Gå til innhold

17 år og prøver på nr 2??

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si at du skriver "sannheten". Hva oppnår du med det? Det eneste jeg kan se at du oppnår er å fortelle en jente at hun ikke har gode venner, men en gruppe slemme bakvaskere. Det sier ingen ting om kvaliteten på henne som mor. Jeg syntes du er slem Macbabe. Og jeg syntes du bør tenke deg litt om før du skriver neste gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for det!! Ja vi gleder oss masse til det! Er helt sikker på at Felix vil bli en stolt og flott storebror:-) ! Det blir nok stas.

Nei, nå skal jeg komme meg i seng! Nå som dette mysteriet er løst. Haha! huff, ja Lilo, hun trudde jeg var Kristine Mossing på Unge mødre:-P

Må jo le litt!!:-) Nei, god natt damer!

Skrevet

Har ikke hun ei datter da? Haha, da kan hun umulig kjenne henne så godt ;-)

Skrevet

uffda men da kan hun ikke ha så mye peiling for kristine mossin har jo faktisk en jente da men.. jaja:P ikke bor hun med barnefar så vidt jeg vet heller.. uff at folk kan dømme slikt uten å vite at de faktisk vet de snakker om riktig person.. lykke til kristine:D

Skrevet

Skjønner ikke helt holdningen til dere her inne. " Har du fått nr en, er det jo bare å peise på med nr 2" Og at man modnes når man får barn.. Hallo.. Det er faktisk et barn vi snakker om her. Er en liten overgang fra å være en ung mamma til 1 enn til 2 stykker. Spesielt når du ikke engang har fast jobb / jobberfaring eller utdanning etc.. Herregud. Hadde dere sagt det samme til en 14 åring som planla nr 2 også kanskje?

Skrevet

En 14 åring er under den seksuelle lav alder. Det er stor forskjell på en på 17 og en på 14. Nå er det heller ikke slik at jenta på 17 spurte oss om hva vi mente om hennes situasjon. Jeg forholder meg kun til HI, som syntes det er greit og bestemme over og dømme andres livsførsel. Selv kan jeg godt se at det var fint at ikke jeg fikk barn da jeg var 17, men det betyr ikke at alle 17 åringer er som meg. Det er også heller ikke rettferdig å se tilbake og forandre historiske detaljer, da mange brikker senere ville fallt anledes. Jeg syntes også det er usmakelig å regne folk som har vært i media som fritt vilt. De har familier og barn som ikke har valgt å stille seg for hugg.

Skrevet

Nei, men nå snakker vi om en 17 åring som allerede er mor.

Skrevet

Folk som har vært i media.. Da tenker du på unge mødre eller lignende? Det er et latterlig program, som kun er skapt for å skape debatt. Folk liker å se programmer de blir provosert av. Det som selger. Dessuten finnes det sikkert mange flinke unge mødre.

Men jaja, folk får gjøre som de selv vil. Jeg har selv en lillesøster på 17, og ville aldri ha oppfordret henne til å få flere barn så tidlig uavhengig av hvor veslevoksen hun er, eller hvor mange barn hun har fra før av. Mulig mange er moden for alderen, men man er fortsatt et barn som 17 åring.

Skrevet

Enda en gang enig med Miss Misantrop.

PS:

når kommer du nedover på lunsj??

Skrevet

Jeg skulle ønske vi levde i en verden der ingen brydde seg så mye om hva andre gjorde, så lenge det ikke var noe farlig eller skadelig mot andre den personen gjorde.

Å blande seg i hva andre gjør er en uting.

Skrevet

Hei du!! Kom tilbake fra det store hjemland i går. Skal på kurs i CT til uken, så jeg skulle bruke datan til å forberede meg, lol. Forhåpentligvis står jeg på eksamen på onsdag, slik at jeg kan komme meg fort hjem til Norge og guttebassen min. Skal ta han med over hit igjen, men må nok være hjemme litt sånn at han blir litt avklimatisert mellom mor og bestemor. Er alene hjemme i dag, så jeg lager meg 3 retters middag (elsker mat). Mannen og samboeren hans er i CA på jobb. (Er nok litt jalou, men jeg får begynne å lese så blir det vel min tur snart..) Lunsj er definitivt inkludert i programmet. Det blir super gøy!! Take Care.

Skrevet

Herregud, dette her blir for dumt.

Hvis jenta ønsker å få barn nr. 2, så ser jeg overhode ikke noe galt i det. Hun er allerede mor, så hvorfor trenger hu å vente i 10 år før hu får neste?

Skrevet

Nå vet jo ikke jeg hvilke tanker hun har lagt seg opp rundt å få et barn til, eller hvorfor hun gjør det. Dette er strengt talt ikke min sak overhodet.

Men, jeg husker denne Kristine skrev et innlegg her for ikke så lenge siden der hun var usikker på hvordan hun skulle innrette seg i fremtiden. Hun var nervøs for å ha Felix i barnehagen, hun var redd for om hun ville få seg jobb, for som hun sa selv "hvem vil vel ansette en jente på 17 med barn og ingen utdannelse", og hun var ikke sikker mht skole, om hun ville klare å komme seg på sporet igjen etc.

Vi snakker her om ei jente på 17 år, med ungdomsskolen som eneste utdannelse, hun har selv sagt at hun sliter med angst, og en tilnærmet sykelig avhengighet av sønnen sin.

Jeg må innrømme at det fremstår ikke som verken særlig smart eller modent jeg, akkurat som om disse problemene hun hadde mht jobb, skole og utdanning vil bli bedre hvis hun får en til?. Hadde jeg vært henne hadde jeg vært _livredd_: for å få en unge til!

Vet ikke jeg, er ikke min sak. Men er det greit at man setter seg ned å får 2 unger på rappen når man kommer ut fra u.skolen, hun får jo tom. penger fra nav nå, selv om hun er samboer, fordi hun er i en "spesiell" situasjon (sorry hvis jeg tar feil nå, men mener å huske du skrev det i den andre tråden din).

Ærlig talt syns jeg hun skal komme seg ut av denne spesielle situasjonen og bidra til samfunnet som alle andre før hun får flere unger!

De meningene jeg har ytret her har ingenting med Kristines alder å gjøre, dette hadde jeg ment om det gjaldt en 25 åring også.!

Skrevet

Jeg signerer denne, anonym 09:26, men lurer selvfølgelig på noe likevel.

Og om man mottar penger fra NAV mens man fortsatt er samboer, så lurer jeg på hvorfor det er greit? Skal hun ha rett på stønader som ikke andre får, bare fordi hun er 17 år?

Er det det offentliges ansvar å forsørge dem som ikke gidder å gjøre noe for å forsørge seg selv, og atpåtil skal sette flere unger til verden?

Nei, begynn med å ta vare på deg selv og barnet du allerede har, Kristine. Du blir ikke forsørget av NAV for alltid!

Skrevet

Oy! Det må jeg si.

Ting har faktisk forandret seg ganske kraftig siden jeg la inn det inlegget frøken anonym,

Å nav forsørger overhode ikke meg, bare så det er sagt.

Nei for guds skyld, klarer dere virkelig ikke å la dette ligge?!

Skrevet

Nix, når noe provoserer, så provoserer det.

Skjønner?

Skrevet

Hvorfor haster det så veldig med å få barn?? Ja, du har jo allerede fått et, skjønner det, men sånn generelt sett?

Nå tenker jeg ikke på deg, KristineMed Felix, men generelt på tenåringer. De har mange år hvor de er fruktbare - så velger de å få barn, kjøpe hus, bil m.m.....

Hvorfor vil dere ikke ha litt tenåringsalder, reise på tur med venner, studere m.v???

Har ei venninne som fikk to barn før hun var 19. Hun sier idag at hadde hun visst hva hun gikk til ville hun ventet minst 5 år.

Hvorfor sååå hastverk???? Fatter det ikke.....

Skrevet

Fordi jeg ble uplanlagt gravid når jeg var 15, anonym 10:39, så da ble ikke livet vårt akurat slik som vi hadde "planlagt".

Vi har vært nødt til å innrette oss inn i en ny "livsstil", en ny framtid,

rett og slett!

Godt nok svar for deg?

Skrevet

Tipper at du ikke har fortalt til familien at dere prøver på en til?

Skrevet

Jo, det har vi. :-)

Blir dere ikke lei? Hvorfor ikke bare la dette ligge?

Hvis ikke dere selv forstår det, så begynner dette å ligne mer hets enn en normal diskusjon.

Noe jeg syns er mindre koselig, å som faktisk ikke er godtatt her inne.

Har dere ikke fått svar på nok nå? Eller er det noe mer saftige saker dere lengter etter?

Skrevet

Barn skal ikke føde barn......men det skjer. Dessverre!!!

Skrevet

send en mail til moderator så får nok de en slutt på det Kristine :)

enig at denne diskusjonen har gått for langt nå!

Skrevet

Jeg synes vel også i utgangspunktet at 17 er for tidlig å få nr. 2, men det er forferdelig at noen skriver det er TRIST at hun vil ha en til!

Jeg ønsker deg lykke til - med søsken til lilleprinsen og livet forøvrig. Du er heldig som har en mamma som er stolt av deg:) og en familie som støtter dere.

Klem

Skrevet

jeg var 17 da jeg ble gravi, fikk min sønn da jeg akkurat var fyllt 18..

jeg er nå 20 år og ønsker meg ett barn til.. sønnen min er 2 år og jeg vil gjerne gi han ett søsken, dette er noe jeg har hatt lyst til lenge.. syns ikke det er noe galt i å gi barnet sitt et søsken uansett alder man er i.. er så klart mer arbeid og noen flere utfordringer med 2 barn, men om man ønsker seg nummer 2 så klarer man disse utfordringene..

de som er unge foreldre og klarer denne oppgaven bra burde være stolte, og andre burde være stolte av dem/oss..

der finnes de som er i 30 årene som får sitt første barn og fester villt og lar beste foreldrene ta seg av barnet...

så er mange unge mennesker som klare å ta seg av barna sine like godt som de som er litt eldre..

blir irritert når noen av dere sier det er forferdelig at unge mennesker har barn.. vi klarer å gi barna våre like gode liv som dere gir deres barn, og kansje vi til og med klarer å gi våre barn bedre liv enn noen av dere som hetser her inne gir deres egne barn.. hvem vet..

man skal ikke dømme de man ikke kjenner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...