EnJente_m_2Jenter Skrevet 26. januar 2009 #51 Skrevet 26. januar 2009 Hei alle dere, da er uken her !!!! Spennende ! Jeg har vært kvalm hver dag siden el omtrent, det har jeg aldri vært før, men all logikk sier meg jo at det må være andre grunner til det da man rett og slett bare ikke kan få kvalmen så tidlig eller ? Vel jeg har ingen håp av den grunn for å si det sånn, men reagerer alikevel på at jeg er kvalm store deler av døgnet, når jeg ellers aldri er kvalm uten å enten få oppkastssyken, eller ja, er gravid. Slet voldtsomt med kvalme i forrige svangerskap, men da fra uke 5, og ikke uke 0 Så dette er nok bare tullball !!! Hehehehe ! Dere da ?
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #52 Skrevet 26. januar 2009 Hei jenter... Jeg testet nettopp, én dag før IKM. Hvit som sne... :-( Jeg hadde virkelig følelsen av at det KUNNE ha klaffet denne gangen, men frykter at symptomene var mere ønskedrøm enn realitet... Tror jeg skal ta EL-Tester neste pp (den 4.), kanskje ikke EL er der jeg tror den er...? Ønsker dere alle lykke til denne uka!!!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 26. januar 2009 #53 Skrevet 26. januar 2009 Hei du, det var dumt, men så lenge du ikke har mensen er sjangsen der Hadde du noen symptomer da ? Hvilke var det ? Jeg fant jo denne mnd ut at jeg faktisk hadde EL på dag 12 av alle ting, fikk rimelig sjokk da jeg var sikker på jeg hadde det på dag 14 eller 15, så heldigvis hadde vi sex dagene før, men det var jo ikke med tanke på prøving, så det var flaks. Hadde vært surt om vi ventet til dag 13 feks. Hadde sex på dag 10 og 11, HELDIGVIS ! Så JA det er godt mulig at du har el et annet sted enn du selv tror den er, det fikk i allefall jeg erfare
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #54 Skrevet 26. januar 2009 Hei, ja heeeelt gir jeg ikke opp før TR kommer... ;-) Jeg hadde, 4-5 dager etter (det jeg ihvertfall trodde var) EL, enorme kribblinger i eggstokkene, det var som om jeg kjente "reisen" egget tok... (Kanskje jeg er helt på bærtur her, men det var følelsen!) I tillegg har jeg hatt ømme (og større) brystvorter (he-he, det hadde hunden min også da hun hadde innbildt svangerskap,- hun la kosebamsen til pattene for å "gi melk", - å herregud, er det så galt med meg allerede?!? Hi-hi-hi!!!) Ja, og så veldig emosjonelle drømmer samt uren hud rundt munnen... Og de siste dagene har jeg hatt følelsen av at det "trekker nedover" der livmora er. Men det kan jo like godt være den førgrømmande TR... Har du testet allerede, Mikadimoo?
EnJente_m_2Jenter Skrevet 26. januar 2009 #55 Skrevet 26. januar 2009 Ja det høres jo ut som symptomer det der, jeg har liksom følt de klassiske tingene, veldig ømme bryster, altså såpass ømme at de faktisk gjør vondt, men det opplevde jeg forrige pp også, uten å være gravid. Så har lagt det bort som tegn. (for min del, man er jo forskjellig). Ellers så har jeg vært kvalm hele uken ca. Gjennomgående småkvalm hele tiden, og jeg vet jo at man ikke er gravid så tidlig eller får kvalme så tidlig, men kvalm er jeg altså. Litt bedre i dag føler jeg, men det kan fort komme. Som sagt vært sånn hver dag siden tirsdag. Jeg har ikke testet, tenker å teste til torsdag eller fredag Jeg har ikke ikm før 31, men testet positivt 9 dager etter el ved forrige svangerskap, så tenker at jeg kanskje kan gjøre det denne gangen også. En annen ting jeg lurer på, som dere alle kanskje kan gi mg råd om, er dette med syklusslengde. Jeg fikk jo EL allerede på dag 12 denne pp'en, betyr det at mensen kommer tidligere enn normalt også ? Noen som vet dette ?
