Gå til innhold

Vil si takk for meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Først vil jeg si til deg HI:

Ikke hør på alle de som er stygge mot deg i tråden .

Om du føler at abort er det riktige valget for deg ,så syns jeg du skal gjøre det.Jeg har selv tatt abort og har ikke angret i det hele tatt.

Du høres ut som en fornuftig jente som tar ansvar for livet sitt og noen ganger så må man ta harde valg her i livet .

Lykke til uannsett hva du velger.

Klem.

Til dere abortmotstandere :

Greit at dere har andre meninger og er i mot abort , men å kalle det for drap og sammenligne det med dyresex,det er jo helt sykt .Og det er ikke så veldig gode argumenter, har dere ikke noe bedre å komme med ,syns jeg dere kan la vær å si noe.

Og være alenemor er ikke noe dans på roser og ikke noe jeg ville anbefalt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig hvor mange usaklige og enspora folk det er her inne! Hvis ikke dere er voksne nok til å argumentere på en saklig og alright måte, så la heller vær!! Er jo angrep og drittslenging dere driver med her inne.. skam dere! Det er jo tydelig at jente87 er mye mer reflektert og moden enn det dere er iallefall...

Skrevet

Ja.

Å gi råd BARE på grunnlag av ens egne erfaringer, at en selv har et barn som man har beholdt og som man er glad i, det er utrolig selvsentrert og naivt. Selvfølgelig er alle mødre her inne inderlig glad i barna sine, men det fins et skille mellom deres egne små liv og de andres. Ingen er like, og det at så mange tydeligvis ikke kan akseptere dette er utrolig respektløst og provoserende å lese.

Her inne kjenner vi hverandre ikke, vi kjenner ikke detaljene i spørsmålet og vi vet ikke mer enn at det er en veldig fortvilet og usikker spørsmålsstiller som er uønsket gravid.

Når jeg sa litt lenger oppe i tråden at abort er lovlig i Norge, ble jeg helt sjokkert over å lese svarene fra mange av dere som er her inne - sammenligningene er så drøye og så langt ute på jordet at jeg håper jente87 har slutta å lese her inne for lenge siden. Saken er at det er mye som ikke eksplisitt er ulovlig i Norge (sikkert ikke dyresex, heller, til den perverse innleggsskriveren som absolutt ville ta opp det temaet) - men når det gjelder abort så er det sånn at staten helt klart og tydelig er TILHENGER av at jenter som er uønsket gravide skal ha muligheten til å inneha kontrollen over sin egen kropp og sitt eget liv. Respektér det, selv om dere selv aldri ville tatt abort!

JEG TAKKER FOR MEG på barnimagen.com nå. Denne tråden viser at det er en del fornuftige mennesker her inne, men også en haug av hysteriske fundamentalister som absolutt ikke burde ha tilgang til å fungere som rådgivere for en fortvilet sjel og som i hvert fall ikke jeg orker å ha mer med å gjøre.

Jente87, jeg håper du tar valget om ikke å forholde deg til alt det som står her inne, og at du heller snakker med en klok person som du kjenner, ansikt til ansikt. Lykke til!

Hulde

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig! Bra skrevet Hulde...

Skrevet

Kjære jenta!

Jeg vil også støtte innlegget til Hulda.

Du fremstår veldig moden i måten du gjør rede for deg her, jeg er helt sikker på at du tar det rette valget for deg. Jeg tror at selv om man er kjempeusikker angående noe, så er det alltid en stemme langt langt inne i deg som sier hva som er riktig for deg. Den kan være vanskelig å høre mange ganger. Man kan kalle den magefølelse, intuisjon osv. Prøv å lytte til den og snakk med folk som vet hva du står ovenfor (jeg støtter forslaget om Amathea).

Du er sterk og lar deg ikke vippe av pinnen av de usaklige og umodne innleggene her. Vi vet hvem jeg sikter til... Det er en grunn til at abort er et tilbud til alle kvinner i Norge.

Uansett hvilket valg du tar hadde du god grunn til å ta akkurat dét valget! Lykke til jenta

Skrevet

Hei, Håper du finner en løsning du mener er best for deg!! Jeg ville bare si at det finnes muligheter for støtte og hjelp til å takle den praktiske omsorgen for et barn også, f.eks gjennom barnevernets hjelpetiltak.

Lykke til:)

Skrevet

hulde...

Kjempebra skrevet, og er helt enig med deg... Er selv usikker på om dette forumet er noe for meg... Dette har virkelig blitt for barnslig og usaklig.

Ønsker trådstarter lykke til videre.... Ønsker deg alt godt i fremtiden uansett hvilket valg du velger...

Skrevet

Hei. Dette er kun ditt valg. men jeg kan jo fortelle deg om min søster som var i samme situasjon,barnefaren ville ikke ha noe med barnet å gjøre. Dette var for ca 3 år siden nå, og i dag er hun sammen med en ordentelig mann som har tatt barnet som sitt. Hun traff han kun 3-4 mnd etter att a fikk sin sønn. Tenk deg nøye om så treffer du riktig valg om du beholder barnet eller ikke. Ønsker deg lykke til :-)

Skrevet

Hmm her var det mye rart å lese må jeg si.

Ville bare si at jeg har to veninner som har tatt abort og de har ikke angret.

Det er helt klart et vanskelig valg å ta, men d er DITT valg. Du burde ta kontakt m helsestasjonen evt legen din og prate m de, få litt mer proff hjelp i valget ditt enn hva du får her.

Ønsker deg lykke til i valget, og uansett hva du velger så går d nok bra ;)

Skrevet

Oi må bare henge meg på det KristineH79 sier og si at her var det mye rart! Jeg synes mange bare ser sin situasjon her og er vanvittig ekstreme med ytringene sine. Jeg tviler ikke at for mange går det kjempefint å være alenemor, men jeg synes det er riktig å være såpass realistiske at man også nevner at det er utrolig tøft! Jeg synes det er tøft å ha barn og jeg er etablert med mann, hus og alle rammebetingelser som skal til.

HI: Jeg ble selv gravid når jeg var 20 år etter et onenightstand(jeg brukte p-piller), jeg tok abort og har ikke angret et sekund! Like etter traff jeg mannen min, etter 4 år sammen fikk vi barn, ikke helt planlagt det heller men da var jeg 25 år og et helt annet sted i livet mitt. Jeg synes det kan være greit for deg å høre noen slike historier også, så får fanatikerne her ikke si hva de vil. Lykke til HI:)

Skrevet

ingenting av det som skrives her avgjør min avgjørelse. Men poenget med at jeg startet tråden var vel mest igrunn for å kanskje treffe noen i samme situasjon. Som jeg kunne snakket med.

Det var en del umodne innlegg her, kanskje jeg selv har provosert frem til det. Greit å si hva man mener, men drittslenging er å gå alt for langt.. Det er da vel en grunn til at abort er lov i norge?!

Skrevet

Det er håpløst mye dritt som kommer her inne. Håper du ikke bryr deg for mye om det. Du må kjenne etter hva du føler er riktig. Viktig at du føler du har tenkt gjennom alt grundig før du eventuelt tar abort, slik at ikke angeren blir for stor. Uansett hva du bestemmer deg for, er det ditt valg, og du må avgjøre hva som føles rett. Har du pratet med en lege, helsesøster eller jordmor om dette? De kan kanskje gi deg noen gode råd i forhold til din situasjon? Og husk at det finnes hjelp for unge, og enslige mødre:)

Lykke til:) Tenker på deg!

Skrevet

Takker for at dere har tatt dere tid å hjelpe meg litt :) Godt å få snakket med noen. Tror nok jeg har insett at jeg vil beholde min lille. Det har trossalt gårr for lang tid nå, min lille er ikke et embryo lengre, men et foster.

Nå må jeg tenke tanken, jeg skal bli mamma!

Skrevet

Lyke til:) Nå kan du foreberede deg og glede deg til å bli mamma:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...