mammaen til 2+1 Skrevet 19. januar 2009 #26 Skrevet 19. januar 2009 God morgen! Så fint å høre at alt var bra Ichristin =) 2 i ødem.. stakkars.. jaja det er jo et sunnhetstegn da... =) Det er vel ikke så vanlig at hodet fester seg hos flergangsfødene? Trodde du kunne gå i fødsel uten at det var festet! Ang tafsing oppi der.. hvis den er myk så er du jo bra moden.. dersom du får en fing inni et sted.. mellom noe som kjennes ut som en gummitrikk har du 1 cm... jeg tvang jo JM til å sjekke meg pga av disse volsomme maseriene..
lchristin-nydelig tulle Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #27 Skrevet 19. januar 2009 er så redd for å gjøre no galt.. hadde jo tenkt å be henne, men klarte ikke. følte meg så dum. hun er ganske snill, men veldig dominant... så mister liksom munn og mæle...hehe... men men ungen kommer vel.. innen 40dager er hun jo her lell....så få krysse fingrene for at hun kommer før termin...
Hakkamella Skrevet 19. januar 2009 #28 Skrevet 19. januar 2009 Krysser både fingre, tær og alt annet kryssbart for oss her, jeg. I dag er det bare en 'sprengt' følelse hos meg. Spreng nedover foran, spreng bak og spreng rundt ekvator. Magen er forholdsvis myk å ta på tror jeg (nåja, ikke så myk som uten baby..) men når jeg trykker øverst på magen så kjenner jeg det nederst. Har hatt det sånn siden i natt. Men ingen direkte smerter som kan få meg til å tro rier er på gang. Tror nesten jeg er i ferd med å gå over i gi-opp-modus... Lillefrøken vil sikkert ikke ut til mammaen sin... Hvor langt oppi må man for å kjenne om man er moden? Har aldri prøvd, og er redd får å gjøre det selv.
lchristin-nydelig tulle Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #29 Skrevet 19. januar 2009 har ingen ide..hehe jeg vet at min livmortapp er hard og nå kjenner jeg den ikke, trur det er litt vanskelig å kjenne...måtte bøye meg skikkelig. er visst lettere å få mannen til å gjøre det... men det er ikke min lysten til..selv om han er bedre kjent oppi der...hehe...ekkelt=) så jeg vet ærlig talt ikke.. her ellers går det i stille modus.. alt har roet seg. sa det til mannen i går, ennten så får det ta seg opp, eller så får det slutte....blir jo gal!!!
mammaen til 2+1 Skrevet 19. januar 2009 #31 Skrevet 19. januar 2009 Jeg var oppi der og kjente sånn før jeg ble gravid.. så jeg vet hvordan det kjentes ut da.. leste litt på www.pernille.info. En kan vist ikke gjøre så mye galt dersom man er ren på henda og har klippet neglene.. En ting jeg har tenkt litt på i dag.. da jeg satt på legekontoret tok jeg frem en liten sjokolade jeg hadde i veska... la merke til at folk kikka litt på meg... så kom jeg på hvor utrolig irriterende det er at hver gang jeg spiser noe tror folk jeg er hekta på den tingen.. spsielt dersom det er godteri av noe slag. Venner og familie er hvertfall veldig flinke til å spør hver gang jeg drar fram noe nytt om jeg er hekta på det. Kom på dette da jeg ble beglodd på legekontoret og folka satt sikkert der og tenkte sitt om hvordan jeg bare MÅTTE ha den sjokoladen... hmmm,, Hatt en fin dag da? Jeg har ikke tegn tilmodningsrier.. men kjenner det er mye mer tak i kynnerene nå.. det må da være bra..
lchristin-nydelig tulle Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #32 Skrevet 19. januar 2009 en verkende hodepine og vondt i nakken. trett og dritt lei om jeg kan være ærlig!!!!!!! sur,grinete...og ikke lett å leve med. hehe..sånn er jeg i dag. ellers så har jeg vaska masse klær,fått inn komoden på rommet vårt. nei, håper jeg ikke blir syk,var jo ganske så våt i går når vi var ute... å håper jeg ikke blir det i tillegg.. mannen kom m paracet nå, så får håpe det hjelper. skal sove!!!!!!!!!!! natta dere!!
mammaen til 2+1 Skrevet 19. januar 2009 #33 Skrevet 19. januar 2009 Off stakkars.. Ta deg litt paracet og en "god" om mulig natts søvn.. Får håpe du føler deg bedre i morgen! =) Her er det også natt nå! Natta!