Lillevenn33 Skrevet 26. januar 2009 #56 Skrevet 26. januar 2009 Dette er spennende! Synd lillelille at du fikk negativ test. Mikadimoo, dette høres lovende ut! Hvis du fikk EL på dag 12 så får du mens 14 dager etter det igjen, så ja, syklusen blir kortere. Jeg er også småkvalm, er bare 8 dager siden EL, men dette har jeg hatt før også. Jeg har ved flere anledninger vært helt sikker på at jeg var gravid, og så kommer TR likevel. Så jeg er veldig veldig skeptisk. I tillegg har jeg brunt utflod, og det kan ikke love godt tenker jeg. Jeg tester lørdag eller søndag, har IKM på søndag. Lykke til alle sammen!
megogknotten Skrevet 26. januar 2009 #57 Skrevet 26. januar 2009 Min IKM er forflyttet. Ettersom jeg kjente EL smerter den 17. så skal jeg vel ikke ha IKM før lørdag 31. Men siden jeg har så lange sykluser så slipper jeg nok ikke egg .. Fått legetime 12. Februar. Da har vi prøvd fra og til i litt over 1 år.
Lillevenn33 Skrevet 26. januar 2009 #58 Skrevet 26. januar 2009 Ch_88, du slipper nok ut egg selv med lange sykluser. Jeg har selv lange og uregelmessige sykluser og slipper ut egg både på dag 22, 24, 20 og til og med dag 40 i syklusen noen ganger. Får dette bekreftet med positive EL tester og EL smerter, samt EL slim. Har til og med blitt gravid på en lang syklus og det har gått bra. Jeg kjenner noen som ble gravid med EL på dag 100!!! Men, noen trenger litt tid til å bli gravid, og du er en av dem. Selvfølgelig skader det ikke å gå til legen og prøve Pergo eller lignende, men jeg kan forsikre deg, du slipper ut egg selv om syklusen er lang!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 26. januar 2009 #59 Skrevet 26. januar 2009 Hei du ingen stress, jeg skjønner hva du mener, jeg er også veldig skeptisk til alle disse symptomene, jeg tenker egentlig at desto flere symptomer, desto mindre gravid er jeg vel =/ Når det gjelder denne spottingen din, så føler jeg at det her inne har vært mange i det siste som har hatt blødninger og faktisk vært gravide. Altså for å si det sånn så blør jeg ALDRI før tr kommer, så om jeg i dag feks hadde fått spotting eller blod i trusa, tror jeg faktisk at jeg hadde fått opp håpet. Da man jo ikke skal blød så tidlig, det minner jo isåfall om en festeblødning. Vi får nok vente å se, jeg vet ikke om du kan noe om det, men jeg temper, og her er min temp så langt denne mnd : http://www.fertilityfriend.com/home/240742 Den ser grei ut hittil, men har egentlig rent lite å si hvordan tempen ser ut nå, for tidlig si noe om det.
Lois Lane Skrevet 26. januar 2009 #60 Skrevet 26. januar 2009 Fikk mensen i dag.. har ikke helt kontroll på IKM`en min, jeg som trodde jeg hadde IKM i slutten av uken.. Har hatt brun utflod i to dager, og mensen kom i dag. Har heller ikke hatt noen graviditetstegn. Så nå er det bare å prøve på en novemberbaby!
Milla_ma Skrevet 26. januar 2009 #61 Skrevet 26. januar 2009 Mensen på vei her også. Nå har jeg blitt litt vant til det, så har ikke testet denne gangen. Går inn i 6.pp nå. Men bedre lykke i februar - november hadde vært bra! Hipp hurra til de som ble gravide i denne omgang - og stå på videre til oss andre!
Ein T Skrevet 26. januar 2009 #62 Skrevet 26. januar 2009 tror jeg kan henge meg på med deg milla_ma. Tror mensen kommer snart her også. så november here we come
megogknotten Skrevet 26. januar 2009 #63 Skrevet 26. januar 2009 Ja, jeg har bare testet positiv ( tolker den som positiv ) på en ELtest helt siden i sommer.. har ikke testet hele syklusen, men bare den uka jeg tror EL skal være. Men nå har jeg kjøpt inn flere ELtester og skal prøve å teste meg fra dag 14. av og utover de neste syklusene, for å se om de noen gang slår ut positiv. Men så deilig å høre at det er andre med lang syklus det har klaffet for, og at de slipper modne egg som de skal .. Det var legen min som sa at det var lite sansynlighet for at jeg hadde EL når syklusene har vært på over 60 dager disse gangene. Det var derfor jeg blei litt pessimistisk.
Lillevenn33 Skrevet 26. januar 2009 #64 Skrevet 26. januar 2009 Klem til dere som har fått mensen. Mika, tja, jeg håper at spotting er positiv, men jeg spottet ikke med min første graviditet, slik at for meg betyr det ikke noe positivt. Jeg prøver ikke å være optimistisk. Og det stemmer, det hjelper ikke å se på tempen akkurat nå. Det er bare å smøre seg med tålmodighet, selv om det er utrolig vanskelig!
Gutteprinsen Skrevet 27. januar 2009 #65 Skrevet 27. januar 2009 Mensen kom i går!!! Men lykke til alle dere andre:))
Snuppisa Skrevet 27. januar 2009 #66 Skrevet 27. januar 2009 Jeg fikk mensen i dag, akkurat to uker etter EL. Hadde nesten positiv EL-test i går, så jeg fikk bygd opp litt falske forhåpninger...Jeg følte meg ganske sikker på at jeg var gravid nå fordi jeg har hatt akkurat de samme symptomene som jeg har hatt de to forrige gangene jeg har vært gravid (en datter og en MA), men den gang ei. Syns TR startet uvanlig brått denne gangen. Vanligvis får jeg litt forsiktig blødning før som deretter øker, nå kom det mye blod med en gang. Kan det ha vært et svangerskap som gikk til grunne med en gang...?
Gjest Skrevet 27. januar 2009 #67 Skrevet 27. januar 2009 Hei alle sammen! Jeg har IKM i dag, men TR har ennå ikke kommet. Hun prøver sikkert å være morsom, siden jeg ikke vil ha besøk... ;-) I går gikk tempen ned 0.20, i dag gikk den 0,25 opp igjen?!? Testet i går og i dag, men ikke engang antydning til strek. Jeg regner likevel med at tanta kommer, føles slik hele tida, må stadig på do og sjekke... Føler meg liksom litt øm nedentil og "våtere" enn ellers, akkurat slik som timene før TR. Det kan vel ikke være en sååå lik følelse hvis man likevel er gravid, eller? Noen som vet dette? Jeg gir ikke opp håpet før jeg må!!! :-D Lykke til videre med alle dere andre!
Olina Skrevet 27. januar 2009 #69 Skrevet 27. januar 2009 Hei jenter! IKM på fredag jeg, og i går klarte jeg ikke å dy meg og måtte ta en test.. Ikke en liten antydning til strek engang . Hadde veldig følelsen av at jeg var gravid for en uke siden ca, men ikke nå. Har ikke kjent noe som helst i dag. Ønsker dere alle sammen masse lykke til!!
Ein T Skrevet 27. januar 2009 #70 Skrevet 27. januar 2009 Begynner å bli lik bikkja til moren min... innbilt svangerskap. tror å håper så alt for mye. aldri kjennt etter mer symptomer i hele mitt liv, enn det jeg gjør nå. Har IKM i morgen eller torsdag. så får vi se. men tror det er en TR på vei :( 1pp. klemz damer
blablablu Skrevet 27. januar 2009 #71 Skrevet 27. januar 2009 ja dette blir en spennende uke..har IKM på lørdag..men ingen som helst feeling for at jeg kan være gravid...Ingen symptomer ennå, hadde ømme bryster etter el..men det forsvant etter noen dager..så tror nesten at det ikke klaffet..dessverre.. eneste som jeg har merket er at blodtrykket mitt er betraktelig lavere enn det pleier..litt svimmel innimellom og når jeg reiser meg for fort.. målte det en dag denne uken..og det lå på 100/60... det er lavt for meg..tror aldri jeg har målt så lavt før.. men det er vel ikke noe symptom i seg selv..hvertfall ikke så tidlig i en graviditet om det skulle vise seg at jeg var gravid.. noen som vet???
Lillevenn33 Skrevet 28. januar 2009 #72 Skrevet 28. januar 2009 Har akkurat har fått TR. 4 dager for tidlig, dvs en defekt luteal fase denne gangen. Sikkert pga SAen. Håper det klaffer neste gang og at det blir 14 dager mellom EL og IKM neste gang. Lykke til dere alle sammen og håper på gode nyheter fra dere!
Milla_ma Skrevet 28. januar 2009 #73 Skrevet 28. januar 2009 Ingen stress: kjipt, men nå kommer neste EL kommer raskere enn du trodde;-) et lite boblende hurra herfra, gravid med 4+1;-) trekker pusten og håper på det beste! babystøv i bøtter og spann - hold ut, plutselig blir det deg!!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 28. januar 2009 #74 Skrevet 28. januar 2009 Gratulerer gratulerer Jeg tok en test i dag, dagen før ikm, og fikk neg terst Så ingen baby på meg denne mnd heller
Ein T Skrevet 29. januar 2009 #75 Skrevet 29. januar 2009 IKM nå, men ingen TR. men venter med å teste til mandag. kroppen bare erter meg. så TR kommer vel løpet av helgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå