Gå til innhold

Oppdatering, gøril og jesper.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen..

Jeg blir så vannvittig lei meg når jeg leser slike innlegg. Særlig når de starter med rykter og usannheter. Og hvorfor skal man være anonym? Det er så feigt.

Lurer man på hvordan det går, så kan man sende meg en PM, eller i allefall signere med nick.

Jeg er ofte innom dib/bim og leser litt. Orker ikke svare bestandig. Sjelden jeg orker når det "florerer" med rykter. Lenge siden jeg har oppdatert her, men jeg er vel ikke forpliktet til det?

Men i kveld sitter jeg og prater med Nunne på msn, og hun sier hun har skrevet et svar til en anonym som lurer på masse om meg og Jesper..

Og det jeg undrer meg sånn på, er hvordan noen kan være anonyme og likevel lure sånn på livet mitt? Jeg svarer jo heller når det er et nick. Anonym vet jeg ikke hvem er.. Og jeg blir faktisk rystet over at så mange "vet" hva som skjer i livene våre, når nesten ingenting stemmer.

Det som gjør meg sint, skikkelig sint og lei meg, er å lese slike tråder om at vi er egoistiske som skal ha flere barn.

Ja, for jeg er gravid igjen. Og ja, det er planlagt. Men ikke fortell meg at da du valgte å få barn, så var det pga noe annet enn egoisme?

Vårt største ønske er å få oppleve å bli mamma og pappa til en friskus, og dette er vår ENESTE mulighet til å få det.

Nei, vi kan ikke adoptere. Vi får ikke lov når Jesper har terminal diagnose.

Dette er da vår eneste sjanse for å bli mamma og pappa til flere barn.

Vår eneste sjanse, og vi skal ikke gripe den?

Ingen har noen garantier for å få friske barn. Vi har nå 75% sjanse for å få et friskt barn. Det er vel ikke så verst? Sjansen er jo større for at vi venter et friskt barn, ikke sant? Skal vi kaste bort muligheten?

Ingen som har et barn i magen kan med sikkerhet si at vi venter et friskt barn. Selv om både det ene og det andre sier så. Man har ingen garantier her i livet, men sjanser må man allikevel ta.

Når Jesper dør, for det vet vi kommer til å skje om ikke så lenge. Det kan heldigvis drøye et års tid, men når han ikke er her lengre, hva slags glede skal da fylle livene våre? Jesper er nå vår store glede, vår store sorg også, fordi han er så syk. Og det eneste som vil få livene våre til å MÅTTE gå videre, det er å få et nytt barn. Jeg ønsker meg mange barn, jeg ønsker at Jesper skal få et søsken.

Livet kan ikke stoppe opp, selv om Jesper sitt gjør det. Men jeg vil ha flere barn å fylle livet mitt med. Og det er vårt valg. VÅRT!!!

Skulle barnet få samme sykdom som Jesper, så må man bare gjøre det beste ut av det. Jesper vet ikke om noen annen verden, enn den han selv befinner seg i. Livet hans er godt, for han. Jesper har livskvalitet så det holder, selv så syk som han er. Fordi han savner ikke noe i livet sitt. Han vet ikke om noe annet liv.

Han får betingelsesløs kjærlighet 24 timer i døgnet.

Hva er vel viktigere for et barn?

Og samme hva som skjer med den i magen, så vil den aldri mangle kjærlighet.

Jeg oppforder alle som skal svare her, til og signere med nick.

Og vær så snill, ikke døm meg for våre valg. Du har ikke tråkket i mine sko.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager at du er offer for gribbene, Gøril.

Beklager at du av alle går gjennom det du gjør!!

Håper gribbene har fått litt næring så de kan holde seg i dvale leeeeenge..

You go girl!!!

Skrevet

Hei Gøril ;)

Gratulerer så mye med graviditeten ;) har tenkt mye på dere og ønsker dere alle 4 alt godt! ;)

kan aldri tro noen av barna dine kommer til å få mangel på kjærlighet, du virker som ei kjempe god mor som gjør alt for lille Jesper. og som du sier. det er deres valg! kun deres! ;) lykke til i fremtiden;)

når har du termin foresten?

Skrevet

ønsker bare å si tillykke med ny graviditet!! :) håper du e frisk å rask hele svangerskapet slik at du får koset deg masse med jesper!! :) må bare si at æ beundrer deg, å trur at barna dine får mye kjærlighet :) uansett så merker nok Jesper all den kjærligheten dere gir han :)

blir helt sjokket av enkelte svar her, så måtte bare si IKKE BRYD DÆ!!!

lykke til videre å nyt all tiden ned lille gule jesper!!!! :)

klem :)

Skrevet

Blir rett å slett dårlig av lese innleggene til enkelte anonyme, er det mulig å være så tomt i hodet?

Gøril og Jesper:

Har ikke vært her så mye så har ikke fått med meg hva som har skjedd med Jesper(utenom det du skrev her i dette innlegget), men hva sykdom er det han har? Trenger ikke å svare hvis du ikke orker.

Ønsker dere lykke til videre.

Skrevet

Du må aldri føle at du er forpliktet overfor noen, hverken her inne eller der ute. Jeg kjenner ikke historien deres så godt, men jeg vil bare si at jeg forstår ønsket deres om flere barn så inderlig godt. Og ja, du har helt rett: vi er alle egoister!

Hjertelig hilsen

Skrevet

Jeg har lest historein om dere. Syns det er veldig trist. Men syns det virker som dere takler det bra. At dere velger å få et nytt barn, har ingen andre noe med.

Men som så mange andre får understreket her, uansett hva de legger ut. Velger man å legge ut privatlivet sitt på nett, så må man regne med rykter, usannheter osv.

Jeg sier ikke at jeg syns det er riktig eller greit. Men alle vet vel hvordan ting fungerer, spesielt her inne?

Det har vært mange tragiske historier her. Det vil bli husket lenge. Folk er nysgjerrige fordi de oppriktgi bekymrer seg, mens noen bare vil pirke litt i andres ulykker.

Vil man ikke risikerer noe sånt, så må man ikke legge ut slikt her. Selv om mange oppfører seg som siviliserte mennesker, så gjør absolutt ikke alle det. Å dette er noe de fleste vet.

Ønsker dere lykke til!

Skrevet

Sender over flere klemmer til deg, Gøril. Du er bare helt fantastisk. ;)

Skrevet

Jeg skjønner jo selv at det vil bli rykter når jeg legger det ut her.

Men jeg skjønner ikke hvorfor ingen sender meg PM der de spør, i stedet for å spørre alle andre her? Hvem andre vet sannheten om Jesper, utenom meg?

jeg har nesten ikke fått noen PM, men jeg ser at det er mange innlegg der folk spør hvordan det går. Det er det jeg undrer på?

Miss J:

Jesper har ikke noen ordentlig diagnose, men han har en degenerativ hjernesykdom. Hjernevevet hans forsvinner og blir erstattet med vann.

Det er en dødelig diagnose, og det finnes ingen medisiner for å hjelpe han.

Ferdighetene forsvinner litt etter litt, og han har alltid ligget på spedbarns-stadiet mentalt og fysisk.

Men han er verdens vakreste, og han har det herligste smilet.

Og jeg er så glad for at han valgte meg til å være mamman hans.

Skrevet

Er det noen som vet om det virkelig stemmer denne historien da?

Har jo vært så mange slike triste historier, som ikke har har vært sann.

Hvorfor skal jeg tro på dette?

Skrevet

Jeg har ikke vært her nok til å få med meg historien deres, Gøril. Etter å ha lest denne tråden, sitter jeg igjen med flere følelser. Først og fremst er jeg utrolig rørt av det du skriver, og jeg beundrer perspektivet ditt rundt livet deres. Du virker sterk, Gøril!

Jeg skal ikke kommentere følelsene mine i forhold til enkelte av innleggene her inne, da det ikke egner seg på trykk. Det er bare så synd at du skal måtte lese slikt.

Jeg synes det er flott at dere venter barn igjen, og at Jesper skal få bli storebror. Livet kommer ikke med garantier, vi kan kun velge å satse og håpe på det beste.

Jeg ønsker dere lykke til på ferden videre. Ta godt vare på hverandre og øyeblikkene!

Stor klem!

Skrevet

Skjerp deg 2106!

Hun har vært påmeldt til årets mamma OG vært i Henne med historien sin.

Ikke ALT er løgn vet du. Bare fordi sånne syke mennesker som Chanzei lyver!

Skrevet

Ring forlaget som gir ut bladet "henne" så ber du om kopi av artikkelen de skrev om gøril og hennes sønn samt mann, fra juli.

Skrevet

Til anonym som lurer på om dette er sant, så hjelper det vel fint lite om jeg sier det. Men er enig i at man ikke skal tro på alt man leser her inne.

Jeg er en slik selv, som er alt for naiv og tror på det meste ;-)

Men, Jesper finnes altså. Og jeg er ikke av typen som dikter opp slike ting.

Og jeg har mange venner her inne, som har møtt både meg og Jesper.

Det er vel ingen bevis, men du kan tro det du vil :-)

Mirihi & lille Jakob: Takk for hyggelig melding :-)

Jeg har nok blitt en mye bedre person takket være Jesper. Han har lært meg å verdsette øyeblikk og leve i nuet.

Skrevet

1. Lykke til til Gøril og familien hennes.

2. Hva var galt med dette hovedinnlegget? Det er ikke skrevet ondskapsfullt. Det beskylder ingen for noe. Den kritiserer ikke for noe,

Jeg synes dette blir for dumt.

Gøril: selvsagt skylder du ingen oppdateringer her inne, men du kan ikke anklage noen for å etterlyse dem, enn så lenge du er den som har valgt å legge ut den dramatiske og rørende og tragiske historien deres.

Andre: det samme som til Gøril + hva er det som svirrer rundt i hodene deres når dere føler for å gå til angrep på et så uskyldig innlegg som mdette? Tror kanskje dere skal roe ned vaktbikkjeinstinktene.

DU infantile slemme menneske som ikke unner Gøril og familien et barn til: skam deg. Noen ting bør forbli usagt. Den kommentaren var et slag under beltestedet og ikk everdig et voksent menneske.

Skrevet

Jeg så ikke de andre svarene før nå, de hadde kommet lengre opp på listen.

Men takk til dere også, hyggelig at flere ikke synes jeg er teit som velger å få flere barn :)

Tipper denne skatten i magen får se dagens lys engang i slutten av mai.

Skrevet

Gøril: Du skriver at du er så glad for at Jesper valgte deg til mamma, det er det herligste, vakreste jeg har hørt på all den tid!

Jeg beundrer din styrke og synes det er kjempekjekt å lese at dere er gravide igjen. Synes du har flere gode argumenter for å ønske et nytt barn. Alle har vi ulike argumenter til hvorfor vi ønsker barn, og at du har så masse kjærlighet å gi er vel den beste grunnen til å få barn.

Masse lykke til videre, og gode klemmer til dere alle =)

Skrevet

Hei Gøril!! :)

Gratulerer så masse med ny graviditet!!! :) Utrolig fantastisk det at du atter en gang har et voksende liv i magen din!! :)

Vet hvordan det er når ingen tror på historien din.... Var selv i samme situasjon da jeg fortalte historien min her inne om hva det var som feilte gutten i magen min, et svangerskap som endte i en senabort..... :( Alexander hadde jo og en forferdelig skjelden sykdom! En som KUN jenter kan få..... Wergeland på Ullevål hadde jo aldri sett det før heller.... :(

Ble rett og slett hetsa av div folk her på BIM jeg og......

Jeg vil si det at du Gøril må være et av de absolutt sterkeste menneskene jeg har hørt om her inne..... Har jo såvidt snakket med deg på noen tråder her inne men det begynner å bli en stund siden.... Har bare så innmari lyst til å gi deg en enormt stor klem jeg!!!! :) Og jeg tror det at i underbevisstheten til Jesper så vet han det at han skal bli storebror!! :) Og han kommer til å følge det nye barnet ditt resten av det nye barnets liv i en eller annen form!!! :)

Jeg "vet" det at Alexander er her og passer på Emilie ihvertfall! :)

Selv om det er lett å si det så er det ikke bestandig lett å gjøre noe med det når folk sier til deg at du må "drite i hva de sier"! Håper de sitter hjemme og skjemmes over i det hele tatt å skrive sliknoen av de har gjort ovenfor!

Stooor klem til deg Gøril!!! :) Og gi Jesper en stoooor klem og!! :)

Skrevet

Tja, Gøril og jeg hadde faktisk barna våre på barneavdelingen samtidig, Så eksisterer ikke hun og Jesper, eksisterer ikke jeg heller.

Og jeg har vært hos Doffine i dag, og Trultemora hakk i hæl.. Så jeg eksisterer også... Og min lille guling var med i dag, så hennes eksistens kan bekreftes av enda flere...

Skrevet

Anonym 21.20.

Jeg er helt enig med deg, selvfølgelig skal jeg ikke anklage noen for å komme med etterlysninger. Det er koselig at mennesker her inne bryr seg og lurer. Jeg synes selv at de kunne sende meg en PM, i stedet for å spekulere sånn, og da særlig når det går en del usanne rykter. Siden jeg er den eneste som har svarene, så er det meg de burde spørre. Og siden jeg ikke er her hver dag, så er det best å sende meg en PM, for jeg leser ikke alle innlegg. Det er derfor jeg svarer som jeg gjør.

Og når man spør meg som anonym, så har jeg ikke så lyst å svare.

Det er bedre med nick, for de fleste som spør, er de som også kjenner til historien og har derfor vært på dib/bim en stund, og jeg vil kanskje kjenne igjen nick. Anonym vet jeg ikke hvem er.

Jeg synes det som var galt med hovedinnlegget var at det var anonymt.

Jeg tror ikke jeg har sagt noe annet enn det?

Skrevet

Hei Gøril:)

Gratulerer så mye med liten spire i magen:) Vil bare si jeg syntes mange av innleggene er helt på tryne (ikke dine da) , og jeg føler virkelig med dere. Blir vel ikke akkurat lettere av n god del idiotiske innlegg og kommentrer her inne. Skjønner deg så godt. Og jeg må si jeg er glad for at dere er gravide igjen, og at dere har tatt et valg som er rett for DERE. Det er kun dere som vet hva som er rett for dere. Håper du får et fint svangerskap, og selvfølgelig at den lille er frisk.Ønsker dere alt godt og lykke til.. Men skulle den ikke være frisk, så ønsker jeg dere lykke til likevel. Det er en gave uansett:) Og når det gjelder skjønne jesper, så håper jeg dere får ha han hos dere så lenge som mulig. Ble rotete dette, men det er masse følelser når jeg tenker på historien deres. Dere er så utrolig sterke....

Lykke til, til dere alle. :) Klem, og godt nytt år:)

Skrevet

Nei, det var nok ikke du som rettet hardest skyts mot hovedinnlegget.

Uansett Gøril, jeg ønsker deg og dine det beste. Du virker sterk og god, så jeg er overbevist at du kommer deg gjennom det du må av tøffe tak med rak rygg og et enda klokere hode.

Skrevet

Det lille vakre barnet du hadde hos meg i dag, nunne. Det var artig;)) hihi.... små fine ansiktsutrykk som kom;)) hihi...

Skrevet

x✩☆♥Trultemora ♥Nisse-Emilie♥☆✩ :

Trist å høre at folk ikke har trodd på deg.

Jeg har ikke opplevd dette her, før akkurat nå altså.

Så jeg kan ikke si at det har vært et problem her.

Men selvfølgelig trist når man sitter der, og vet sannheten, og ingen tror på en.

Skrevet

Ja og Nunne sin lille guling er verdens skjønneste lille "guling"!!! :) Tøffeste lille frøkena!! :)

Kan bekrefte både Nunne og Doffines eksistens jeg!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...