detaljer, siden jeg snart skal samme veien:-)

 

Ikke noe på gang her foreløpig..

 

Kos deg masse:-) Har snuppa fått navn da?

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er moro!:) Hun heter Emma Louise. Bilde av oss i TA i dag:)

 

Jeg prøvde på vanlig fødsel, men fikk ikke stor nok åpning så ble KS på meg da...De ville ikke risikere noe...fikk 9 cm åpning så var veldig nær...men fordi den lå i seteleie ville de ikke prøve..men gikk greit det altså.

 

Men kjenner at det hemmer meg veldig i hverdagen nå...veldig sår...så er avhengig av hjelp til alt mulig...

 

Det blir spennende å se hva som skjer med deg...uansett så blir man utrolig godt tatt vare på der..aldri oppleved makan til service!!:))))

 

Bare ring meg og hvis du lurer på noe;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre, vettu:-)

 

Kos deg masse hjemme nå, jeg skal gi lyd fra meg når det skjer noe her:-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

heisann!

da har jeg fått ei lita tulle,hu ble født den 24 mai kl 06.42 og veide 3700 og hadde masse mørkt hår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

her kom det nydeligste hjertebarn til verden 9 mai, tre dager på overtid. det ble hastekeisersnitt og heller større dramatikk enn vi hadde tenkt, men nå er vi endelig hjemme fra sykehuset:) prisen skal hete emil, han var 2450 gr, 31 cm i hodeomkrets og 49 cm lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Vi fikk også en liten prins. Han ble født 22.05 kl.20.25. Han veide 3230 g og lengde vet vi ikke da han ble født i seteleie. Hodeomkrets 35 cm.

 

Vi fikk en lang og drøy fødsel, men gutten kom med rumpa først og alt ble veldig naturlig. Alt fikk gå sin naturlige gang og selv om det ble veldig intenst på slutten, så er jeg ganske fornøyd i ettertid:-)

 

Jeg så deg så vidt komme ut fra nyfødt intensiv Streetglow, men da var jeg litt i tåka, så jeg fikk aldri snakket med deg. Var dere der lenge?

 

Og Kinemor traff jeg også på sykehuset med sin lille vakre tulle med masse hår:-) Håper vi sees snart da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki:) prøvde å se etter kjente jeg og, men lyktes ikke..var nok en god del i tåka jeg og:S

var der i halv annen uke. emil har en hjertefeil, og da følger det litt med det.

ellers var vi der en en tur fra 23-27 mai og. har vært litt frem og til bake.

 

ale bra med dere da Ann I? må snart få til ett treff igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...