lchristin-nydelig tulle Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 er du her? lurte på åssen det går med deg da vettu..=) var jo tegn til rier tidligere i dag..
Silje med snuppa i magen <3 Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Jeg lurer også spent så spent
mammaen til 2+1 Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Rier i dag og... Jøss... da kan det jo hende da... *håpe* *håpe*...
Hakkamella Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Joda, jeg er her.. dessverre... Riene kommer og går. Men de tar seg pauser på natta. Håper og håper de skal bli effektive. Jeg har nå planlagt røkeknoker og raspeballer til middag i helgen.. tung nok mat? Håper vannet går og riene blir supereffektive snart. Har jo hatt ineffektive rier av og på siden torsdag kveld. Nå sitter de hovedsaklig i ryggen og nederst i magen. La oss krysse fingre og tær for at lillefrøkna snart glimter med sitt nærvær (selv om pappaen begynner å bli en smule nervøs plutselig) Takk som spør! Nå ble jeg glad! Skal holde dere oppdatert!
Hakkamella Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Må jo komme med kommentaren til JM som gjorde meg glad; Regn med 40 uker så blir du ikke skuffet, men hvis du fremdeles er gravid på onsdag, så sees vi kl 10... Hun er nå søt, da hehehehe
lchristin-nydelig tulle Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2009 hei hei og god morgen!!!! jeg har begynt å gå en liten tur om kvelden jeg nå. orker ikke sååå lang tur,10-20 min bare,men det er nå bedre enn ingenting..hehe fikk to skikkelige tak i går, så håper det hjelper på... og siden hun etter turen forrige gang sank lenger ned så må det jo ha litt å si...sitter nå bare på den stolen foran pc da vettu,og gjør jeg ikke det så spiser jeg...haha er ikke greit. mannen skjemmer meg bort på gooooood mat. og iiis håper det kommer seg for deg. men du har jo alt på din side nå så da er det bare å vente på skikkelige rier og dem kan jpo kommme fort. dem sier jo det, at jo lenger dem holder på sånn og maser så kan riene plutselig komme i en kjempe fart,så får håpe det for alle oss som går å venter...
Hakkamella Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Ja, aldri før har optimismen vært sterkere! Håpet blomstrer på alle måter! Og aldri har jeg ønsket smerter mer enn nå!
lchristin-nydelig tulle Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2009 hehe..du er heldig. jeg vil også,selv om det kanskje er i tidligste laget...hun får komme når hun er sterk nok, men det er vel lov å håpe! ja man håper på smerter, men trur nok det er en stooooor prosent som ombestemmer seg på føden...hehe
mammaen til 2+1 Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 Hahaha ja tror nok ikke vi er like høye i hatten når det står på som fult.. MEN.. de må bare komme..
Hakkamella Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 Haha ja dette er faktisk veldig merkelig opplevelse. Vasket gulvene i sted. Min mann tuslet rundt meg og spurte om det ikke var vondt for meg å bøye meg osv. Jeg sa at jeg vil jo ha vondt! Det kan føre til fødsel. Han bare ristet på hodet. Så kjente jeg det reiv til litt nede foran og jeg tenkte WOHO en rie... men den forsvant fort. Aldri før har jeg vært så dyktig husmor som de siste dagene. Til og med satt brøddeig!!! Tenke seg til! Kan jo hende at knaingen av deigen fører til noe hvis ikke bæring av sekker, vasking av gulv, turgåing mm hjelper... Men hvorfor 'stopper de opp' på formiddagen for å ta seg opp igjen på kvelden? Mystiske greier!
magica fra tryll Skrevet 17. januar 2009 #11 Skrevet 17. januar 2009 Kjære deg! Det er kanskje ikke mer mystisk enn at det starter når det er klart... Husker når jeg skulle ha tvillinger og gikk til termin. Alle sa jeg kom til å føde før termin,-jeg vasket trapper, syklet, trente...Men hjalp det? Ikke noe som helst! Tror nok det starter når det skal rett og slett og at det er lite å gjøre fra eller til. Men det er det jeg tror da:) Lykke til til oss med samme termin ihvertfall!
lchristin-nydelig tulle Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. januar 2009 hei alle sammen. nå er jeg og blitt min egen vaskehjelp...hehe vaske vaske hakkamella:det er faktisk et godt tegn når man vasker ned huset slik du gjør...mange gjør klart rede sitt rett før fødsel...så tvi tvi til deg,vennen!!! ellers så håper jeg at alt kan hjelpe til m modning=)
Hakkamella Skrevet 17. januar 2009 #13 Skrevet 17. januar 2009 Tvi tvi til deg også Ichristin! Man blir litt hekta på klorin hehe.. Det er nok modningsrier jeg har nå, for de er for sjeldne og for svake til å være noe annet. Nå har jeg imidlertid inntatt 3! pizzastykker av denne fødepizzaen. Jeg klarer vanligvis bare 1 stk. Men nå har jeg fått i meg ca 1/4 chili og 2 fedd hvitløk alene hehe (blir vel forvist til stua i natt). Magen er hard og sprengt. Litt øm i mellomgulvet, men ingen smerter. Håper. Har og gått tur siden sist. (turbokjerring i dag)
mammaen til 2+1 Skrevet 17. januar 2009 #14 Skrevet 17. januar 2009 Dere imponerer stort.. ! Må jammen si at dere har fått gjort ting i dag..! Har omtrent ikke gjort noen ting i dag jeg.. laget armeriddere til småjenta og sambo.. ryddet ut og inn av oppvasken... haha.. =) Skikkelig produktiv.. =)
lchristin-nydelig tulle Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 17. januar 2009 he he..har ikke gjort så masse dem andre dagene da..men må innrømme at det var godt å få gjort litt i dag. mannen skrudde kommoden til tulla,så i morra er det babytøy vasking... å det skal bli godt å bli ferdig, eller man kan si klar... for da er nesten alt klart. en uke til stellebordet kommer.. det er no rart. har maserier nå... men det kan komme to til tre sterke hver kveld... hallo,blir jo helt rar...sitter ikke å trur at det er fødsel på gang, men dem må pustes imellom.. men det er bare snakk om et par...rare greier.
mammaen til 2+1 Skrevet 17. januar 2009 #16 Skrevet 17. januar 2009 Nå vet ikke jeg hvilken smerte terskel du har... men (ikke for å gi deg forhåpninger) så høres det ut som rier du har. Jeg fikk beskjed at det som jeg kalte for masrier mest sannsynligvis var på lik linje med rier. Jeg klarer ikke ligge stille å må stå i 40' i dusjen for å overleve. =) Så hvis du må puste deg gjennom noe.. er det mest sannsynlig noe som er positivt.. om det ikke er fødsel så hjelper de nok på.. =) Kan jo håpe at de fortsetter.. =) =) =)
Hakkamella Skrevet 18. januar 2009 #17 Skrevet 18. januar 2009 Jeg har disse maseriene jeg også. Når de kommer så sitter du der og puster så rolig du kan. De varer fra noen og 20-30 sekunder til rundt et minutt. Så kan det gå alt fra et par minutter til time før neste. Nå ser det ut som det har stoppet opp IGJEN her hos meg! Jeg har hatt litt riving i rygg og nederst i magen, og det har kjent ut som om hodet har kommet enda lenger ned i denne livmorhals-greien. Og jeg fikk krampe i siden, men ingen fler sterke modningsrier utover det. Tror jeg gir opp snart. Når kommer neste? Hva mer må jeg gjøre? Enester som gjenstår er å gå inn og hente ungen manuelt og lakserolje....hehehe Funderer på å komme meg ut og treffe litt gamle kjente i dag (søndag).
lchristin-nydelig tulle Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #18 Skrevet 18. januar 2009 ja, merker man blir litt desperat. føler ikke dem gjør nytte av seg dem stakkarslige som kommer, men har jo kynnere hele dagen men dem føler jeg bare erter så no virkning...det nekter jeg å tru. men som det blir sagt så er det jo lov å håpe..=) dusjen ja, dem sier jo at det skal hjelpe på riene... men syns bare det er smertelindrene jeg. men det eneste jeg merker på forskjellen m maseriene og kynnere er at ryggen ikke murrer så masse, og nå maseriene kommer og mannen trykker lett nederst på korsryggen så føles det sååååå godt. det er smertebefriende det skal jeg si, så det skal han gjøre når vi er i gang. det skal være sikkert å visst. har ikke sovet sååå godt i natt, snorkende mann og et helsikes bekken. det er blitt så smertefullt etter at hun sank lenger ned. så jeg må ha pute mellom bena hvis ikke iler det som en kniv gjennom bekkenet og hofta..helt forferdelig vondt!!!!!!!!!! auuuuuu!!! mitt håp i dag er jo det at noe skal ha virkning på den livmora så når jeg skal til jm. i morra så er den moden....om hun gidder å skjekke da. vann i bena...noen som har? hjelp...ser ut som bena skal eksplodere her, spes. på kveldene. hahahaha så når minsten spør om jeg vil leke m biler, noe som han elsker å leke med, så sliter jeg,for å sitte m bøyde knær får mg til å tru at det eksploderer snart... stein hardt og stramt!! hehehe og henda mine har begynt å dovne bort på nettene. haddecarpal tunnel syndrom når jeg gikk m minsten, og det var vondt det. så regner m det er det jeg begynner å få. men det er ikke så lenge igjen så det spiller ingen rolle. sånn da er jeg ferdig med mitt syteinnlegg for denne gang....hihihi ha en riende god dag allesammen!!!
lchristin-nydelig tulle Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #19 Skrevet 18. januar 2009 ja ja, nå har jeg vært ute i mange timer. det er jo kommet snø, så måtte jo ut m minsten!! han fikk prøvd skiene sine andre gang denne vinteren og sååå flink han er. har løfta han opp og stått i, men føler meg jo bare bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! og det vil jeg jo ikke! vondter kom til meg!!!! er det flere enn meg som syns det er bare kveldene dem tar skikkelig tak? har jo hatt, masse kynnere, men har jo ikke hat det så massee heller i dag!!!!!!!!!!!!!! buhuuuuu!!!
Hakkamella Skrevet 18. januar 2009 #20 Skrevet 18. januar 2009 Jo.. jeg syns også kveldene er de eneste håpefulle. Men så er det det at enten har jeg sinnsykt høy smerteterskel. eller så er det bare ikke tak i dette murreriet. Nå har jeg hatt mensekramper fra midt i ryggen til nedenfor rompen siden ca 13.30 i dag, og nå etter middag har jeg hatt 'gangsperr' i magen foran. Men det er så svakt at jeg har lyst å banne høyt! Dessuten er jeg i et heller dårlig humør i dag fordi jeg har fått så mange teite kommentarer om at hun kommer nok på overtid... kjøss meg bak på en blåmandag! Skal gi dem overtid både foran og bak! Hvis en til sier det, eller det er tilfelle, så fraskriver jeg meg alt som heter sosialt samvær og lukker meg selv inne på asyl! Er frustrert nok over at ting NESTEN virker lovende, for så bare å holde meg for narr... Har jo gått sånn som dette i mange dager nå. Er det en uke? begynte jo med denne forstoppelsen forrige mandag...
lchristin-nydelig tulle Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #21 Skrevet 18. januar 2009 det er sååå kjedelig!! hvorfor kan ikke jm. strippe deg da? jeg skal til jm. i morra.. gleder meg. men samtidig gruer jeg meg.. trur kanskje lille vennen har festa seg, og har hun det er jo det et bra tegn for meg som har født flere barn! så håper for alt i verden på at det blir skikkelig murringer i natt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mammaen til 2+1 Skrevet 18. januar 2009 #22 Skrevet 18. januar 2009 Så flinke dere har vært i dag jenter.. =) kommer dere ut og er sosiale og leker.. =) Akkuratt det der med kommentarer kan folk GODT spare seg for. Blir så provosert av folk som spekulerer i når JEG skal føde.. Syns det er like ille når folk begynte i forrige uke å sende meg.. "Har du fått enda" meldinger på facebook.. Kvier meg til og med for å ta telefonen når min egen søster ringer.. (og hun fødte for 9 mnd siden) .. Og hvorfor MÅ alle si at jeg må belage meg på å gå over tiden siden jeg er førstegangs..! ! Er vel faktisk INGEN som kan si når akkuratt JEG føder.. om det er før eller etter termin!! PuH.. sånn... Ut med litt frustrasjon! =) Sov godt da jenter.. Håper vi alle føder snart!! Modningsrier er velkommne.. så lenge de modner.. =) Hvis dere forteller JM el Lege at dere har hatt masse av disse så er de nok ville til å sjekke både åpning og event strippe.. =)
Hakkamella Skrevet 19. januar 2009 #23 Skrevet 19. januar 2009 Begynner å lure på om det er noe med meg eller noe, men når jeg spør om å bli sjekket, strippet eller hva som helst sånt så får jeg alltid nei. Jeg får bare beskjed om at det gjør de ikke før fødsel, eller iallefall ikke før jeg har gått på overtid. Murringene og modningsrier må jeg bare gå gjennom. Og om de tar lengre tid så vil det sannsynligvis bare bety at selve aktiv fødsel kan ta kortere tid. Nå går jeg og vurderer for og imot denne lakseroljen... liksom siste halmstrå for å bli ferdig, men vegrer meg fordi jeg har hørt man får så sinnsykt vondt i magen i tillegg til rier. Ang kommentarer... Tror den som er verst er min søster. Hun har virket så sjalu siden dag 1. Kommentarene nå er at jeg føder nok ikke før 11 februar. Eller kanskje 15 februar.. eller 13 juni... Hun kommer ikke før 11 februar iallefall. (det er min bestefars fødselsdag... ved nyttår var det 15 januar som er min bestemors fødselsdag)... Og en dame fortalte sin 'horrorhistorie' om at hun like før jul fikk beskjed om at termin var feil, hun var dagsventende.. så kom ikke sønnen før 8 februar. Han var bare så stor at legen trodde hun var fødeklar ved juletid... Det var for 35 år siden... HALLOO!
lchristin-nydelig tulle Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #24 Skrevet 19. januar 2009 god morgen enlitenstjerne og hakkamella!!! sitter her som vanlig foran pc og tar meg en kopp te. skal til jm. nå snart. hmmm...er litt spent. enlitenstjerne:riene mine starta 4 uker før termin m førstemann. han ble ikke født før 11 dager før, men det var fordi riene ikke var effektive nok, og det var helg så dem ga meg tabletter som skulle roe riene... så ingen kan si at når man er førstegangs så får man over. jeg gikk tre dager over m andre.. så man er så forskjellig. jeg har heldigvis ikke fått no tlf ennå,og er glad for det. men jeg har jo ikke termin før 14 febr. det samme gjelder jo deg hakkamella. det er jo ingen som sier dere skal gå over tiden. når jeg dusjet i går så prøvde jeg og kjenne om livmormunnen var hard.. har jo kjent oppi der før og da har den vært hard. men nå var alt kjempe bløtt så klarte ikke kjenne hva som er hva..(litt ekkelt...hehe)men håper da at det var den som var bløt... da er jeg iallefall et steg videre... Det m å kjenne var det noen her inne som sa man selv kunne gjøre...men jeg har jo ingen ide...foruten om at jeg vet at den er hard.. dem mente man kunne bli strippet av mannen sin....men det gjør ikke jeg, det får lege og jm ta seg av.... men det er jo greit å kjenne om det er bløtt eller ikke. må løpe=) tvi tvi
lchristin-nydelig tulle Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #25 Skrevet 19. januar 2009 da er jeg tilbake og alt er bare bra. 2 i ødem gått opp snart 30 kilo...hjelp!! hun var ikke oppi der, men tulla hadde flytta seg i går som jeg trudde. m ryggen mot venstre..hun er visst ikke helt festet,og har et bittelite stykke igjen...ned.men det var ikke så masse...så nå er det bare å smøre seg m tålmodighet. blir vel en stund til enda. ja ja... vente vente... men jeg har jo en stund igjen lell. tenkte i stad. om senest 40 dager har jeg henne her...og det var m 14 dager overtid...håper jeg slipper det. er helt sykt trett så nå skal jeg hoppe i seng å sove
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå