Gå til innhold

Vil si takk for meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vaskedama med bitteliten bebis: det synes jeg oxo. forstår ikke sammenhengen der..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det ska ha et godt liv og da kan du og gi da om du går inn for at detta går bra... Da kan godt vera at du får ein som stiller opp for både deg og ungen... Da veit du ikkje... Du kan ikkje sei du e i mot abort for da e du tydligvis ikkje... Eg e heilt enig me ullhue her...

Så klart da e berre du som kan ta detta valget, eg meine du har valgt feil... Eg hadde aldri kunna gjort da om eg hadde vert aleina eller ikkje... Da finnes masse av støtte du kan få...

Tenk på dei som slite me å bli gravid og ikkje minst dei som ikkje kan få i da heila.. Eg veit ka da e å slite... Eg har endelig klart da ette 2 år.. E berre 1 år eldre enn deg sjøl om eg har mann og heila greio... Eg hadde aldri kunna levd me meg sjøl eg om eg hadde tatt abort...

Koffor alltid velge den lettaste utveien når ting ikkje akkurat går som ein vil???? Tenk på den du...!!!!!

Du klare da om du vil...

Skrevet

alle er ulike, alle tenker forskjellig. Forventer ikke at alle skal forstå ha jeg synes er best. du kan heller ikke si hva je mener. VAR imot abort, før jeg selv havnet i denne situasjonen.. det er lettere å snakke om det. enn å faktisk gjøre det. Alle har oxo sine grunner. Forventer ikke at alle skal forstå, men ikke alle er like sterke!

Skrevet

Man kan da ikke basere livet sitt på andre sine opplevelser heller? Ikke ta abort for tenk på alle slitere? Husk å spise opp maten din, for tenk på alle de sultne barna i afrika..

Greit at man har et annet syn enn denne jenta har, men dere går da virkelig i strupen på henne. Man kan oppmuntre et menneske til å unngå å ta abort uten at man prater om mord..

Skrevet

dette er ditt valg! men husk at dette barnet kommer til å få det såå fint! selv om du ikke har så mange penger, eller om faren ikke er til stede... for nå når han har gått vekk fra dere, er dere ET TEAM! jeg er faktisk et år yngre enn deg og jeg er gravid.. og vet at barnet får det kjempefint, så det er ikke alderen det går på heller! og ta abort er absolutt ikke naturlig!! og når du nå er gravid forbereder kroppen din seg på å bli MAMMA! og når barnet blir født stemmer alt overens! jeg tror alt skjer av en grunn.. og jeg tror at det er en grunn til at du har blitt gravid! og jeg tror ikke du kommer til å angre et sekund på at du tar vare på barnet ditt! det kan bli tøft! men det finnes alltid en hjelpende hånd eller fler!! du får også masse støtte fra staten som alenemor! tenk så mange alenemødre som finnes der ute!! de har klart seg helt fint!

og jeg mener også at når man tenker på abort... så er man utrooolig egoistisk!! for barnet har det fint uannset, hvis mammaen er glad i det!! og det tror jeg du blir, så fort du holder ungene i armene dine!! du tenker at det ikke passer inn med situasjonen DIN... situasjonen kan du forandre, for ungen din sin skyld! og at DU skal gjøre ditt og datt.. og at DU skal finne kjerligheten! men vet du hva? alt dette får du tid til selv om du tar vare på ungen din!

Skrevet

Hei. jeg synes at det er mange som ikke er til så stor hjelp for jene 87

her,hun er fortvilet og usiker. Hun skriver hit for hun trenger råd.

Det er ikke råd og snakke om mord og dyresex osv.

Kjære jente 87,jeg tror du er så usiker og redd fordi barnefaren er

ikke i bildet, dere er ikke er par. Og du ser kansje for det et annen

familie bilde når du skulle få barn, men alikavel så er du litt i tvil

for du skrev jo på denne siden? Du hadde nok vært siker på hva du ville

om du og barnefaren var sammen, Så problemet ligger i sitvasjonen din

som alene mor, ung , og den økonomiske sitvasjonen.

En av mine gode veninner er 23 år og har en sønn på 3 og er alenemor.

jeg spurte henne en gang om hun angret,da sa hun at hun trodde hun

ville angre,men dette var noe av det beste som hadde skjed henne.

Nr 1: Min mor var selv alenemor med meg,og jeg kunne ikke hatt

en bedre barndom og jeg er utrolig stolt av min mor.

Nr 2: Ung synes jeg er 15,du er "Ung" men jeg tror du er en moden jente

Nr 2: økonomisk,penger var vel det siste min vennine tenkte på som

alenemor,for man får gode og store støtter for man av staten

Staten er flinke til og ta vare på alenmødre.

Jeg er selv født i 1987 og er gravid,vet at det er mye føleser på gang.

Jeg skal selvsakt ha mitt barn, men beslutningen er opp til hver enkelt.

For og være helt ærlig jente87 så tror jeg du vil angre om du tar abort,

fordi du er i såppas tvil, om du hadde vært skråsikker hadde du ikke

skrivet hit. Ingen her kan ta beslutningen for deg,det er noe du må gjøre selv, men jeg tror at du er en oppegående jente og ansvarsbevist.

Noen ganger må man ikke høre på fornuften og hva hode sier men

Bare føle hjerte ;)

Skrevet

ja, jeg er veldig enig med Engel..:) følg hva hjertet ditt sier du, så går alt alltid bra!:)

Skrevet

Hva med å adoptere bort da?

Vet ikke men har vel for meg at det er et bedre valg en abort,

Noen flere som er enig/uenig?

Skrevet

det er lovlig både å ta abort og ha sex med dyr i norge, men det er ikke "noe man gjør for det" skjønner.... fordi ikke alt som er lovlig er moralsk!!! comprende???

Deesuten så hvorfor ikke sammenligne det med mord, fordi det hørse fælt ut??...............ååå nei det vil vi ikke høre om...... men det er akkurat det det er!! enste forskjell er at å drepe en baby utenfor magen faktisk er straffbart!!

Men for meg personlig spiller det ingen trille hva noen av dere gjør, jeg har i allefall mitt på det rene!!

Du ville ha inspill både for og imot og det har du fått! å, jo hversegod! bare F***** hyggelig

utakknemilge********

Skrevet

Synes det er ganske teit og begyne og bli ufin. Greit abort er drap for noen og ikke drap for andre. Men isteden for og skreme jente87 og være ufin, er det vel bedre og rådføre henne. kansje du heller kan gji henne noen råd kaninFIA som gjør at hun kansje bytter mening,

det er jo det vi andre prøver på. Vi som er på barnimagen er jo gravide og taknemlige for det,men jente 87 er i en annen sivasjon og da må vi prøve og hjelpe:) Vi er alle enige at abort ikke er løsningen,men vi må vise jente 87 alle di fine tingne med et barn,for nå er hun jo bare skremt.

Skrevet

Jeg tenker at det er en grunn til at du velger oss på BIM å prate med.

Du kan vel ikke ha regnet med at jentene på BIM, som ønsker å bli gravid, eller er det, kan ha en upartisk komentar til det du spør oss om. Er ikke det, for å sette det litt på spissen, som om å gå inn på bokhandelen å si du hater bøker? Eller dra på homsebar og diskutere at du er homofob? Være rasist og diskutere dette med en mørk hudet mann?

Kanskje du håper vi skal snakke deg ut av det hele?

klem til deg med det vanskelige valget....

Skrevet

pga at det er andre på denne siden, som har vært igjennom en abort vel. er 50/50. Usikker på om jeg kan gi barnet et godt liv, hvorfor er det så vanskelig å forstå? De som er plalagt gravide har jo alt til rette for meg.

Støtte fra staten snakker noen om, men hva med hjelp og støtte til omsorg for barnet?

Skrevet

har alt til rette for SEG skulle det stå

Skrevet

Jeg kan ikke garantere at mitt barn får et godt liv med meg som mor. En slik garanti er jo umulig for alle mødre å gi.

Men jeg ønsker å være en god mor og jeg skal gjøre mitt beste. Men en garanti har ingen.

Skrevet

Jeg må ærlig si at jeg er livredd for det ansvaret som blir lagt i hendene, skal jo holde liv i denne ungen! he he. Min mor fortalte at hun ble helt svett i hendene når hun skulle ta oss med hjem fra klinikken, for hun kunne jo umulig holde liv i oss. Men har hatt en fantastisk oppvekst, med en mamma som viste oss på alle måter at hun var glad i oss.. Sikkert overveldende å tenke på det akkurat nå, siden det tydeligvis ikke var så planlagt, men dette tror jeg du kommer til å greie helt fint!

Klem

Skrevet

Synes det er ganske teit og begyne og bli ufin. Greit abort er drap for noen og ikke drap for andre. Men isteden for og skreme jente87 og være ufin, er det vel bedre og rådføre henne. kansje du heller kan gji henne noen råd kaninFIA som gjør at hun kansje bytter mening,

det er jo det vi andre prøver på. Vi som er på barnimagen er jo gravide og taknemlige for det,men jente 87 er i en annen sivasjon og da må vi prøve og hjelpe:) Vi er alle enige at abort ikke er løsningen,men vi må vise jente 87 alle di fine tingne med et barn,for nå er hun jo bare skremt.

Skrevet

OPS sende hvis den meldingen 2 ganger.

Vel jeg føler at jeg har prøvd og hjelpe deg til et valg jeg ikke

tror du vil angre på, men det er opp til deg fullt og holdent.

Alle mødre er redd for og ikke gjøre en bra jobb om di er 18 eller 24

eller over 30, det er noe du må altid regne med og bekymre deg over.

Lykke til hvertfal.

Skrevet

Dette har blitt til en idiotisk diskusjon. Hun ville takke for seg og i stedet er det 20-talls hormonelle gravide som føler dette er deres mulighet til å si hva de mener.

Kjære jenta1987: jeg har en venninne som har tatt abort, hun ble gravid den første måneden hun var sammen med en ny mann. Hun har en gutt fra før og vet hva hun "takket nei til". Ikke alle får psykiske problemer etter abort, noen ser at det er den "rette" løsningen

Så foreslår jeg at denne diskusjonen får ligge nå.

Skrevet

Hei! Lei situasjon du har havnet i.

Det er ihvertfall viktig å tenke for og imot. Så kan du vurdere hva du tror er verst å angre på, at du tok abort, eller at du beholdt.

Egentlig så er det sjeldent at noen angrer på at de beholdt fordi de blir så glade i barnet og ikke kan tenke seg et liv uten.

Du har jo en viss forestilling av hvordan livet ditt skal bli, med mann og barn. Ikke som alenemor. Så skjønner at det ikke helt passer med hvordan livet ditt skulle blitt. Men det betyr ikke at du får et dårligere liv, bare litt annerledes. Livet kan bli veldig bra for det.

Men på en annen side, så er det du som kjenner deg selv og hva du kan takle. Hvis du ikke føler deg klar for å bli mor og at du ikke takler de utfordringene som følger med, så er det kanskje best med abort.

Jeg håper du klarer å føle deg 100% sikker på din avgjørelse, og at du er trygg på at det valget du gjør er riktig for deg! Husk at du gjør det valget du mener er best ut fra de forutsetningene du har i dag. Husk på det hvis du noen gang skulle angre på valget du tok :-)

Jeg ønsker deg lykke til videre i livet, uansett hvilket valg du tar!

Skrevet

Fikk lyst å skrive inn en nydelig sang jeg, som for meg er barnets stemme for alle som ofte tar litt enkelt med det med abort...

Klokker slår for en gammel mann.

Hans hjerte slår for siste gang.

På graven riset "hvil i fred.

En verdi avskjed man kaller det.

En gutt i mammas mage lå.

Hans hjerte fikk ei lenger slå.

Barnet passet ikke inn,

i mammas fremtidsplanlegging.

Ref.Tårene drypper fra øyne så små.

Bitte små barn, de er mennesker de å.

Forsøker å rope, men hvem hører dem.

Folket som ingen har sett.

Øynene fikk aldri se.

Munnene fikk aldri le.

Aldri sitte i pappas fang.

Og aldri høre nattasang.

En skare av ti tusner små.

Leker nok i himlen nå.

Ligger i en blomster eng,

og drømmer om en barneseng.

Ref.Tårene drypper fra øyne så små.

Bitte små barn, de er mennesker de å.

Forsøker å rope, men hvem hører dem.

Folket som ingen har sett.

Det lille folket som ingen vil se.....

Skrevet

kjære deg. er dette noe du virkelig vil. du skal kunne leve med dette resten av livet. man angrer aldri på de barna man får men bare på de barna man ikke fikk. synes du bør tenke grundigere gjennom valget ditt. er overbevist om at du klarer deg som mor for ditt barn og at dere to får det fint sammen selv om barnefaren ikke stiller opp. er du i den minste tvil, så IKKE gjør det. var selv i dine sko for snart tre år siden, har en fantastisk liten datter nå som jeg ikke aner hva jeg skulle gjort uten. livet får en annen og dypere mening når man får barn, jeg håper virkelig du beholder barnet ditt....

uansett, lykke til:)

Skrevet

oi....

Skrevet

Det var en nydelig sang det ja...

Kjære jente87, skrev litt lenger opp som kanskje virka surt mot deg... Men kjære deg kan du ikkje sette deg å skrive ned ulemper og fordeler med å bringe et nytt liv til denne verden..

Tenk om nåke skulle skje at du ikkje kunne få barn, tenk så du då hadde angra på dette barnet du ikkje bar frem...

Eg syns da e feil å velge bort et barn fordi da ikkje heilt passa å for deg nå...

Eg blei gravid med min første då både eg og mannen min var studenter, me hadde lite penga og budde akkurat då heima hos svigers... Men alt gjekk bra te slutt, me har fortsatt dårlig økonomi men jenta vår får da ho trenge og ikkje alt ho har lyst på... Men masse av kjærlighet og omsorg får ho og da klare du og å gi ditt barn..

Du e ung og har heila livet føre deg så utdanning og alt kan du ta seinare...

Eg sitte her å e livredd for å miste mitt lille igjen...

Du må selvsagt velge sjøl.. Men har du ikkje vurdert adopsjon... Då har du vertfall litt lenger tid å bestemme deg på...

Skrevet

Det er greit vi mennesker har vår mening om hvem som skal få leve å ikke...... men hva med han som skapte livet, hva sier han?

gjennom biblen lærer han oss ba hvordan vi bør se på livet, at vi må ha respekt får det livet vi har fått!!

Hva med livet til et ufødt barn?

- i følge moseloven var det galt å forske at at et barn døde i mors liv, ja selv livet til et foster er dyrebart i jehovas øyne!!

dette betyr at å få framkalt abort er galt!

Vet ikke om du er ydmyk nok til å ta til deg dette budskapet, men jeg håper for ditt barn skyld at gjør akkurat det!

Skrevet

som jeg sa lenre oppe så var jeg alene fra jeg ble gravid til hun ble født. jeg hadde aldri klart å leve med det hvis jeg hadde tatt abort da jeg gikk gravid med datteren "kun" fordi det ikke passet der og da.

situasjoner endrer seg, ting legges til rette, man må ikke være to for at et barn skal få en verdig og lykkelig oppvekst. jeg kan ikke beskrive hvor høyt jeg elsker datteren min og hvor stolt jeg er av alt hun gjør og følelsene man får for sine barn kan ikke måles med noe. har aldri hørt om noen som har angret på at de ikke tok abort etter at barnet ble født, men har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt om jenter som angrer på at de fullførte inngrepet.

Barnet ditt er livets under.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...