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #34 Skrevet 20. januar 2009 OM man skal kjenne på livmorhalsen å om man har åpning er det anbefalt at mann eller kjærest tar denne oppgaven.. Dette pga liggestillingen om du gjør det selv(man rekker ikke tak i selv) * Vask hendene * Klipp neglene * Ligg i sengen(helst i halvsittende stilling) * Før 1 finger oppi skjeden * Somoftes finner du livmorhalstappen helt ute i venstre siden før du er passert 36 uker. Men om du er moden så kjenner du den på midten litt langt oppe i skjeden(ikke for å være veldig brutal men omtrent der penisen stopper når man har sex) * Let etter et lite hull(gummistrikkaktig hinne) som du evt greier å føre en finger oppi eller kjenner på at den er myk å i midten. * Om du greier å ha 1 finger inne i åpningen har du 1-2 cm åpning. Min mann sjekket meg men jeg fikk kun kjenne 1 gang selv å da var det som å kjenne et lite gummistrikk som du kunne tøye litt i. * Om du nærmer deg termin er det mange jordmødre som stripper deg å drar litt i dette gummistrikket eller hinnen oppi der. Men man kan også gjøre dette hjemme om mannen din er behjelpelig å veldig utolmodig.
Hakkamella Skrevet 20. januar 2009 #35 Skrevet 20. januar 2009 Høres så vanskelig ut... Jeg er vel for stiv til å få det til, og min mann vil ikke 'tukle' oppi der med andre deler enn de som skal oppi der hehehe... Lurer på hva som skjedde i natt-om det var noe som skjedde i det hele tatt. Lå sånn nesten helt våken og kjente at hvis jeg sovnet igjen så ville jeg sikkert våkne snart for å gå på do, så jeg vurderte frem og tilbake om jeg skulle stå opp. Så kjente jeg et bittelite 'splatt' som om jeg tisset på meg, men likevel ikke som om jeg tisset på meg. Var omtrent så mye som et lite eggeglass. Stod opp og tenkte OPS... og trusa var faktisk våt, men tøystykket jeg hadde i for å sjekke lekkasje var tørt. Så nå vet jeg faktisk ikke om jeg hadde bittelitt vannavgang.. det var ikke urin, for hadde jeg tisset på meg, hadde det vært mer. Jeg har ikke hatt noen rier etter dette, men har derimot nærmest følt en lettelse i kroppen. (bortsett fra hodepinen, muskelsmertene som nå omfatter alt fra kragebeinet og opp til øynene...) Jeg ringer ikke føden. Får jo bare beskjed om at så lenge jeg kan gjøre rede for meg så er jeg ikke i fødsel...
mammaen til 2+1 Skrevet 20. januar 2009 #36 Skrevet 20. januar 2009 Hmm.. det der var jo litt vrient... MEN dersom det er vannet som er gått.. så vil det jo lekke videre når du beveger på deg.. eks reiser deg fra sengen eller sofaen.. eller generelt er i bevegelse..
lchristin-nydelig tulle Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #37 Skrevet 20. januar 2009 hei og god morgen!!!!!! takk og pris for paracetten!!!!!!!! er i litt bedre humør i dag! hehe så artig hakkamella..vet at det er noen som har et ytre lag m vann også, kan være det som er gått. men vet at om du ringer på føden så ber dem deg komme for å skjekke om det er vannet som gikk. det er jo så vannskelig å si..hos meg detter alt ut med en gang...men hos andre er det jo bare litt og litt... da er det jo tegn på at det er ei lita prinsesse som prøver å komme seg nedover da!!!! jippi!! så spennende=) her har jeg også verk fra skuldre og opp bak øynene... +hodepine...hvorfor vet jeg ikke, er redd det kanskje kan være tegn på sjukdom som nærmer seg faretruende....nei og nei...vil ikke ha det.. ikke sånn vondt jeg vil ha!!! holder på å vaske babytøy...det er så koselig...virkeligheten begynner å synke inn. hmmm...skal bli artig og rart m baby igjen. gleder meg masse!! lille tulla vår! har ikke funnet navn ennå vi. er jo kjempe vanskelig detta kakkamella åssen går det nå? enlitenstjerne: kan mann ikke ta oppi der selv? jeg har jo kjent den før jeg ble gravid jeg å, så kan vel det nå å... ikke for å kjenne strikket, men hardheten...hmmm
lchristin-nydelig tulle Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #38 Skrevet 20. januar 2009 hehe mente hakkamella...unnskyld. så det ikke før etterpå.=)
Hakkamella Skrevet 20. januar 2009 #39 Skrevet 20. januar 2009 hehe kjært barn har mange navn... Joda, er her ennå. Magen er myk, kjenner liv, venter besøk av min søster. Tror ikke denne ungen kommer lenger før hun henger og dingler etter navlestrengen. Om det var ytre vannlag eller hva det var i natt, så har det ikke gjort meg til mor ennå... Har ringt legekontoret og spurt om det er noe som helst legen kan gi meg for smertene i hals/nakke slik at jeg holder ut den betennelsen som ser ut til å utvikle seg i musklene der- men tviler på at jeg får noe... Skal til jordmor i morgen kl 10. Med mindre noe skjer før den tid så tar jeg hver time som det kommer. Ringer jeg føden så får jeg vel samme jordmoren igjen.. Min flaks det... Glad for at paraceten hjalp deg lchristin. God morgen til deg og enlitenstjerne...
Hakkamella Skrevet 20. januar 2009 #40 Skrevet 20. januar 2009 Forresten, ingen fler lekkasjer her... søren og...
lchristin-nydelig tulle Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #41 Skrevet 20. januar 2009 når jeg tenker meg om...mine barn har alltid kommet når jeg minst ante det...så kanskje dem holder seg inni magen til vi har roet oss...vet ikke med dere, men her går alt i å vente vente og tenke tenke på at nåååå måååå hun komme snart...hehe så om vi venter og temker mindre så kanskje dem kommer raskere... er jo lov å håpe...hehe så jeg tenkte jeg skulle gå litt turer ol. så jeg tenker på noe annet.. men hva annet enn turer...vet ikke jeg...kanskje jeg skal pusse opp litt...bare sånn småtterier..
mammaen til 2+1 Skrevet 20. januar 2009 #42 Skrevet 20. januar 2009 Jo.. sa jeg ikke det da.. at det er helt trygt å kjenne litt oppi der.. =) Har kjent litt etter i de siste.. etter at JM sjekka meg hun skrev på heleskortet mitt at den var myk med 1 cm åpning og desentrert. Da vet jeg jo litt hva jeg kjenner. Men den varierer mye da.. er litt forskjellig fra dag til dag hvordan den er føler jeg. Før jeg ble gravid var den litt sånn som en nesetipp.. hehe masse detaljer her nå.. mens nå er den som en bløt liten sak litt som en tunge kansje.. men rett etter modningsakupunkturen var den nesten helt utflata.. da var håpet STORT!! haha.. men den har trukket seg tilbake og blitt en myk sak igjen. Skal på ny modningsakupunktur i morgen, da skulle JM kjenne etter og eventuelt strippe meg.. *håpe* *håpe* =) =) Jeg har sluttet å vente så intenst som før.. tenker at han kommer når han kommer.. er uansett ikke lenge igjen med 11 dager til termin og evntuell overtid.. er jo ikke såå mange som går 14 dager over hell.. Men blir helt syyyk når jeg ser andre nyfødte... da kribler det i hele kroppen.! MEN dere kan ikke bli syke nå stakkars... Kjedelig å være syke nå på slutten når vi skal være ute å gå turer og være sosiale.. Hakkemella.. vis det ikke lekker noe mer hadde jeg snakket med JM i morgen og fortalt henne hva som skjedde.. hun sender deg direkte til føden dersom hun mistenker vannavgang. Dersom det var vannavgang ville de ikke satt deg igang før i morgen uansett.. =)
lchristin-nydelig tulle Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #43 Skrevet 20. januar 2009 hei igjen... hmmmm...har vært litt rar i magen i dag jeg... ungen helt spinnvill,ble kvalm av det,så mye styra ho inni der, men først så hadde jrg litt vondt.det tok litt tak(ikke vondt) og slapp ikke på lenge... har dere opplevd det?
Hakkamella Skrevet 20. januar 2009 #44 Skrevet 20. januar 2009 Enlitenstjerne; Ja, jeg skal si det til jordmor i morgen. Håper hun sender meg opp og at de setter meg i gang, for akkurat nå er jeg sånn at jeg liksom bare sier 'til H******* med hele greien. Ungen vil ikke ut til meg likevel'. Har helt mistet motet i dag. Sikkert fordi jeg også har så inn i hampen vondt i halsmusklene at jeg ser for meg scenarioet i 2004 da jeg ikke kunne ligge hodet bakover, langt mindre sove på 3-4 mnd av samme sak. Ringte legekontoret og spurte om det var noen som helst mulighet for at jeg kunne få pinex forte av legen hvis det ikke skader babyen. Sekretæren skulle spørre legen, og jeg skal gå innom og sjekke om der ligger en resept i morgen tidlig. Vil ikke ta dem, men er litt desperat. lchristin: Ja, har også sånne dager der småfrøken er så aktiv, flytter på seg og herjer rundt, og jeg går rundt med småkvalme. Bevegelsene fører til flere og lengre kynnere, men de tar seg jo ikke opp til rier. Har også prøvd microlax når sånt skjer for liksom å dreie kynneren over til rie, men nepp.. funker ikke. La oss håpe at natten, morgendagen og den nærmeste fremtid gjør oss litt mer oppmuntret og at vi slipper å vente lenger nå. Syns vi 3 er flinke, jeg!!!!
mammaen til 2+1 Skrevet 20. januar 2009 #45 Skrevet 20. januar 2009 Hakkemella: Vet ikke om pinex forte er ok.. jeg fikk paralgin forte sist uke av legen da jeg hadde så intens hodepine.. hun sa at det gikk over i babyen.. men det var ok dersom den ikke hadde det i seg da den kom ut.. (sikkert forde di blir litt susne av det). Disse hjalp ikke i det hele på hodepinen så det ble med to tabeletter.. Får håpe legen din er snill med deg og skriver ut litt medisin som hjelper.. Vet ikke hva som feiler nakken din men regner med at det ikke er halsbetendelse på gang siden du tenger slike smertestillende.. uff uff... Ichristin: Jeg har og hatt slike kynnere som ikke slipper tak på lenge.. Spesielt hvist jeg har luftsmerter eller annen vondt i magen,, kansje når magen er sliten?? Den er vel det hvis du har hatt tivoli der inne i hele dag..
lchristin-nydelig tulle Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #46 Skrevet 20. januar 2009 ja har hørt at andre har hatt det, men har ikke hatt det selv. men alt med dette svangerskapet har vært annerledes...så jeg vet ikke noe lenger. men men ...går vel over dette å. har så lyst å gå en tur i dag, men har så hovne bein nå at jeg ikke har sko som passer til å gå ut med i dette sørpe været!! ja,ja..sitter å drikker te,sitter her foran pc og gjør ingenting.. er snart ferdig m babytøyet nå...å så masse fint!! gleder meg såå masse nå. blir jo bare mer virkelig og etterlengtende når man gjør dette. enlitenstjerne:vet du hva det blir? skravlesyk jeg.hehe.. forresten, er dere begynt å bli litt glemsomme og plutselig kan dette ut av hva dere sitter å snakker om?jeg er jo blitt skikkelig ekstrem for tiden. føler meg jo skikkelig dum!!! håper for min egendel at jeg ikke er alene om dette...hihihi
mammaen til 2+1 Skrevet 20. januar 2009 #47 Skrevet 20. januar 2009 Jeg får en liten gutt.. Stakkars deg med så hovne bein.. uff.. tidligere i svangerskapet kjøpte jeg meg noen gode støvletter på salg.. de kjøpte jeg en størreslse for store.. nettopp fordi jeg trodde at beina kom til å hovne opp... men.. det slapp jeg gitt.. fingrer og tær og ansikt hovner opp i rykk og napp.. men det varierer fra dag til dag.. så har vært heldig me det! =) Jeg detter også ut av samtaler.. hehe.. skikkelig distre.. glemmer alt mulig.. hele tiden..
lchristin-nydelig tulle Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #48 Skrevet 20. januar 2009 det var jo enda godt å høre,at jeg ikke er helt alene i verden om det. lillegutt spurte hvor pappan er...sto helt fast jeg. når han kom og viste hva han hadde kjøpt så kom jeg jo på det.. hmmmm åssen går det med deg da? kynnere?
mammaen til 2+1 Skrevet 20. januar 2009 #49 Skrevet 20. januar 2009 Hei du .. forsvant litt jeg... hahaha blir utrolig lett distrahert og.. Har litt mer kynnere om dagen ja.. men ikke så mye å snakke om.. men de er sterkere en vanlig da.. det må jo være positivt.. regner med at det er leggetid nå.. det er det værtfal her.. etter et litt måltid..
lchristin-nydelig tulle Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #50 Skrevet 20. januar 2009 jeg sitter her med ubehagelige kynnere,men med min flaks så er det ingenting...men nå merker jeg at det nærmer seg ja.. skal hoppe i seng jeg å nå... natti
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå